Drumul Expres DEx12 Craiova-Pitești

Started by Ionut, February 12, 2013, 07:35:36 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 8 Guests are viewing this topic.

miahi

^^ Parca s-a mai discutat. Daca incep mai devreme decat planificarea au dreptul la plati compensatorii conform contractului. Nu o sa primeasca nimic. Chiar daca au terminat proiectarea mai repede si au avize si pot lucra se freaca menta, multumita marelui tip de contract OMT 600 .

alin2pas

O altă piedică legală în dezvoltarea infrastructurii, deci. Oare este posibil ca toate aceste piedici să fie semnalate și inventariate de cei cu experiență și cunoștințe în domeniu și apoi date guvernanților ca un fel de ,,TO DO LIST" pentru rezolvare? E o simplă opinie a unui necunoscător în domeniu.

perfidus

^^^ CNAIR va plati strict proiectarea pentru ca nu are alti bani desi Cuc zice mereu altceva. Asa este in contract, si e clar ca daca se devanseaza inceperea executiei trebuie facute plati compensatorii (mobilizarea in avans costa). Referitor la avize, inca nu au AC peste tot, retineti. Primul sector are probleme cu Spitalul Regional si cu exproprieri necesare in alte parti decat culoarul din SF din cauza sondelor de la Ghercesti.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

razvan96

Mai au destui bani de cheltuit pana la finalul anului, peste 200 de milioane de RON pe proiectul asta, nu cred ca era asa mare problema sa dea un ban pentru a incepe lucrarile mai devreme.Doar ca probabil nu au gasit o solutie legala sau nu au avut curajul sa isi asume o astfel de decizie.

kumar

Comunicatul oficial

Proiectarea și execuția lucrărilor pentru construcția Drumului Expres Craiova - Pitești, Tronsonul 3, au fost scoase la licitație!

CNAIR SA a transmis în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SICAP) anunţul de participare pentru procedura de atribuire a contractului ,,Proiectare și execuție ,,Drum Expres Craiova – Pitești" Tronsonul 3".

Obiectul contractului este reprezentat de construcția a 31,75 km, având ca punct de început zona nodului rutier la DN 65 (Valea Mare), care intersectează DN 65 la km 57+720 și ajunge până la limita dintre județele Olt și Argeș la km 89+300.

Durata contractului este de 96 luni din care 12 luni perioada de proiectare, 24 luni perioada de execuție a lucrărilor și 60 de luni perioada de garanție a lucrărilor.

De asemenea, durata contractului de lucrări poate varia în funcție de perioada de garanție a lucrărilor ofertată de operatorul economic desemnat câstigător.

Termenul limită pentru depunerea ofertelor a fost stabilit pentru data de 08 noiembrie 2019.

Valoarea estimată a contractului este de 999.410.536 lei fără TVA.

http://cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/proiectarea-%C8%99i-execu%C8%9Bia-lucr%C4%83rilor-pentru-construc%C8%9Bia

perfidus

Si cateva informatii despre licitatiile de supervizare a lucrarilor antreprenorilor de pe Tr. 1 si Tr. 2 (Lot 1 si Lot 2):

QuoteÎn paralel cu licitaţiile pentru tronsoanele III şi IV, CNAIR a lansat şi procedura de achiziţie a dirigenţiei de şantier pentru lucrările la tronsoanele I şi II ale drumului expres. Licitaţiile pentru supervizare DE Craiova – Piteşti sunt făcute pe fiecare obiectiv. Respectiv, pe tronsonul I, tronsonul II – lotul 1, tronsonul II- lotul 2. Ele au fost lansate în primăvară. O perioadă au fost suspendate. Apoi au fost reluate, cu termen de primire a ofertelor începutul lunii octombrie (zilele de 3 şi 4).

,,Obiectul contractului va consta în furnizarea de servicii de supervizare de înaltă calitate, atât în timpul perioadei de proiectare şi execuţie a lucrărilor, cât și pe parcursul perioadei de garanție, pentru a se asigura că antreprenorul proiectează şi execută lucrările conform cu obligaţiile contractuale, în special în ceea ce privește durata, cantitatea, calitatea și costul proiectării și al lucrărilor", se specifică în anunţul din SEAP.

Se pare că partea de proiectare a fost ratată, din moment ce tronsoanele pentru care se licitează supervizarea sunt deja în faza de execuţie. Valoarea totală estimată pentru tronsonul I, tronsonul II – lotul 1 şi tronsonul II- lotul 2 este aceeaşi: între: 24.382.895,17 lei şi 28.619.239,75 lei, de fiecare obiectiv.

Articolul complet impreuna cu alte informatii de la constructorul de pe Tr. 1 (Tirrena) si de la Alin Serbanescu - CNAIR, in GdS de azi.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

Ionut

Articol G4Media cu API citata la greu:

Cum a scumpit CNAIR cu 20 de milioane de euro un tronson din drumul expres Craiova-Pitești. Plus: întârziere de doi ani din cauza Companiei de autostrăzi

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii (CNAIR) a scos din nou la licitație tronsonul 3 al drumului expres Craiova-Pitești, cu o lungime de aproape 32 de kilometri. Precedenta licitație, lansată în iulie 2017, fusese anulată de instanță la mijlocul lui februarie anul acesta. S-au pierdut astfel doi ani din cauza a ceea ce Asociația Pro Infrastructură denunță drept "prostie cronică și încăpățânare acută" a CNAIR. Cei doi ani pierduți se văd, însă, cel mai bine în costul proiectului, care a crescut cu aproape 20 de milioane de euro.

G4Media

mmv1

Perfidus, Razvan...UMB a primit vreo 11 mil ron conform acestui tabel http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=330.msg58360#msg58360
Nu vad de ce Tirrena nu ar primi. Cred ca ati inteles gresit declaratia italianului

razvan96

Vorbim de lucruri diferite.Banii aia primiti de UMB si de Tirrena pana acum sunt pentru proiectare.@perfidus se referea la faptul ca ei ar fi cerut sume suplimentare fata de valoarea contractului pentru a intra mai devreme in santier.

alecu26

^^^@perfidus: foarte proasta alegerea sa nu se superfizeze proiectarea...atata vreme cat e un contract de proiectare si execuție.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

NGC

Pai si aici licitatiile pentru supervizare au fost suspendate pentru mult timp, plus ca au fost lansate tarziu si au fost mai multe amanari pentru depunerea ofertelor.

Quote from: NGC on March 15, 2019, 03:47:05 PM

[CN1009736] / 13.03.2019: "Supervizare Drum Expres Craiova - Pitesti, Tronsonul 1"
    Depunere oferte: 06.05.2019 20.05.2019 04.06.2019 26.06.2019 08.07.2019 29.07.2019 04.10.2019
    Oferte deschise in -: - oferte
    Stadiu actual licitatie: Depunere oferte
    Valoare estimata:  24.382.895,17 RON fara TVA
    Valoare atribuire: -

[CN1009737] / 13.03.2019: "Supervizare Drum Expres Craiova - Pitesti, Tronsonul 2, Lotul 1"
    Depunere oferte: 07.05.2019 21.05.2019 05.06.2019 26.06.2019 08.07.2019 29.07.2019 04.10.2019
    Oferte deschise in -: - oferte
    Stadiu actual licitatie: Depunere oferte
    Valoare estimata:  24.382.895,17 RON fara TVA
    Valoare atribuire: -

[CN1009738] / 13.03.2019: "Supervizare Drum Expres Craiova - Pitesti, Tronsonul 2, Lotul 2"
    Depunere oferte: 08.05.2019 22.05.2019 06.06.2019 27.06.2019 09.07.2019 30.07.2019 03.10.2019
    Oferte deschise in -: - oferte
    Stadiu actual licitatie: Depunere oferte
    Valoare estimata:  24.382.895,17 RON fara TVA
    Valoare atribuire: -


NGC

Quote from: goldorak on September 30, 2019, 11:21:54 PM
Deci cum ramane cu faimoasele certificate fiscale.. finalmente blocheaza lucrarea lui Tirrena sau nu?
Cand aflam daca explodeaza sa nu .. mamaliga?  :lol:

Probabil prin iarna aflam. In cazul in care se vor aplica doar niste corectii financiare, proiectul va merge mai departe, dar noi vom suporta costul corectiei.

NGC

A scris deja florin74 despre noua licitatie, dar sa vedem cum stam fata de vechea licitatie.

Quote from: NGC on April 11, 2019, 08:49:18 PM
Ofertele pentru "Proiectare si executie Drum Expres Craiova - Pitesti, Tronsonul 3":

     904.819.215,62 RON fara TVA    Valoare estimata
1.   668.551.976,80 RON fara TVA    Asocierea Tirrena Scavi SpA - Toto SpA Costruzioni Generali
2.   730.400.447,35 RON fara TVA    Itinera SpA
3.   779.895.670,58 RON fara TVA    Asocierea PST Group JSC- PST Construction Works S.R.L.- Alpenside S.R.L.- General Trust Arges S.R.L.- Eurocerad International S.R.L.
4.   787.723.448,79 RON fara TVA    Asocierea Astaldi SpA - Tancrad S.R.L.
5.   858.056.440,78 RON fara TVA    Asocierea Spedition UMB S.R.L. - Tehnostrade S.R.L. - Consitrans S.R.L.
6. 1.031.581.951,00 RON fara TVA    Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.S.
7. - RON fara TVA    Asocierea Constructii Erbasu S.A. - Vahostav SK, as - Trameco S.A.
8. - RON fara TVA    Asocierea  Impresa Pizzarotti & C SpA - Pizzarotti S.A.

CNAIR a lansat ieri licitatia "PROIECTARE SI EXECUTIE ,,Drum Expres Craiova - Pitesti" Tronsonul 3".

Valoare estimata: 999.410.536,00 RON fara TVA

Termen depunere oferte: 08.11.2019

Durata contractului: "96 luni si cuprinde: 12 luni perioada de proiectare, 24 luni perioada de executie a lucrarilor si 60 de luni perioada de garantie a lucrarilor"

Fonduri: POIM

Quote
Prezenta procedura de achizitie publica este initiata sub incidenta urmatoarei conditii: Incheierea contractului de achizitie publica este conditionata de obtinerea/ aprobarea finantarii lucrarilor din fonduri de la bugetul de stat si/ sau fonduri europene nerambursabile, semnarea contractului fiind posibila doar in situatia in care se respecta dispozitiile referitoare la angajarea cheltuielilor din bugetele care intra sub incidenta legislatiei privind finantele publice. In cazul în care, indiferent de motive, obtinerea/aprobarea finantarii lucrarilor din fonduri de la bugetul de stat si/ sau fonduri europene nerambursabile nu se realizeaza, Autoritatea Contractanta va aplica prevederile art. 212 alin (1) lit. c) teza a II-a din Legea 98/2016, fiind imposibilă încheierea contractului de achiziţie publică. Cu toate ca la data initierii prezentei proceduri de achizitie publica nu exista un contract de finantare semnat, Autoritatea Contractanta estimeaza ca va obtine finantarea necesara semnarii contractului in semestru II al anului 2019.

Dupa cum vedeti, pentru T3 la valoarea estimata e vorba de vreo 95 milioane RON fara TVA in plus. Pentru T4 a ramas aceeasi valoare estimata.

Ionut

Cam asta e explicația oficială data de CNAIR celor de la G4Media pentru cele +20 milioane.




Diferența de preț apare datorită lucrărilor suplimentare prevăzute în cadrul documentației precum și a sumelor provizionate reprezentând rezervele de implementare, ținând cont de posibilele modificări ce pot apărea pe parcursul derulării proiectului.

Lucrările suplimentare sunt prevăzute pe o lungime de aproximativ 5 km și constau în principal în :

modificarea liniei roșii
mărirea lungimii unor structuri existente
prevederea unor structuri noi pentru asigurarea continuității unor drumuri existente
prevederea unor lucrări de sprijinire pentru limitare a amprizei în zonele construite
lucrări de mutare/protejare a unor rețele de utilități apărute ulterior
dezafectarea unor construcții existente

alecu26

Se incadreaza in avizul de mediu? Par semnificative modificarile.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).