Drumul Expres DEx12 Craiova-Pitești

Started by Ionut, February 12, 2013, 07:35:36 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 23 Guests are viewing this topic.

dorum

la noi orice ai planta median s-ar usca, iar intretinerea ar fi un cosmar

Fred

Nu am vazut separator vegetal atat de ingust decat pe unele bulevarde de prin statiuni, nu pe un DX sau autostrada. Am vazut separator vegetal intre sensuri de autostrada, dar avea intre 10 si 50 de metri. Desenul ala de mai sus nu are nici un sens, e facut de un visator care a pierdut legatura cu realitatea.

paulmare

^ dragos_on Intrebare: "In ultimele cadre din filmul postat de CNAIR este sudura aluminotermica?" - nu se sudeaza cu asa ceva tabliere, termitul trebuie sa aiba o forma de turnare care e usor de facut la CF sau conductori de cupru sau mai stiu eu ce vrei sa sudezi cu termit, aici trebuie sa foloseasca un procedeu care sa le permita sa sudeze in orice pozitie gen mag

daniel321

Sudura este cu aparat electric in argon sau alt gaz... astazi au eliberat tablierul din macara si se suda partea exterioara a tablierelor.

paulmare

^ argon e de obicei pentru table subtiri, nu e cazul acolo

oneLess

să termine ei de sudat cu ce vor ei
și să-i trimită degrabă la Olteț

daniel321

Am intrebat un sudorcu ce se sudeaza si acesta este raspunsul:
-Se sudează cu mig mag sarma plina gaz CO 2

paulmare

Daniel da MAG ("activ", cu codoi) e procedeul uzual pentru table groase din otel si pozitii "ciudate", pot suda in orice pozitie
Oricum, foarte solicitanta fizic munca lor, chiar au tras tare oamenii aia 

TibiV

#5063
https://blog.sculesiechipamente.ro/ce-trebuie-sa-stii-despre-procedeele-de-sudare-mig-mag/

Procedeul de sudare cu un aparat MIG/MAG face parte din grupa procedeelor de sudare prin topire, in mediu de gaz protector, cu electrod fuzibil. In acest caz, gazul protejeaza baia de metal topit de atmosfera (oxigen, apa, alte elemente care pot influenta caracteristicile cordonului de sudura).

Un aparat de sudura MIG/ MAG topeste un fir metalic pentru a uni doua suprafete, iar cordonul de sudura este protejat cu ajutorul unui gaz inert – MIG, sau activ – MAG. In functie de materialul pe care urmeaza sa il sudezi, poti apela la:

Gazele inerte MIG pentru sudarea pieselor din aluminiu, cupru, titan sau magneziu. In aceasta categorie regasesti si argonul, heliul sau amestecuri dintre cele doua.
Gazul activ MAG este dioxidul de carbon sau amestecuri dintre acesta si argon. Acesta il folosesti la sudarea otelurilor obisnuite din constructii.
Prin sudura MIG/MAG poti suda materiale metalice cu o grosime de peste 0,4 mm si nu exista o limita maxima. Este important ca atunci cand sudezi piese mai groase de 6 mm, acestea sa fie sanfrenate. Unghiul sanfrenului se incadreaza in general intre 20 grade si 35 grade.

(LE
MIG = Metal INert Gas, MAG = Metal Active Gas)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dargauda

de pe youtube
Lucrări la podul rutier de peste Olt, pe Drumul Expres Craiova-Pitești



mersi
Costel Mirea

paulmare

^TibiV amestecul (cargonul -25% sau 35% codoi si restul argon) - e pentru piese subtiri, suduri auto etc
la table de astea mari e doar codoi

O sa mai sudeze ceva acolo, ei prind cu primul cordon (radacina) apoi au de incarcat, o sa revina cu sudura de cateva ori in acelasi loc 
foarte laborioasa si solicitanta fizic, pistoletul de la mig/mag are cablul electric, furtunul de gaz, si sarma vine in interiorul pistoletului printr-o teaca flexibila, ei trebuie sa tina toate astea intr-o mana si sa aiba grija sa le iasa cordoanele perfect
Asta a fost bottleneckul si la bacau pe A7 - tablierele, aici le-au avut totusi confectionate la ceva santier naval si doar le-au montat oricum e enorm de multa manopera migaloasa si calificata

snackhunter

^ @dargauda. Costel Mirea a furat filmarea de pe facebookul CNAIR. Deci nu multumim lui Costel Mirea pentru furt:)

anitzei

Am intrat dupa o saptamana, si sunt uimit de cat s-a scris si cat s-a progresat. Pur si simplu: wow!
Multumim pentru filmari, Daniel!
Multumim pentru super-reportaj, Horatiu! Sper sa ajungi cat mai repede din nou intr-un loc din care sa ajuti sa mearga lucrurile, e nevoie de oameni ca tine! Respect!

TibiV

@paulmare,

pe mine altceva ma deranjeaza un pic...

https://darkpassion.ro/care-este-diferenta-dintre-mig-si-mag/

QuoteNu putem trece cu vederea unele dezavantaje ale acestei metode de sudare, cum ar fi echipamentul suplimentar, un reductor si cilindrul de gaz. Pana si un aparat de sudura MIG/MAG este destul de mare. Din nefericire, aceste dispozitive de sudura nu pot fi aplicat pentru lucrari in zone deschise sau in vant, de exemplu, acolo unde conditiile meteo nu sunt favorabile. In asemenea conditii, sudarea va iesi necalitativa, pentru ca gazul care va fi furnizat la locul sudarii se va deflama si va fi deviat de vant. De aceea, nu este cea mai buna idee de a utiliza un aparat de sudura MIG/MAG in spatii deschise, ci invers, in spatii inchise.

La podul hobanat Ciurel din Bucuresti facusera un fel de "corturi" in timpul lucrarilor de sudura.
Aici, la DX12, nu am vazut asa ceva...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

paulmare

^ asta e de multe ori diferenta intre un sudor bun si un sudor foarte bun, modul in care improvizeaza la lucrare ca sa aiba acoperirea constanta cu gaz a arcului electric, fara sa aiba debit prea mare la gaz care si ala "sufla" arcul, aici avea in stanga si dreapta tablierul, sub ei o podina de scanduri, deasupra ca in Miorita, doar stele faclii, oricum mult mai protejat decat la tablierele de 50 de aici sau de la Oltet unde au sudat din nacele :)
O sa vedem si sudurile cred, doar sa prinda Daniel santierul gol sa nu fie nimeni la sudat sau la placa, plus ca la poduri de categoria asta cred ca 70% din suduri sau ceva procent de asta mare se verifica de inginer cu tot felul de metode, plus ca se verifica ei intre ei inaintea fiecarui cordon, asa ochiometric cred ca arata ca o sudura de nava facuta in hala 
si vremea a fost ok, cand e vant tare iti dai seama din filmare ca nu e chiar asa "smooth"