Drumul Expres DEx12 Craiova-Pitești

Started by Ionut, February 12, 2013, 07:35:36 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 9 Guests are viewing this topic.

danutzu_1069

Expertiză rapida si Fidic Roșu nu pot fi ... legate cu un "si"...
Fidic Roșu pe proiectul cui? Are cnair un proiect in mâneca?
Actualul proiect este al TS si nu poate fi însușit de cnair....
Din păcate, trebuie făcut "by the book"

Ar fi o varianta ca sa apară miraculos un "cumpărător" care sa preia TS, si implicit si contractele in derulare...

ionescu63

Quote from: danutzu_1069 on December 25, 2022, 12:46:36 AMActualul proiect este al TS si nu poate fi însușit de cnair....

CNAIR este proprietarul proiectului realizat de TS dintr-un motiv extrem de simplu: l-a plătit
Ca si cei aproximativ 50% din execuție

danutzu_1069

Pai atunci, de ce in alte cazuri de rezlieri si relicitari, nu s-a mers pe Fidic Roșu, cu proiectul anterior?
Vezi A3 Chetani, si altele....

dumbravaandrei

Pentru că îți trebuie un set de măsuri pentru remedierile necesare, ca rezultat al abandonării șantierului. La Chetani-Campia nu s-a depus un proiect nou de autostradă, ci un plan pentru remediere și continuare a lucrărilor conform proiectării existente.


Ionut

#7699
În momentul rezilierii șantierul intră "în conservare". De fapt, este părăsit și anumite tipuri de lucrări încep să se degradeze, în special anumite tipuri de umpluturi ori rambleele de debleu neprotejate etc. Așa că, de la ieșirea din șantier și până când intră alt constructor în teren poate să treacă 1 an+, lejer.

Perioada de proiectare cu noul antreprenor este necesară pentru a pune la punct toate detaliile. Chiar la structuri putem avea soluții reproiectate. Dacă noul antreprenor are alte tipuri de cofraje (să cauți în piață fix acel tip de cofraj poate dura, ieși mai ieftin cu reproiectare și aprobare rapidă) sau de forme/abordări/tehnologii/tehnici de execuție pile, atunci acestea pot fi propuse CNAIR și trebuie aprobate (proces de -re-proiectare). E normal să fie așa.

Perioada nouă de proiectare nu ar trebui să fie mare. Ajung 2-3-4 luni maxim. Și se poate intra în teren repede (există AC pe toți cei 17,7 km) acolo unde NU e nevoie de reproiectare. Se găsesc metode flexibile și la antreprenor și la CNAIR, dacă se dorește.

Sper că s-a înțeles, nu știu cât de bine am explicat.

alecu26

Cum adica nu poate fi însușit proiectul? E predat, plătit și recepționat. Inclusiv drepturi de proprietate intelectuala.
Un singur dubiu am..dacă cumva s-ar putea sari peste expertiza. Dar e greu...foarte greu. Pentru ca trebuie sa delimiteze cumva responsabilitățile.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

horatiu.cosma

Mai există niște aspecte de ordin practic și legal pentru relicitarea restului de finalizat cu o componentă de proiectare inclusă.

1. Conform legii, pe perioada lucrărilor proiectantul lucrării trebuie să fie în zonă, în caz că apar surprize în teren care necesită adaptări de soluții. Cum vechiul proiectant (parte din contractul reziliat dacă a fost FIDIC Galben) nu mai există, trebuie cumva să intre în schemă cineva care să preia acest rol de stat lângă șantier până la finalizarea lucrărilor pentru dispoziții de șantier și altele.

2. Avem cazul Suplacu - Borș cu rezilieri și relicitări succesive, unde proiectul inițial din anii 2000 nu mai respectă o parte dintre normativele tehnice actualizate la zi. Evident că nu se vor dărâma podurile ca să se reconstruiască 100% pe normele actuale, însă e nevoie de o componentă de proiectare pentru alte aspecte care se pot face: iluminat pe unele poduri, modificări de grosimi și compoziție la asfalt conform cifrelor de trafic de acum, inclus ITS etc.

alecu26

Da, pentru simplitate un design&build e mai simplu pt CNAIR....chiar dacă pune la dispoziție un proiect aflat la nivel de detalii.
Pot sa facă design&build cu 2 luni perioada de proiectare.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

ionescu63

E posibil să nu existe toate detaliile de executie DDE.urile
De regula acestea se fac treptat pe măsură ce evoluează proiectul de execuție

alexd4u2

Salutare! DEx12 Tronsonul 3, Piscani - Negreni - Tatulesti din 25.12.2022. Sarbatori fericite!

mike_us

La primăvara ar trebui sa vedem începerea asfaltări. Aici si pe A0 Nord o sa fie inaugurările UMB ului in 2023.

AdrianRO

Care este un termen rezonabil la care ar trebui sa ne asteptam sa fie gata T3, respectiv T4?

archaeus

#7707
^
Opinie personala: Pana la Negreni Mai-Iunie, pana la Colonesti August-Septembrie dar aici nu este descarcare. T4 poate fi dat in trafic pana la Albota la sfarsitul lui 2023 insa trebuie sa vrea si constructorul ( nu vrea ) si CNAIR ( e greu sa iti misti curu' de pe scaun ) asa ca probabil va fi sfrasit de 2024, inceput de 2025 pana la Catanele.

miahi

^ Sustin opinia ta personala :) cu o singura modificare, T4 la final de 2025 sau poate intr-un scenariu optimist vara lui 2025.
Pana atunci, speram cumva ca CNAIR descurca un pic problema si se face descarcare la Colonesti.   

oneLess

^^ Mie mi s-a părut de la prima filmare că Lotul 2 al Tronsonului 3 (Negreni-Colonești) a fost permanent mai avansat decât Lotul 1 (Valea mare-Negreni) plus că nu are niciun dop. Niciunul, doar volum de muncă. Tronsonul 3 va fi dat în circulație complet ca să își ia banuții UMB și în plus scapă de o grijă, că are destule!