Drumul Expres DEx12 Craiova-Pitești

Started by Ionut, February 12, 2013, 07:35:36 AM

Previous topic - Next topic

5 Members and 9 Guests are viewing this topic.

perfidus

Deci e clar, pe tronsonul 1 constructorul nu e unul român, de asta sunt probleme cu sondele de pe traseu.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

davyl

#1336
Articol azi in gazeta craioveana:

https://www.gds.ro/Actualitate/2019-05-08/primele-probleme-la-drumul-expres-craiova-pitesti-40-din-traseul-unui-tronson-trebuie-modificat-pentru-evitarea-sondelor-de-gaze/


Colegii nostri de forum citati: :D

"Încă de acum doi ani deputatul USR Cătălin Drulă atrăgea atenția că utilizarea unui studiu de fezabilitate atât de vechi poate crea probleme în execuția lucrărilor. ,,SF-ul din 2007 are o problemă pe care o au toate cele anterioare anului 2014: nu are un studiu geotehnic conform normativelor românești și europene. Înainte se făcea un studiu sumar, indicativ, prezumția fiind că la faza de proiectare de detaliu (ceea ce se numește Proiect Tehnic de Execuție) să se facă adevăratul studiu geotehnic. Mai precis, pe toti cei 120 km au fost făcute doar 22 de foraje (cel mai adânc la 5 metri)", scria acesta pe pagina sa de Facebook."

"Probabil că se va modifica proiectul și în alte zone, deoarece studiul de fezabilitate este foarte vechi și este făcut din birou. În 2016 s-a pornit licitația pentru actualizarea studiului de fezabilitate și schimbarea proiectului din drum expres în autostradă, cum era și normal și cum apare și în Master Planul de Transport. Odată cu schimbarea stăpânirii s-a mers pe ideea că lasă că facem drum expres, e bun și studiul ală vechi, hai să facem ceva rapid. Noi am spus de la bun început că o se se modifice traseul. La Slatina, de exemplu, Pirelli și-a făcut pe aliniament o fabrică. Deci și acolo trebuie modificat și probabil și prin alte părți", a declarat Ionuț Ciurea, directorul executiv al Asociației Pro Infrastructura."



davyl

Un nou articol in Gazeta de Sud 13/05/2019:

https://www.gds.ro/bani-europeni/2019-05-13/chinurile-facerii-drumului-expres-craiova-pitesti,-cu-bani-europeni/

Mi-a atras atentia textul de mai jos. E adevarat ce spune dl. Serbanescu?

Purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Alin Şerbănescu, susţine că este ,,mai mult ca sigură" finanţarea pentru drumul expres Craiova-Piteşti din fonduri europene, respectiv pe Programul Operaţional de Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020. Cererea de finanţare a fost depusă pe finalul anului 2018 la Bruxelles, însă până la această dată nu a fost acceptată. Altă sursă de finanţare a drumului expres nu există. Totuşi, autorităţile se bazează pe banii europeni. ,,Drumul expres Craiova-Piteşti se va construi cu fonduri de la Comisia Europeană. Cererea de finanţare a fost încărcată şi transmisă Comisiei Europene. Până când se aprobă cererea, funcţionăm pe baza unor credite de angajament, iar decontările pentru proiectare se fac din banii existenţi în Titlul 58, alimentat cu fonduri pentru proiectele cu fonduri europene. Avem un acord de principiu discutat cu Comisia Europeană. Mai mult ca sigur vor veni aceşti bani europeni. Acest drum expres este prevăzut în Master Planul de Transport, deci se va face cu bani europeni. (...) Cererea de finanţare se află în analiză la experţii JASPERS (JASPERS este un parteneriat de asistență tehnică între trei membri: Comisia Europeană, BEI și BERD, parteneriat prin care se oferă consultanţă independentă ţărilor beneficiare, pentru a le ajuta să aibă proiecte de calitate – n.r.)", a declarat, pentru GdS, purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Şerbănescu. El a menţionat că din totalul finanţării necesare pentru drumul expres Craiova-Piteşti, în valoare totală de aproximativ 1,5 miliarde de euro, se aşteaptă ca 85% să fie fonduri europene şi 15% ar fi bani din bugetul de stat, necesari pentru cofinanţarea proiectului. ,,În bugetul pe 2019 au fost alocaţi bani pentru proiectarea aferentă acestui an", a mai precizat Alin Şerbănescu.

Sealand01

Asta cu functionam pe credite de angajament e incredibila, vrea sa spuna de fapt, contractam din bugetul de stat, dar...

CataOT

#1339
Este a doua saptamana de la declaratia domnului ministru, ne putem astepta zilele astea la ceva anemic si cu declaratii pompoase.

davyl

Nu pot sa spun sursa (caci ma astept sa fie doar la categoria zvon) insa se vorbeste la Craiova ca lansarea oficiala a lucrarilor pt T1 va fi pe 22 mai 2019.

Ramane de vazut!

perfidus

Poate pentru T2, ca pe T1 este Tirrena si au inca probleme cu proeictul care necesita alt amplasament. Se lăudau ca pe T2 este terminata proiectarea.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

NGC

"Supervizare Drum Expres Craiova - Pitesti, Tronsonul 1"

Noul termen pentru depunerea ofertelor este 04.06.2019.


"Supervizare Drum Expres Craiova - Pitesti, Tronsonul 2, Lotul 1"

Noul termen pentru depunerea ofertelor este 05.06.2019.


"Supervizare Drum Expres Craiova - Pitesti, Tronsonul 2, Lotul 2"

Noul termen pentru depunerea ofertelor este 06.06.2019.

davyl

Si ne-am linistit! :) Multumim NGC si perfidus!

NGC

#1344
Quote from: AlexxC on April 16, 2019, 03:50:26 PM
http://www.mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/2317-hg07032019dgismp-2

Asta era "Proiectul de Hotărâre a Guvernului privind declanșarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național "Drum Expres Craiova – Pitești și legăturile cu drumurile existente", Tronsonul 1, aflate pe raza localităților Craiova, Ghercești, Pielești și Robănești, din județul Olt.", din care a rezultat HG 204 / 2019.

NGC

#1345
Am mai avut si asta.

http://www.mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/2249-hg15012019dgipsmp

Asta era "Proiectul de Hotărâre a Guvernului privind declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Drum Expres Craiova – Pitești și legăturile la drumurile existente", Tronsonul 2, aflate pe raza localităților Bîrza, Piatra Olt, Slătioara și Valea Mare, din județul Olt", din care a rezultat HG 217 / 2019.

NGC

#1346
Iar acum avem asta.

http://mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/2460-hg20052019dgipsmp

20.05.2019: "Proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru completarea Hotărârii Guvernului nr. 217/2019 privind declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional "Drum expres Craiova-Piteşti şi legăturile la drumurile existente", tronsonul 2, aflate pe raza localităţilor Bârza, Piatra-Olt, Slătioara şi Valea Mare din judeţul Olt"

Proiectul asta de HG se ocupa de imobile de pe raza localitatilor "Balș, Bârza, Bobicești, Piatra Olt, Găneasa, Slătioara, Milcov, Slatina și Valea Mare, din județul Olt" si aduce completari la HG 217 / 2019 care apare in mesajul anterior.

paullie

Poate s-a mai vorbit despre pret dar nu am reusit sa gasesc. 389 mil EUR pentru 57,55 km? Serios?

alin2pas

Da, dacă eram în BG făceau autostradă în loc de DX la jumătate de preț.

adymartianul

#1349
@paullie

Ce e asa de iesit din comun? De Olt ai uitat?