Drumul Expres DEx12 Craiova-Pitești

Started by Ionut, February 12, 2013, 07:35:36 AM

Previous topic - Next topic

4 Members and 14 Guests are viewing this topic.

ijwtsh

CNAIR reziliază contractele cu Tirrena Scavi!

QuoteAvând în vedere slaba mobilizare și incapacitatea financiară a constructorului italian de a continua proiectele pe care le derulează, managementul CNAIR a luat decizia de a rezilia contractele încheiate cu acest antreprenor.

Precizăm că la construcția Variantei de Ocolire Timișoara Sud sunt întârzieri majore în raport cu termenul de finalizare. Termenul contractual al acestui obiectiv a fost depășit cu mult, iar mobilizarea pe șantier a fost deficitară pe tot parcursul anului 2022, ajungând la un stadiu fizic de doar 58,26%.

De asemenea, pe tronsonul 1 al drumului expres Craiova – Pitești progresul fizic este de doar 57,06%, deși termenul contractual de finalizare era 2022.

Pe sectorul de centură a Bucureștiului, cuprins între DN 2 și A2, acolo unde există un contract pentru lucrări de modernizare, progresul fizic este de doar 20,76%, iar conform termenului asumat prin contract obiectivul trebuia finalizat de mai mult de un an (04.08.2021).

Aceste întârzieri atrag și daune materiale consistente, pe lângă cele care decurg din imposibilitatea de a folosi infrastructura rutieră.

CNAIR va face toate demersurile pentru relansarea acestor proiecte în cel mai scurt timp posibil.

Constructorii trebuie să fie conștienți de obligația de a aborda cu seriozitate contractele pe care le semnează cu CNAIR. În caz contrar, vor suporta consecințele legale care derivă inclusiv din eliberarea certificatelor negative, care au valabilitate timp de 3 ani.

AdrianRO

Macar s-a intamplat...cu cat se tragea mai mult de timp cu atat se pierdea timp.

archaeus

Boala lunga moarte sigura!Asa macar speram la 2025 ....

Sorinus

Nu s-a intamplat inca, doar s-a reiterat intentia.

P3trut

@Sorinus - comunicatul e de la CNAIR. Au spus ca au luat decizia de a le rezilia, deci se va intampla zilele acestea clar. Intr-un articol de pe economedia se sustinea posibilitatea unor contracte directe cu alti constructori, fata de relansari de licitatie. Sunt curios daca o sa reuseasca cu contracte directe.

mike_us

Fondurile pentru DX12 sunt europene. Nu cer regulamentele UE sa se organizeze licitație? Cum ar putea sa fie semnate contracte directe in condițiile astea?

naivu

^^In acest caz mi se parea normal sa nu iasa acum cu comunicatul, ci peste cateva zile cand ar fi putut comunica "se reziliaza incepand cu data de ... "

P3trut

#7672
@mike_us A fost vorba odata de o lege care permitea contractarea directa a constructorului de pe locul 2. Nu stiu daca exista. Nu stiu daca se aplica aici, avand in vedere ce zici. Probabil afirmatia era cu cadru general pentru toate proiectele TS si vor vedea unde se poate aplica contractarea directa sau relicitarea.

@naivu da, e putin ciudatel, mai ales ca a aparut intamplator pe site-ul CNAIR azi dupa masa si nu s-a umflat in pene nimeni dintre bravii postaci de pe la CNAIR sau MT ca ei taie si spanzura. E posibil ca cineva de la CNAIR sa fi dat post un pic mai devreme - am impresia ca nu e prima oara si apoi s-a sters pana a devenit totul oficial.  :lol:

carutasul

nici nu cred că s-ar putea, cu stadiu de 57% . Ar merge să dai la cel de pe doi când ești la 1% sau când nu s-a început, așa lucrările trebuie evaluate, poate din 57% rămân 50% ( terasamentele care se degradează de pildă) deci oricum tot trebuie licitație. Poate ar merge o procedură simplificată, sună cam SF să poți rezolva totul până în primăvară cum ar fi ideal din punct de vedere strict tehnic...  (dacă ai găsi un constructor serios în primăvară ar termina probabil până la sfârșitul anului) însă mi se pare imposibil chiar și acum, în preajma Crăciunului :)

Archi

Pentru cine crede ca la primavara vom avea un nou constructor ii invit sa studieze alte cazuri similare de relicitare (A3 Campia Turzii - Chetani; A7 centura Bacau; A1 Arad - Pecica) care au durat toate in jur de un an de zile +/-. Nici nu aduc in vorba loturile bantuite sau blestemate de tot felul de oameni unde s-a stat ani de zile.

Cel mai devreme vom avea constructor in 2024

carutasul

evident că așa va fi. Măcar dacă l-am avea în primăvara lui 2024 și ar fi serios, ar fi posibilă finalizarea în același an :) De fapt e cam la fel ca la Chețani...

hefaistos

Da, dar macar vom avea constructor. TS practic a pierdut doi ani (2021 si 2022) cand nu a facut aproape nimic.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

Ionut

Quote from: P3trut on December 21, 2022, 06:08:08 PMAu spus ca au luat decizia de a le rezilia, deci se va intampla zilele acestea clar.

Din ce informații au ajuns pe la urechile noastre, s-ar fi trimis deja niște decizii de reziliere. Dar nu îmi este clar pe care din cele 3 contracte ale Tirrena. Poate află @NGC.

Oricum, decizia e clară și chiar dacă nu au trimis efectiv hârtiile de reziliere, e o chestiune iminentă. Sincer, eu mă așteptam să o mai lălăie cu decizia până prin primăvară.

Să vedem dacă Tirrena va lupta sau nu. (Adică dacă va ataca vreuna din decizii.) Dacă o va face, cred că șanse teoretice să obțină ceva ar avea doar aici pe DEx12.

Dar să vedem, ei știu mai bine ce au în acte.

mirceaeliade

Daca se reziliaza, care e cel mai optimist scenariu pentru trimiterea documentelor la SEAP?

reed

Pe A3 a durat cât gasirea unui noi constructor?1 an jumate?Rabdare si tutun,tirenna probabil au pus deoparte ceva bani de avocați,nu pleacã ei așa cu una cu doua.Partea a 2-a,cine ar vrea sa se bage sa lucreze in continuare?Ma gandesc cã firme mici de prin zonã