News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

[TM] Centura Timisoara

Started by radutm, January 21, 2013, 01:09:49 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 10 Guests are viewing this topic.

stangabriel

Si alta intrebare, in caz de accident, mai ales ca sunt legate intre ele, nu o sa cada de pe pod pe bretelele de jos ?  Nu imi pare sa fie prinse de sosea.

cutter

Pentru cei care descoperă abia acum ce drum demn de anii '60 se construiește ca inel al Timișoarei... un pic de aducere aminte despre cum s-a ajuns aici.

Un mesaj de acum 7 ani:

Quote from: cutter on April 27, 2017, 11:50:55 PMPoziția/părerea mea despre Centura Timișoara Sud. Cu scuze anticipate, cer o derogare excepțională de la regula privind politica pe forum pentru că deciziile luate în acest caz au legătură din păcate, fix cu politica sau mai bine zis cu politicanismul.

---

PSD este specialist la făcut proiecte de infrastructură praf. Cea mai recentă victimă este Centura Timișoara Sud. Schimbarea de strategie recentă va însemna un proiect mai prost (centură cu o bandă pe sens la un oraș mare din Europa în 2017!) și cu mai multe probleme și blocaje în implementare.

Să rememorăm ce s-a întîmplat.

În ultima zi a Guvernului Cioloș, pe 4 ianuarie, s-a lansat licitația pentru actualizarea proiectului făcut pentru acest drum în 2011, inclusiv trecerea la 2 benzi pe sens în loc de una (în funcție de studiul de trafic). Tehnic vorbind licitația este pentru: studiu de fezabilitate + proiect tehnic + detalii de execuție + documentație tehnică pentru autorizatie de construire. Practic, tot ce-ți trebuie pentru a contracta ulterior un constructor care să-ți execute lucrările. Ofertele urmau să fie depuse pe 4 aprilie.

La sfârșitul lui martie se anulează licitația și se lansează zilele trecute una nouă pentru "proiectare și execuție" a drumului pe proiectul din 2011. Motivul: noua filozofie a PSD de abordat proiectele de infrastructură: design&build (proiectare + execuție) pe proiecte foarte vechi sau proaste (Craiova-Pitești este alt drum căruia i-au pus gând rău). De fapt nu e nicio noutate, este aceeași abordare care a dus la probleme enorme de implementare la proiecte precum autostrada Orăștie-Sibiu lot 3 (alunecările de teren de la Aciliu), Lugoj-Deva (autostrada va fi gata la 6-7 ani după termenul prevăzut), Sebeș-Turda (întârzierile vor fi de cel puțin 4 ani) și multe altele.

De fapt, prin această nouă licitație design&build se rămâne la proiectul din 2011 care avea o singură bandă pe sens. Încă din studiul de trafic din 2011, se prevedea că la sfârșitul construcției (în 2016 era prevăzută) noul drum ar fi avut nivelul de serviciu D (unde A este cel mai bun - drum liber și F este cel mai prost - ambuteiaj permanent). Cu creșterea de trafic din ultimii 5 ani care a depășit probabil prognozele, în 2021, când ar fi gata drumul, nivelul de serviciu ar fi E sau F.

Mai pe scurt și fără explicații tehnice, se construiește un drum care va fi direct sufocat. (Pentru cine face comparația cu sectorul actual al Centurii Timișoara din nord, acela este deja dublat de autostrada A1, paralelă, de aceea nu e așa de aglomerat).

Dar va fi măcar construit mai repede drumul cu noua licitație design&build? Răspunsul este nu, ba chiar ar putea fi mai întârziat.

Să vedem un calendar pe calea pe care se pornise (actualizare proiect + licitație lucrări):
aprilie 2017 - depunere oferte
* 4 luni - evaluare oferte
august 2017 - semnare contract
* 9 luni - actualizare studii, proiectare + documentatie completa
aprilie 2018 - lansare licitație lucrări
* 8 luni - perioada depunere oferte + evaluare oferte
dec 2018 - semnare contract lucrări
dec 2020 - finalizare

Și calendarul pe noua procedură:
sf. aprilie 2017 - lansare licitație design&build
* 8 luni depunere oferte + evaluare oferte
ian 2018 - semnare contract
* 6 luni proiectare cf contract
iul 2018 - începere execuție lucrări
* 24 luni execuție lucrări cf contract
iul 2020 - finalizare

Teoretic, o economie de 6 luni. Practic, din toate experiențele din ultimii 10 ani întârzierile la perioada de proiectare sunt de 6-12 luni pe un SF vechi cu avize expirate - deci va fi gata chiar mai târziu pe noua strategie. Și să nu uităm - totul pentru a construi în anul 2020 (cînd ar urma să fie gata) la un oraș mare european un inel cu o bandă pe sens. Un drum care știm din studiul de trafic că va fi saturat deja de la inaugurare.

Ce spune PSD că va obține? O economie de timp în derularea proiectului. De fapt, asta e povestea mincinoasă pe care le-o spune directorul CNADNR Ioniță și pe care, în lipsa de lor de competență și/sau disperarea după capital politic rapid, o înghit ministrul, premierul și șeful PSD.

Din păcate, tripleta Neaga-Șova-Ponta care a făcut praf infrastructura în anii 2012-2015 pare a avea un demn urmaș în cvartetul Ioniță-Cuc-Grindeanu-Dragnea care va fi la fel de trist amintit peste câțiva ani.

TibiV

He, he, după 7 ani românul vrea "ceva", deși încă de atunci era clar că este "ceva" greșit din start...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

#1473
Ca să-și "repare" greșeala, Grindeanu va lansa licitația pentru A9, care n-are continuare în Serbia și nici nu va avea prea curând, sârbii chinuindu-se cu A6 la ei.
Iar acest A9 de la noi va fi picătura care umple paharul supracontractării din PT 2021-2027, adică se va ajunge la 300% supracontractare, după care probabil va urma o pauză lungă de la alte noi licitații.

dizzy

La pasaje parapetii sunt fixati. Au camere montate pe pasaj pentru a monitoriza temperatura drumului.







mdragos

@cutter : multumesc pentru acest mesaj. Nu mai reuseam sa-l gasesc. Este dovada ca exact Grindeanu a "executat" acest proiect acuma 7 ani prin anularea acelei licitatii de refacere SF + ar fi dat si proiectul tehnic. Am tot repetat la toata lumea cu care am vb, Grindeanu se lauda acuma cu un fail creat de el acuma 7 ani .... Poate o pozitie API cu istoria ar mai arunca lumina in capul oamenilor....

Ionut


a.l.x

CENTURA SUD Timișoara tot mai aproape de finalizare! - Stadiu lucrări 27.08.2024


frameD Future PRODUCTIONS

dizzy

#1478
Un inginer de pe santierul centurii de sud, estima ca in 9-10 septembrie o sa fie deschisa pentru trafic.

Offtopic: nu mai primesc notificarile pe email de cateva zile pentru acest topic "[TM] Centura Timisoara". De la altele primesc, voi aveti aceeasi problema?

savagedanyro

...live the moment...

ncb

DRDP Timisoara: Șantier VO Timișoara Sud, 27 08 2024, km 0-25


Lau

Aici de ce nu pun parapeti mediani?

dizzy

pentru ca proiectul nu contine asa ceva

dizzy

#1483
VTM = Varianta de ocolire Timişoara


epuru


Pasajul dinspre Sag.

frameD Future PRODUCTIONS