Drumul Expres DEx12 Craiova-Pitești

Started by Ionut, February 12, 2013, 07:35:36 AM

Previous topic - Next topic

6 Members and 20 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

^vezi in linkul mediafax de mai sus. Reabiliteaza si calea ferata spre Vest (Curtici)

MAP


dr4qul4

Quote from: voicul on September 15, 2016, 03:28:35 PM
De ce aceasta centru duce la Pitesti si nu se face in partea cealalta.
Daca ne referim la export in general se face in V deci:
1. Pana la Lugoj sunt vreo 283 km si 3.30h
2. Pe viitoarele autostrade sunt vreo dublu de km si vreo 6.30h.

Cam greu de descifrat mesajul tau. Dar:
- duce la Pitesti pentru ca de la Pitesti se leaga de Bucuresti.
- pentru ca in Pitesti este cea mai mare fabrica de automobile din Romania, asadar, daca acolo pot ajunge piesele, de acolo vor ajunge usor la Craiova.
- La Titu se produc majoritatea elementelor de plastic pentru automobilele produse la noi; Ce nu se produce la Titu se produce la Mioveni! cu siguranta multe alte piese si componente se produc in zona dintre Bucuresti-Ploiesti-Targoviste-Rm Valcea-Craiova. Mult mai multe decat se produc in Severin.
- Daca imi vei spune ca se produc multe la Timisoara , Arad si in vest iti voi spune ca Portul Constanta este mai aproape.
- pt ca A12 nu va ajuta doar Fordul ci si Dacia si AlRo.
- in vest somajul e la minim. Asa ca e greu sa mai creasca productia, pastrand acelasi cost. In schimb in Olt si Valcea inca exista forta de munca ieftina
- si in final: pentru ca DN65 este un drum foarte aglomerat unde au loc multe accidente care blocheaza complet traficul. Ceea ce nu se prea intampla pe DN6.

Ce nu inteleg eu, este cum vrea CNIR sa faca in regie proprie centura Bals. Vorbim totusi de cativa km si un pod peste Oltet, nu de 200 m.  Mi se pare ca se intind mai mult decat le e plapuma. Ar tb sa se ocupe strict de descarcari temporare, imbunatatiri punctuale si finalizare de lucrari avansate (ex. Pasajele din Arad).

un mare plus pentru ei ca vor face intai centurile Slatina si Bals si ca aceste centuri vor fi parte din A12.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cezar.ionescu

N-ar fi util ca A12 sa includa si ocolitoarea Craiova nord pe directia Severin? Cativa km in plus la 100 si nu cred ca se simt vs beneficiul de a ocoli un oras de peste 200k locuitori.

MAP

Cu siguranță ar fi util, dar totuși există centură ocolitoare prin nordul Craiovei

ion59

Se mai animă discuția și pe strada asta. Problema este că actualul ministru, oricât de binevoitor ar fi, mai stă doar trei luni! Următorul cine știe ce priorități își propune. De regulă, să treacă munții prin zece locuri, să unească provincii, țări etc. Chestii grele. Pe aici, prin sud, lucrurile pot să mai aștepte. Deși, trafic ar fi, necesar economic ar fi și nici cine știe ce probleme tehnice nu pune construirea unui DX sau a unei autostrăzi. Cu orice ar începe, centura Slatinei, a Balșului sau chiar evitarea zonei Albota din periferia  Piteștiului, nu se poate începe mai devreme de 3-4 ani, ceea ce este enorm, în opinia mea. Dacă încep cu licitații de SF în noiembrie 2016 (optimist!), desemnare câștigător prin toamna 2017 și predare proiect prin 2018 vara, licitații se pot face începând de prin 2019, început lucrul pe sectoare prin 2020-2021. Asta dacă politicul consideră printre priorități sectorul ăsta de drum și dacă avocații firmelor de construcții se grăbesc și ei cu contestațiile.

Aia cu făcutul centurii Balșului în regie proprie e bună! Ca glumă! M-aș bucura să mă înșel! Aș da și de băut!

dr4qul4

Am trecut de multe ori pe centura craiova nord, si, desi are cateva giratorii, mereu s-a mers bine. Asta si pentru ca drumurile care o intersecteaza nu prea au trafic.
In curand Craiova va avea si centura sud, asa ca nu e nevoie de autostrada pana dupa oras.
Totusi, ma enerveaza pasajul de la intersectia cu DN6, unde avem CF langa sosea exact ca la bucuresti...si bineinteles sokutie asemanatoare cu pasaj dar si cu giratoriu.
Ma enerveaza grav ca pentru a face dreapta (de fapt a continua de la Pitesti spre Filiasi) trebuie sa treci prin giratoriu. Chiar nu gasesc o solutie mai buna? O bretea care sa coboare de pe pasaj cum avem la basarab? Chiar nu pot tirurile sa ia un asemenea viraj?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

stefanudrea

Ziceti ca nu se produc componente auto la Severin? Ati fi surprinsi sa aflati cate puncte de lucru pt componente auto exista intre Sannicolau si Drobeta Turnu Severin. Iar cand aud ca nu e f aglomerat Craiova Pitesti moooor, iar oamenii aia care ies in strada cel putin o data pe luna pt "Oltenia vrea autostrada" sunt niste prosti? A12 si A6 chiar se pot face!

Trimis de pe al meu LG-D855 folosind Tapatalk


voicul

Problema rezolvata aproape de start

Ford cere drumuri în România

Licitaţia pentru autostrada Craiova-Piteşti va fi pe 1 noiembrie. Ştirea vine de la Ministrul Transporturilor prezent joi la Craiova, la o întâlnire a constructorilor de maşini. E drept că este vorba doar despre studiile de fezabiliatete, proiect tehnic şi autorizaţiile necesare, dar tot e un pas. Potrivit ministrului, tot la 1 noiembrie vor fi licitate şi lucrările pentru centurile ocolitoare ale Slatinei şi Balşului. Reprezentanţii Ford spun că pierd foarte mult timp cu transportul maşinilor pe care le produc la Craiova.

http://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/ford-cere-drumuri-in-romania-567651

Skynick

Eu nu inteleg cine cum decide ce se face mai intai. Iar o aburim.

Acum avem masterplan si ca urmare ar trebui sa avem un calendar clar cu momentul in care se publica licitatiile pentru studii, licitatiile pentru consultant, pentru proiectant,  constructor pe cativa ani inainte pentru toate autostrazile prioritare.

Nu asta e rolul masterplanului ? Sa organizeze constructia de autostrazi si sa o faca foarte previzibila ?

Daca ne uitam in master plan, Craiova - Pitesti e mai jos in prioritati.

voicul

Corect ce zici tu, dar cum sa te duci in casa omului (la Craiova) si sa ii zici:
E mai jos in lista!?

dr4qul4

nu e mai jos. In MPGT aprobat de Guvern, orizontul de timp pt A12 este 2017-2020!!!  Bineinteles, plus amanarile ulterioare :)

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

clau

In sfarsit se vrea ceva concret cu autostrada asta... Pana acum au fost doar minciuni si promisiuni electorale. Sa vedem daca se respecta 1 noiembrie.

stefanudrea

Este absolut necesara asa cum si A6 este la fel de necesara, dar nu are asa lobby precum A12. Sunt sigur ca nefiind din zona nu va dati seama ce potential de dezvoltare ar da un A12 continuat cu A6 pana la Lugoj. Dar....sa se faca macar A12 si sigur se va vedea apoi si necesitatea A6.

Trimis de pe al meu LG-D855 folosind Tapatalk


clau

Am circulat prin zona... A6 e foarte necesara dar sigur nu sunt bani nici in urmatorii 10-15 ani... Trebuie sa vedem cum prioritizam putinii bani care vor fi. Pentru A12 cred ca macar pentru Bals si Slatina vor fi bani pana in 2020 plus SF PT si AC pt restul, iar dupa 2020 se poate incepe constructia pe sectiuni. Asa vad eu lucrurile realist. A6 din pacate dupa 2025 poate chiar din 2030 desi e nevoie azi de ea...