Drumul Expres DEx12 Craiova-Pitești

Started by Ionut, February 12, 2013, 07:35:36 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 5 Guests are viewing this topic.

vasile.silion

#2925
Și eu zic că poate e mai bine așa. Poate, totuși, UMB s-a întins prea mult. Are destule alte lucrări atribuite. Uneori, dacă te întinzi prea mult, riști să nu te mai acopere plapuma. Ți-o tragi peste gat dar îți ies tălpile afară...
Să mai facă și alții, să-i vedem!
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

hefaistos

Eu zic sa asteptam si sa vedem.
Contractele pe tronsoanele 3 si 4 au fost semnate in conditiile legii.
Este prima data in Romania, din cate stiu eu, nu sunt expert ca NGC, cand in baza unei proceduri de atribuire s-a semnat contract iar apoi procedura a fost declarata... incompleta (?). 
Intram pe teren minat. Nu stiu daca prin aceasta contractul este declarat nul sau daca ramane valabil pana la terminarea procedurii de evaluare 2.0. Dca se produce o intoarcere a situatiei si contractul este anulat, UMB este indreptatita sa ceara despagubiri, pentru ca nu e vina ei ca CNAIR nu si-a facut treaba. O variante aste ca lucrarea sa continue in baza contractului pana la finalizarea reevaluarii. 2-3 ani ca CNAIR stie cum sa nu se grabeasca. Se mai poate lua decizia ca, procedra fiind profund viciiata, sa fie reluata de la 0, eventual in baza proiectului UMB, care a fost platit (avansul) si ar trebui sa se afle in faze finale de elaborare (exagerez si eu putin). Sa vedem cine castiga la o relicitare cu proiect facut pe structuri cu grinzi "made by UMB". Fabulez si eu, ceea ce vreau sa spun ca ndecizi a nu e doar juridica, la modul descalificam tot si dam contractul cuiva de pe locul 3.
Sau altfel spus situatia de fapt a evoluat in conditii legale fate de momentul licitatiei (exista un proiect contractat si executat legal) ceea ce face tardiva reevaluarea, sau mai exact reevaluarea trebuie facuta, ca e impusa de instanta, dar efectele nu pot fi automat anularea contractelor existente si desemnarea unui alt castigator.       
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

zuma80

Eu zic ca este mai bine asa pentru ca daca la final raman tot ei (UMB) atunci stam si noi aici linistiti ca au castigat pe bune si nu mai dam cu "parul" in ei sau in ceilalti!
Iar cu privire la viitor este clar ca daca pui in caietul de sarcini element calificativ sau de punctaj mare "sa fi finalizat un tronson de 15 km de A sau DX in 2 ani de zile", evidenta este clara, asta asa ca mai bag si eu batul printre gard, si nu, nu sunt anti UMB, as vrea sa castige numai ei, PORR, STrabag, ASTALDI si TRAMECO daca se poate... o sa-i scriu lui Mos Craciun aceasta dorinta!
Pentru A6!

naivu

#2928
^^^Nu e mai bine pt că erau doar un 25% în plus la un șantier unde erau deja prezenți. Plus că peste doi ani în loc de DX12 complet îl vom avea pe 3/4. Dacă tot era UMB întins prea mult, mai bine pierdeau la VO Galați, la DX Brăila-Galați sau pe A0 decât pe DX12!

Bachus01

Nu sau intins prea mult , iar resursele nu sunt finite . Din moment ce au toata logistica pusa la punct si oameni cu experienta in punctele cheie nu ii opreste nimeni sa mai faca 1000 de angajari si sa mai cumpere utilaje . Deja au peste 2000 de angajati . Nu sunt singurii care au multe contracte in paralel .In plus la ei personalul este cat de cat stabil si cu destula experienta .

Multumim Horatiu de lamuriri . Trebuie sa aveti putina rabdare si cu cei mai noi . Datorita la explicatiile recente, data urmatoare nu o sa mai fim ca talibanii vs americanii .  Nu toti avem experienta/vechimea pe forum , dar discutiile ar trebuii sa duca la ceva constructiv . Nu strica deloc ideile/parerile/propunerile/criticile.

Nu stiam detaliile enumerate de tine si alti colegi , data urmatoare o sa tinem cont de ele . Si speram poate Cnair , presa , etc.

Daca au ofertat in "bataie de joc" , tind sa cred ca poate fii din 2 motive: prea multe licitatii de pregatit in acelasi timp sau prea multa siguranta pe ei (ceea ce nu este bine). Daca va iesi ceva productiv pe viitor din licitatia aceasta tot este un mare castig . Firmele sa aiba mai multe grija la ofertare , Cnair la cerintele din caietul de sarcini si evaluare iar politicul cu unele schimbari in legislatie .

Iar acum off-topic  :spam: :spam: , felicitari API pentru articolul acesta din categoria "Statul roman cel mai neserios partener . Iar acum o  intrebare pentru categoria "sa moara capra vecinului" :  mai sunt exemple de firme ca aceasta?

https://adevarul.ro/locale/suceava/video-cumarata-soseaua-centura-radautiului-lucrare-facuta-datorie-1_5fb3e1a45163ec4271f5d865/index.html

zuma80

@Naivu inteleg ce zici, dar uite si societatea la care-mi desfasor activitatea a participat la o licitatie clasat pe locul 2 (nu de drumuri) iar oferta de pe locul 1 cu pret mai mic declarata castigatoare nu avea depus la dosar un element calivicativ / descalificativ, citez din adresa beneficiarului trimisa la CNSC, "nu a fost identificat elementul lizibil (nedescifrabil)" iar dupa cereri de clarificari a fost depus un element "lizibil". Este cla ca beneficiarul vrea sa plateasca mai putin, dar este corect?
Pentru A6!

hefaistos

Este interesant de vazut ca hotararea nu vorbeste de anularea/suspendarea unor acte juridice izvorate din procedura de evaluare declarata ca viciata (contractul de executie si proiectare). NGC ar putea sa explice aici, ca are mai multa experinta. Eu stiu ca ceea ce nu e declarat interzis prin lege sau hotarari judecatoresti executorii (nu neaparat definitive) ramane permis/valabil. E interesant de ce nici celelate parti nu a cerut suspendarea/anularea contractului. Banuiesc ca nu au cerut pentru ca altfel in textul hotararii ar figura si admiterea sau respingerea acestei solicitari.   
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

hvm

^
Daca nu ma insel contestatiile au fost depuse inainte de semnarea contractului.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

NGC

Recursurile au fost incepute inainte de semnarea contractului, semnare ce a avut loc in 16.09.2020 dupa cum s-a laudat chiar CNAIR.

paulmare

^ daca cereau ordonanta pentru suspendarea contractului, si recursul era respins, UMB venea cu tone de claimuri cate are fi facut si cat s-a mobilizat si cat a platit leasing la utilaje care nu au lucrat si salarii la oameni care ar fi muncit dar le-a suspendat ordonanta prezidentiala obiectul muncii, nu poti risca asa ceva daca nu ai intr-adevar ceva motive beton de recurs, doar daca nu esti Cuc sau altul de genul asta.

Asa ok pe riscul lor, UMB face ridicari topo si documentare si geologie unde e cazul si incepe sa faca proiectarea, pe barba lor, si daca doamne fereste iese ceva nasol, o parte din lucrarile astea gen foraje sau topografie le pot vinde celui care ar castiga recursul

hvm

^
Nu cred ca le pot fiindca este interzisa subcontractarea celorlalti participanti la licitatie. Si prepusun ca tot subcontractare se numeste.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

Bachus01

Pentru 1-2 mil euro din care jumatate deja au facut , cel mai probabil vor merge inainte cu proiectarea . Isi asuma riscul acesta .

Iar referitor la claim-uri , daca era alta firma poate , dar din ce am mai citit pe forum ei fac claim-uri de bun simt si mai rar fata de restul

NGC

Serios? Uite, va dau o idee. Scrieti un E-Mail direct la CNAIR si intrebati cum e cu hotararea arbitrala pierduta in disputa cu UMB. ;) Aveti model si toate informatiile necesare aici.

RaduLuc

Eu cred sincer ca s-a semnat cu o clauza suspensiva contractuel, altfel CNAIR va trebui sa plateasca despagubiri daca va fi un alt castigator, dar asa fiecare semnatar si-a asumat un risc, UMB ca poate pierde contractul si CNAIR ca poate pierde timpul asta.....

vancouver

Aia tot zic si eu, dar nu e nimeni sa ne arate si noua acea clauza suspensiva.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.