Drumul Expres DEx12 Craiova-Pitești

Started by Ionut, February 12, 2013, 07:35:36 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 10 Guests are viewing this topic.

dumbravaandrei

La T4 sa nu uitam ca nu avem toate actele gata... 

Am fost ieri pe DX12... ce sa zic... nu cred ca am avut 200m in care sa nu fie masini pe ambele benzi de circulatie. Chiar ma intrebam de unde naiba atatea masini acolo, ca la capete nu-i decat acelasi DN cu 1+1 (da, stiu... a doua zi de Craciun). Ca aglomeratie mi s-a parut comparabil cu Sibiu-Sebes. De la Pielesti si pana in centrul Craiovei am facut 1h 20 de min....

In schimb ce mi-a placut, e ca 99% din soferi au stat cuminti la 120 km/h, nu a mers mai nimeni cu mai mult... bineinteles, nu putea lipsi "nebunul" de serviciu, un Touareg cu girofar (fara a fi pus in functiune) care facea slalom printre masini....

AdrianRO

Nu am urmarit de la inceput proiectul. Termenul initial si pt t4 nu era tot 2023?

Din culpa cui s a ajuns la 2025?

horatiu.cosma

T4 a fost contractat în vara lui 2021, termen contractual inițial toamna lui 2024 (12 + 24 luni de la ordinul de începere). Doar că MT+CNAIR nu au fost în stare să facă exproprierile și să dea autorizația de construire pentru modificările de traseu (conexiunea cu A1 și drumurile de legătură de la Albota și Podu Broșteni) și nu pare să reușească mai devreme de februarie-martie 2023, deci termenul contractual de finalizare s a prelungit în 2025.

paullie

Aha. Ma uitam pe filmarea Tr4 si ma intrebam de ce nici o intentie de a taia câtiva copaci ce sa mai vorbim de relocare stâlpi la cele doua LEA din apropiere de nodul Podul brosteni.

Deci AC acolo in Mar 2023 iar Transelectrica si MAI ALES Romsilva nu lucreaza decât cu intârzieri de MINIM 1 an, deci cred ca 2025 e optimist.

Tavi

As fi reținut la o estimare optimistă pe Valea Mare - Negreni. Jumătatea anului viitor numai dacă se rezolvă problema de la Jitaru.

hefaistos

Iulie tot T3-ul. Cred ca vor incepe asfaltarile in prima parte a primaverii.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

horatiu.cosma

Să nu uităm cum arăta centura Slatina la final de 2021 (90% asfaltată, parapete, marcaje etc) și s-a deschis în iulie 2022. Nu văd vreo deschidere mai devreme de septembrie 2023 pentru T3 fără vreo mega-mobilizare împinsă și politic (ceea ce nu cred că va fi cazul). Detaliile de final mănâncă mult timp, bani și manoperă și nu pare să fie focusul aici. Să nu uităm că pe CraPi 3 și 4 UMB a ofertat în 2017 la prima tură de licitații anulate undeva spre 1 miliard de lei pe fiecare lot în parte, iar în 2019 la relicitare 6-7 sute de milioane per lot.

paullie

Mno, deschiderea din Iulie 2022 a fost din cauza podurilor CFR. Aici nu mai avem minunatul CFR. Cu BRUA s-a rezolvat?

horatiu.cosma

#7718
Da, s-a rezolvat. 30km de asfalt (peste 300.000 de tone), rigole de acostament, taluze, casiuri, parapete, marcaje, indicatoare, garduri și multe alte mărunțișuri durează. Ultimele 2-3 luni de șantier din dronă pare că nu se întâmplă nimic la sol.

hadrian

Salutare colegi!
Intru mai rar pe forum, dar citeam azi un articol pe h-news in care ziceau "DEx12 Lot 3 Slatina-Colonești (31,75 km)" ca s-ar deschide in 2023.
Pe la 1 august ar fi ceva sanse(nu sunt din zona dar voi avea un drum pe atunci)?
Multumesc,

Ionut

Nu, la 1 august în opinia mea sunt 0 șanse. T3 se va deschide în toamnă-iarnă. Nu au niciun motiv să tragă mai tare, au termen în ianuarie 2024.

rt25

La Colonesti daca e gata, nu s-ar putea face doar intrare pe DEX dinspre Pitesti? Macar spre Craiova sa se beneficieze de tot tronsonul.
Ma gandesc ca autoritatile nu vor misca nici un deget sa faca un nod potrivit.
Dar intrarea pe DX se poate face cu un simplu viraj la dreapta, costurile sunt foarte mici.

Sau dpdv birocratic e cam acelasi lucru ca si un nod full ?


archaeus

^
A scris @horatiu.cosma mai demult ca UMB este pregatit sa faca 2 giratorii si 2 bretele caci pasajul este deja facut dar trebuie sa se miste si CNAIR si cum toti stim ca pe cnair ii doare la banana,  mai mult ca sigur nu se va intampla.

paullie

Quote from: rt25 on December 28, 2022, 10:38:12 AMSau dpdv birocratic e cam acelasi lucru ca si un nod full ?
IMHO in acest caz cam da. Deoarece este cu 2 giratorii si 2 bretele care se spliteaza fiecare in Y ce imi este un total de "B" expropieri ce mi-e 15% in plus.

oneLess

3^ Dacă ar fi să facă temporar funcțional un singur sens la Colonești, cel mai normal ar fi invers, ieșirea dinspre Craiova spre Pitești pentru că nu s-ar intersecta cele 2 sensuri de mers după cum este făcută devierea acum, doar un cedează trecerea pe același sens când ieși de pe deviere pe DN. Dacă!