Drumul Expres DEx12 Craiova-Pitești

Started by Ionut, February 12, 2013, 07:35:36 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 15 Guests are viewing this topic.

paulmare

^ cu pandele au dat OU 49/2017, unde sunt lucrari de "interes national" se emite AC fara sa mai trebuiasca PUZ de la primarie, 
Pe de alta parte, Pandele tot a obtinut ceva, bucata de la pasajul Popasului pana la gherghitei e "bulevard urban" sau ceva de genul, pe acolo sunt si ceva terenuri ale duamnei primar, i-a facut aktor si prelungirea strazii Cumpenei pana in breteaua de coborare dinspre bucuresti spre pipera, destul de inutila asa cum e acum cu sens unic din cauza bretelei,
Aici inteleg ca nu vrea sa semneze niste autorizatii de demolare

mike_85

  Excelent site! Am inteles mai multe despre stadiul autostrazilor decit din 100 de declaratii de la TV. Media din Romania face foarte greu pt un om obisnuit sa inteleaga ce se intimpla cu infrastructura. Ca sa nu mai vorbim de politicieni care par total rupti de realitate.
  Citeva intrebari daca are cineva timp sa raspunda:
- Care ar fi un termen realist pentru semnarea contractelor in cazul loturilor 3 si 4 (pe e-licitatie apare sfirsit de iunie https://e-licitatie.ro/pub/procedure/view/100095120/).
- Este posibil pina la sfirsitul anului sa vedem inceputa macar organizarea de santier pe unul din aceste loturi?
- Pt loturile 1 si 2 o finalizare in prima jumatate a lui 2022 e realista? Sa zicem aproximativ 2 ani jumate de lucrari?

Ionut

Ai multe de invatat. Dar na, poate o sa înveți.

1. Elicitatie nu iti da data SEMNĂRII contractului, ci doar date aproximative pentru diversele faze ale licitației. Care date oricum se pot amâna pe termen nelimitat. Sunt licitații care tin 2 sau 3 ani sau mai mult. Semnarea T3 și T4 in niciun caz nu va fi la final de iunie. :lol: Poate iunie 2021.

2. Vezi 1. Deci nu. Pe lângă contract semnat, trebuie să ai ordin de începere. Apoi proiectare în cazul T3 și T4. Apoi emitere autorizație de construire. Apoi lucrări în teren.

3. Nu termină nici Tirrena și nici UMB în 2022.

mike_85

  Ionut multumesc pentru raspuns. Sint programator nu specialist in infrastructura deci clar sint multe lucruri pe care nu le stiu  :).
Nu ma asteptam sa semneze in iunie dar ma gindeam ca dupa evaluare, comunicarea rezultatelor si citeva luni de contestatii se poate semna.
Se pare ca am fost prea optimist  :D. Am 15 ani in US si poate am uitat cit de complicate sint unele lucruri in Romania.
  Referitor la data de terminare pt 1 si 2 licitatie e de 24 luni executie si din comentariile de pe forum UMB pare una din putinele firme serioase care lucreaza in Romania. Pina la mijlocul lui 2022 sint 30 de luni. Daca nici o firma serioasa nu se poate incadra in cele 24 de luni + 25% de ce le mai liciteaza cu un termen nerealist?

Ionut

Termenul contractual de X luni curge din momentul in care antreprenorul are terenul la dispozitie. Ca sa aiba terenul la dispozitie, trebuie sa se intample multe lucruri. Vezi, de exemplu, problemele cu primii 10 km ai T1. Iti explica mai multe colegii din Craiova sau poti citi singur din urma. La fel si la UMB, multe probleme birocratice. Basca, extensii de timp se dau pentru ploi si alte motive intemeiate.

osandu

#2210
Un prieten a facut cateva poze artistice de la balta Milcov si viitorul pod peste Olt. Prima mi s-a parut foarte frumoasa, am atasat-o si aici. Restul pe Facebook:

https://www.facebook.com/100005375670697/posts/1397536150435561

danpandrea

Am aruncat o privire pe sinteză și n-am găsit următoarea informație: DX12 poate fi upgradat la autostradă în viitor sau curbele sunt proiectate doar la viteză de DX?

tom_sawyer

#2212
La cate alte autostrazi/DX-uri e nevoie sa fie construite in Romania, cred ca nici n-are rost sa ne punem problema de upgrade. Iar nivelul traficului nu cred ca o sa justifice vreodata.

Poti consulta normativele pentru DX-uri si Autostrazi, le gasesti pe topicurile generale de Autostrazi si Drumuri Expres in Romania, la prima postare, pag. 1. La o privire rapida, se pare ca sunt aceleasi raze de curbura pentru DX si Autostrada proiectata pt viteza max. 120 km/h.

horatiu.cosma

#2213
mike_85, am scris pe forum săptămânile trecute că neoficial, UMB e câștigător pe tronsoanele 3 și 4. Un calendar realist ar fi așa:

- până la finalul lui iunie CNAIR anunță oficial acest lucru, și anume că UMB e câștigător.
- urmează perioada de contestații care pot dura de la 0 la n ani. În cazul fericit, prin iulie/august se semnează contractele și începe perioada de proiectare care are o durată de un an, dar UMB ar putea să o scurteze
- în paralel trebuie să se rezolve cu exproprierile
- Proiectul tehnic cel mai probabil ne va aduce niște surprize față de studiul de fezabilitate din 2008, deci posibil să avem nevoie de revizuire acord de mediu, exproprieri suplimentare și alte asemenea
- în cel mai bun caz, în primăvara lui 2021 se pot începe lucrări pe anumite sectoare
- finalizarea lucrărilor 2023+.

Nu se poate face upgrade la autostradă decât foarte complicat, trebuie lățite structurile, debleele, rambleele, distrus o grămadă de lucrări pentru aceste lățiri. Cu DX vom rămâne ceva zeci de ani.

vancouver

@tom@sawyer: autostrazile / dx nu se proiecteaza pentru viteza maxima de 120, ci pentru viteza de proiectare de 120. E o confuzie care se face si la CNAIR. Un autoturism poate circula safe si fara probleme cu 130 pe o autostrada cu V proiectare de 120. In Germania viteza de proiectare este de 140 si se circula si cu 250. In Romania pe A viteza de proiectare este de regula tot 140. Pe DX viteza de proiectare fiind 120 curbele pot fi uneori ceva mai stranse, gen cum avem pe A2 de la Cernavoda spre Medgidia - unde desteptii de la CNAIR au pus limitare de 120, confundand - cum spuneam - viteza de proiectare cu viteza maxima pentru autoturisme. Ori viteza de proiectare este de fapt viteza maxima pentru camioane. Adica VP 120 inseamna ca un camion poate circula pe acolo safe cu 120. Clar ca un autoturism poate merge pe acolo safe cu mult mai mult.

Concluzie: un upgrade la autostrada pe Craiova-Pitesti este oricand posibil, fara sa fie nevoie de traseu nou. Dificultati vor exista doar la podurile mari.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dr4qul4

doar ca nu este nevoie de upgrade. Intre Bucuresti Pitesti si DX12 nu va fi o diferenta vizibila. A1 este doar mai dreapta, dar diferenta de la latimea benzilor va trece neobservata pentru ca pe DX12 va fi parapete de beton care nu va fi lipit de banda de circulatie.
DX12 va avea si banda de urgenta, care va fi chiar mai buna decat ce avem pe A1,
Singura problema este ca vor pune viteza maxima 110. ca sa se acopere ei.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

voicul

Dupa mine o mare prostie ca e DX si nu A sau graba strica graba.
Da cate nu a stricat cuc-ul prin tara?

Si asa avem drum intre Pitesti si Craiova ca intre viitorul DX Turda - Dej sau DX Gaiesti - Ploiesti, doar sunt comparabile orasele!

Acum e prea tarziu si deci mai bun si DX-ul asta decat DN-ul actual.

TibiV

Nu cred ca orasele sunt comparabile...

Craiova 250 k locuitori, Pitesti 150 k locuitori, ambele cu industrie auto puternica.
Turda (~45 k) si Dej (~30 k) nu prea mai au nici un fel de industrie.
Dar sunt noduri rutiere esentiale, mai ales Dejul la intersectia DN1C cu DN17 (pozitie critica pe traseul viitorului DX Baia Mare-DEJ-Suceava)...

Daca DX12 merge la Craiova mai ales pentru Ford, DX Turda-Dej are sens pentru acolo se intalnesc/despart drumurile spre Maramures si Bucovina. Chiar si acum, cand sunt doar DN-uri. Ca DX-ul ala Baia Mare-Dej-Suceava eu nu il vad realizat mai devreme de 20-30 de ani.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

Au și Turda și Dej industrie destulă. Asta că să nu spun și de multele centrele logistice de la Turda sau de industria agricolă din zona sau de parcurile industriale de pe traseu (Jucu, Gherla).

florin74

Ca sa nu vorbesc de industria de pe traseu....Zona Jucu.