Drumul Expres DEx12 Craiova-Pitești

Started by Ionut, February 12, 2013, 07:35:36 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 13 Guests are viewing this topic.

danielefr

KM 69


KM 69


KM 69


KM 69


KM 69


KM 70


KM 70


KM 70


KM 71


KM 71


KM 71


KM 71


KM 70



Powered by API/PUM imgur uploader


Tavi

#7442
Cam multe bălării pentru un singur articol despre CraPi. Luați cu puțină lămâie.

Lucrările la șoseaua Craiova-Pitești avansează rapid.

Începute în 2019, lucrările la viitorul drum expres Craiova-Pitești merg într-un ritm foarte bun, iar până la acest moment mai bine de jumătate din drum este deja gata.
,,Adevărul" a obținut cele mai noi informații de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Infrastructură Rutieră (CNAIR) despre evoluția acestui proiect esențial de infrastructură rutieră, dar și foarte important pentru industria auto din țara noastră.
Unul dintre cele patru tronsoane ale drumului cu o lungime de 121,185 kilometri a fost deja finalizat, în alte două tronsoane lucrările sunt avansate, iar pe cel de-al patrulea tronson lucrările vor începe în luna noiembrie. În total, sunt finalizați aproximativ 63 de kilometri din viitorul drum expres Craiova-Piteşti.
Drumul expres Craiova - Piteşti are 75 poduri şi pasaje şi 26 de intersecţii denivelate fără acces, precum şi trei baze de întreţinere si deszăpezire, patru spaţii de servicii şi patru parcări de scurtă durată. Valoarea totală a proiectului este de 4,9 miliarde lei, din care valoarea totală eligibilă, finanţată prin fonduri europene nerambursabile, este 4,1 miliarde lei. Dacă nu apar impedimente majore, drumul expres Craiova-Pitești va fi finalizat în noiembrie 2024.
Tronsonul 1 al viitorului drum expres (Craiova-Robăneşti) are o lungime de 17,7 kilometri, iar lucrările au început în toamna anului 2019. La ora actuală, progresul fizic al lucrărilor pe acest tronson este de 55,01%, valoarea contractului fiind de 358,1 milioane lei fără TVA. "La data prezentă nu există probleme care a căror soluționare intră în obligațiile/competențele CNAIR. Antreprenorul întâmpină dificultăți financiare și în aprovizionarea cu materiale în șantier, deși continuă lucrările. CNAIR realizează verificări săptămânale în șantier, iar verificarea zilnică în teren este asigurată de către consultant", au precizat pentru "Adevărul" reprezentanții CNAIR.
Tronsonul 2 Robănești-Slatina (39,85 kilometri) a fost împărțit în două loturi, ambele fiind finalizate în acest an. Lotul 1 Robăneşti-Brănet are o lungime de 18,5 kilometri, iar lucrările au fost finalizate în luna aprilie a.c. . Valoarea contractului este de 661,4 milioane lei fără TVA. Pe lotul 2 Brănet-Slatina, cu o lungime de 21,5 kilometri, lucrările au fost terminate în luna iulie. Valoarea contractului este de 792,1 milioane lei fără TVA.
Pe tronsonul 3 Slatina-Coloneşti (31,8 kilometri), lucrările au început în primăvara lui 2021, iar stadiul lucrărilor este de aproximativ 48%.
,,Antreprenorul acestui tronson are o mobilizare foarte bună. Termenul contractual pentru finalizarea lucrărilor este luna ianuarie 2024", spun reprezentanții CNAIR.
În fine, tronsonul 4 Lunca Corbului-Bradu (31,88 kilometri) este singurul la care încă nu au început lucrările, contractul fiind semnat pe 17 august 2021. Vestea bună este că proiectarea acestui tronson va fi finalizată în luna noiembrie a.c. Autorizația de construire a fost emisă încă din 10 august. Cel mai probabil, lucrările vor începe în luna noiembrie.
,,Antreprenorul este mobilizat și a început demersurile pentru execuția lucrărilor. Termenul contractual de finalizare a lucrărilor pentru tronsonul patru este luna noiembrie 2024", adaugă oficialii CNAIR.
Construcţia acestui tronson este pe teritoriul judeţului Argeş. Tronsonul 4 se racordează la Autostrada Bucureşti - Piteşti la km 121+185. Valoarea contractului pentru acest tronson este de 617 milioane lei fără TVA.


ddfab

^din pacate aici cam bate vantul... >:(

Dan_s

Cum se poate accepta ca un costructor sa isi bata joc de tine pe banii tai?  :lolz:
Daca aveam un astfel de constructor cand mi-am construit casa zbura din santier in suturi. Dar asa se comporta Compania noastra de (anti)infrastructura, salariul lor se indexeaza an de an.

archaeus

Daca ne strangem 100 de insi de pe forum, unu vine cu roaba, altul cu lopata, altul cu betoniera de al dedeman, etc, pana la primavara terminam lotul asta!

Skynick

Trebuie sa vina si unul cu UMBul

GAC

Mie incepe sa-mi fie clar ca vom avea o problema cu tronsonul 1, noroc ca e cel mai scurt.
Trebuie sa inceapa sa curga cu penalitati si de ce nu reziliere. Acest lot va fi mai rau ca lotul 2 din A10. Daca nu se apuca de strat 1 asfalt ca sa protejeze peste iarna, riscul este sa avem autostrada lui manole 2.
Daca pana la 1 noiembrie nu se mobilizeaza sa-si protejeze munca ce-au prestat, inseamna ca au cedat; de aceea, ar fi mai bine sa pregatim pt relicitare, in asa fel incat la anu pe vremea asta sa stim ca la finele lui 2024 vom circula.

dorum


dumbravaandrei

@GAC Legal, cum îi poți rezilia în următorii 2 ani?  Că le-a dat partenerul serios multe motive să nu poată fi reziliați de curând 

Alexander

Trebuie reziliat si relicitat.


..ocazie cu care poate firma castigatoare mai reduce din S-uri facute la toate supratraversarile (mi se par oribile)

archaeus

^
de-ar fi asa simplu....oamenii sunt in termenul contractual ;)

oneLess

Eu cred că graficul de lucrări e depășit chiar, din moment ce au la 1 an și vreo 3 luni peste 50% realizat recunoscut chiar de CNAIR.

Dar ar prinde bine, după cum zice colegul mai sus că e oripilat de S-uri, vreo încă vreo 2 spre 3 ani reproiectare + aprobare proiect + AC nou nouț, asta după o reziliere cu cântec de înțelegere între CNAIR și T1renna, adică nu termină, nu tu garanție și iau mai mulți bani decât a fost contractul, bineînțeles după 2..3 ani de procese, urmați de vreo 3..4 relicitare (Câmpia Turzii o salutăm din mers), dar hopa , tam tam, welcome to Pizzarotti.
Și uite așa, nepoții colegului vor bea cafeaua în parcare la Câmpeni. Poate. Speranța moare ult1ma.

Apocaliptic ? Eu ?

Tony7Y

De OIL pentru T4 se mai stie ceva?

Sau despre legatura cu A1?