Drumul Expres DEx12 Craiova-Pitești

Started by Ionut, February 12, 2013, 07:35:36 AM

Previous topic - Next topic

7 Members and 14 Guests are viewing this topic.

Sealand01

Pierderea de licitatii mie mi se pare ca e irelevanta, tocmai ca ar putea fi doar niste fumigene.
Dar intre licitatii democratice date la pitazrotti, chinezi sau turci prefer nedemocratia asta, intelegere intre guvern si umb cu o calcare la maximum a acceleratie pe infrastructura, desi foarte criticabil ce spun eu si doar ipotetic.

horatiu.cosma

^^
Punctul 5 nu e prea "normal" pentru organele de control. Și nu e sănătos în general, nu face bine nimănui concurența neloială și avantajarea diferențiată, pe ideea că "știu eu că face treabă". De aia e ilegal și se plătește cu închisoare și cu ars la buzunar.

NGC

Wow! Atatea mesaje scrise pentru a incerca sa descifrati un mesaj codificat. :D

O sa incerc sa scriu un raspuns mai mare, care sa lamureasca pe cat mai multi.

Sa luam punctul de plecare.

Quote from: NGC on October 10, 2020, 02:01:55 PM
Aici sunt cateva precizari care se pot face in acest moment.

- Problemele despre care vorbim sunt valabile la mai multe contracte atribuite sau in curs de atribuire catre UMB.
- La controlul ex-post sau la controale ulterioare, o parte din achizitiile publice incheiate cu contracte semnate cu UMB (A3, A0, DX12, etc.) ar putea fi luate "la bani marunti".
- Asa cum a spus si Horatiu mai sus, nu e o problema ca UMB a participat la aceste licitatii in modul in care a facut-o, ci sunt probleme in ce a facut sau nu a facut CNAIR la evaluarea ofertelor.

Si acum in ordinea mesajelor scrise, sa vedem ce putem comenta.

Quote from: pasadia on November 11, 2020, 07:37:43 PM
Speculatia mea e ca sunt in cercetare multiplele atribuiri catre UMB derulate in ultimul an. Si ca nu sunt toate legale. Dar cercetarea se face la Bruxelles si e mai degraba probabil ca ea sa se incheie cu o corectie pe fondurile atribuite Romaniei. Insa nu as exclude si eventuale rezilieri facute pentur a repara imaginea si a salva fondurile (daca corectia va fi prea mare).

Am scris mai sus "la controlul ex-post sau la controale ulterioare". Deci nu inseamna ca "sunt" deja in cercetare.
Referitor la remarca "nu sunt toate legale", exact aici e problema. Atribuirile nu par legale, tocmai din cauza la "ce a facut sau nu a facut CNAIR la evaluarea ofertelor".

Quote from: danielCD on November 11, 2020, 08:04:40 PM
2. Împrejurarea că au fost analizate și respinse contestațiile la rezultatul atribuirii nu face decât să întărească și mai mult ceea ce poate era la început doar o "prezumție" de legalitate a procedurii.
3. Dacă o societate câștigă majoritatea licitațiilor la care participă în condiții depline de concurență loială prin preț și condiții tehnice mai bune, nu poate fi interpretată ca o prezumție de atribuire nelegală.
5. Însă, Bruxelles ar putea pune piedici, cred eu, la contractul de finanțare.

Pentru 2), prezumtia cu "intarirea" este gresita, atata timp cat nu stii ce anume s-a analizat si de ce au fost respinse contestatiile. Unele pot fi respinse pe chestiuni de procedura, altele pe fond, dar nu inseamna neaparat ca s-au analizat toate posibilitatile. Daca avocatii tai nu se pricep asa bine sau pun problema gresit, sau nu au toate datele disponibile la momentul ala, implica asta faptul ca totul este legal?
Pentru 3), o sa raspund altadata. Altfel ati avea acum indicii.
Pentru 5), dar daca ar fi corectii financiare ar fi o problema?

Quote from: pasadia on November 11, 2020, 08:33:36 PM
Bruxelles-ul va cerceta nu legalitatea atribuirii către UMB ci calitatea caietului de sarcini, a evaluării comisiei, criteriile și altele ce țin de activitatea interna a CNAIR. Și vor apela la corecții financiare dacă constata ceva greșit. După aia e treabă statului romana dacă continua contractele deja încheiate sau le reface.

Nu trebuie sa fie neaparat Bruxelles-ul, si nu este vorba in cazul de fata despre "calitatea caietului de sarcini". Repet, "sunt probleme in ce a facut sau nu a facut CNAIR la evaluarea ofertelor".

Quote from: vancouver on November 11, 2020, 08:53:40 PM
Statul roman nu are posibilitatea sa rupa un contract pentru ca niste angajati proprii ai statului au facut greseli. Orice astfel de intentie este profund nelegala (ar fi o reziliere abuziva) si consecinta e una singura: castigarea fara drept de apel in instanta a unor despagubiri uriase de catre antreprenor.

Singurul motiv pentru care se poate rezilia un contract de catre o parte, sunt cele stabilite in contract si cele stabilite prin lege. In principiu numai si numai daca cealalta parte incalca grav contractul.

In general scrii lucruri bune, dar cateodata o dai in bara. Revedeti cazul A8.

Quote from: goldorak on November 11, 2020, 09:30:31 PM
Eu nu am acces la surse de informatii privilegiate, dar considerand doar ce s-a publicat in mod oficial pana acum, nu vad de ce ar trubui sanctionat UMB : a fost aceasta companie condamnata pentru coruptie sau nerespectarea vreunui contract in perioada recenta?..

Cine a spus ceva despre sanctionarea UMB? Nu am spus clar ca "asa cum a spus si Horatiu mai sus, nu e o problema ca UMB a participat la aceste licitatii in modul in care a facut-o"?

Quote from: goldorak on November 11, 2020, 09:30:31 PM
Fie si asa, nu va contrazic.. dar repun intrebarea : din moment ce UMB castiga LEGAL, fapt confirmat de toate instantele judiciare pana acum, de ce oare ar trebui reziliate licitatiile T3 si T4 de exemplu?

Repet ce am spus, adica "la controlul ex-post sau la controale ulterioare". Voi va inchipuiti acum ca CNSC si CAB au facut "controlul ex-post"? Si cum am zis si mai sus, atata timp cat nu stii ce anume s-a analizat si de ce au fost respinse contestatiile, nu poti spune ca s-a castigat "LEGAL".

Quote from: goldorak on November 11, 2020, 09:30:31 PM
Ce credeti voi ca este "suspect" in ochii Bruxelului, faptul ca aceasta firma (din intamplare romaneasca..) castiga prea multe licitatii dintr-o data?..

Din partea Bruxelles-ului nu are decat UMB sa castige toate contractele, dar toata atribuirea sa se faca legal.

Quote from: goldorak on November 11, 2020, 09:30:31 PM
Sa nu fiu inteles gresit : nu critic nici o instanta europeana si nu am nici un chef de sloganuri nationaliste, dar ma surprind aceste "soparle" lansate aici impotriva unei companii care.. isi face treaba!.. (ca e ea romaneasca asta e un detaliu..)

Stau cateodata si ma intreb, "de ce va dau informatii"? E clar ca avem pe aici fani inraiti ai UMB care vad doar inainte. Sa nu cumva sa zica cineva ceva rau de ei ca sar ca arsi. Dar de vorba aia "don't shoot the messenger" ati auzit?

Quote from: vancouver on November 11, 2020, 10:16:37 PM
Da e clar: NGC: "nu e o problema ca UMB a participat la aceste licitatii in modul in care a facut-o, ci sunt probleme in ce a facut sau nu a facut CNAIR la evaluarea ofertelor."

Asta sigur nu va avea nici un impact asupra derularii contractului. Si una e sa investighezi, si alta e sa dovedesti o neregula. Pana termina ei de investigat, se va circula intre Slatina si Pitesti.

Cum au spus si altii, cel mult ne putem astepta peste 3-4 ani la ceva corectii.

Corect, una e sa investighezi, si alta e sa dovedesti. Cat va dura nu se stie inca. Se prea poate sa termine de executat fizic si sa se circule, dar asta nu exclude corectiile financiare. La fel de bine se poate ca investigatiile sa mearga repede si sa se suspende destul de repede executia contractului prin hotarare judecatoreasca. Eu zic doar ce posibilitati exista legal. Depinde de cine va contesta, de cine se va ocupa de unele lucruri si asa mai departe.

Quote from: vancouver on November 11, 2020, 10:16:37 PM
Am mai intrebat si eu in stanga si dreapta: in acest moment nu exista absolut nici o problema pentru UMB pe DX12 lot 3.

Va asteptati sa sara CNAIR cu comunicat? :lol: Sau credeti ca toata lumea stie ce si cum? Daca intrebati acum la DNA cate dosare sunt deschide "pe numele" CNAIR, credeti ca va spun? ;)

Quote from: vancouver on November 11, 2020, 10:16:37 PM
PS. Chiar daca UE refuza complet sa finanteze DX12, acesta se va face, urmand a fi platit integral de la stat.

Nu se pune problema refuzarii finantarii.


Cred ca ajunge deocamdata. Ma gandesc serios ca de acum inainte sa va dau informatii doar dupa ce faptele s-au intamplat. Asa nu mai avem discutii aiurea.

vancouver

Când dai informații, da-le pana la capăt, clare. Nu ghicitori. Ca atunci începem sa ne dam cu părerea și ne gândim la scenariile cele mai negre.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

ddfab


davyl

Aproape acum 2 saptamani @daniel321 ne arata stadiul lucrarilor din T1 si T2. Poate cand mai are timp la final de saptamana ne mai face un update, ca sigur s-a putut lucra si cred ca am avea ce vedea.

Filmarile lui sunt intotdeauna primite cu entuziasm aici. Ii multumim anticipat!

horatiu.cosma

Vancouver, "nu se poate rezilia, că știu eu cum stă treaba" nu are legătură cu vreun scenariu negru sau portocaliu, are legătură cu tentația multora dintre noi de a ne da cu părerea pe subiecte pe care nu le stăpânim și, în mod evident, de a da rateuri complete de cele mai multe ori.

NGC a comunicat dintotdeauna codat și a oferit mesaje parțiale și ghicitori, ridicând cortina abia atunci când situația era clară. Există și varianta să nu mai scrie nimic până nu e oficială treaba, că nu are vreo obligație de servici să ne zică ceva. Însă eu apreciez că ne transmite anumite semnale (chiar și parțiale) din când în când, ne ajută să ne facem o idee despre anumite chestiuni care se întâmplă în spatele cortinei, altfel am fi complet în orb.

tonică

Zic și eu asemenea, susținând zvonurile și știrile date de NGC, la o adică transparenta este încă o mare problema în România, dacă ne lipsim și de puținele vesti "scurse" din interior vom orbecai în și mai multe neclarități și scenarii. Pana la urma, calea ambigua a lui NGC e îndreptățită tocmai din cauza naturii încă incerte a veștilor, dacă ar scrie despre ele ca certitudini l-am învinui tot pe el de nu se adeveresc.
Cred ca mai degrabă părerile noastre personale scrise ca certitudini, influențate doar de aceste zvonuri din interior sunt cele care creează scenarii greșite, nu veștile lui NGC!
Altfel, abia ce aștept o noua filmare de-a lui Daniel, în special sunt curios dacă or pus apa din râu la baza pilonlior podului și dacă au mai săpat la baza stâlpilor ălora de pe deal:)

Bachus01

Stie vreun coleg situatia cu liniile LEA cocotate? Mai exista inca o portiune unde nu sa decopertat . Sunt probleme si acolo?
Mai vazusem un reportaj cu seful de santier unde explica faptul ca acum echipele lucreaza la podurile/pasajele mai mici , iar dupa finalizare se vor concentra toti la podul de la Slatina .

Este de noapte mintii . La fel si VO Radauti. Am vazut filmarea API , santierul este spre finalizare abia acum muta 2 conducte (excavat din terasament) iar una inca zace in fata la un sens giratoriu.

ovicor

Cred ca de relocari LEA se va ocupa Electromontaj Pitesti / Slatina, am aflat de intentie de ceva vreme, dar nu e o certitudine. Oricum, cand spui "Electromontaj" in RO, te astepti la experienta si mobilizare exemplara.

razvan96


vancouver

Lot 3: UMB are de gand sa predea PTE pentru aprobare la CT CNAIR in iarna, astfel ca in primavara sa intre in teren.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Dominik

You're in Steelers Country

Knattspyrnufelag


RaduG

#2849
Sfârșitul lotului 2 văzut de pe DN65, 13.11.2020




Intersecție lot 2 cu DJ 677: http://www.proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=17/44.386/24.321/0

14.11.2020

































Powered by API/PUM imgur uploader