Ministrii Transporturilor: propuneri, promisiuni, rezultate

Started by Ionut, November 19, 2018, 11:52:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mirceaeliade

Grindeanu se fereste sa zica ORICE numar.  Daca incepi cu sperantze cam de 0 atunci nu o sa reusesti cu mult peste zero.  Macar isi da seama ca e cam incomeptent el si CNAIR si incearca sa paseze VO-urile la primarii, cea ce e o veste excelenta.  Un primar poate fi tras la raspundere daca construieste sau nu o VO, cum nu poate fi tras un ministru la MT care e pasat de la ciolan stang la ciolan drept si invers

Sealand01

Totusi pare peste orice ministru al transporturilor psd, poate mi se pare doar mie

punktnet

Sper sa aiba dreptate si transferul V.ocolire catre consiile locale sa fie de bun augur pentru scoaterea cat mai mult a DN-urilor din localitati.
Just kidding.

elphax

toti vin pe cai mari si la inceput baga discursuri frumoase, promisiuni interesante
evident ca Grindeanu are 2 clase peste Cuc si sigur un IQ mai mare. nu deschide gura inainte sa gandeasca putin.

sa vedem mai incolo cum se descurca cu "personajele" din subordine

hvm

Discurs frumos, clar peste Cuc, gandeste ce a spus (n-a spus ca desfiinteaza sau nu, a spus ca aplica legea), nu a facut greseli din ce vad (de fapt a evitat unde nu stia, si nici n-a spus ca nu stie)...

Vedem cum se descurca, eu as vrea sa sper ca o sa continue reformele incepute si o sa inceapa altele noi. partea buna e ca greaua mostenire e intradevar grea. Sper sa reuseasca sa scurteze termenele de licitatie print-o procedura mai buna ca sa ne incadram in termenele PNNR.

Ce nu inteleg eu este afirmatia ca pe PNNR nu este nici o borna (o sa folosesc si eu varianta romaneasca in dauna celei englezesti) pentru anul 2022. Eu stiam ca la 31.12.2022 tre sa fie 50% semnat, si pana in 21.12.2023 trebuie sa fie totul semnat.... Poate n-am fost atent, ca atunci s-ar putea sa reusim pana in 31.12.2023 cu ceva noroc...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

punktnet

Imi doresc sa ia in mana cartoful fierbinte : modificarea legii licitatiilor in infrastructura, combinat cu ajutorul de la min. Justitiei pentru infiintarea unei sectii de judecata doar pentru contestatii ale licitatiilor, etc
Au toate pargiile in mana, majoritate parlamentara, etc.
Just kidding.

adiarc

sa vina prima rectificare bugetara ( nu bugetul,ca de cele mai multe ori e apa de ploaie...este complet denaturat prin rectificari)

Insa,ca de obicei,multi vor discuta aprins pe buget...cand discutiile trebuie sa fie pe rectificari
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

dargauda

Da am o oarecare nod in gat,fata de uni ,care vad ca sant foarte optimisti fata de noul papagal din fruntea MT ,sa nu uitam din ce partid provine,cel care in ultimi 30de anii doar a blocat dezvoltarea infrastructuri in romania,mai ales in moldova,dar poporul uita foarte repede.

mircea


nicolaem

nu e nimeni optimist cu Grindeanu.
ce putem doar spera ca macar nu e ca Sova/Cuc.

shAkur

Vad ca Serbanescu a aparut iar in peisaj, de data asta la MT #borasque

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

RaduG

FB Cătălin Drulă:

QuoteGuvernul Ciucă a adoptat astăzi un plan de acțiune pentru infrastructură feroviară în care scrie negru pe alb cum va îngropa calea ferată în următorii ani.
Conform acestui document oficial, doar 6% (0,37 mld din 6,2 mld) din fondurile necesare în următorii 4 ani pentru reînnoirea căii ferate vor fi alocate! (Tabelul 6 atașat din Planul de acțiune).
Reînnoirea este operațiunea de înlocuire a cadrului piatră spartă - traverse - prinderi - șină + macazuri (aparate de cale) și conform Strategiei feroviare a României pe 2021-2025 este cea mai importantă operațiune pentru revitalizarea căii ferate.
În 2021, am investit un record de 200 de milioane de lei în reînnoiri (mai mult decât în cei 4 ani dinainte conform Planului de acțiune) însemnând aproape 100km de cale ferată pe care viteza a fost adusă la standardul constructiv.
Un astfel de exemplu, este Buzău-Făurei, 40 km pe care cu ~12 mil € în 6 luni a fost ridicată viteza de la 30km/h la 120km/h pe unul din fire.
Ei bine, exact acest sector este prins pentru reînnoire cu o valoare mincinoasă în Planul de acțiune adoptat astăzi: 190 milioane euro. În condițiile în care în 2021, am făcut jumătate din lucrare (un fir din două) cu 12 mil euro!
În mod normal în 2022 lucrarea ar trebui continuată și finalizat și firul II, dar în Planul adoptat astăzi această reînnoire este trecută cu termen "după 2027".
Am prins fonduri în PNRR pentru Reînnoire (spre exemplu, pe București-Pitești), dar proiectele bat pasul pe loc după ce-am plecat de la minister.
Conform Strategiei pentru infrastructură feroviară, în 2021 ținta era de 70km și am depășit-o: 100km după cum spuneam.
Pentru 2022, ținta este de 150km, dar pare cu noua conducere a ministerului, văzând documentele oficiale și lipsa de acțiune, că e deja în pericol.
Pentru 2023, ținta este de 250km, iar pentru 2024, de 375km, iar spre sfârșitul deceniului am ajunge la 700km/an.
E nevoie de această creștere pentru a duce calea ferată într-o zonă de decență, dar noile intenții strategice ale ministerului Transporturilor ne prăbușesc speranța. Oare dl. Grindeanu știe că a inițiat un document care prevede că doar 6% din fondurile necesare vor fi alocate?

Feri

S-a aprobat Planul Investitional:

QuoteExecutivul a aprobat astăzi, 30 decembrie 2021, Hotărârea de Guvern pentru modificarea și completarea Hotărârii  Guvernului nr. 666/2016 pentru aprobarea documentului strategic Master Planul General de Transport al României, act normativ prin care este aprobat Programul investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2021-2030

Aprobarea Programului Investițional este parte a jaloanelor asumate de România în cadrul Planului național de Redresare și Reziliență până în 31.12.2021, fiind în același timp o condiție favorizantă pentru aprobarea noului cadru financiar multi-anual 2021-2027.

http://www.mt.gov.ro/web14/spatiul-media/comunicate-de-presa/3721-30122021-2

Link forma finala a planului: https://drive.google.com/file/d/1Jtk54_1lS4s1vyjkQDeGc2Ch77ASdPML/

Feri

Monitorul Oficial nr. 1246 din 2021
Actul nr. 593 din 30 Decembrie 2021
Emitent: Primul-Ministru
Decizie privind exercitarea, cu caracter temporar, de către doamna Mariana Ioniță a funcției publice vacante din categoria înalților funcționari publici de secretar general al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii