[SM] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Satu Mare

Started by alecu26, December 03, 2018, 09:54:17 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

f000m

Din pacate nu il cunosc personal, dar daca am ocazia ii spun.

Intre timp am dat peste un alt video (al lui ZZZVISION) mai recet, cu noul pod hobanat + podul pietonal. Video-ul mai interesant e pana la minutul 3:41. Sper sa fie de folos


raulbogdan23

Obiectiv: Pod peste râul Someș, Satu-Mare
Data filmare: 17.09.2023
Constructor: STRABAG



Enjoy!

PS: las mai jos ca si o comparatie o filmare din luna Mai 2023 in care pilonul de pe malul stang era la acelasi nivel cu nivelul actual din septembrie de la pilonul de pe malul drept.


PS: Mai credeti intr-o deschidere anul acesta? Eu zic ca nu se deschide in 2023 si ne auzim in 2024 candva.

f000m

Aparent motivul pentru care merg greu lucrarile la pod sunt din cauza unui aviz care nu a fost primit la timp (cica se asteapta de 4 luni dupa el):

QuoteLucrările la cea mai mare investiție în infrastructură din municipiul Satu Mare așteaptă de patru luni după un aviz. De această dată, șantierul podul peste Someș trebuie să primească undă verde de la Autoritatea Aeronautică Civilă Română, instituție care, încă din vară, nu a reușit să dea avizul necesar continuării lucrărilor. Cel puțin asta spune primarul municipiului Satu Mare, care acuză piedicile puse în calea proiectului. Edilul a încercat inclusiv să aibă discuții cu Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, pentru a putea rezolva situația.

Trenează construcția podului peste Someș și asta se vede cu ochiul liber. Primarul municipiului Satu Mare i-a informat pe consilierii locali că mai exact de patru luni se așteaptă pentru un aviz al Autorității Aeronautice Române, instituție care se pare că pune bețe în roate celei mai mari investiții în infrastructură din municipiul Satu Mare. Cât va întârzia proiectul din cauza acestui aviz al AACR este greu de zis, a mai precizat edilul, care a subliniat că urmează să se facă o evaluare abia săptămâna viitoare. Între timp, s-a încercat inclusiv contactarea ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, pentru deblocarea situației.

Din care am inteles, e nevoie de un aviz temporar pentru suprainaltarea macaralelor la inaltimea de 105 metri pentru a furniza materialele necesare constructiei, urmand a fi demontate dupa un an anume timp.

Aici si restul din sursa citata.

raulbogdan23

Nu au avut timp 4 ani sa obtina acel aviz, iar ca idee locatia podului nu se afla pe directia directa de zbor a aeroportului cu aterizare dinspre N.

Eu zic ca e mai mult o gaselnita a STRABAG sau a primariei pentru a prelungi termenul (2024 an electoral, da bine o deschidere in preajma alegerilor).

Momentan pilonul de pe malul stang a ajuns la inaltimea de aprox 75m si ar mai trebui sa urce inca maxim 5m (80m total).

Pentru ce ai nevoie de macara la 25m in plus? Se vede foarte bine in ultima filmare ca mai exista un segment de vreo 5m pentru extinderea macaralei.




f000m

^

Adevarat, asa consider si eu, ca acestea trebuiau obtinute de la inceput sau cu mult timp inainte, sau cel putin cand vezi ca intarzie cu o luna de zile sa iei masuri.

Acum ca sa intregim povestea...se pare ca avizul primit ieri este negativ, asta sigur pune capac oricarei sperante de a termina podul anul acesta (cu toate ca era destul de clar la cum arata santierul). In fine, sper sa se gaseasca o rezolutie in directia asta ca sa poata incepe legarea cablurilor.


QuoteCauza problemelor o reprezintă lucrările de reabilitare de la Aeroportul Internațional Satu Mare. Conform informațiilor PresaSM, Aeroportul are două sisteme electronice de ghidaj/asistență la aterizarea aparatelor de zbor. Principalul sistem, Instrument Landing System (ILS – un sistem de mare precizie bazat pe două unde radio care îi conferă pilotului un ghidaj atât pe orizontală cât și pe verticală la aterizare), a fost oprit temporar până când se termină lucrările de reabilitare a pistei, programate pentru finalul acestui an.

Motiv pentru care este operațional doar sistemul secundar, DVOR (Doppler VHF Omni Directional Range), iar avioanele sunt nevoite să zboare la o înălțime mai mică pentru a putea fi ghidate. Dar din cauză că acest sistem ar putea interfera cu cele două macarale, dacă acestea s-ar înălța la peste 90 de metri, cât se dorește de către constructorul podului, Autoritatea Aeronautică Civilă nu a putut să dea aviz pozitiv.

Singura soluție posibilă ar părea să fie finalizarea cât mai rapidă a pistei de la Aeroportul Internațional Satu Mare, proiect al Consiliului Județean Satu Mare, și repornirea sistemului de ghidaj ILS. Oprirea sistemului de rezervă DVOR este exclusă, fiindcă asta ar însemna închiderea Aeroportului.

Stirile complete aici si aici

raulbogdan23

Am cautat intre timp care e inaltime pilonilor, 77 de m.

Daca ar merge chiar la 90 de m cu macaralele ar trebui sa le ajunga si asta ar fi pentru un timp super scurt (daca chiar vor sa munceasca  :lol: )

Cand mai ridic drona am sa verific inaltimea exacta la care sunt acum (pilon + macara)

f000m

Conform specialistilor asta s-a si cerut sa ajunga cu macaralelor de la 82 metri, la 91 de metri.

Quote,,Se va transforma într-un avut pozitiv. E un studiu pe rol care chiar astăzi a fost predat celor de la Strabag. Se modifică puţin procedura de ratare a aeronavelor, dacă nu reuşesc să aterizeze la timp se modifică minima la aterizare şi cred că se va da un aviz pozitiv. În cazul procedurii de ratare există o anumită variantă în care se intersectează la o înălţime. Procedura respectivă se publică cu acceptarea ratării mai repede cu 200 de metri, atunci ridică aeronava mai repede şi nu mai face ca acei 10 metri să mai fie problemă", au precizat specialiştii pentru PortalSM.

Toata stirea aici

Intr-o alta stire se mentioneaza ca insasi cablurile metalice ce trebuie intinse ar interfera sau buruia sitemele de ghidaj. Greu de inteles care e adevarata problema si cand se v-a rezolva, probabil dupa ce se termina santierul de la aeroport.

QuoteTotul ține de siguranță și din motive de siguranță acel aviz nu se va da prea repede. Când se va da? Pai după ce se vor finaliza lucrările de modernizare a pistei de la Aeroportul Satu Mare, care este de fapt singurul motiv pentru care podul nu primește avizul deocamdată. Elementele metalice ale podului, acele cabluri metalice, riscă să interfereze sau să bruieze sistemele de ghidaj ale avioanelor și comunicațiile dintre turnul de control și avion. Astfel că, până la finalizarea pistei, recalibrarea ei și punerea în funcțiune a sistemelor de ghidaj la capacitate totală, lucrările de hobonare și cele care implică ridicarea macaralelor la pod, sunt oprite.

Cum șantierul de la Aeroport are termen finalul lunii decembrie 2023, e greu de crezut că avizul va veni mai devreme. Mai ingrijorător este că cei de la Consiliul Județean iau un credit, preventiv, pentru aceste lucrări, semn că ar exista riscul ca ele să nu fie finalizate la termenul impus ( de altfel imperios necesar pentru a primi finanțarea lucrărilor), astfel că și termenul pentru primirea avizului s-ar putea întinde până prin primăvară.

Stire 2

matyi92

Tocmai a aparut un nou articol in presa maghiara, incerc sa-l traduc, dar poate nu reusesc 100%:
Cica rezolutia ar fi sa se modifice un singur numar in datele trimise la piloti care ar cauza ca decizia unei aterizari ratate sa fie facuta la o inaltime cu 200 de metri mai mare decat pana acum. Asta ar insemna ca dupa o aterizare ratata, a doua aterizare sa fie incepute la fel de la o inaltime cu 200 de metri mai mare care nu ar mai interfera cu inaltimea macaralei. Presedintele aeroportului zice ca ar putea fi solutionata in cateva saptamani de o firma cu nume Air Design.

Sursa: https://frissujsag.ro/egy-szam-modositasa-oldja-meg-a-daru-galibat

Eu vad doua teorii conspirative posibile: pe langa cea descrisa de @raulbogdan23, mai vad si o posibila piedica pusa de opozitie pentru conducerea prezenta, ca totusi la unii a inceput deja campania electorala. Eu tin minte ca am citit deja despre lipsa acestui aviz din August, dar atunci am crezut ca este vorba despre podul pietonal.


raulbogdan23

Nu sunt in domeniu si nu stiu ce restrictii sunt, dar la o banala cautare am gasit informatiile acestea:

W93650











Teoretic as zice ca n-ar trebui sa fie probleme, dar las specialistii in domeniu sa vorbeasca.

Quote from: f000m on October 05, 2023, 11:49:46 PMConform specialistilor asta s-a si cerut sa ajunga cu macaralelor de la 82 metri, la 91 de metri.


Quote from: f000m on October 01, 2023, 10:48:32 PMDin care am inteles, e nevoie de un aviz temporar pentru suprainaltarea macaralelor la inaltimea de 105 metri pentru a furniza materialele necesare constructiei,

Nu stiu de unde ai scos informatia de 105 m @f000m dar daca e pe bune ba 105, ba 90 nici ei nu stiu ce vor.

Palatul Administrativ are 97m inaltime + inaltime antenelor.

Powered by API/PUM imgur uploader

oneLess



oneLess


raulbogdan23

3 curse pe saptamana spre OTP
2 curse pe saptamana spre LTN

din ce stiu eu

GML

Aici e programul

Mai sunt saptamani, cand e inca un zbor si vineri.




Powered by API/PUM imgur uploader

ataxiib

Stire din 13.10.2023:

"În această dimineață au început să sosească elementele macaralei gigant care va muta podul pietonal peste Someș. Structurile de mari dimensiuni urmează să fie aduse doar în cursul săptămânii viitoare, atunci când se va închide temporar circulația rutieră în zona centrală. Va fi nevoie de circa o săptămână pentru asamblarea macaralei care va poziționa tablierul pe picioare, o procedură care se anunță a fi spectaculoasă și care va dura câteva ore, conform informațiilor PresaSM.

Au început să ajungă primele camioane care aduc la Satu Mare elementele macaralei de 700 de tone care urmează să ridice și să poziționeze tablierul podului pietonal peste Someș. În total, vorbim de circa 24 de camioane care vor transporta elementele macaralei, ce urmează să fie asamblată pe malul râului, o operațiune care, potrivit informațiilor PresaSM, va dura circa o săptămână.

"Acestea sunt primele elemente ale acelei macarale. Structurile de mari dimensiuni vor fi aduse săptămâna viitoare. A fost înregistrată o întârziere fiindcă firma care deține ansamblul de ridicare avea de finalizat o lucrarea la un parc de eoliene", au precizat surse avizate pentru PresaSM.

După montarea macaralei, urmează un adevărat ,,spectacol ingineresc". Macaraua va ridica și va muta pe piloni tablierul podului pietonal care cântărește în jur de 400 de tone. Întreaga procedură va dura, potrivit autorităților, câteva ore bune, dar inginerii se așteaptă ca într-o jumătate de zi podul pietonal să fie pe poziție, mai ales că este nevoie de mișcarea macaralei în timpul procedurilor, având în vedere că tablierul trebuie asigurat pe picioarele amplasate în râul Someș.

Odată ce va fi pus pe poziții, se va putea începe turnarea căilor de rulare pentru pietoni și bicicliști. Proiectul pasarelei este similar cu cel al podurilor din Seini și Ulmei. Potrivit informațiilor PresaSM, podul pietonal va fi vopsit în culoarea verde la finalizare."

PresaSM