News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Drumul Expres DEx12 Craiova-Pitești

Started by Ionut, February 12, 2013, 07:35:36 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Bachus01

Muncitorii si utilaje sunt ultima problema la UMB.  Iar din cate am auzit , nu sunt fluctuatii mari de personal la ei . Plătesc cum trebuie si au numai utilaje noi. 

Sa vedem rezolvate toate expropierile si utilitățile restul e can can :) . Multi au rămas cu sechele de pe alte santiere

dr4qul4

DJ-ul ala din Vrancea e doar de reabilitat. 14,5 mil E. E doar jumatate din Radauti.  Care si el este mic daca il comparam cu DX12 si A7. Si s-ar putea ca UMB sa mai aiba ceva DJ-uri in reabilitare. Nu cred ca au renuntat vreodata la contractele cu CJ sau pt reabilitari de DN-uri.
Nu-mi fac griji ca nu vor reusi sa-si ajusteze capacitatea la volumul ridicat de lucrari. Macar sa ramana ei castigatori peste tot.
Mai degraba imi fac griji ca nici macar ei nu reusesc sa rezolve cu relocarile. Poate e timpul sa-si faca si o firma care agreata de Electrica.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

vancouver

Oricum nu stiu de ce vorbiti de o relocare de forte catre DJ205B in Vrancea. In iulie am fost pe o parte a acestui DJ205B si lucrau furnicutele portocalii la greu, mare parte din distanta parcursa de mine erau aproape gata si lucrau pe la rigole si alte activitati colaterale. E adevarat, la un pod nu facusera inca nimic. Dar camioanele misunau in stilul cunoscut, oamenii la treaba, calitatea asfaltului nou evident ireprosabila. Pe zonele parcurse de mine, acum cu siguranta sunt deja 100% gata, cu exceptia podului.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

mirceaeliade

Peate si mie sa imi explice cineva cum a ajuns CNAIR la cifre de peste 55% pt tronsonul 2?  Cam o treime din distanta doar s-a facut decopertarea si e doar un petic care a ajuns la asfaltare.

Bachus01

#2734

M-am uitat din nou peste filmari . Pe Cestrin apare tronsonul 1 la 51.44% iar tronsonul 2 la 46.07%. Din punctul meu de vedere cred sunt reale cifrele raportate . Ochiul meu de semi-amator spune urmatoarele:

1. Lipsesc decopertarile cam pe 15-20% din tot lotul . Daca te uiti cu atentie pe filmari (pe laterale) , unde este decopertat nivelul fata de sol este cam 1-2m deci din punctul meu de vedere terasamentul este gata in proportie de 50-70% . Cel mai probabil din primavara o sa vedem asfalt pe portiuni foarte lungi.
2. Structuri . Daca facem abstractie de podul de la Olt si mai este unul lung , restul structurilor sunt gata in proportie de 50% . Mai lipsesc doar grinzile (deja au inceput sa fie montate unele ) , predale , betonare , hidroizolatie si lucrarile mici .  La podul de la Olt , mai trebuie forati vreo 5-7 randuri de pile in rest sunt cam gata toate la nivelul solului . Daca urmariti cu atenti pentru fiecare pila de pod sunt forate in pamant intre 6 si 10 piloni in pamant . Adancimea banuiesc ca este intre 10 - 25 m , deci ca volum de beton + fier cred ca este la fel cu cel folosit la pile + suprabetonari + grinzi .
3. Stocuri de agregate , fier , balast si altele . Se vad foarte bine pe filmare

Nu stiu exact metodologia de calcul dar daca analizam putin saltul de 16% pe Raznov - Cristian dupa ce au montat grinzile structurile reprezinta un procent destul de important

horatiu.cosma

#2735
Daca stadiul actual e 50%, atunci la finalizare vom ajunge pe la 150%. Structurile mari sunt in stadiu incipient (10-15%), celelalte medii și mici sunt la 50-60%, la terasamente stau bine 50-60%, asfalt putem spune zero, rigole zero, parapete, iluminat, marcaje, its, parcări și alte detalii, evident zero. Deci șantierul e pe la 30-35% realist.

hvm

^
totul depinde unde pun ei 1 in sistemul binar pe care il folosesc. La fel ca la podul de la braila unde avansul e 0 de cateva luni :)))
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

alecu26

Daca se calculeaza financiar, si UMB a pus preturi mari la lucrarile incipiente, plus plata materialelor in santier si a grinzilor deja facute, poate poate se ajunge la 40%. Fizic sunt maxim 35%.

De un pod foarte mare nu vor sa se atinga. Ateapta sa termine probabil la olt.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

horatiu.cosma

Decizia etapei de încadrare pentru modificările de mediu de pe CraPi1. Cu alte cuvinte, trebuie și SEA și RIM, nasol, va dura, nu vedem prea curând AC pe sectorul 2 de la TS...

Sealand01

Poti detalia/explica, eu nu inteleg ce legatura are judetul arges, de ce se vorbeste la general de dx si nu de fix kilometrii fara acord, foarte ciudat

horatiu.cosma

Hai că detaliez, că m-am prins de niște chestii citind prin memoriul de prezentare.

Deci, acordul de mediu inițial a fost obținut la pachet cu studiul de fezabilitate din 2007-2008, deci pe legislația veche de mediu, când se studia la mișto impactul asupra mediului, în special cel din ariile naturale. Acel acord e obținut, e valabil, s-au emis autorizații de construire pe baza lui la UMB pe tronsonul 2 și la TS parțial.

Doar că au trebuit să modifice traseul la TS din cauza acelor sonde, așa că CNAIR a trebuit să meargă la ANPM să modifice acordul de mediu din 2008. Și ANPM a zis acum că revizuirea se face pe legislația nouă, adică trebuie studii serioase de mediu pe tot traseul, analiza de detaliu a impactului în ariile protejate etc.

Culmea prostiei și a penibilului e că ariile protejate sunt la UMB (Olt, Olteț, ceva păduri protejate) unde deja se lucrează fără stres pe baza acordului de mediu vechi.

Deci toată revizuirea asta a acordului de mediu e fix dejaba, doar încurcă pe TS care pe sectorul neautorizat nu are nicio arie protejată și ar fi putut beneficia în condiții normale de o revizuire rapidă a acordului de mediu.

Sursa problemei e tot la pregătirea deficitară a proiectului din 2008, care ar fi trebuit updatată pentru a avea un proiect care să meargă brici la execuție (vezi Sibiu-Pitești lotul 1 unde am stat pe capul prestatorului SF non stop, drept urmare azi se lucrează în plin fără niciun blocaj birocratic).

O altă chestiune interesantă ar fi cum de a reușit UMB să primească AC pe acordul de mediu vechi, având în vedere că și ei au modificat traseul la Pirelli (Slatina). Bravo lor, s-au descurcat, dar e păcat că la unii se poate, la alții nu. Diferențele astea subterane de tratament nu fac bine concurenței, iar pe termen lung nici celor avantajați în primă fază.

Cetatean

Off topic, legat de avans la lucrări în general.
Totul se raportează la cantitățile ce s-ai licitat. Nu înseamnă că se va ajunge acolo 100%.
Ca și idee, nu montatul unor grinzi, chit ca sunt 10,chit ca sunt 20 îți dă avans 10%.
Astea sunt elemente care se plătesc în 3-4 etape în funcție de contract. La achiziție, la recepție in șantier, la montaj și chiar și la suprabetonare. Va vine sa credeți sau nu, sunt contracte în care grinzile sunt la metru liniar :))
La autostrăzi, când bagi asfalt, progresul fizic creste exponențial. Pentru ca ala are valoare. Terasamente și lucrările de infrastructura nu prea. Partea de suprastructura e 'bani' și atunci de aia vedem avans spectaculos. 4-5 km de asfalt în 3 starturi, pot reprezenta valoric cât 3-4 m de umplutura.
Umplutura aia o faci în juma de an, asfaltul în 2 luni, dacă te misti.

horatiu.cosma

Da, e o curbă Gauss mai mult sau mai puțin simetrică avansul unui șantier, cu pași mici la început (decopertare, umpluturi, fundații), avans puternic la mijloc (betoane, asfalt, parapete) și iar pași mici la final (multe briz-briz-uri, detalii, conexiuni, cabluri, muncă manuală).

Sealand01

Înseamnă că UMB va folosi aceeași metoda și pe t3/4 inclusiv acolo unde ar lovi fabrica Dacia, o sa mute mai la dreapta și totul o sa fie ok și ne trezim în martie 2021 cu AC pe 3 și 4 și fără AC pe 1, iar ceea ce au construit ts va fi fost degeaba sau o sa inaugureze 1km de la centura de Nord.

Birocrație 😒

archaeus

Macar de-ar termina UMB Bals Slatina est anul viitor, ca acolo doare cel mai tare.