[TM] Centura Timisoara

Started by radutm, January 21, 2013, 01:09:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Vlad94

Da, centura de vest ar putea fi transformată într-un drum expres veritabil prin câteva proiecte destul de simple:
1. Între Freidorf și DN59 să se facă la patru benzi (asta am propus eu aici: https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=152.1185)
2. O legătură între drumul expres A1-DN69 și Centura Vest (o propunere foarte bună a lui @EugenRo aici: https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=844.195)

horyatm

Tocmai ce am trecut prin intersecția centurii cu Drumul Boilor și se lucrează. Au decopertat zona în care va veni sensul giratoriu - nu pare foarte mare - și se efectuează relocări de rețele de curent. Nu-mi dau seama cine ce lucra (nu aveau salopete portocalii).

Cuneo

Trage tare. Umbrarescu a crescut la 500 numarul muncitorilor pe Centura Sud Timisoara. Ultimele imagini de pe santier. Foto

TIMISOARA. Dupa ce zile in sir a lucrat cu 300 de muncitori pe santierul Centurii Sud Timisoara, acum omul de afaceri Dorinel Umbrarescu a crescut numarul lor la 500 pe intreg traseul. Vrea sa finalizeze Varianta de Ocolire pana in luna iulie.

Antreprenorul a profitat de vremea buna si a lucrat 24 de ore din 24 la partea de drum si cat a permis lumina naturala la structuri.

,,Saptamana precedenta, pe santierul variantei de ocolire Timisoara Sud, activitatile s-au derulat cu circa 500 de muncitori si un numar mediu zilnic de circa 100 de utilaje si echipamente de constructii.
👷🏼 Continua lucrarile de drum (umpluturi, santuri, podete, strat de forma, strat de fundatie) si la structuri – la cele 10 pasaje si la cele 2 poduri – de pe traseu. Pentru imbunatatirea comportarii terenului natural si a umpluturilor de pamant au fost mobilizate aproximativ 20 de utilaje specializate si de transport a liantilor hidraulici. S-a lucrat 24 de ore din 24 la partea de drum, iar la partea de structuri atata timp cat a permis lumina naturala,,, transmit reprezentantii Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Timisoara.

Saptamana aceasta, muncitorii lui Umbrarescu intra intr-o scurta pauza, insa vor fi executate in continuare lucrari de catre subantreprenorii de specialitate. Este vorba despre operatiuni de relocare a retelei de apa si a retelei electrice.

Va reamintim, firmele omului de afaceri Dorinel Umbrarescu au castigat licitatia organizata de CNAIR dupa rezilierea contractului cu italienii de la Tirrena Scavi. In 27 iunie 2023 a fost iscalit contractul pentru continuarea lucrarilor la Centura Sud.

Umbrarescu are la dispozitie 12 luni sa finalizeze Varianta de Ocolire Sud Timisoara, pana in iulie.
Valoarea contractului este de 383.844.478,02 lei, fara TVA, iar sursa de finantare este Programul Operational Transport aferent perioadei de programare bugetara a UE 2021 – 2027. Perioada de garantie a lucrarilor va fi de 10 ani.

https://www.opiniatimisoarei.ro/trage-tare-umbrarescu-a-crescut-la-500-numarul-muncitorilor

a.l.x

#1233
Organizare santier UMB Ghiroda | Filmare
Ghiroda - Mosnita 20 Februarie 2024



Centura Timişoara Sud / Constructor UMB ! Filmare 19 Februarie 2024


Mulțumim Benzar Ilie !

elphax

Inca o filmare completa. Pe directia Vest > Est


tom_sawyer

Lucrările de relocare LEA 220 kV pe cele 3 sectoare de interferență cu varianta de ocolire Timișoara Sud, în zona localității Moșnița Nouă, s-au terminat. Echipele de muncitori lucrează în continuare în 2 schimburi, 24 de ore din 24, la partea de drum, iar la partea de structuri se lucrează atâta timp cât permite lumina naturală.

Ca mobilizare de personal, pe șantier sunt peste 500 de persoane - muncitori (dulgheri, fierari, laboranți, trafic, etc.), mecanici, șoferi etc.

Lucrări executate în ultima săptămână la partea de terasament între zona Freidorf și Moșnița Nouă - umpluturi, betonări și ranforsări de șanțuri, iar la structuri sunt diferite stadii necesare pentru cele 12 pasaje și poduri de pe tot traseul (Freidorf – Ghiroda) – foraje, betonări, armări, cofrare, montare hidroizolație etc.
facebook.com/DRDP.Timisoara























Powered by API/PUM imgur uploader

tom_sawyer


reed

Armaturã la șanțuri,asta cred că e premiera nationalã.Inutil

Nelu63

Si eu am vrut sa intreb de ce oare este nevoie de armatura metalica la santuri.
Nici eu nu am mai vazut asa ceva pana acum.

horatiu.cosma

O să mai vedeți și pe DX A3-Tureni. Se folosește unde sunt împingeri dinspre deal sau dinspre debleu înalt, coroborat cu teren de fundare slab. Că dacă în timp se mișcă șanțurile, începe să curgă apa unde nu trebuie, infiltrații, probleme pe termen lung.

Nelu63

Mulțumesc frumos pentru informații.

dumbravaandrei

Pai si aici ce aluneca, ca e drept totul... :o

horatiu.cosma

Și la Ilia la Comsa a fost drept ca in palmă. Dar combinația teren prost, mlăștinos cu rambleu înalt și greu a produs niste împingeri serioase.

dan tm

#1243
In a III-a poză se vede varianta uzuala de turnat beton la santuri. Cîte un tronson de 1 metru aparent nearmat.
La baza taluzurilor volumul de apa preluat de șanț este mai mare dar si viteza cu care vine de pe taluz. Astfel apa poate sa sape si sa-si gaseasca loc între beton si pamînt. Daca nu ar fi armat șantul s-ar deforma dupa bucațile alea de turnate de 1 metru (poza a III-a).
Sigur la asta e mai adaugă si împingerile taluzului cum arată Horațiu Cosma.

voicul