[B] Planuri si proiecte Metrorex

Started by Ionut, September 16, 2011, 01:28:46 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 5 Guests are viewing this topic.

panzer

M6 si M5 centru/Pantelimon la care se asteapta licitatia pt proiectare.

Plansa aceasta imi aduce aminte de planurile in PowerPoint ale lui Sova:
- M4 centru trece acum pe la Catedrala.
- M7 a fost deviata pe la Andronache. Pe vremuri mergea drept pe Colentina.

Distractia maxima echivalentul PiSi in materie de Metrou o sa fie galeria de la Biblioteca Nationala la Cosbuc, pe sub Dambovita, M1 si M2 si corespondenta cu Piata Unirii 1 + 2 prin nisipurile Dambovitei. :) Dar cred ca dupa 2030. :(


alex8

A început SF-ul pentru prelungire M4.
Este posibil să mai pregătească documentația pentru încă o licitație care să aibă la bază încă un SF.
Poate reușesc să realizeze câteva tronsoane care să fie date în proiectare si executie peste 3-4 ani. Astfel să avem lucrări continuitate în dezvoltarea rețelei de metrou.



GDPR

#62
Cheltuielile cu investitiile la metrou conform proiectului de buget pe 2018 (in paranteza cheltuielile preliminate pe 2017):

M2 (acces Tineretului): 16.6 / (5.2) milioane lei;
M4: 45.0 / (176) milioane lei;
M5: 530.7+95.7=626.4 / (465.7+63.5=529.2) milioane lei;
M6: 70.4 / (139) milioane lei;
Modernizare instalatii pe M1, M2, M3 - instalatii de control acces: 17.8 / (137.7) milioane lei;
Facilitati pentru accesul persoanelor cu handicap: 0 / (1.8 ) milioane lei. Asta e liftul de la Tineretului, asa ca trebuie sa se grabeasca un pic cu montajul, ca sa poata sa termine pana la sfarsitul anului.

Total: 776.2 / (988.9) milioane lei.

GDPR

#63
Pe site-ul MT a fost publicat Proiectul de Ordin al ministrului transporturilor pentru aprobarea Actului adițional nr.2 pentru anul 2017 la Contractul de servicii publice de transport cu metroul pentru perioada 2016 – 2018 al Societății Comerciale de Transport cu Metroul București "METROREX"- S.A.: http://mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/1782-omt29112017dtf

Principalele prevederi referitoare la programul de investitii Metrorex:

- Magistrala 4, Tronson Parc Bazilescu –Străuleşti: alocat cf. BVC 2017: 173 mil. lei, necesar: 173 mil. lei,  estimari 2018: 125 mil. lei;
- Magistrala 5. Drumul Taberei – Pantelimon, secţiunea 1 Râul Doamnei - Eroilor, inclusiv staţia şi depoul Valea Ialomiței: alocat cf. BVC 2017: 509 mil. lei, necesar: 509 mil. lei,  estimari 2018: 641 mil. lei;
- Magistrala 5. Drumul Taberei – Pantelimon, secţiunea 2 Eroilor-Iancului: alocat cf. BVC 2017: 17 mil. lei, necesar: 17 mil. lei,  estimari 2018: 6 mil. lei;
- Magistrala 5. Drumul Taberei – Pantelimon, secţiunea Iancului-Pantelimon: alocat cf. BVC 2017: 0 mil. lei, necesar: 0 mil. lei,  estimari 2018: 5 mil. lei;
- Magistrala 6, Legătura cu Aeroportul Henri Coandă: alocat cf. BVC 2017: 138 mil. lei, necesar: 138 mil. lei,  estimari 2018: 209 mil. lei;
- Îmbunătăţirea condiţiilor de transport pe Magistrala 2 – Faza II, acces nou la staţia Tineretului: alocat cf. BVC 2017: 3 mil. lei, necesar: 3 mil. lei,  estimari 2018: 17 mil. lei;
- Modernizarea instalaţiilor pe M 1, 2, 3 şi TL. Instalaţii de ventilaţie. Tr. Petrache Poenaru – Timpuri Noi: alocat cf. BVC 2017: 1 mil. lei, necesar: 1 mil. lei,  estimari 2018: 0 mil. lei;
- Modernizarea instalaţiilor pe M 1, 2, 3 şi TL. Instalaţii de control acces: alocat cf. BVC 2017: 135 mil. lei, necesar: 135 mil. lei,  estimari 2018: 18 mil. lei;
- Facilităţi pentru accesul persoanelor cu handicap în reţeaua de metrou, montaj lift la Staţia Tineretului: alocat cf. BVC 2017: 2 mil. lei, necesar: 2 mil. lei,  estimari 2018: 0 mil. lei;
- Magistrala 4. Tronson Gara de Nord – Gara Progresu, SPF, SF: alocat cf. BVC 2017: 0 mil. lei, necesar: 0 mil. lei,  estimari 2018: 3 mil. lei.

Comparand documentul cu proiectul de buget pe 2018 vedem ca M4 si M6 vor primi mai putini bani decat estimarile Metrorex. La M4 cred insa ca vor aloca din nou fonduri din vanzarea certificatelor verzi, asa cum au facut in fiecare an.



irirat

@Ionut
Poate ar fi de interes ca la urmatoarea intalnire cu cei de la Metrorex sa-i intrebi daca au de gand sa faca un acces nou in statia de metrou Preciziei. Cred ca toti stim ca circulatia pe strada respectiva e ingreunata datorita trecerii de pietoni nesemaforizate din zona avand in vedere ca in proportie covarsitoare, cei care coboara / urca de la acea statie muncesc sau locuiesc in WestGate +Militari Residence si trebuie sa traverseze strada Preciziei.
Multumesc

Ionut

Deci vorbim de un acces care sa fie, in acelasi timp, folosit ca pasaj pietonal subteran? Vorbim atunci de doua accese, nu de unul. Tehnic vorbind. :) Marturisesc ca nu stiu zona, o schita ar fi utila pe o harta Google Maps.

irirat

#66
Locatia exacta pe GPS este: 44.430661, 25.989804
Distanta aproximativa a subtraversarii (de la gura de metrou, pana pe troturaul de vis-a-vis care este foarte lat) - aprox 47m, conform Google Maps
Am atasat si o schita, cu rosu am desenat acest acces, nu stiu daca are rost sa fie doua, s-ar putea conecta direct la statie in stilul statie Gorjului.

subway

#67
Acolo exista o intentie a investitorului privat de a face acel pasaj, intentie pe care constat ca o cunosti foarte bine dar incerci sa o pui in mod artificial in carca bugetului public...nashpa!
Nu insista ca nu tine pacaleala...ai zebra exact acolo

alex8

La stația Lujerului mi se pare mai important un nou acces care să ajute la fluidizarea circulației.
Putem să facem o listă cu propuneri cu privire la noi accese, iar ulterior să solicităm răspunsuri din partea Metrorex cu privire la acestea.

subway

Care circulatie, auto?...atunci la PMB...

Ionut

Quote from: alex8 on December 11, 2017, 08:50:32 PM
Putem să facem o listă cu propuneri cu privire la noi accese, iar ulterior să solicităm răspunsuri din partea Metrorex cu privire la acestea.

Haideti. :) Dau eu mai departe la Metrorex. Desi nu trebuie, ca ne urmaresc, dar na, sa fie si oficial. :)

alex8

La PMB dacă este pasaj pietonal. Dacă are funcție de acces la metrou atunci ....Metrorex.

TibiV

#72
Quote from: subway on December 11, 2017, 07:00:52 PM
Acolo exista o intentie a investitorului privat de a face acel pasaj, intentie pe care constat ca o cunosti foarte bine dar incerci sa o pui in mod artificial in carca bugetului public...nashpa!
Acolo nu este aceeasi situatie ca la Piata Sudului/Sun Plaza. Acolo pasajul da direct in Sun Plaza, este foarte clne este beneficiarul direct al "pasajului privat" (care, Slava Domnului, a inteles ca merita sa investeasca banii lui pentru ca va castiga inzecit....)

Exista si situatia inversa, la Pipera, unde "investitorul privat" vrea/a vrut. Dar ... nexam !

La Preciziei ceva trebuie facut. Am traversat acolo si este foarte "cool" - daca iti doresti adrenalina...

Quote from: subway on December 11, 2017, 07:00:52 PM
Nu insista ca nu tine pacaleala...ai zebra exact acolo
Si oare calatorul Metrorex se va simti mai bine daca este calcat pe zebra ?...

PS
Cele doua accese cu "buba" de la Parc Drumul Taberei, care "se impiedica" in 41, ce investitor ar fi trebuit sa le faca?

Iar accesul nou de la Tineretului de ce nu il plateste "Dristor Kebap"? Sau Liceul Sincai?
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

VladyF

Quote from: irirat on December 11, 2017, 10:36:09 AM
@Ionut
Poate ar fi de interes ca la urmatoarea intalnire cu cei de la Metrorex sa-i intrebi daca au de gand sa faca un acces nou in statia de metrou Preciziei. Cred ca toti stim ca circulatia pe strada respectiva e ingreunata datorita trecerii de pietoni nesemaforizate din zona avand in vedere ca in proportie covarsitoare, cei care coboara / urca de la acea statie muncesc sau locuiesc in WestGate +Militari Residence si trebuie sa traverseze strada Preciziei.
Multumesc

Total de acord ca ar fi util un nou acces, dar au montat un semafor cu buton acolo, macar se traverseaza ordonat acum.

subway

#74
Investitorul privat a venit cu propunerea la Preciziei, situatie similara cu Sudului si Unirea, la Pipera nu e suficienta dorinta, trebuie sa existe si posibilitatea tehnica pentru o solutie subterana.
La PDT e nod intermodal cu linia 41 si e prins de la bun inceput in investitia Mrex
La Eroii Revolutiei e tot nod intermodal dar fiind ulterior e investitie PMB
La Crangasi idem
Accesul nou de la Tineretului e pentru conformare la cerinte ISU de functionare a statiei de metrou n-are treaba cu functionarea riveranilor, deci investitie Mrex.
Ca sa concluzionam, la constructii noi se poate prinde in invesitia MT la solicitarea PMB din faza de SF
Daca nu e decat dorinta unui privat dar pe bani publici ar fi 'ajutor de stat' si nu se poate finanta ca atare
Si MT si PMB nu fac decat investitii in interes public nu privat, altfel o Belinesc...
Alta intrebare?
;)