Drumul Expres DEx12 Craiova-Pitești

Started by Ionut, February 12, 2013, 07:35:36 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 13 Guests are viewing this topic.

1948

Quote from: GAC on August 30, 2022, 12:33:50 AMPentru TS prioritatea este sa toarne primul strat de asfalt pe sectoarele mai avansate, ca sa nu pateasca ce-au patit Aktorii pe A10 si sa fie nevoiti sa refaca terasamentele.

Ce asfalt, ei n-au bani de durosol pentru a stabiliza, de asta n-au mai lucrat la terasamente pe zona aia unde a crescut deja vegetatia...
Au in continuare probleme cu banii, nu s-a schimbat nimic.

oneLess

#7381
Îi ajută și statul român. Le recunosc stadiul fizic la lucrări de 52+% și au stadiul financiar pe la 40+%. Sau așa își recunosc aberația cu 52+%.

p_mrs

Nod rutier Valea Mare DN65 | DEx12 T3 | 2022-08-30


(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

Ionut

API pe Facebook

Reziliere sau înviere pe #DEx12 Craiova-Balș? Cei 17,7 kilometri ai Tronsonului 1 al Drumului Expres Craiova-Pitești ar fi trebuit să fie inaugurați în acest an, dar în ritmul actual nu vor fi gata nici la anul. Filmare aeriană: ... Hartă interactivă: https://bit.ly/3qlxrPN.

Italienii de la Tirrena Scavi au ajuns la aproximativ 53% stadiu fizic la aproape 4 ani de la semnarea contractului (03.12.2018) care prevede 12 luni proiectare și 24 de execuție. Primele autorizații de construire au fost emise acum 3 ani, în mai și iulie 2019, pe porțiunea de 7 km dinspre Balș. Celelalte două au sosit în 03.07.2020 (aferentă capătului de 2 km de lângă Craiova), respectiv în 22.02.2021 (pentru secțiunea de 8 km din mijloc).

Șantierul arată dezolant, cu structuri părăsite și terasamente năpădite de buruieni, antreprenorul lucrând anemic în doar câteva puncte, în plin sezon de construcții. O "mobilizare" la limita rezilierii, italienii neputând să depășească problemele financiare grave prin care trec de vreo 3 ani.

Conform informațiilor noastre, constructorul ar fi reușit de curând să-și asigure un credit bancar care să îi permită să se târască mai departe pe DEx12 Craiova-Balș. Însă celelalte două proiecte majore pe care le are, lărgirea DNCB între DN2 și A2 și Centura Timișoara, probabil vor fi lăsate în continuare de izbeliște.

În ultimii ani au fost mai multe promisiuni că situația-limită a Tirrena Scavi va fi rezolvată, ba prin cumpărarea companiei, ba prin obținerea finanțării de la bănci, dar din păcate nu s-au concretizat. Iar răbdarea și îngăduința s-au cam terminat.

Dacă antreprenorul nu va reuși să învie miraculos, în câteva luni vom cere oficialilor CNAIR rezilierea celor trei contracte. Soluție dureroasă, dar singura disponibilă în astfel de cazuri.

Cetatean

Din poze,am vazut un personaj cunoscut. Banuiesc ca o sa fie project manager,are cateva lucrari la activ.
A fost PM la Straco pe loturile de la Deva si Sebes. Si a mai foat PM si la ceva reabilitari.
Vedem,daca nu pornesc serios pana in iarna,e ceau.

snackhunter

Stie cineva de ce sunt oprite luminile la km55?

SUHOI

Nici o sansa cu TS! Foc de paie! Si ce firma au fost odata ... Chin pentru noi (cetatenii forumisti) sa vedem cum TS se zbate...fara rezultate concrete si palpabile in timp! Aceeasi "vaicareala" o sa ne serveasca TS. "Vai si amar' de capul TS! :(


mike_us

Bravo UMB! Știe cineva ce se mai întâmpla pe tronsonul 4?

Cetatean

Pai daca sunt la 52 fizic si 40 financiar,e doar problema lor ca nu isi pot sustine si deconta lucrarile. Din nou,poate lipsa de personal?
Poate lucrarile nu sunt conforme? Avansul a fost bun? 

dumbravaandrei

Păi logica ar fi următoarea:
1. Execuți lucrarea
2. Închei notele de conformitate cu cei de fac supervizarea 
3. Trimiți factura la cnair
4. Cnair mai are niște pași de verificare și contabilitate de executat pentru darea în plată a facturii 
5. Se emite ordin de plată dacă totul e ok.
6. Banca mută niște bani.

Procesul ăsta poate dura până la 180 de zile calendaristice. Deci e normal să existe decalaje între stadiul de execuție și cel financiar.

horatiu.cosma

Au tras de timp UMB până a venit ordonanța cu noua formulă de ajustare a prețurilor. S-a plătit zilele trecute o factură de 117 milioane cu care ajung aproape la zi.

p_mrs


shogom

Deci s au apucat sa sape si megadebleul ala.

Ionut

API pe Facebook

Drumurile Expres. Tronsonul 3 al DEx12 Craiova-Pitești, între Slatina Nord-Est și Colonești (31,75 km) este aproape o certitudine pentru 2023. Ba chiar, cu multă determinare din partea constructorului (UMB) și multă muncă de rezolvare a birocrației făcută de CNAIR și instituțiile responsabile, putem visa și la segmentul Colonești-Albota (circa 18 km).

Din păcate, pe DEx12 Craiova-Balș (17,7 km) italienii de la Tirrena Scavi sunt mai aproape de reziliere decât de finalizare. Sperăm să își revină și să ducă la bun sfârșit șantierul în 2023, depășind cu multe, multe luni termenul contractual.