Drumul Expres DEx12 Craiova-Pitești

Started by Ionut, February 12, 2013, 07:35:36 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 5 Guests are viewing this topic.

oneLess

^^ Da, greu și cu lectura și cu geometria.

S-a mutat și traficul de pe DN65 pe bretele ?

john_maddox

Parerea mea e ca trebuia facut un sens giratoriu provizoriu asemanator cu cel de pe Centura Bucuresti din zona A1, plus ca cei ce veneau dinspre Pitesti puteau intra direct pe DX fara sa mai coboare in cel de-al doilea sens.

F9kpXJ.jpg" border="0

Xander

#7217
Tot vorbim de solutia asta temporara de parca ar fi vesnica.
Senzatia mea este ca UMB va da in folosinta pasajul pana la finalul lui Septembrie, daca nu mai repede. Ar totusi bine daca un coleg mai bine informat ar putea sa confirme asta.
Pt 2 luni de zile (estimarea mea) nu e chiar asa de mare deranjul. Hai sa gandim altfel:
- vor fi afectati cei ce locuiesc sau care vin din Slatina spre Pitesti
- vor fi avantajati cei din Slatina pentru ca nu le mai trece tot traficul de tranzit prin oras

Hai sa nu lasam aceste tehnicalitati sa ne strice bucuria unei reusite. Bravo celor implicati.

survola

Ca întotdeauna vor fi câțiva berbeci sau căscați care vor intra cumva pe contrasens, vor lovi stâlpii sau vor ieși în șanț.
După primele zile se va așeza circulația.

Fenrir

#7219
@Doja are dreptate. Tinand cont de faptul ca DN-ul va continua sa fie tranzitat si de TIR-uri care pleaca din Slatina sau trebuie sa ajunga in zona ALRO, unghiul dintre bretea si DX nu pare a fi prietenos cu mamutii. Sper ca au optat pentru un unghi de ~120 grade sau mai mare.

Referitor la traficul din oras, nu stiu cat de mult s-a redus la intrarea in Slatina si pe Oituz insa pot spune ca pe Artileriei deja este comparabil cu valorile din weekend-uri. Parca nu mai "vajaie" inainte si inapoi atatea camioane :D.

Marius, multumim pentru pozele superbe si informatiile din teren.

Xander

Tocmai pentru ca e la 90 de grade este prietenos cu mamutii. Camioanele in general au nevoie sa ajunga cu cabina perpendicular pe o intersectie cu STOP pentru a se putea asigura pe geamul lateral, si a nu se baza doar pe oglinzi. In sens giratoriu nu se aplica asta pentru traficul vine doar dinspre partea soferului.
In plus, aceasta sicana este menita sa forteze reducere vitezei si respectarea semnului STOP.

Avand in vedere ca solutia si marcajele au fost schimbate fata de ce era initial, e clar ca au avut loc niste dezbateri intre persoane abilitate in domeniul rutier.

archaeus

^
Persoane abilitate :)))))
Mizerie mai mare nici ca puteau nascoci...

Cetatean

La fel a fost si solutia de la Deva, pentru urcarea pe autostrada din DN7. Unde atat s-a putut,intoarcere la 180 de grade pe spatiu de 4 benzi. Numa eu stiu cate camioane am vazut cu o roata sau cu totul  in sant.
Asa si aici. Un tir, cand o sa trebuiasca sa faca sicana aia, sa aibe vizibilitate, nu o sa ii fie foarte usor sa o abordeze

De asta zic,solutia e provizorie,doar ca e aleasa cat se poate de prost. Era mai bine cum era initial,daca adaugau si niste semnale luminoase provizorii. Ca au cei din DRDP-uri,numa trebuiau sa le planteze acolo. In fine, bine ca s-a deschis.


vm75

Mie mi se pare ca solutia incurajeaza slatinenii care merg spre Pitesti sa utilizeze mai degraba nodul Pirelli. Pana la urma e chiar mai rapid de ajuns dinspre centru pe DEx folosind strada Ecaterina Teodoroiu. Oricum, in nodul Valea Mare se vor forma cozi pe DN65 in configuratia actuala

Siciltir

Fraților, hai să nu stricăm sărbătoarea cu comentarii negative! Până la urmă,  poate fi o variantă beta asta, se va modifica dacă e cazul! Felicitări constructorului UMB si mulțumiri dronarilor!

mitsu

#7226
Adevarat, bine totusi ca s-a deschis si portiunea asta, foarte utila.
Totusi, mi se pare ca acest drum expres - si probabil toate drumurile expres care vor urma - are grave erori de proiectare, pornite mai degraba de la normativele si cerintele beneficiarului.
Semi-banda aia de urgenta nu are nicio noima, e complet inutila, o cheltuiala degeaba, e mai degraba ca o banda pentru biciclete. Culmea e ca, pe multi kilometri, este construita o banda de urgenta de latime rezonabila, dar parapetii sunt trantiti la jumatatea respectivului spatiu - nu inteleg astfel ce rost are acel metru de asfalt din spatele parapetilor. Nu ajuta la absolut nimic, iar daca o masina are probleme, va bloca oricum banda 1 complet.
Cel mai logic ar fi fost ca, in loc de acea banduta de biciclete, sa se fi construit, din loc in loc, chiar din 500 in 500 de metri, alveole de avarie, cum sunt pe A3 Bucuresti - Ploiesti, bucata pana in centura. Si mai logic ar fi fost sa se fi renuntat la parapetii aia laterali si sa se construiasca un acostament din pamant sau din pietris, de 2,5 m, si sigur ar fi iesit mai ieftin DEx-ul.
La fel si spatiul median - parapetii sunt prea apropiati de limita benzii 2, in timp ce spariul median e prea lat. Puteau fi pusi parapetii macar cu jumatate de metru mai la interior.
Nu e vina UMB-ului ptr asta, dar mi se pare un drum prost dpdv al sigurantei circulatiei. Evident, mult mai bun decat un DN 1+1, dar mult mai putin eficient si mai putin sigur decat ar fi putut fi, la cel mult aceiasi bani.

archaeus

^
referitor la parapetii mediani, a spus @horatiu.cosma acum cateva pagini ca nu s-a reusit acest lucru din cauza ca lucrarea era deja avansată.

"Și aș mai aminti o supărare personală, faptul că nu am reușit să modificăm proiectul de parapete median, astfel încât să fie retras cu 25 cm în interior. Ar fi ajutat enorm pentru confortul participanților la trafic, mai ales că benzile sunt mai înguste decât pe autostradă, iar senzația de claustrofobie pe banda 2 între un TIR pe banda 1 și parapetele median va fi accentuată. Dar lucrarea era deja avansată când am pus ideea pe masă, nu mai era posibil tehnic să se întâmple."

mirceaeliade

exact aceiasi problema exista si pe A3 cand intri in Bucuresti.  E aproape imposibil sa stai cuminte pe prima banda pe sectiunea unde nu e banda de urgenta pt ca parapetul se apleaca pana peste bordura care inchide asfaltul.  E vreo problema daca parapetii sunt impinsi .5 in afara? sustin mai putina masa in cazul unui impact daca e impamantat mai in exterior?

oneLess

V-a mai rugat un coleg mai sus,

Colegi, puteți amâna pe mâine măcar negativismele ?
E sărbătoare azi.

Mulțumiiim !