Drumul Expres DEx12 Craiova-Pitești

Started by Ionut, February 12, 2013, 07:35:36 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

davyl

Cu regret trebuie sa observ, ca nu acelasi lucru se intampla si pe T1. Iar licitatiile s-au castigat cam in aceeasi perioada! :(

voicul

Sa incerc sa raspund la nedumerirea ta: este TS firma romaneasca?

400 de oameni aduce UMB ... e ceva. Stiu ca au mai facut angajari anul asta, cand la inceputul lui erau vreo 700.
Pe de alta parte 400 de oameni pe 2 loturi cat eu, e numai bine.
Vedem.

Ionut

#1517
Ba pardon, mie 400 mi se pare putin. Cei de la UMB au doua loturi cu o lungime totala de 40 km (fara cateva sute de metri). Prin comparatie, cel mai lung lot de autostrada in executie are 24 km (ST2 Aktor). Chiar si fara banda de urgenta, tot e un drum serios, echivalentul a aproximativ 27-30 km de autostrada. Este putin, chiar foarte putin, daca vorbim de un termen de finalizare rezonabil. Acum nu imi dau seama daca era vorba sa aduca oamenii astia pentru un lot (din cele doua) sau pentru ambele.

voicul

Hai ca tocmai reveneam sa editez cu 400 de oameni: OK pe un lot, nu prea pe ambele. Sunt si km e si podul la Slatina. +1.

Misterul meu este: chiar pot sa aduca 400 aici si sa fie ok si pe A7 si la Radauti?

davyl

Podul cel nou de la Slatina e mai mult decat binevenit cand se va realiza. Starea actualului pod peste Olt la Slatina este deplorabila. Eu am trecut candva pe el si cu ochii mei am vazut o gaura superba: puteai vedea Oltul cum curge fara probleme!!!  :o

NGC

@goldorak, @davyl:

Este vorba despre problema certificatelor fiscale, asa cum avem si la VO TM Sud, ceea ce implica faptul ca TS trebuia sa fie descalificata si nu sa ii fie atribuit contractul. Va explic mai pe larg zilele astea. Stiu, zic asta de cateva saptamani, dar am fost foarte ocupat si nu prea am avut timp de forum. :p

goldorak

#1521
Multam frumos!
Deci .. katastroph?!..  :(
(adica alte zeci de luni pierdute in proceduri birocratice fara nici o activitate pe teren?..)

NGC

Totul e posibil. Depinde ce vor zice institutiile abilitate sa investigheze problema.

paulmare

podul - ca si la bistrita pe A7 cu forezele zublin, si subcontractorul lui umb cu durosolul scuze nu ii stiu numele dar a pus osul la treaba exemplar
ca si retter pe lotul lui aktor st2
sunt subcontractori de lucrari speciale

daca esti "contractor" serios si ai de dat lucrari in subantrepriza, si la alea care le-ai dat inainte ti-ai respectat partea ta de contract cu subantreprenorii,
Care e problema sa dai in lucru altora bucatile pentru care tu nu ai destui oameni utilaje expertiza etc ???

Alt pod peste Olt - trebuie clar, cum trebuie si peste Aries pe dn1, peste mures, buzau, siriu somes etc you named it

Doar sa ii vedem pe portocaliii cu numerele de bacau in teren - ca vor fi printre ei multi cu basculante albastre roz sau alta culoare, si numere de olt gorj mehedinti etc, cui ii pasa daca lucrarea merge inainte - ne bucuram, ar fi o paine de mancat pentru toata lumea care vrea sa lucreze onest, pacat doar de "partenerul serios" 
Sunt si "local" firme de constructii care pot si ele sa ia o bucata de lucrare, daca le platesti corect - sunt atatea de construit in tara asta care nu le pot face cei 700 de portocalii - si firme locale de constructii cu oamenii si utilajele lor pot impinge treaba inaine

davyl

@NGC, multumim de precizari!

Foarte trist! Nu neaparat pentru ca vedem astfel de probleme, ca nu ne mai mira cat de "bine" isi fac treaba oficialii de la CNAIR, ci pentru faptul ca zona Olteniei nu reuseste de foarte mult timp sa "prinda" un contract decent de constructie de drumuri: autostrazi, drumuri expres, orice o fi ele, dar drumuri decente si la calitate sa fie. Trist ca aproape de finalul lui 2019 Oltenia nu are nici macar speranta construirii intr-un vitor apropiat a unui drum decent si modern care sa o lege de vreo autostrada majora, fie spre vest, fie spre est sau alte puncte cardinale!!!! :bash:

perfidus

Cu un dram de noroc ne vom alege cu centuri la Slatina si Bals si un nou pod peste Olt. Aici nu mai sunt obstacole majore in derularea contractelor.
Din pacate restul tronsoanelor care n-au avut acelasi noroc nu le vad prea curand incepute.
Iar drumul de exploatare din lanul de grau pe care l-am parcurs cu Davyl  impreuna cred ca va ramane mult timp neschimbat.

Si nu poate fi vorba de ghinion (cand totul mergea bine, aflam ca sunt probleme cu certificatele fiscale ale constructorului si ca ar fi trebuit descalificat) - aici miroase a spaga si favorizare, iar cei vinovati vor plati. Incompetenta + coruptie = cea mai grava problema a Romaniei din 1989 incoace.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

cristi5

@perfidus in legatura cu traseul prin curtea fabricii de la Slatina. Trebuie fireste sa aflam traseul nou :)

Banuiesc ca daca cerem proiectul tehnic nu il vor da, mai ales ca probabil nu e aprobat in CTE etc

Cred ca cel mai devreme putem afla la exproprieri suplimentare, dupa o vreme se va vedea noul traseu pe harta cadastrala.


NGC

#1527
Sa vedem acum care e treaba cu certificatele fiscale. Va trebui sa cititi cu atentie si sa fiti atenti la detalii.


Avem 5 licitatii in care TIRRENA a prezentat certificate fiscale in perioada Octombrie 2018 - Februarie 2019.

- [174865] / 22.04.2017: "Proiectare si executie "Varianta de ocolire Timisoara Sud""
- [174932] / 26.04.2017: "Modernizarea centurii rutiere a Municipiului Bucuresti intre A1 - DN 7 si DN 2 – A2: sector DN 2 (km 12+300) - A2 (km 23+750)"
- [174933] / 26.04.2017: "Reabilitare DN6 Alexandria - Craiova, Lot 2: km 132+435 - km 185+230 - relicitare"
- [176940] / 08.07.2017: "Proiectare si executie Drum Expres Craiova - Pitesti, Tronsonul 1"
- [176986] / 11.07.2017: "Proiectare si executie autostrada Sibiu - Pitesti, Sectiunea 5 Curtea de Arges – Pitesti km 92+600 – 122+950"

Se poate observa ca toate aceste licitatii au fost lansate in perioada Aprilie - Iulie 2017 si toate au aceleasi cerinte de calificare in fisa de date a achizitiei.

Quote
III.2) CONDITII DE PARTICIPARE
III.2.1) Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
III.2.1.a) Situatia personala a candidatului sau ofertantului
Pentru demonstrarea indeplinirii criteriilor/ cerintelor de calificare se vor prezenta:

[...]

II. Ofertantul unic/Ofertantul asociat/Subcontractantul/Tertul sustinator trebuie sa demonstreze ca nu se incadreaza in prevederile art. 165 din Legea nr. 98/ 2016.

In acest sens, Ofertantul unic/Ofertantul asociat/Subcontractantul/Tertul sustinator va completa DUAE - Partea III "Motive de excludere" - Sectiunea B "Motive legate de plata impozitelor sau a contributiilor la asigurarile sociale".

De asemenea, ofertantul clasat pe primul loc dupa aplicarea criteriului de atribuire, anterior atribuirii contractului, va prezenta, la solicitarea Autoritatii Contractante, urmatoarele documente edificatoare care probeaza/ confirma neincadrarea in situatiile prevazute la art. 165 de mai sus, atat pentru ofertantul unic/Ofertantul asociat, cat si pentru Subcontractantul/Tertul sustinator declarati in oferta:

[...]

B. Persoanele juridice straine vor prezenta orice documente edificatoare eliberate de institutiile autorizate ale tarii de origine (certificate de atestare fiscala, caziere judiciare, alte documente echivalente, etc.) prin care sa dovedeasca faptul ca si-au indeplinit obligatiile de plata a impozitelor, taxelor sau a contributiilor la bugetul general consolidat, in conformitate cu legislatia nationala a tarii de rezidenta a ofertantului unic/ ofertantului asociat/subcontractantului/tertului sustinator sau a tarii in care ofertantul unic/ ofertantul asociat/subcontractantul/tertul sustinator este stabilit. Din documentele edificatoare prezentate trebuie sa reiasa lipsa datoriilor restante la momentul prezentarii acestora.

Nu le mai includ aici, dar capturile din cele 5 fise de date le gasiti aici, aici, aici, aici si aici.


Sa vedem acum certificatele fiscale depuse.

1) In Octombrie 2018 TIRRENA a prezentat pentru licitatia "Reabilitare DN6 Alexandria - Craiova, Lot 2: km 132+435 - km 185+230 - relicitare" certificatul fiscal 2018/56919/02.10.2018, in care se gasesc aceste obligatii de plata.

- Aviz de constatare T8K03C4009382018 pentru anul de impozitare 2015, privind contribuabilul din obiect, notificat la 31.07.2018, prin procedura de aderare in curs. Impozit mai mare de 150.793,00 Euro si sanctiuni 0,00 Euro. Nedefinitiv datorita neexpirării termenului de recurs;
- Aviz de constatare T8K03C4008992018 pentru anul de impozitare 2014, privind contribuabilul din obiect, notificat la 31.07.2018, prin procedura de aderare in curs. Impozit mai mare de 127.849,00 Euro si sanctiuni 0,00 Euro. Nedefinitiv datorita neexpirării termenului de recurs;
- Aviz de constatare T8K03C4008792018 pentru anul de impozitare 2013, privind contribuabilul din obiect, notificat la 31.07.2018, prin procedura de aderare in curs. Impozit mai mare de  68.236,00 Euro si sanctiuni 0,00 Euro. Nedefinitiv datorita neexpirării termenului de recurs;
- Aviz de constatare T8K06C4010592018 pentru anul de impozitare 2016, privind contribuabilul din obiect, notificat la 08.08.2018, prin procedura de aderare in curs. Impozit mai mare de  43.034,00 Euro si sanctiuni 0,00 Euro. Nedefinitiv datorita neexpirării termenului de recurs.

In plus, documentul mai contine nota "Un act este considerat definitiv în cazul expirarii inutile a termenului de recurs sau in cazul rezultatului final al hotararii judecatoresti in intregime sau partial favorabila Biroului Teritorial".

2) Apoi au prezentat certificatul de atestare fiscala 2018/64592/08.11.2018 in care se gasesc aceleasi obligatii de plata.

- Aviz de constatare T8K03C4009382018 pentru anul de impozitare 2015, privind contribuabilul din obiect, notificat la 31.07.2018, prin procedura de aderare in curs. Impozit mai mare de 150.793,00 Euro si sanctiuni 0,00 Euro;
- Aviz de constatare T8K03C4008992018 pentru anul de impozitare 2014, privind contribuabilul din obiect, notificat la 31.07.2018, prin procedura de aderare in curs. Impozit mai mare de 127.849,00 Euro si sanctiuni 0,00 Euro;
- Aviz de constatare T8K03C4008792018 pentru anul de impozitare 2013, privind contribuabilul din obiect, notificat la 31.07.2018, prin procedura de aderare in curs. Impozit mai mare de  68.236,00 Euro si sanctiuni 0,00 Euro;
- Aviz de constatare T8K06C4010592018 pentru anul de impozitare 2016, privind contribuabilul din obiect, notificat la 08.08.2018, prin procedura de aderare in curs. Impozit mai mare de  43.034,00 Euro si sanctiuni 0,00 Euro.



Din acest certificat lipseste nota referitoare la actul considerat definitiv, si pentru fiecare obligatie de plata lipseste mentiunea "Nedefinitiv datorita neexpirării termenului de recurs".

3) A urmat apoi certificatul de atestare fiscala 2018/65777/13.11.2018 care a corectat "o serie de omisiuni si erori de tehnoredactare" din certificatul precedent si care "il inlocuieste pe cel din data de 08.11.2018, cu nr. inreg. 64592".

In acest certificat apare din nou nota "Un act este considerat definitiv în cazul expirării inutile a termenului de recurs sau în cazul rezultatului final al hotărârii judecătoreşti în întregime sau parțial favorabilă Biroului Teritorial".
In plus, mai apar doua mentiuni, "Prezentul certificat nu produce efectele prevazute la art. 14 din Decretul legislativ nr. 472 din 18 decembrie 1997" si "Prezentul certificat nu poate fi prezentat organelor de Administratie Publica sau operatorilor privati de servicii publice (art. 40 din Decretul Presedintelui Republicii nr. 445 din 28 decembrie 2000, modificat prin art. 15 alin. 1 din Legea 183 din 12 noiembrie 2011)". De precizat ca mentiunile se refera la legea italiana.

4) Drept urmare a acestor neconcordante, au trebuit sa prezinte un nou certificat fiscal. Noul document 2018/71285/10.12.2018 contine aceleasi obligatii de plata.

- Aviz de constatare T8K03C4009382018 pentru anul de impozitare 2015, privind contribuabilul din obiect, notificat la 31.07.2018, prin procedura de aderare in curs. Impozit mai mare de 150.793,00 Euro si sanctiuni 0,00 Euro;
- Aviz de constatare T8K03C4008992018 pentru anul de impozitare 2014, privind contribuabilul din obiect, notificat la 31.07.2018, prin procedura de aderare in curs. Impozit mai mare de 127.849,00 Euro si sanctiuni 0,00 Euro;
- Aviz de constatare T8K03C4008792018 pentru anul de impozitare 2013, privind contribuabilul din obiect, notificat la 31.07.2018, prin procedura de aderare in curs. Impozit mai mare de  68.236,00 Euro si sanctiuni 0,00 Euro;
- Aviz de constatare T8K06C4010592018 pentru anul de impozitare 2016, privind contribuabilul din obiect, notificat la 08.08.2018, prin procedura de aderare in curs. Impozit mai mare de  43.034,00 Euro si sanctiuni 0,00 Euro.

Apare si aici nota "Un act este considerat definitiv în cazul expirarii inutile a termenului de recurs sau in cazul rezultatului final al hotararii judecatoresti in intregime sau partial favorabila Biroului Teritorial".

5) Saga certificatelor fiscale continua cu certificatul 2019/686/08.01.2019 prezentat pentru licitatia "Proiectare si executie autostrada Sibiu - Pitesti, Sectiunea 5 Curtea de Arges - Pitesti km 92+600 - 122+950".

In acest certificat apare mentiunea "Se certifica faptul ca exista urmatoarele obligatii de plata în curs".

- 150.793,00 Euro pentru anul de impozitare 2015;
- 127.849,00 Euro pentru anul de impozitare 2014;
-  68.236,00 Euro pentru anul de impozitare 2013;
-  43.034,00 Euro pentru anul de impozitare 2016



Este vorba despre aceleasi obligatii de plata mentionate si in certificatele precedente.

6) Ajungem intr-un final la certificatul fiscal 2019/3507/18.02.2019, emis ulterior finalizarii procedurii de "constatare cu acordul partii" dintre TIRRENA si autoritatile italiene din care rezulta faptul ca "nu exista obligatii de plata neachitate".
Datoriile au fost stinse in 21.01.2019.


Conform art. 196 alin. (2) din Legea 98 / 2016, "(2) Înainte de atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru, cu excepţia situaţiei contractelor subsecvente atribuite în executarea unui acord-cadru, autoritatea contractantă solicită ofertantului clasat pe primul loc după aplicarea criteriului de atribuire să prezinte documente justificative actualizate prin care să demonstreze îndeplinirea tuturor criteriilor de calificare şi selecţie, în conformitate cu informaţiile cuprinse în DUAE, cu excepţia procedurilor desfăşurate în mai multe etape când documentele justificative sunt solicitate înainte de transmiterea invitaţiilor pentru etapa a doua către candidaţii selectaţi.".

Pe de alta parte, conform art. 165 alin. (2) din Legea 98 / 2016, "(2) Autoritatea contractantă exclude din procedura de atribuire un operator economic în cazul în care poate demonstra prin orice mijloace adecvate că respectivul operator economic şi-a încălcat obligaţiile privind plata impozitelor, taxelor sau a contribuţiilor la bugetul general consolidat.".

La alin. (3) al art. 165 din aceeasi lege, avem o exceptie care zice ca "(3) Operatorul economic nu este exclus din procedura de atribuire dacă, anterior deciziei de excludere, îşi îndeplineşte obligaţiile prin plata impozitelor, taxelor sau contribuţiilor la bugetul general consolidat datorate ori prin alte modalităţi de stingere a acestora sau beneficiază, în condiţiile legii, de eşalonarea acestora ori de alte facilităţi în vederea plăţii acestora, inclusiv, după caz, a eventualelor dobânzi ori penalităţi de întârziere acumulate sau a amenzilor.".

Asadar, conform prevederilor acestui alineat, TIRRENA avea posibilitatea sa se apere.

Trebuie mentionat faptul ca art. 165 alin. (2) din Legea 98 / 2016 nu specifica faptul ca datoriile trebuie sa fie confirmate definitiv (asa cum spune art. 165 alin. (1) al aceleiasi legi).


Cum ziceam si mai sus, datoriile au fost stinse in 21.01.2019.




Decizia CNSC pentru licitatia "Proiectare si executie Drum Expres Craiova - Pitesti, Tronsonul 1" a venit abia in 25.10.2018, si, conform art. 196 alin. (2) din Legea 98 / 2016 CNAIR trebuia sa solicite "documente justificative actualizate prin care să demonstreze îndeplinirea tuturor criteriilor de calificare şi selecţie, în conformitate cu informaţiile cuprinse în DUAE".
In DUAE TIRRENA a bifat raspunsul "DA" la intrebarile "Operatorul economic şi-a îndeplinit toate obligaţiile cu privire la plata impozitelor şi taxelor sau a contribuţiilor la asigurările sociale, atât în țara în care este stabilit, cât şi în statul membru al autorităţii contractante sau entităţii contractante, în cazul în care este diferit de țara de stabilire?" si "Operatorul economic şi-a îndeplinit obligaţiile plătind impozitele sau contribuţiile la asigurările sociale datorate sau încheind un angajament cu caracter obligatoriu în vederea plăţii acestora, inclusiv, după caz, a eventualelor dobânzi acumulate sau a amenzilor?".

Prin decizia 63 / 12.04.2019 in dosarul 1699/2/2019 de la licitatia pentru DN6, CAB a taxat exact incertitudinea.





Dupa cum se vede si mai sus, TIRRENA a prezentat 5 certificate fiscale diferite, din care rezulta ca pana in 21.01.2019 existau obligatii de plata neconfirmate definitiv.
Asa cum a facut-o la licitatiile pentru DN6 si PiSi 5, prin analogie, CNAIR trebuia sa descalifice pe TIRRENA in baza art. 165 alin. (2) din Legea 98 / 2016.
TIRRENA avea posibilitatea sa se apere, dar nu a prezentat nici o dovada ca nu ar trebui sa fie exclusa pentru ca s-ar incadra la art. 165 alin. (3) din aceeasi lege.

Retineti ca, potrivit cerintelor fisei de date, cerinte insusite de TIRRENA prin necontestarea lor la timpul respectiv, "Din documentele edificatoare prezentate trebuie sa reiasa lipsa datoriilor restante la momentul prezentarii acestora.". De aici rezulta ca cerinta de calificare nu a fost indeplinita.

Pe de alta parte, contractul pentru licitatia "Proiectare si executie Drum Expres Craiova - Pitesti, Tronsonul 1" a fost atribuit in 10.12.2018.

Trebuie retinut si ca aceste obligatii de plata erau cunoscute inca din 31.07.2018, respectiv 08.08.2018, dar cum ziceam, nu aveau caracter definitiv.
Caracterul definitiv a venit abia in 21.01.2019, dar asta nu inseamna ca datoriile nu existau in perioada Octombrie 2018 - Ianuarie 2019, certificatele prezentate nedemonstrand "lipsa datoriilor restante la momentul prezentarii acestora".



Asadar, in perioada 25.10.2018 - 10.12.2018, adica intre decizia CNSC pentru aceasta licitatie si atribuirea contractului, conform certificatelor fiscale prezentate si conform confirmarii ulterioare a CAB de la licitatia pentru DN6, TIRRENA avea obligatii de plata, si, prin analogie, trebuia sa fie exclusa din procedura ca si la licitatiile pentru DN6 si PiSi 5.
Nu am mai luat in considerare data exacta a comunicarii deciziei CNSC si nici timpul de 10 zile lucratoare care trebuia asteptat pentru ca decizia CNSC sa devina definitiva.


In concluzie, cu aceste 5 certificate fiscale diferite care contin aceleasi obligatii de plata, TIRRENA a fost exclusa la doua dintre licitatii, respectiv cea pentru DN6 si cea pentru PiSi 5.
Pe de alta parte, cu niste certificate fiscale neactualizate, a primit doua contracte, respectiv cel pentru VO TM Sud si cel pentru CraPi 1.
In plus, mai este si contractul pentru DNCB, unde au fost ajutati in mod mascat, prin prelungirea "evaluarii" pana cand si-au achitat datoriile, dupa ce initial au depus si aici un certificat fiscal care mentiona aceleasi obligatii de plata.
Am zis ca sunt 99,99% sanse sa semneze si acest contract, dar 0,01% il pastrez pentru DNA.


Sa vedem ce vor decide institutiile abilitate si ce surpriza ne asteapta. Conform art. 4 alin. (3) lit. b) din OUG 30 / 2006, ANAP trebuia sa isi exprime opinia privind derularea procedurii de atribuire.

tom

Din cate stiu, Tirrena luni trebuie sa inceapa oficial sa lucreze, deoarece a fost emis ordinul de incepere.

osandu

Din presa locala:

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a predat amplasamentul pentru amenajarea tronsonului din Olt al drumului expres către constructor. În câteva zile vor începe lucrările, planul companiei care execută lucrările fiind să facă mai întâi șoselele ocolitoare pentru Slatina și Balș.



http://www.olttv.ro/olt-tv-new/administratie/2019/09/16/incep-lucrarile-la-drumul-expres