[TM] Centura Timisoara

Started by radutm, January 21, 2013, 01:09:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mircea

@tom_sawyer Văd că mi-a șters Ionut mesajul cu off-topic, probabil nu m-am exprimat bine. CTV NU e împins înainte de Grindeanu. Dacă e ceva, e întârziat de indolența lui. Search trebuia să vină cu SF-ul în ianuarie 2022! Au venit cu o mizerie de SF, cu noduri trompetă și drumuri de legătură de te iei cu mâinile de cap, cu o întârziere de aproape 2 ani! Timp în care Grindeanu tăcea mâlc pe temă și când nu putea ocoli nicicum întrebarea, zicea mereu "e aproape gata" sau "în următoarele luni demarăm licitația pentru construcție" (noiembrie 2022 declarația, SF-ul livrat in noiembrie 2023!).

De acord însă cu A9.

tom_sawyer

#1621
^ VO Vaslui:
semnare contract revizuire SF: 2019
aprobare indicatori tehnico economici: 2022 (după ce a trecut prin CTE-uri DRDP, CNAIR, MT).
După 2 ani de mandat Grindeanu:
>>>punere în dezbatere publică HG exproprieri: iulie 2024
aprobare în guvern HG exproprieri: octombrie 2024
Licitație nelansată.

În condițiile în care VO Timișoara Vest are aproape contractul semnat.

a.l.x

Nu știu dacă mai am voie să postez aici, având în vedere că Timișoara nu suferă pe rutier.
QuoteVarianta de Ocolire Timișoara Nord a fost primul sector al Variantei de Ocolire a municipiului Timișoara (VTM) și asigură legătura între drumurile naționale DN 6 și DN 69. Tronsonul a fost deschis traficului în anul 2010, având 12,6 km și două benzi de circulație. Proiectarea obiectivului a început în anul 1997, drumul fiind dimensionat pentru a asigura cerințele bazate pe informații și date de trafic învechite.

🛣� Dezvoltarea din ultima perioadă a altor obiective rutiere care sunt în legătură cu VO Timișoara Nord a determinat creșterea semnificativă a volumului de trafic pe întreaga centură, ceea ce a condus la producerea de ambuteiaje și strangulări ale fluxului de trafic, în special în zonele de intersecții la nivel.

🔵 Pentru a asigura condiții de circulație corespunzătoare și un trafic fluent atât pe VO Timișoara Nord, cât și pe relațiile de circulație importante care converg la aceasta, este nevoie de extinderea la patru benzi de circulație, cu reconfigurarea intersecțiilor la nivel din soluția existentă, în intersecții denivelate sau chiar noduri rutiere. Primul pas pentru această extindere este elaborarea Studiului de Fezabilitate.

📃 Astfel, DRDP Timişoara a lansat astăzi pe SEAP procedura "Elaborare Studiu de Fezabilitate Extindere Varianta de Ocolire Timișoara Nord, DN6-DN69 la patru benzi de circulație".
 
⏳ După selecția/validarea ANAP se va stabili și data de depunere a ofertelor. Termenul de realizare al SF-ului este de 12 luni. 

DRDP Timișoara

mihaisimi

#1623
Quote from: tom_sawyer on November 13, 2024, 02:00:51 AMTimișoara nu suferă deloc la infrastructură rutieră. Vai, dar cum îmi permit să zic așa ceva ???

E dreptul dumneavoastra sa afirmati orice, dar pentru a fi luat in serios ar ajuta si argumente. Sunt curios pe ce date va bazati cand faceti aceasta  afirmatie? Multumesc.

Americanul Clujean

Timișoara n-are probleme rutiere de loc...nu e problema de loc că cei care au gândit autostrada lângă Timișoara au pus descărcarea după Remetea Mare în loc să facă un drum de legătură mai logic care să fie legat de centură aproape de aeroport, sau măcar vest de Remetea Mare. Cei din Remetea Mare au un șir de mașini constant la ei în sat, plus toată gălăgia, lipsa de siguranță că trece lângă școală, și toată poluarea care vine cu asta. Da, zona este lipsită de probleme rutiere. Este un vis să conduci la Timișoara... O:-)

tom_sawyer

#1625
Știi bancul cu rabinul și evreul nemulțumit că are prea puțin loc în casă?

La așa replici, n-am cum să răspund altfel.


Ia imaginează-ți că n-ai autostradă spre vest, spre est, în curând spre nord, drum de legătură la autostradă pe 4 benzi, centură ocolitoare pe 3 sferturi în jurul orașului.
Se poate și mai rău, nu?

Și vă bășicați ipocrit când cineva spune că Grindeanu a împins pe repede-înainte Centura Vest și autostradă la Moravița, iar proiecte ca centura Vaslui sau Galați trenează de ani de zile, de autostradă ce să mai vorbim.

Vlad94

Cu tot respectul pentru ambele părți, consider că discuția a căzut în derizoriu și trebuie să înceteze. Nu ajută pe nimeni aceaste aruncături de noroi.

Americanul Clujean

#1627
@tom_sawyer

Oriunde în țară se poate mai bine cu infrastructură. Nu știu ce legătură are Galați cu Timișul. Toată lumea înțelege că acolo este nevoie de îmbunătățire.
Faptul că Timișoara poate are o infrastructură puțin mai bună decât în alta parte nu înseamnă automat că nu are probleme de loc. Eu am zis că de fapt are niște probleme care par ilogice care au nevoie de remediere. Poate că existau motive "bune" în trecut pentru care s-au ales variantele pe care le avem acum. Dar astăzi nu mai pare să fie așa de ok (din perspectiva unui șofer care face naveta aproape zilnic).
Hai să fim serioși totuși, n-re nici o logică să se supere cineva că infrastructura se face undeva în țară. Nu se poate totul dintr-o dată. Spre exemplu, la Cluj e DEZASTRU total. Boc n-a reușit să facă mare lucru cu acea centură, Horațiu și Ionuț, și alții au explicat clar care e situația de acolo, "they bit off more than they could chew" dacă înțelegi vorba americanului (sau englezului). Acolo e nevoie mare de infrastructură mai modernă. Măcar se face DEx 4 la Tureni.
Peste tot există probleme, unele mai mari, altele mai mici. Peste tot se poate mai bine. Dacă o luăm de la bine în sus, de ce nu e bine și așa?

Cuneo

Centura de nord a Timișoarei, lărgită la 4 benzi. CNAIR a lansat în licitație studiul de fezabilitate/Pasaj rutier pe sub pista Aeroportului Timișoara pentru drumul de legătură cu Autostrada A1

Compania de Drumuri a lansat în licitație studiul de fezabilitate pentru lărgirea la 4 benzi a Centurii Timișoara Nord, tronsonul de 12,6 kilometri construit în 2010. Centura Timișoara Nord face legătura între DN 6 și DN 69, are o medie de 11589 autovehicule/zi (conform recensământului de trafic al CNAIR-CESTRIN din 2022), iar datele de trafic de perspectivă arată că va ajunge la 23.584 autovehicule/zi, potrivit datelor pe care le-a analizat Economedia în documentația de licitație. Pe lângă tronsonul de nord al Centurii Timișoara, la începutul lunii septembrie a fost deschis segmentul de Sud (constructor UMB), aproape 26 de kilometri, dar tot la o bandă/sens.

Un alt contract lansat în licitație pentru dezvoltarea infrastructurii de transport din zona municipiului Timișoara este studiul de fezabilitate necesar construirii unui drum de legătură cu 4 benzi între Autostrada A1 – Aeroportul Traian Vuia (Timișoara) – Centura Timișoara Nord. Consiliul Județean Timiș are în vedere un drum cu o lungime de aproximativ 9 kilometri, profil de Drum Național cu parapete din beton între sensurile de mers. Legătura cu Aeroportul Timișoara se va face în zona DJ 609 D (zona Ghiroda) și va fi asigurată printr-un sens giratoriu nou, la fel și în Centura Timișoara, iar pentru trecerea pe sub pista Aeroportului se va lua în calcul un pasaj rutier subteran.

Lărgirea Centurii Timișoara Nord

Contractul pentru lărgirea Centurii Timișoara Nord (studiu de fezabilitate) a fost lansat de Direcția Regională de Drumuri și Poduri Timișoara, are o valoare de 4,3 milioane lei și o durată de 12 luni. Finanțarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile (Programul Transport 2021-2027). Ofertele pot fi depuse până pe 15 ianuarie 2025.

Drum de Legătură A1 – Aeroport Timișoara – Centură

Consiliul Județean Timiș a alocat 2,5 milioane lei (finanțare de la Buget) pentru realizarea studiului de fezabilitate : ,, Contract de SERVICII în vederea elaborării documentației tehnico-economice – etapa – Studiu de Fezabilitate – privind investiția: "Drum de conectivitate (Drum nou de legătură la rețeaua primară) A1-Timişoara-Aeroport Traian Vuia/DNCT (profil 2+2)". Conform informațiilor pe care le-a studiat Economedia. Durata contractului este de 16 luni.

Date Tehnice Drum de Legătură A1 – Aeroport Timișoara – Centura Timișoara Nord



https://economedia.ro/centura-de-nord-a-timisoarei-largita-la-4-benzi




pasadia

Serios? Alte solutii mai scumpe nu puteau gasi? Deci, avem deja 2 noduri in 10 km distanta, mai facem deja unul la 4 km distanta. Un nod existent tocmai a fost "accesibilizat" prin largirea unui DJ la 4 benzi, pe celalalt il modificam si il transformam in mega-nod A1*A9*DN6, prin acel A9 oricum proiectam drumuri de legatura spre centura de sud a Timisoarei (plus conectivitate prin DJ-uri deja aglomerate, dar daca nu stim sa facme centuri...).

Adica chiar nu e o mare problema conectivitatea Timisoarei spre autostrada daca se rezolva proiectele deja in curs (drumul de legatura spre Mahle, centura de vest si A9 de la Remetea spre Sag). Iar daca vrei neaparat o imbunatatire, gandeste atunci o centura pentru Giroc pe la vest (da, stiu, tocmai ai largit un DJ prin localitate de prost ce esti CJ-ule), gandeste o centura pentru Remetea (asa cum era propus pana nu demult).
Dar nu mai baga inca un nod pe autostrada si mai ales un tunel pe sub aeroport care sa se verse in giratoriu. Adica solutii scumpe care apoi se blocheaza in acelasi mod in care blocam tot traficul din tara asta - giratoriu cu 2-3 benzi la interior.


Light

A fost semnat contractul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate privind execuția unui pasaj denivelat pe DC 152 (fost DC 98) – Calea Urseni la intersecția cu Varianta de Ocolire Timișoara Sud cu ofertantul câștigător, Costin și Vlad Birou de Proiectare S.R.L. Valoarea contractului este de 810.000 lei fără T.V.A., iar durata este de 8 luni de la emiterea ordinului de începere (din care 6 luni pentru proiectare).

Sursa: FB DRDP Timisoara

GIV

un mic update, ramane de vazut..

ar putea..

Centura Timișoara Vest: CNAIR (semnează)  contractul cu Nurol (Turcia)/ CNSC a respins și a doua contestație ARL Cluj (Strabag

https://economedia.ro/centura-timisoara-vest-cnair-semneaza-contractul-cu-nurol-turcia-cnsc-a-respins-si-a-doua-contestatie-arl-cluj-strabag.html

voicul

Preferam ARL, dar nu e rau nici Nurol.
Acum le poate duce pe toate cate are in RO?

GIV

pana incepe la timisoara, termina la buzau. mai ramane a8. care sa fie problema?

la ei pe site spun ca au ~11 600 angajati   :troll: :lol:  :lol: