[TM] Centura Timisoara

Started by radutm, January 21, 2013, 01:09:49 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 8 Guests are viewing this topic.

iuli

Mi se pare anormal ca un oras de marimea Timisoarei sa nu aibe centura! Mi se pare aberant cum un oras si un judet care da atata la buget sa nu primeasca o centura! Si mi se pare mai aberant sa construiesti centuri in orase care au trafic de o caruta pe ora si orase cu un trafic enorm sa fie uitate! Asa ca nicio masura nu mi se mai pare aberanta acum.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

istvan78

#61
Inteleg frustrarea, o impartasesc chiar, dar din nou: de ce sa lovim suplimentar in cei care sufera deja din cauza lipsei infrastructurii? Si soferii de pe camionele alea sunt oameni si sunt convins ca nu le face placere sa se tarasca prin traficul de oras printre mii de parinti inca pe jumatate adormiti si disperati sa-si "livreze" copii la scoala si sa mai ajunga si la slujba apoi. Crede-ma ca cei mai multi soferi de camion sunt acut constienti ca in traficul de oras pot omora oameni cu o greseala mica de tot. Din moment ce fac totusi acest traseu prin oras, insemna ca chiar nu au alternativa.
Daca alegerea transportatorilor de a trece prin oras ar fi una de moft, de comoditate, as fi deacord cu propunerea ta, dar pe relatia Sud-Est chiar nu exista o alternativa fezabila pentru traficul greu.

E treaba autoritatilor locale sa faca ce e de facut pentru promovarea proiectului centurii in sprijinul cetatenilor si agentilor economici, nu sa impuna restrictii arbitrare asupra lor in speranta ca-i duce la disperare. Autoritatea locala are interfata institutionala directa cu autoritatile centrale, de care se pare ca depinde proiectul.

Cei de la Oradea au facut ceva, cei de la Brasov au facut ceva, la Cluj au facut ceva. Ai nostri se vaicaresc pe feisbuc. Nu pot fi deacord cu abordarea asta.

Cozak

La capitolul sperante electorale, fiecare cu declaratia lui
Bojin:
Dezvaluire legata de Centura de Sud, dupa o intalnire 'de taina' cu premierul Dacian Ciolos la Timisoara!

TIMISOARA. Premierul Dacian Ciolos a avut o intalnire, vineri, cu presedintele Consiliului Judetean Timis Titu Bojin, dar si cu primarul Nicolae Robu pe tema Centurii de Sud a Timisoarei. Cei doi au reusit sa smulga unele promisiuni de la seful Guvernului, insa ceea ce ramane batut in cuie este ca trebuie sa ne luam adio de la inceperea constructiei la Centura de Sud a Timisoarei anul acesta.

Presedintele Consiliului Judetean Timis, Titu Bojin a declarat pentru opiniatimisoarei.ro ca Dacian Ciolos a promis ca anul acesta va porni procedurile pentru intocmirea studiilor si, cu putin noroc, ar putea demara si licitatia pentru gasirea unui constructor, insa lucrarea efectiva ar putea incepe abia anul viitor.

,,A promis (Dacian Ciolos – n.r.) ca anul acesta va gasi resursele necesare pentru a putea demara procedurile de achizitie. Acest lucru inseamna ca se fac contractele pentru consultanta, pentru  tot ce inseamna partea tehnica. Discutam de toamna acestui an, deci abia in toamna s-ar putea face licitatia. Pentru anul viitor avand sumele alocate pentru constructia efectiva,,, a dezvaluit pentru opiniatimisoarei.ro Titu Bojin.

Robu:

Primarul Timisoarei Nicolae Robu a postat pe pagina sa de Facebook cateva randuri legate de intalnirea cu premierul Dacian Ciolos de la Timisoara in care s-a discutat despre soseaua de centura.

,,I-am explicat d-lui Prim Ministru, cu argumente pe care nu a putut si n-ar fi avut cum -si, ca un act de normalitate, nici macar nu a incercat- sa le combata, cat de stringenta este pentru Timisoara necesitatea de a avea o centura auto. I-am prezentat si un filmulet de cateva secunde, ultra relevant, realizat pe Bd. Liviu Rebreanu.
Dl. Prim Ministru nu a promis nimic ferm in privinta introducerii la finantare a obiectivului nostru, dar a ascultat argumentatia mea si s-a angajat sa analizeze problema sub toate aspectele, cu interes pentru solutionarea ei. in ceea ce ma priveste, reiterez ce-am declarat anterior discutiei cu dl. Prim Ministru: am incredere in dl. Prim Ministru Dacian Ciolos, impreuna cu partidul meu -PNL- si sunt optimist ca Domnia Sa va gasi solutii pentru ca inca din 2016, Centura Sud sa intre la finantare -desigur, prin fazele incipiente ale proiectului, faze care nici macar nu necesita foarte multi bani!-. Daca, insa, prin absurd, acest lucru nu se va intampla, eu si timisorenii, indiferent de optiunea politica, vom actiona prin toate mijloacele legale, democratice, neezitand, daca altfel nu se va putea, inclusiv sa iesim in strada, la un mare miting / sir de mari mitinguri, pentru ca Timisoara sa-si intre in drepturi, sa iasa din marginalizare, din neglijare, pur si simplu! N-ar fi de dorit sa se ajunga aici, pentru ca, in conceptia mea, deciziile politico-administrative trebuie luate la rece si nu sub diverse forme de presiune, dar... cand abordarea la rece nu functioneaza, ce sa facem, sa ne resemnam mioritic?! Asta nu, niciodata! Bugetul de stat al Romaniei nu poate fi numai al altora, trebuie sa fie si al Timisoarei! Nu prin 5 milioane de lei in 3.5 ani!,,, a scris edilul Timisoarei pe pagina sa de Facebook.

Sursa
http://www.opiniatimisoarei.ro/dezvaluire-legata-de-centura-de-sud-dupa-o-intalnire-de-taina-cu-premierul-dacian-ciolos-la-timisoara/30/01/2016

Cozak

Deci eu pe Robu l-as impusca: nu e constant deloc in ceea ce vrea.Acuma s-a intors din nou, mai ca vrea sa faca centura de NV.Pai idiotul asta putea sa se canalizeze demult pe partea asta, mai usoara si mai scurta, chiar cu un pod in Fraidorf ar lega si Calea Sagului, asa cum zicea la un moment dat si IULI. Offf, sa vina alegerile odata!

,,Lansez un apel către CNADNR, voi lansa și unul oficial, să se gândească să acceadă la fonduri europene de cooperare transfrontalieră România-Serbia pentru realizarea autostrăzii Timișoara – Belgrad într-o gândire care să cuprindă și centura de vest-nord vest. Noi nu renunțăm la a cere fonduri de la Guvernul României sau măcar pentru etapele incipiente ale proiectului și apoi mai târziu pentru susținerea implementării fie și de la Uniunea Europeană, dar trebuie să acționăm pe toate canalele. Timișoara se va putea declara mulțumită atunci când va avea o centură completă", a explicat, marți, Nicolae Robu.

Sursa:
http://www.tion.ro/nicolae-robu-cnadnr-sa-ceara-bani-europeni-pentru-o-parte-din-centura-orasului-si-autostrada-timisoara-belgrad/1613149



mircea

Era vorba la un moment dat să se facă un fel de centură pe DJ-uri. Chiar așa complicată să fie treaba să nu-și permită Timișoara și județul Timiș să facă o centură din fonduri proprii?! Chiar nu pricep de ce trebuie mereu să aștepte să pice de la buget bani pentru ea.

iuli

Ca sa faca pe DJ-uri trebuie sa faca Consiliul Judetean treaba asta. Iar cum interesele politice nu le permit, CJ nu va face o varianta pe DJ-uri. Iar apoi, de ce sa faci pe DJ-uri care trec si prin localitati cand e normal ca CNADR sau MT sa faca un drum nou la standard de drum national cu noduri si pasaje ca la carte?

Fiecare sa isi faca treaba, dar sa si-o faca, nu sa arunce pisica de la unul la altul doar pentru ca nu se vrea din cauza unor interese politice.

Chiar nu inteleg de ce PSD vor sa faca campanie negativa in Timisoara crezand ca asa vor castiga alegerile. Oricum nu castiga iar asa mai rau isi fac.

In fine, incep deja sa intru intr-o stare de indiferenta si sa nu ma mai agit aiurea pentru niste oameni de nimic.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Cozak

Ati auzit si voi?
S-a strecurat o informatie cum ca Cluj,Timisoara si Iasi vor benficia de centura inclusa in Masterplan pana in 2020!
Really???
Sursa:

http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualitate/Stiri/Mini-autostrada+strecurata+in+Masterplan+Unde+vor+fi+construiti+

"Un document obţinut de Digi24 arată că şefii Companiei de Drumuri vor să aloce bani încă de anul acesta pentru realizarea a patru centuri ocolitoare. Printre ele, şi cea a Clujului.

Noua şosea, care va avea, într-un final, 38 de kilometri, a fost inclusă pe listă pe ultima sută de metri, din vina autorităţilor locale. Au terminat târziu analiza privind conectarea oraşului cu reţeaua de autostrăzi, spun acum oficialii din minister. Astfel de şosele ocolitoare se vor construi, promit şefii din transporturi şi la Timişora şi Iaşi."

Ioan76

De auzit am auzit - dar vrem să și vedem ceva pus în practică ...  O:-)

TibiV

Quote
realizarea unei mini-autostrăzi între Cluj, Gilău şi intrarea pe Autostrada Transilvania

Bine ca uneste 3 puncte... :D
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Cuneo

CNADNR ne dă cu centura peste nas!

Într-un comunicat aproape eliptic, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) dă vești întregii țări despre Timișoara și, chipurile, despre șoseaua de centură.

După ce au aflat că în orașul de pe Bega centura de sud este una dintre cele mai dorite investiții și că primarul chiar ar vrea să scoată lumea la un miting pentru a obține atenția autorităților centrale, dar și după semnalele date de președintele consiliului județean, care a declarat că Timișoara nu are, practic, nici o ieșire cumsecade către autostradă, mai marii de la autostrăzi și drumuri naționale au făcut un anunț din care nu se înțelege mai nimic.

Am fost ,,fazați"

,,A fost emisă decizia de finanţare pentru proiectul Construcţia autostrăzii Timișoara-Lugoj și a variantei de ocolire a orașului Timișoara la standard de autostradă" – Faza 1 a proiectului", ne anunță CNADNR.
,,Comisia Europeană a emis în data de 4.08.2016 decizia prin care se aprobă eșalonarea proiectului Construcţia autostrăzii Timișoara-Lugoj și variantei de ocolire a orașului Timișoara la standard de autostradă, în două perioade de programare, anume 2007-2013 și 2014-2020, decizia stabilind contribuţia financiară din partea Fondului de Coeziune aferentă proiectului – faza 1 POST 2007-2013, în cuantum de 131.739.335 de euro.
Proiectul are drept obiectiv proiectarea, supervizarea și construcția unei autostrăzi (2X2) între orașele Timișoara și Lugoj, în lungime de 25,625 km și a unei variante de ocolire a orașului Timișoara, în lungime de 9,5 km, la standard de autostradă, fiind divizat în două loturi.


Sectorul Timişoara – Lugoj începe la km 54+000 cu un nod de legătură în apropriere de Drumul Naţional DN6, la km 73+600 autostrada are un nod rutier cu Drumul Judeţean 572, apoi trece la sud de localitatea Șanovița, continuă la km 79+604 cu un pasaj şi se termină la km 79+625. Această secţiune reprezintă Lotul 1 al proiectului. Varianta de ocolire a oraşului Timişoara începe la km 44+500, unde se află nodul rutier cu Drumul Judeţean 691, traseul trece la aproximativ un kilometru nord de Giarmata şi se termină la km 54+000 unde începe autostrada Timişoara –Lugoj şi reprezintă Lotul 2 al proiectului.

Proiectul Construcţia autostrăzii Timișoara-Lugoj și a variantei de ocolire a orașului Timișoara la standard de autostradă este unul <>, având două etape clar definite din perspectivă fizică și financiară, dintre care Faza I, care constituie obiectul acestei decizii, constă în lucrările realizate până la data de 31.12.2015", se arată în comunicat.

Traseul pentru varianta de ocolire la standard de autostradă nu încălzește pe nimeni. Conform comunicatului, acesta ar începe de la nodul cu drumul național care merge de la Timișoara spre Pișchia, Fibiș, Mașloc, Alioș și județul Arad, urmând să se termine rapid, după 9,5 km, cam în dreptul localității Remetea Mare. Ce rost ar avea o asemenea șosea în regim de autostradă, pe unde va trece ea, de fapt, și de ce doar conducătorii Ministerului Transporturilor știu.

Chiar și așa, despre centură nu va fi vorba decât peste câțiva ani, asta în timp ce, în aceeași zi, CNADNR anunța, într-un alt comunicat că a fost aprobată finanțarea prin programul european de transport a fazei I a variantei de ocolire a municipiului Suceava, cu aproape 200 de milioane de euro.

Ca să nu mai vorbim de alte șosele de centură, aflate deja în lucru pentru alte orașe, unele cu fonduri exclusiv de la bugetul central...
http://renasterea.ro/cnadnr-ne-da-cu-centura-peste-nas/

iuli

Intelege cineva traseul? Eu sunt confuz despre declaratia asta.  :(
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

banat

Aia care au scris articolul sunt niste timpiti.

Comunicatul CNADNR nu contine acel traseu invocat, deci nu stiu de unde l-au inventat.
www.cnadnr.ro/docs/comunicate/com%20presa%20emitere%20decizie%20de%20finantare%20TIMI%C8%98OARA-LUGOJ.pdf

Oricum, nu e nici o surpriza, e vorba de lucrarile efectuate deja, care au fost acceptate pentru plata.

dr4qul4

Eu am impresia a se vorbeste de A1. Bucata care ocoleste Timisoara, si e vorba doar de finantare de la UE.
Nicidecum de o noua centura.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

yetiman

#73
Este exact vorba de A1. (Timisoara-Lugoj Lot 2 Lot 2: km 54+000-km 79+625 | operational din 23.12.2015)

Si este vorba de finantarea de la UE.
Tot ce vrea sa zica comunicatul e ca UE a aprobat sa se plateasca banii pentru loturile respective.
Probabil acum au terminat de analizat documentatia trimisa pentru decontare.

Offtopic: Asa se face la proiectele cu finantare externa (descriere in mare, nu in detaliu):
- intai se aproba proiectul si suma care va putea fi decontata
- se face lucrarea cu bani proprii
- daca este cazul se face crere de fazare a cheltuielilor pe cicluri bugetare diferite
- se depun documentele justificative pentru cheltuieli
- se verifica documentele si corespondenta cu realitatea
- se aproba finantarea (decontarea banilor)
- se face plata

Si daca mai sunt neclaritati pe acest subiect (de altfel comentat acum cateva zile pe thread-ul CNADNR) vedeti aici (este pagina proiectului)

NU e nici o alta centura sau altceva.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

savagedanyro

Catalin ne anunta pe FB ca va candida in colegiul TIMIS la alegeri !

Garantat va fi bombardat acum cu problema centurii :)
...live the moment...