Drumul Expres DEx12 Craiova-Pitești

Started by Ionut, February 12, 2013, 07:35:36 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 10 Guests are viewing this topic.

Bachus01

Pana primesc AC si vor fii expropierile pe A3 , A0 sau VO Galați cam da. Pe A7 termina totul luna asta fara bucata de nord . Dar acolo nu-mi mai este mult

oldtimercraiova

Si pe T1, cum se misca lucrurile?

Pe Harta ProInfrastuctura, am vazut o zona cu rosu, se va rezolva curand sau nu prea? Zona fiind la iesirea din oras.

panzer

@Ionut - am scris si eu ca nu se poate termina lotul 3 in 2021, dar apoi l-am sters. Oamenii vor sa viseze.

Ma astept la o presiune sa termine lotul 2 la final de 2021. Pana si asta o sa ia o parte importanta din resursele si determinarea UMB.

Pe de alta parte pe filmari am observat ca o parte din basculantele de pe CraPi 2 nu sunt Mertz-urile portocalii ale UMB. Stiu sigur ca nu toate escavatoarele sunt ale lor, ci inchiriate. E foarte posibil ca si UMB sa intre in jocul cu subcontractori locali si sa isi mareasca astfel capacitatea de lucru.

Vedem.

Bachus01

Probabil basculantele care nu sunt portocalii aduc materialele necesare . La corpul autostrazii si la sapaturi doar portocalii lucreaza . Cu excavatoarele nu ma pronunt , dar inca au destul de multe jucarii din astea mari pe A7 . Minim 20 vazusem ieri la lucru .

Daca au nevoie , nu am niciun dubiu ca mai pot cumpara oricand 100 bucati si sa angajeze 100 de soferi . Soferii de pe basculante au undeva la 5000 net + 3 mese pe zi + transport si cazare .

Eu sunt curios cum de nu au forezele lor . Chiar daca e scumpa una noua , undeva la vreo 1.5000.000 - 2.000.000 euro (un Liebher cu toate accesoriile aferente ) la cate lucrari au cred ca isi pot permite vreo 4 buc si sa le amortizeze in 2-3 santiere .

Eu fac pariu de pe acum ca lotul  2 + nodul de la inceputul lotului 3 (Slatina)  vor fii date in trafic la sfarsitul lui 2021. Mai mult nu au cum .



voicul

Desi e cam OT discutia:
Se vede pe o filmare recenta coada de la cantar cu camioane care nu sunt de la UMB.
Pe de alta parte UMB mai are o serie de camioane albe - betoniere si cele cu care se toarna betonul.

Probabil ajung si la foreze, dar pare ca a fost mai rentabil sa cumpere macarale + fabrica de grinzi.

panzer

Eu nu cred ca suntem oftopic. Ne anunta Ionut sigur daca suntem.

Financiar/Contabiliatea in Project Management sunt foarte importante.
- O factura de presetari servicii de la un subcontractor, furnizor de echipamente, intra direct in costuri, se deduce TVA, etc.
- Un utilaj propriu, il platesti acum si il amortizezi/depreciezi in cativa ani. TVAul il deduci acum, dar pe costuri o sa iti apara o bucatica mica in fiecare luna. Impozitul pe profit-ul din care ai cumparat utilajul, insa il platesti acum.

Este motivul principal, in sistemul nostru de origine franceza, pentru care a aparut Leasing-ul operational la masini si utilaje. In sistemul anglo-saxon, in care conteaza asset value, view-ul este diferit.

Ca sa ai business case sa iti cumperi un utilaj al tau, ar cam trebui sa ai de munca cu el, 80-90% din timp. Daca nu, merita sa il inchiriezi pentru ca furnizorul (sa zicem Zublin la foreze) poate sa optimizeze timpul de folosire a utilajului intre mai multe santiere.

PS: imi cer scuze de chingleza din post.

Bachus01

Vreau sa te contrazic aici . Daca ai lucrari/contracte merita mai mult sa faci leasing decat sa subcontractezi . Caz la mine la munca (nu am treaba cu constructiile ) : toata flota este de masini noi (maxim 3 ani)

Deci :
- o masina noua aprox 20.000 euro TVA inclus (16800 euro + tva) negociate de la 24.000 euro (nu cumperi doar una)  , leasing pe 3 ani cu avans de 30% . Rata lunara de leasing aproximativ 2000 lei cu tva (1680 lei + tva)
- cand se termina leasing-ul , masina are 3 ani si cam 200.000 km . Atunci este vanduta cam cu aproximativ 8.000-11.000 euro + tva si luate altele noi . Fiind tot timpul flota de masini noi , ai costuri foarte mici cu intretinerea/reviziile . Prima revizie vede reprezentanta dupa salut (la fel si la constructori, majoritatea care se respecta au destui ingineri mecanici + mecanici)
- daca ar fii sa le luam pe leasing operational ar fii aproximativ 500 euro + TVA lunar . Deci undeva la 2430 lei + tva lunar . Cam tot pe acolo , doar ca masina NU ramane in proprietate
- daca ar fii sa subcontractam serviciile de livrare + vanzari , am avea aceleasi costuri + profitul subcontractorului . Deci asta ar fii varianta mai scumpa . Pe langa dezavantajul de flexibilitate si control .

Tva-ul il deduci lunar la oricare din variante , impozitul pe profit se deduce trimestrial la fel , amorizarea se face anual . Din punct de vedere fiscal cam tot aia este . Diferenta la leasing este de vreo 5000-6000 euro per masina la 3 ani . Acesta este castigul.

Varianta asta de calcul se aplica la firmele din toate domeniile care au contracte/lucrari pe termen lung . Varianta cu leasing operational sau subcontractori se aplica mai mult pe termen scurt/mediu .

Acum aplica calculul la 100 de basculante negociate de la 100.000 euro la 75.000 euro si vezi care e mai profitabila .
La fel si pe partea de optimizare . Cand sa cumparat macaraua mare si fabrica de grinzi nu au cumparat doar pt A7 . A fost gandita mai mult ca sigur pe 5 ani cu toate costurile aferente pe hartie . In 5 ani cam cat ar incasa Deme de exemplu? Si de aici solutia , de cat sa plateasca aceasi suma in 5 ani la Deme mai bine achita in 5 ani utilajul si raman cu el . Un alt avantaj este ca dupa ce le ai achitate/amortizate poti veni cu pret mai jos la licitatie . Nu ofertez o grinda cumparata cu 5000 euro de la furnizor . O ofertez cu 4000 euro (- transport - profitul primului furnizor) . De asta urmatoarul pas banuiesc ca ar fii niste foreze . Au front de lucru pe A3 si A0 la poduri .

Cam aceeasi logica este si la Trameco , Alpenside , Strabag si partial la Astaldi si Porr . Totul depinde de profilul companiei .


Daca am dat replica unde nu trebuia , se poate muta la topicul cu constructori

paulmare

^ asa face si umb, camioanele care au fost noi la gilau nadaselu, au fost inlocuite deja 

TibiV

^
"Secretul lui Bachus"este sa spui ca unul este leasing financiar, si celalalt leasing operational...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

panzer

Pai nu m-ai contrazis cu nimic. Ai dezvoltat doar.

La o masina/basculanta exista premiza ca o vei folosi 12 luni /an. Caz in care e normal sa renteze sa fie a ta prin orice leasing iti convine. Gradul de utilizare este spre 100%.

La un utilaj specific (sa zicem o foreza), daca il utilizezi numai 4 luni/an merita sa il inchiriezi de la Zublin (de exemplu) care il utilizeaza 4 luni cu tine si 8 luni cu altii.

Poate foreza este un exemplu prea comun. Iti amintesti de capetele de escavator similare celor cu care se sapa minele pe care le-a folosit UMB la Dealul cu Lilieci? Iti spun sigur ca au fost inchiriate. Firma respectiva le-a adus din Polonia. Dupa ce au terminat escavatiile la deal, au plecat in Polonia natala. O sa le vedem insa foarte frecvent cand vor incepe loturile montane.

La fel si cu macaralele a la Deme. Sunt doar cativa care au asa ceva. Exact din motivul de mai sus.

alecu26

Podul Olt pe care lot e? Ca pe lotul ala pariez si eu 500 RON la bugetul API ca nu va fi gata la anul.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

panzer

#3056
Lotul 2. Asta de e filmat. Si da asta e lotul pe care il asteptam la final de 2021.

Floria89

Un videoclip de la CNAIR cu fabrica de grinzi

ovicor

Eu n-am inteles ca doamna Ionita sugera ca s-ar da si lot 3 in '21. Mai degraba se va stabili cu UMB sa prioritizeze sectiuni din lot 3 astfel incat sa nu avem sectiuni muzeu: nod Slatina-est odata cu lot 2, apoi pana la nod Negreni, etc

horatiu.cosma

^
Nu am dedus din interviul ăla treaba asta :D.