Drumul Expres DEx12 Craiova-Pitești

Started by Ionut, February 12, 2013, 07:35:36 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 13 Guests are viewing this topic.

perfidus

@horatiu.cosma, m-am uitat pe anexa si par a fi multe bucatele mici dar si cateva parcele mari probabil rezultate din ajustarea pozitiei unor pasaje (de ex. cel de pe DC1A de la organizarea de santier - langa Hala Bamesa - 1,73ha expropriati in plus in intravilan) sau a unor poduri (de exemplu cel de la km 12+385, in total vreo 2,7ha).
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

Sorinus

Scuze dar eu nu inteleg, s-a contestat doar lotul 4, sau si lotul 3?

razvan96

Oficial deocamdata doar tronsonul 3, pentru 4 inca nu s-a incheiat perioada de contestatii.

archaeus

Astazi Tirrena spargea capetele la piloti la pasajul peste DN 65. Fara poze.

mike_85

  Pe tronsonul 4 câștigătorul a fost anunțat pe 30 Iunie(https://e-licitatie.ro/pub/procedure/view/100089894/). Am înțeles ca perioada de contestație e de 10 zile. Asta ar însemna ca vineri 10 Iulie e ultima zi pentru contestații?
  Pentru tronsonul 3 realist vorbind sint șanse sa se soluționeze contestațiile si apoi proiectarea ca in primăvara viitoare sa vedem începând lucrările?

perfidus

Of... Mai cititi putin in urma, doar ce v-a zis Ionut cum sta treaba cu contestatiile. Daca vom avea un contract semnat si ordin de incepere pentru proiectare in primavara putem sa ne consideram norocosi.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

horatiu.cosma

Citesc din contestația chinezilor pe lotul 3 (e publică pe SICAP) și mă distrez copios. Țineți-vă bine: "UMB nu are capacitatea economică și financiară pentru derularea contractului"  :lol: :lol: :lol:. Începutul e bun. Enumăr argumentele chinezilor:

- oferta tehnică și financiară sunt secretizate, deși nu s-a argumentat de ce e așa; comunicarea pe perioada evaluării ofertei UMB nu apare secretizată, însă CNAIR nu a pus-o la dispoziție chinezilor
- UMB nu are cifră de afaceri suficientă, că a avut nevoie de terți care nu ar avea treabă cu domeniul construcțiilor (cifra de afaceri se referă la capacitatea de a băga bani, nu a de a cunoaște domeniul)
- UMB a pus ca experiență Gilău-Nădășel, Timișoara-Lugoj 1 și București-Ploiești. Chinezii zic că București-Ploiești e gata din 2012 și trebuie experiența din ultimii 5 ani, însă cred că e vorba despre recepția finală care a fost în 2017, deci se încadrează. Oricum se încadrează și cu celelalte 2 autostrăzi declarate (, deci e ok.
- Terțul DP Consult pe partea de proiectare nu a depus angajamentul ferm ca terț susținător și că UMB nu ar avea capacitatea internă să proiecteze :)
- UMB nu are capacitatea cu utilajele proprii să execute cele 7 contracte în execuție/în care au fost declarați câștigători (nu vor fi 7 în paralel niciodată, până încep CraPi3&4 și Transilvania se termină Bacăul și Rădăuțiul)
- aceeași experți cheie trecuți și pe lotul 4 (imposibil să deruleze 2 contracte în paralel)
- prețul per km mult mai mic decât pe CraPi2, deci preț de dumping (fără alte dovezi)

Contestația turcilora trecut cam prim aceleași chestii și în plus a mai zis de UMB că:

- a modificat DUAE printr-un răspuns la o clarificare CNAIR (ceva cerințe de calificare pentru specialiștii pe mediu și calitate)
- oferta UMB are deficiențe majore la "metodologia de realizare a contractului și planificarea resurselor tehnice și umane în corelare cu specificul și complexitatea activităților"  :lol:
- Banca Mondială a exclus 2 ani din licitații China Railway (nu știu ce legătură are cu licitația curentă)
- China Railway nu a fost descalificată similar cu PiSi5, fiind și aici în asociere cu Viaponte
- vor acces la ofertele tehnice și financiare

În general argumentele par foarte subțiri, generaliste, copy-paste după alte contestații, nu au nimic solid împotriva UMB și trag la plezneală. Să sperăm că vor fi respinse rapid.

Alutus

Astia nici o contestatie fundamentata nu sunt capabili sa faca, d-apoi drumul in sine...penibil...
Alea iacta est

jaston

Invidia e la ea acasa... Ma refer la cele 2 companii contestatoare...
Niste amatori dom'le ce sa le ceri. Sa vii cu argumente de gradinita..penibil, ce sa zic...

Dragos_R

Alutus are perfecta dreptate. Modul in care formulezi si fundamentezi o contestatie este pana la urma o alta modalitate prin care poti sa influentezi +/- imaginea pe care o ai in piata. Prin urmare, daca asta e modul in care au decis sa reactioneze, asta (noua ne) spune ceva.

perfidus

Parca pana mai ieri ziceati ca ar fi OK si cu chinezii, numai sa se faca. Uite ca si chinezii pot gasi avocati pe care sa arunce cu banii.
Eu unul nu vreau sa mai aud de chinezi pe nicaieri. Mi-au mancat destul zilele in sfera mea profesionala.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

voicul

Eu vad partea pozitiva: la astfel de argumente, probabil contesatiile vor dura un minim posibil, deci o sansa de semnare pe la inceput de an viitor.

Tavi

De acord. Numai sa nu insiste ca surda pe sonerie dupa aia pe la CAB ....

Dragos_Damian

Cateva cadre in apropiere de nodul de langa Bals si continuarea spre Craiova








adrian-FSB

Poate raman cu contestatiile doar la nivel de CNSC si nu continua la CAB. Apropos, nu trebuie sa plateasca o taxa pentru contestatie?