Drumul Expres DEx12 Craiova-Pitești

Started by Ionut, February 12, 2013, 07:35:36 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 9 Guests are viewing this topic.

ddfab

^ exact la imaginea asta ma gandeam si eu, cand am deschis discutia despre banda de urgenta, daca are sau nu structura identica cu partile carosabile. daca zona laterala ar fi mai "light", nu cred ca ar fi utilizat-o camionagii ... mai sus se observa ce aproape de marginea din din dreapta a drumului ruleaza camionul.

endre.kemenes

ASTĂZI S-A SEMNAT CONTRACTUL PENTRU ULTIMUL TRONSON DIN DRUMUL EXPRES CRAIOVA-PITEȘTI
Am participat astăzi la sediul CNAIR la semnarea contractului dintre Compania de drumuri și câștigătorul licitației pentru proiectarea și execuția lotului 4, grupul de firme UMB.
Același antreprenor lucrează excelent pe tronsoanele 2 și 3 ale drumului expres și mă aștept ca ritmul să fie similar și pe acest segment din DX12.
Ca termene contractuale, avem 12 luni pentru proiectare și 24 pentru execuția celor 31,8 km ai lotului dintre Colonești și Pitești.
Câteva date despre acest sector:
➡️ va cuprinde 30 de structuri cu lungimea totală de 1.680 de metri (14 pasaje și 16 poduri);
➡️ acestora li se adaugă 28 de podețe;
➡️ va avea 2 noduri rutiere: la Podul Broșteni (pentru legătura cu DN65A și DN65), respectiv la Catanele (pentru legătura cu A1);
➡️ este prevăzută o bază de întreținere și deszăpezire la Oarja;
➡️ vor exista două spații de parcare/servicii, amplasate de-o parte și de alta a drumului.
#RevoluțiaBuneiGuvernări

https://www.facebook.com/catalindrulausr/posts/2576876035791476

paulmare

^ "In urma cu vreo 10 (zece) ani am fost la ei.
Lucrau din greu la ortofotoplanuri.

Practic, la vremea aia vreo 75% din teritoriul tarii fusese fotografiat din avion, stereoscopic (cu un An-26 al armatei, special echipat pentru recunoastere foto)."

AN-30 erau, mai sunt 2 la otopeni, 1104 si 1105, 1103 cred ca a fost canibalizat
https://www.geomil.ro/Content/1_articole_din_ziare/obs_militar_45.pdf e din 2011 articolul (scuze de un pic de off-topic)

Probabil ca IPTANA avea hartile alea militare din 1970 in arhiva, si sa ia foile de harta actualizate i s-or fi cerut bani pe care nu a vrut sa ii dea, si beneficiarul o fi considerat ca e bine si asa pentru ca studiul de fezabilitate e doar "literatura de sertar", si l-a acceptat, sau onor comisia de la cnair din vremea aia habar nu avea de amenajarile hidrotehnice de pe Olt care intr-adevar sar in ochi si pentru noi, "bastinasilor" din Craiova si Slatina le-au sarit in ochi foarte multe chestii "outdated" din zona lor, de care au scris pe forum,

Bine ca a luat UMB care stiu cum functioneaza cu "studiile", daca era Pizza trimitea in 2028 o notificare ca au gasit o hala construita in 1983 pe langa zona industriala a Slatinei si ca ei asteapta (mobilizati fiind cu atatea sute de mii de euro pe zi costuri de mobilizare) sa fie expropiata hala aceea, si ca abia dupa expropiere sunt "in termen" si ar termina lotul la timp in 2034 toamna tarziu daca nu mai apar chestii neprevazute gen balti ramase de la devierea Oltului pe albia Milcovului la constructia barajului intre anii 1975-1980 

ijwtsh

Interesant ca domnul ministru a mentionat numele celor de la UMB. Pana acum nu am mai vazut sa fi mentionat numele vreunui constructor intr-o postare de-a sa.

Ionut

Gaseste cineva mesajul cu pariul meu cu șerbănescu despre data semnării contractelor pentru T3 si T4? A fost acum vreo 18 luni. :lol:


razvan96

Quote from: Ionut on May 16, 2018, 06:28:15 AM
A pus pariu cu mine ca pana la finalul lunii iulie se semneaza toate contractele pentru toate cele 4 tronsoane CraPi. :lol: Ce ziceti, cine castiga? Sunt curios daca o sa o dea la intors. Oricum, mai este timp, mai sunt vreo 2 luni si jumatate. Timp berechet! De anulare!

Ai derutat colegii noi cu termenul ala, acum 18 luni Serbanescu deja se intorsese la ziare :D A fost acum 40 de luni.

voicul

Chiar vroiam sa intreb cat s-a tras mata de coada pe T4, dar recunosc ca mai bine nu eram curios.

40 de luni + ca sa semnam o hartie?
Pffff.

Ionut


razvan96

#4584
^^ Ca sa stabilim contextul spatio-temporal :lol:, era inainte de anularea primei licitatii pentru T3 si T4, cand CNAIR credea ca poate intoarce decizia CAB. Intre timp licitatia a avut o anulare, dupa ce s-a pierdut inca un an cu recursurile in anulare la ICCJ, relansare, suspendare pentru ca nu au raspuns la clarificari, 3 desemnari ale castigatorului, contestatii etc. Ca din intrebarea lui Ionut se intelege ca ar fi fost facut pariul dupa relansarea licitatiei.

Bachus01

Daca facem abstractie de toata telenovela cu licitatia , momentul semnarii este  perfect pentru Umb  :lol: :lol:
Probabil lucrarile vor incepe in primavara 2022, pana atunci termina cu forezele pe T3 ,le muta pe T4 .  Imediat (2-3 luni) termina cu structurile pe T2 , iar echipele(fierari/betonisti) pot fi relocate pe T3/A3 . Cu organizarea de santier la fel , de pe T2 pe T4 etc .

Referitor la T2 , probabil anul acesta se va da in trafic cu restrictie de viteza (idem A7) . Nu cred ca pot termina complet 100% pana la sfarsitul anului.
T3/T4 sunt loturi usoare pentru Umb . Fara prea multe structuri

Un mic review


T1:
Lungime: 17.7 km
Cost total : 358.179.480 lei
Cost mediu per km : 20.236.128 lei sau 4.172.397 euro

T2 :
Lungime L1+L2 = 18.5km + 21.35km = 39.85km
Cost total : 661.452.009 lei + 792.189.981 lei = 1.453.641.990
Cost mediu per km : 36.477.841 lei sau 7.521.204 euro

T3:
Lungime : 31.75km
Cost total : 670.717.330 lei
Cost mediu per km : 21.124.955 lei sau 4.355.660 euro

T4:
Lungime : 31.815 km
Cost total : 617.080.915 lei
Cost mediu per km : 19.395.911 lei sau 3.999.156 euro

Date preluate din sinteza,  euro calculat la 4.85

tom_sawyer

@ddfab: acostamentul de 1,5 m nu are aceeași structura ca restul drumului (2 benzi de circulație și 2 benzi de încadrare pe fiecare sens). În poză, cele 2 camioane stau pe fâșia de circulație, ca să-i zic așa, de 8 m lățime (2x3,5 + 2x0,5). Acostamentul de 1,5 m este fâșia aceea gri de langă parapetele lateral.
Din poză pare că e mai îngustă de 1,5 m (comparativ cu spațiul median de 3 m), dar de fapt e doar o distorsionare a imaginii filmate de dronă. Am urmărit filmarea pusă acum câteva pagini, și când drona filmeaza fix de deasupra ei, nu mai pare atât de îngustă, deci cred că putem fi liniștiți, drumul are lățimea din proiectul scos la licitație.
"Banda de urgență" de 2 m va fi constituită din banda de încadrare de 0,5 m (aceeași structură ca benzile de circulație) + acostamentul de 1,5 m (fundație mai slabă, dar tot asfaltat va fi).

hefaistos

Sa fie într-un ceas bun.
Mie mi-au "ieșit" între 380 și 500 de grinzi la T4, care vor fi necesare și utile în 2023 sau chiar 2024. Am și eu o întrebare de curiozitate pentru cei cu vrabiute la UMB: le fac acum în fabrica de grinzi de la Slatina, înainte de relocarea ei sau vor apela ulterior la alta soluție.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

alecu26

sa reformulez intrebarea: UMB mai rezista fara inca o fabrica de grinzi?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Bachus01

Cred ca nu ar strica inca una cu 2 linii pentru loturile mai usoare (DX12/T4 , A0/L4+L2 , DX Galati-Braila +VO Galati)

La sediul lor se extind masiv in spate si construiesc in draci de cateva luni (platforme + cladiri) . Nu este exclus sa vedem o fabrica de grinzi pentru proiectele din regiunea Moldovei . E mult mai usor  si economic cu forta de munca locala la program si atmosfera controlata (hala).