News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

[TM] Centura Timisoara

Started by radutm, January 21, 2013, 01:09:49 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 3 Guests are viewing this topic.

NGC

Contestatiile ALPENSIDE si DANYA CEBUS ROM de la CNSC au fost scoase de pe rol si se vor conexa cu contestatia TRAMECO de la TB, iar decizia va veni de la TB.

dorum


bogdix

#332
Depinde ce decide TB. Cel mai simplu ar fi sa respinga toate 3 contestatiile. Cel mai complicat ar fi sa admita partial sau total contestatiile si sa se reia evaluarea ofertelor.

E greu de anticipat ce va decide TB.

Ionut

Dupa TB urmeaza CAB. Sincer, nu prea conteaza ce decide TB. :)

NGC

Quote from: NGC on March 18, 2018, 04:38:55 PM
Mai am sa va povestesc o magarie de anul trecut a celor de la CNAIR. O sa revin zilele astea.

Quote from: NGC on July 12, 2017, 10:39:38 PM
Din cauza unor informatii, trebuie sa pun aici un indiciu la care voi reveni candva. ;)
IIVIIM

IIVIIM = II VII M = 2 7 M = 27 Martie

Este vorba despre anularea in 27 Martie 2017 a licitatiei pentru "Elaborarea revizuirii Studiului de fezabilitate, Proiectului tehnic, Detaliilor de executie, Documentatiei tehnice pentru Autorizatia de Constructie (DTAC) si a documentatiei de atribuire pentru Varianta de Ocolire Timisoara".

Dupa cum vedeti mai jos, in data de 27.03.2017 la ora 14:33:03 (vedeti ora), directorul DRDP TM a semnat digital documentul prin care s-a comunicat raspunsul la o clarificare depusa in 22.03.2017 in SEAP.



La numai o ora, adica in 27.03.2017 la ora 15:48, distanta situatia s-a schimbat cu 180 de grade si s-a incarcat in SEAP anuntul de informare despre anularea procedurii.



Anuntul a fost vizibil public abia in 29.03.2017, dupa cum confirma si documentul semnat digital de directorul DRDP TM in 29.03.2017, document prin care s-a comunicat anularea procedurii.







Intre timp insa, cu o graba nemaipomenita, CNAIR a incarcat deja in 28.03.2017 la ora 21:00 (vedeti ora) documentatia de atribuire pentru noua licitatie "Proiectare si executie "Varianta de ocolire Timisoara Sud"" (actuala procedura).



Dupa cum vedeti, documentatia a fost respinsa de ANAP in 11.04.2017.

Si in acest caz CNAIR nu a mai asteptat sa vada daca se va contesta sau nu anularea celeilalte licitatii (cea veche).

In mod normal trebuiau sa astepte 10 zile pentru vreo notificare prealabila, dar nu au facut-o.

Quote from: cutter on April 28, 2017, 12:34:23 AM
Ce-ar fi putut să facă aceste firme ar fi fost să conteste anularea licitației pentru că e ilegală.

Iată ce-a invocat CNADNR:
Quote
Având în vedere Anuntul de tip erata nr. 102861/29.03.2017 la anuntul de participare nr.172427/04.01.2017, procedura de atribuire a fost anulata in conformitate cu art. 212 alin. (1) litera c) si art. 212 alin. (2) din Legea nr.98/2016, intrucât nu mai corespunde necesitatii autoritatii contractante si totodata, autoritatea contractanta se afla în imposibilitatea de a adopta masuri corective fara ca acestea sa conduca la încalcarea principiilor prevazute la art. 2 alin. (2) din Legea nr.98/2016.

Ce spune art. 212 alin. (1) litera c) invocat?


(1) Autoritatea contractantă are obligaţia de a anula procedura de atribuire a contractului de achiziţie publică/acordului-cadru în următoarele cazuri:
[...]
c) dacă încălcări ale prevederilor legale afectează procedura de atribuire sau dacă este imposibilă încheierea contractului;


Ce încălcări ale prevederilor legale afectează procedura de atribuire? Sau de ce e imposibilă încheierea contractului?

Iată și motivarea din anunțul de tip erată citat:

Quote
Procedura de achizitie publica a fost anulata, in baza Deciziei de anulare nr. 111/868/27.03.2017, tinand cont de urmatoarele:
-   Raportul de control al Curtii de Conturi a României nr. 92/77365/29.11.2016, intocmit cu ocazia actiunii "Controlul fondurilor publice alocate de la bugetul de stat pentru dezvoltarea si intretinerea infrastructurii rutiere" la Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din România S.A.
-   Adresa Ministerului Transporturilor nr. 92/8516/2017, înregistrata la C.N.A.I.R. S.A. cu nr. 92/11129/17.03.2017, prin care se confirma faptul ca documentatia aferenta obiectivului Varianta de Ocolire Timisoara, detinuta de catre C.N.A.I.R. S.A. se identifica cu proiectul propus în Master Planul General de Transport al României.
-   Faptul ca documentatia existenta la aceasta data pentru obiectivul Varianta de Ocolire Timisoara este conforma cu procedurile legale în vigoare pentru demararea unei achizitii publice pe FIDIC Galben – servicii de proiectare si executie lucrari. Prin adoptarea acestei proceduri (FIDIC Galben) se va scurta cu mult timpul necesar pentru demararea si executia acestei lucrari. Totodata, aceasta abordare ar conduce la cresterea gradului de absorb?ie a fondurilor europene din Programul P.O.I.M. 2014-2020, având în vedere faptul ca în cadrul Master Planului General de Transport al României, aprobat prin Hotarârea Guvernului nr. 666/2016, perioada de implementare a obiectivului în cauza este 2015-2018.

Să le luăm pe rând:
1) Un raport al Curții de Conturi care întreabă ce s-a întâmplat cu banii dați pe SF-uri în 2007-2010. Bună întrebare. Dar irelevantă pentru procedura de față.
2) O adresă prin care MT confirmă CNAIR că SF-ul din 2011 pentru Centura Timișoara Sud este pentru proiectul numit "VO Timisoara" in Master Plan. Excelent, dar ce legătură are?
3) "Faptul" că SF-ul din 2011 e bun pentru FIDIC galben conform procedurilor legale în vigoare (care?! nu există din ce știu eu vreun act normativ care să regleze ce poate fi folosit ca bază pentru FIDIC galben. Ar fi bine să existe, așa am scăpa de aberații precum Craiova-Pitești FIDIC galben pe SF cu studiu geo preliminar...)

Niciuna dintre 1), 2) și 3) nu constituie:
- nici încălcări ale prevederilor legale (de bună seama și CNAIR știe asta altfel ar fi citat articolul încălcat)
- nici o cauză obiectivă _care face imposibilă încheierea contractului_

Rezultă că anularea este cam ilegală. Aviz autorităților de control, poate se sesizează!

Daca vreun ofertant la vechea licitatie ar fi contestat anularea procedurii (notificare prealabila plus contestatie propriu-zisa ulterior), si daca ANAP ar fi admis documentatia de atribuire pentru noua licitatie (cea actuala), ne-am fi putut afla intr-un nou caz de CNSC plus CAB plus ICCJ.

Se vede foarte clar ca vechea licitatie a fost anulata artificial pentru ca noua licitatie sa demareze urgent. ;)

perfidus

Licitatia pentru proiectare Varianta de ocolire TM a intrat la fel ca licitatia pentru proiectare A12 in masina de tocat a deciziilor politice din primavara lui 2017, cand s-a dorit neaparat "accelerarea investitiilor in infrastructura".
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

rizzuh

Si? S-au accelerat? A mai trecut un an, tot la stadiul de licitatii suntem. Doar ca acum sunt licitatii pentru drumuri inferioare celor de anul trecut.


NGC

Si dupa cum era de asteptat, s-a mai amanat o data.

Acum avem termen in 04.05.2018.

istvan78

Are cineva o plansa din SF cu sectorul de la nord de DJ592?
Se tot discuta acolo de prelungirea DC149 ("Drumul Boilor") dinspre Mosnita Noua pana in Timisoara (Calea Mosnitei). E prevazuta cumva traverasarea acestui drum?

dorum


cryu


culi

Ceva vesti bune? Sau o noua amanare?  :((


racer2heaven