Ministrii Transporturilor: propuneri, promisiuni, rezultate

Started by Ionut, November 19, 2018, 11:52:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

TibiV

Quote from: altr on September 06, 2021, 11:46:22 PM
Deci, un politician, frumos, elegant, ex-PSDist, care habar n-avea acum cateva zile despre rata inflatiei sau salariul minim brut, va fi si MT. Chiar si Bode ar fi fost mult mai bun.

Bode, the best option!

:lol: :(( :lol: :((
(rasu'-plansu'...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

etravel

Jalnica la culme situatie, sa avem de ales intre Bode si Dan Valceanu.


tom_sawyer

Chiar dacă e o declarație politică, pun aici pentru ca conține detalii despre proiectele în curs:


hvm

Nu e vorba sa alegem intre Bode si Dan Valceanu. Ideea e sa alegem intre Catalin, Bode si toti restul.

Din pacate in momentul de fata singura solutie eficienta ar fi sa ramana Catalin intermar, insa (din motive politice toti USR-sti o sa fie schimbati - sunt aproape sigur) asa ca urmatoarea decizie logica ar fi sa il puna pe Bode (sper sa il puna pe Bode ca altfel o sa se stea pe loc). Nush daca toata lumea e deacord sau nu, dar eu cred ca Bode e singurul care poate sa continue de unde a lasat Catalin fiindca stie deja despre ce e vorba (chiar daca nu toata lumea ii apreciaza meritele). Fara suparare eu consider ca incepand ca Bode a avut cateva realizari ( a facut lucrurile sa mearga) comparativ cu multi dinaintea lui care bateau pasul pe loc (si aici nu ma refer la Cuc ca deja el este oricum undeva la coada clasamentului - ar putea fi folosit de oricine care vrea sa demonstreze ca a facut ceva - doar face o comparatie cu Cuc si deja e pe plus. bine, ar mai fi si Sova in aceeasi oala dar ma opresc aici).

Daca pune pe oricine altcineva sunt sanse mari sa nu faca nimic pana cand osa fie pus in functie guvernul definitiv.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

nicolaem

nu cred ca trebuie "sa alegem" nimic. am ales anul trecut. trebui doar sa avem rabdare sa le treaca congresele si apoi cred ca se va putea reveni intro formula similara de guv

RaduG

Am muncit azi să transcriu în text declarația de azi: http://gorunescu.ro/bilantul-lui-catalin-drula-la-ministerul-transporturilor/

QuoteBILANȚUL LUI CĂTĂLIN DRULĂ LA MINISTERUL TRANSPORTURILOR
BY GORUNESCU ON 07/09/2021


*Captură ecran Cătălin Drulă Facebook
Azi, miniștrii USR-PLUS și-au depus demisiile, iar Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a făcut, într-o conferință de presă, următorul bilanț (link video aici):

,,Bună ziua,

Mă bucur să vă revăd. Deocamdată e ultima oară când ne vedem în acest format.

În această dimineață mi-am depus demisia din funcția de ministru al transporturilor și infrastructurii. Plec astăzi de la un minister în care am muncit zi și noapte cu pasiune pentru infrastructura României. Pleac din cauza unui premier iresponsabil, și incapabil să înțeleagă ce înseamnă conducerea unui guvern, un premier despre care am spus odată că e un zombi politic, și care nu înțelege că e terminat politic. Da Florine, s-a terminat! Te agăți de putere dar România nu te mai vrea!

Am venit aici din pasiune și mai ales cu pasiune. Și-am făcut treabă până în ultimul moment. Până când nu s-a mai putut, din cauza unui șef de guvern toxic pentru România. Închei acest mandat, această etapă, cu fruntea sus și cu mândria a tot ce am realizat aici alături de echipa mea. Eu nu sunt omul bilanțurilor. Mie-mi place să construiesc, să stau în prezent și să mă gândesc la viitor, să creez lucruri bune și să vorbească faptele despre mine. Dar din admirație și respect pentru munca unei echipe extraordinare, voi face o trecere în revistă a acestor 8 luni, și voi vorbi despre proiectele pe care le lăsăm în continuare. Pentru că, nu-i așa, cel mai mult vorbesc despre noi lucrurile pe care le lăsăm. Și pentru că vorbeam despre această echip, aș vrea să menționez în special două persoane, sunt foarte mulți oameni care au muncit extraordinar în echipa mea dar vreau să-i menționez în mod special pe secretarii de stat Horațiu Cosma și Costin Țâra, sunt cei doi care au gestionat cele mai grele domenii, rutier și feroviar. Le sunt recunoscător pentru munca pe care au făcut-o și cu oameni tineri, capabili, pasionați și muncitori ca ei, eu am speranțe pentru România și am sentimentul că vom fi bine.

Așadar, la începutul acestui mandat, la începutul anului, spuneam că prioritatea noastră vor fi investițiile și că vrem un record absolut anul acesta și exact asta am livrat. La final de august, ca să vorbim pe cifre, avem 3,7 miliarde de lei investiții din fonduri europene. Spre comparație, în 2020 au fost 3 miliarde, 2019 2,2, pe acceași perioadă a anului – 8 luni, 2018 – 1,14 miliarde. Unde s-au dus banii ăștia? S-au dus în autostrăzi, în căi ferate, în infrastructura României. Și vă dau câteva exemple de proiecte:
– am deschis nodul de mare viteză de la Sebeș între A1 și A10, fără panglici, normal, cum se face, suntem în serviciul oamenilor, o promisiune îndeplinită;
– am reparat acea rușine națională, drumul național 68A, între Coșava și Coșevița, paralel cu sectorul lipsă din A1 dintre Lugoj și Deva, o altă promisiune îndeplinită,
– am turat motoarele la maxim pentru ca anul acesta să fie terminate proiectele A10 Sebeș-Turda, mai lipsește lotul 2, se vor deschide anul acesta ultimii 29 de km și autostrada va fi completă. Mobilizarea în teren e bună, monitorizăm zilnic constructorul, sunt niște puncte critice: la Oiejdea, km 19, este o soluție de ziduri de sprijin, la km 26 la podul de la Teiuș de peste calea ferată, la km 40 este o overpass care încă trebuie terminat pe drumul județean, dar toate sunt în termen, le monitorizăm zilnic, o fac chiar personal, și acest lot va fi livrat anul acesta.
– Ungheni-Târgu Mureș este un sector din autostrada A3 de 10 km, jumătate autostradă, jumătate drum de legătură, n-avem probleme acolo, se avansează foarte bine și va fi terminat în termenul contractual
– un șantier de care suntem foarte foarte mândrii (zâmbește N.R.) este Slatina-Balș, drumul expres dintre Craiova și Pitești (tronson 2 N.R.), suntem undeva la 90% chiar peste 90% cu lucrările, 1700 de oameni, 400 de utilaje, jos pălăria în fața lor. Ce fac oamenii aceia acolo este absolut impresionant și merge către finalizare anul acesta. Trebuie să-i ajute și vremea un pic.
– apoi, drumul de legătură cu 4 benzi de la Giurgiu cu vama Giurgiu, să avem o intrare modernă în țară, pe 20 Septembrie începe turnarea betonului de ciment rutier. E o tehnologie specială, la fel ca în Germania, pentru prima dată în România o să avem un drum de beton corect făcut și care nu ne va da bătăi de cap, cu tehnologie mecanizată de ultimă oră.
– sunt multe alte proiecte: centura orașului Mihăilești,
– centura orașului Satu Mare, care vor fi deschise anul acesta, la centura orașului Satu Mare încercăm să deschidem, în fine, (arătând în spate spre minister N.R.) ministerul, întreg lotul, dacă nu, vor fi 16 km din 19,
– pasajul Mogoșoaia acum la 1 Octombrie, aici m-am luptat, mă rog, am avut o discuție foarte apăsată cu constructorul, teoretic ei puteau să deschidă conform termenului contractual foarte lax la anul, le-am spus că e păcat pentru brand-ul lor și am reușit să tragem acest termen la 1 Octombrie, în câteva săptămâni. Pentru mine orice zi în care se poate circula mai repede pe o parte din infrastructura rutieră, pe o bucată de autostradă sau un pasaj e o zi importantă. Și așa a fost mentalitatea noastră aici.

Am deschis multe șantiere anul acesta:
– Sibiu Pitești (A1, lot 5 Pitești – Curtea de Argeș, N.R.), avem autorizația de construire din Iunie, ordinul de începere pe 1 Septembrie,
– Craiova Pitești tronsonul 3 se lucrează, tronsonul 4 am semnat contractul recent,
– autorizația de construire pe autostrada de centură a Bucureștiului A0, lotul 1 și lotul 3, acolo o să vă mai spun un pic la partea de viitor,
– autostrada Transilvania între Cluj-Napoca și Oradea, autorizațiile de construire și ordine de începere pe Nădășelu-Poarta Sălajului și Nușfalău-Suplacu de Barcău. Și acolo sunt 500 de muncitori, 400.000 de tone de asfalt.
– sunt mai multe proiecte de variante ocolitoare care au fost deblocate: centura Zalău, centura Tecuci, centura Târgu-Jiu – acolo mai e ceva de lucru, încă nu sunt mulțumit de cum lucrează acel constructor, iar pentru 2021:
– drumul expres Brăila-Galați e în fază de proiectare, intenționează constructorul să înceapă lucrările în Octombrie,
– la podurile dunărene de pe A2 am suspendat pe perioada verii lucrările și vor reîncepe;
– vom avea parcări civilizate pe A1 și A2 în primăvară a fost semnat contractul pentru concesionarea a 13 perechi de spații de servicii pe de sectoarele de autostrăzi, unde vor fi benzinării moderne. În sfârșit scăpăm de nenorocirile alea cere erau acolo. Iar în această toamnă pregătim încă o serie de concesionări pentru spațiile care nu au fost concesionate încă.
– am contractat proiectarea și execuția pentru drumul expre de legătură Oradea-A3
– am lansat licitația pentru A7 Ploiești-Buzău
– modernizarea centurii București pe sectorul sud-vestic între DN5 și A1
– modernizarea DN71 între Târgoviște și Sinaia, licitație lansată zilele trecute pentru modernizarea acestui sector
– lucrurile merg bine pe tronsonul 1 din Sibiu-Pitești, va fi finalizat în 2022,
– podul de la Brăila
– pe lotul 4 din Sibiu-Pitești a fost anunțat câștigătorul zilele trecute
E o problemă bună pe care o avem acum în România, că avem foarte multe proiecte și enumerări. Mi-aduc aminte de vremuri când s-ar fi terminat rapid o astfel de prezentare.
-A7, autostrada Moldovei, urmează obținerea acordului de mediu și aprobarea în guvern a tronsonului Buzău-Focșani, o să spun la partea de ,,ce urmează", de fapt, că am împărțit prezentarea în două;
– pe A8 am semnat în 8 Aprilie Târgu Neamț-Iași-Ungheni pregătirea proiectului tehnic și e în curs de elaborare. Pe Târgu Mureș-Târgu Neamț într-un contract foarte prost pornit din urmă, am prioritizat și vom avea livrarea în perioada următoare a sectoarelor din capete, cele finalizate din PNRR,
– săptămâna acesta vom avea și la Lugoj-Deva lotul 2 short-list-ul pentru depunere de candidaturi,
– un proiect pe care l-as scos din sertar este A4 sud – alternativa Techirghiol – continuarea autostrăzii A4 spre Olimp,
– un alt proiect este pe Făgăraș-Brașov, sunt convins că o să uit unele, mi-am făcut notițele oarecum sumar (zâmbește). Pentru mine contează mult mai mult decât o enumerare, ca lucrurile astea să se întâmple în practică.
– pe A0, inelul de centură a Bucureștiului, așa cum spuneam, suntem on target, ca pe sud, pe semicercul sudic să circulăm în 2023, așa cum am spus la începutul anului, și pentru nord rămânem cu 2024.

Apoi, aș vrea să vorbim puțin și despre domeniul feroviar. E un domeniu care a suferit enorm din lipsă de investiții, complet decapitalizat, cu șinele lăsate în paragină și locomotivele și vagoanele la fel, și am muncit foarte mult anul ăsta ca să, o dată să facem ce se poate în condițiile financiare absolut dificile și cu un premier ostil domeniului feroviar, repet, un premier complet ostil domeniului feroviar. Am discutat începând din primăvară, lumea se-ntreabă de ce nu cumpără CFR Călători locomotive. E simplu, pentru că am preluat această companie cu 600 milioane datorii la furnizori privați și 600 de milioane la stat, și în propunerile mele de a aloca suficiente sume pentru compensație, de a depune, în sfârșit, am reușit, cu enorme negocieri în spate și presiuni să avem acel memorandum să depunem ajutorul de stat, nici pe acela nu voia, deși aproape toate țările din Europa și-au ajutat industriile feroviare, Germania recent a injectat in Deutsche Bahn 2,5 miliarde de euro, în fine, dar hai să vorbim despre ce am reușit să facem în ciuda acestei ostilități.

Facem un record de reînnoire, de înlocuiri la rând anul acesta. Vor fi peste 100 de km înlocuiți, asta înseamnă și cale ferată la 120 km/h, unde era de 30 km/h. Spre exemplu, între Buzău și Făurei, sunt 40 de km, 60 de milioane de lei, lucrările se desfășoară pe 5 luni, am și fost să le vizitez acolo, deci a început în Iulie și se termină în Decembrie. Cu 60 de milioane de lei, cu 1,5 milioane de lei pe km, ducem o cale ferată de la 30 de km/h la 120. Nu cunosc nici un fel de investiție cu beneficiu mai mare. Și am insistat foarte mult să avem din PNRR o axă pentru astfel de investiții, am reușit să schimb cum era gândit PNRR-ul. Erau puse acolo doar acele proiecte mari de modernizări pe feroviar care, cu toții știm, durează, pe coridor, foarte mulți ani și costă foarte mult și beneficiile sunt punctuale, și am reușit să luăm, să punem de-o parte, că până la urmă, în fața unor politicieni care nu înțeleg cale ferată cam asta e, cu pusul de-o parte, am reușit să punem 1,2 miliarde de euro pentru astfel de lucrări punctuale care îmbunătățesc concret infrastructura. 236 milioane de euro electrificări prin PNRR, 276 de milioane reînnoiri, astea despre care vorbim, ăștia sunt euro, și gândiți-vă ce facem cu 276 milioane de euro dacă cu 60 de milioane de lei, ăștia sunt 12 milioane de euro, am făcut 40 de km de la 30 la 120 km/h (920 de km, N.R.).

Nu numai că am pus banii acolo, dar am început niște proceduri de care sunt foarte mândru, la CFR, pentru cumpăratul de șină nouă și traverse, elementele componente ale căii ferate. Este un acord-cadru pentru traverse de beton, pentru aproximativ 1000 km de cale, cu o valoare de 414 milioane de lei care va fi încheiat în săptămânile următoare, adică încheiată licitația, efectiv semnat. Exista un acord-cadru pentru șină dar cei de la CFR probabil disperați în fața lipsei de interes a mediului politic pentru acest domeniu, nu se mai gândeau să comande ultima parte a acestui contract, și am bucuria că a fost semnat încă un contract subsecvent pentru a fi finalizat acest contract, pentru 6500 de tone de șină nou-nouță, asta înseamnă 54 de km de cale cu această șină. Știți cum se vorbește în acest minister? N-a mai văzut CFR-ul șină nouă de ăhă, de 15 ani! Dumneavoastră sunteți jurnaliști de infrastructură, știți lucrurile astea, trebuie să le spunem și publicului, ca să înțeleagă de ce se merge cum se merge pe calea ferată. Valoarea este de 30 de milioane de lei. Vreau să văd că ăștia 30 de milioane de lei se plătesc pentru această șină, și o să urmăresc, pe oricine vine aicea, să facă aceste plăți.

Apoi 640 aparate de cale. Macazuri, pe românește. N-are CFR-ul, și sunt restricții de 5 km/h. În valoare de 209 milioane de lei, ăsta e alt contrat-cadru lansat. Le găsiți pe Sicap, sunt în curs de a fi încheiate.

O parte vor fi finanțate de la bugetul de stat, o parte din aceste axe de care vorbeam – în PNRR.

Tot în PNRR avem și pentru material rulant puse sume importante. Avem și proiectele de achiziții de trenuri, de care vorbeam, adică 20 de trenuri electrice 100 milioane EURO, 16 locomotive electrice noi – 46 milioane euro, și avem și proiectele de coridor.

Caransebeș-Lugoj-Timișoare-Arad, la un cost estimat de 1..., e finalizat SF-ul, indicatorii merg în guvern, se poate lansa licitația în această toamnă.

Avem electrificări pe Constanța-Mangalia, să nu mai schimbăm locomotiva la Constanța când mergem la Mangalia, plus modernizarea, acolo este o linie simplă, veche, o cunosc toți românii, că au circulat pe ea și se întreabă de ce fac o oră jumătate de la Constanța la Mangalia.

Și 728 de milioane de euro pentru lucrări de reînnoire și refacție de tip quick-wins.

În plus, concret, săptămâna aceasta, dacă nu săptămâna viitoare, se încheie licitația pentru trenuri. Am mai vorbit odată aicea acum o lună, sunt 20 de trenuri noi, producător francez, Alstom, cu 352 de locuri, sunt rame electrice, care vor fi livrate peste doi ani, la trenuri nu sunt livrate de pe raft, trebuie produse, sunt finanțate din fonduri europene, și putem suplimenta această cantitate cu o opțiune de încă 17. Eu susțin să facem asta ca țară, să luăm 37 de trenuri noi, care merg cu 160 km/h, sunt trenuri ultramoderne, sunt trenuri pe care le cumpără de exemplu liniile feroviare din Italia, din Germania, abia aștept să le vedem.

Am discutat cu cei de la ARF despre posibilitatea de a achiziționa unități, rame battery-electric, care au alimentare mixtă – cu baterii și se alimentează și din catenară, pentru liniile neelectrificate. Spre exemplu, una dintre ele ar putea face serviciul aeroport, unde am putea electrifica, am putea pune catenară pe o lungime destul de mare și restul, pe ultima bucată, unde nu e electrificat, să meargă pe baterii. Autonomia unei astfel de rame merge de la zeci de km până la sute de km, în funcție de model.

Și pentru că vorbim de PNRR aș vrea să nu uităm că grație eforturilor colegului meu, Cristian Ghinea, căruia îi mulțumesc efectiv pentru munca pe care a depus-o, România are cea mai mare alocare de bani pentru autostrăzi, dintre toate țările din Europa.

Și aici avem:
– A7 Ploiești-Pașcani
– capetele din A8
– sectorul lipsă din A1, cu tuneluri
– autostrada A3, cea care este în construcție Nădășelu-Poarta Sălajului
– avem și infrastructură de taxare și control, de trafic inteligent, de cântărire automată și așa mai departe.

Aș vrea să vă vorbesc puțin și despre ce lăsăm după noi. Despre ce urmează în această toamnă. De altfel, ați văzut că ne-am făcut un obicei dina nu tăia panglici, din a ne face treaba cu profesionalism, fără artificii și, mă rog, altfel de oportunități care sunt strict de imagine. Vedem ce urmează în continuare.

Ca inaugurări, am manționat proiectele deja, pasajul Mogoșoaia 1 Octombire, drumul de legătură Giurgiu, centura Satu Mare în Decembrie, Ungheni-Târgu-mureș A3 în Noiembrie, tronsonul 2 din Sebeș-Turda undeva între 1 și 15 Noiembrie, acea refacție pe BUzău-Făureai de 38 de km.

Apoi, alte vești bune care vin săptămânile următoare și această toamnă, sunt:
– ordin de începere pe A0 sud Lotul3, cel care nu avea încă ordin de începere, unde este un constructor grec, săptămâna 20-24 Septembrie,
– săptămâna asta se aprobă proiectul tehnic pentru drumul de legătură de la Timișoara, a fost în faza de proiectare,
– pasajul Drajna, suntem pe punctul să aprobăm exproprierile în guvern, e deja pe circuit hotărârea de guvern și lucrările ar trebui să înceapă în Octombrie. Le solicit celor care rămân aicea să se țină de acest program.
– început de lucrări pe Brăila-Galați în Octombrie,
– iar modernizarea căii ferate între București și Giurgiu, o rușine națională, din 2005 acel pod a fost, a căzut la niște inundații, la Grădiștea, am dat deja autorizație de construire, nu pentru poduri, cea pentru poduri urmează după aprobarea săptămâna viitoare a întregului PT și din Octombrie încep lucrările în forță și la acel pod, este prima cale ferată făcută în Regat, și noi n-am reușit, de 16 ani, să reparăm un pod căzut. Iată că încep lucrările acuma.

Apoi, la semnări de contracte, ce anticipez:
– A3 Suplacu de Barcău-Chiribiș, unde a fost anunțat câștigătorul zilele acestea
– pe A0 nord loturile 1 și 3, loturile care încă nu au câștigători, la fel, vor fi anunțați noii câștigători
– pe dublarea centurii București (DNCB N.R.) între A1 și DN5 în toamna acesta
– studiul de fezabilitate al drumului rapid, autostradă sau drum expres București Alexandria, și
– lotul 4 din Sibiu-Pitești, după soluționarea eventualelor contestații la CNSC. A fost din nou desemnat câștigătorul, acel constructor austriac (PORR N.R.),
– apoi, București-Târgoviște, acel drum rapid care să înlocuiască greșitul proiect de dublare prin localități, avem acea licitație, cred că în octombrie vom avea finalizarea ei,
– s-au depus ieri ofertele la Craiova-Lugoj, în câteva luni o să avem și acolo contract semnat, și
– legătura Curtea de Argeș-Râmnicu Vâlcea.

Depuneri de oferte, am luat-o pe rând de la cele mai avansate:
– pe 27 Septembrie pentru modernizarea căii ferate, proiect din PNRR, între Caransebeș-Lugoj-Timișoara Est,
– pe 15 Septembrie, lotul unde am rupt pisica, Chețani-Câmpia Turzii,
– pe 20 Septembrie Sibiu-Pitești lotul 2, un proiect de un miliard de euro, acest sector de autostradă care se desfășoară în valea Oltului, rămâne, nu se mai schimbă, pe 20 Septembrie, moment epocal pentru România, vom avea în sfârșit oferte depuse pentru autostrada care traversează munții, pentru construcție, nu pentru alte povești,
– pe A7 Ploiești-Buzău se depun săptămâna viitoare ofertele, aici este vorba doar despre execuție, proiectul tehnic e deja făcut,
– pe DN 71 pe 4 Noiembrie,
– mai sunt și proiecte mai mici, avem SF pentru 12 noduri de autostrăzi 14 Octombrie

Termene de lansări de licitații, proiectele care se vor face în anii următori. Întotdeauna aici trebuie să lași o moștenire.
– A7 Buzău-Focșani în Octombrie,
– A7 Focșani-Bacău-Pașcani în Decembrie
– Sibiu-Făgăraș, e gata acordul de mediu, e gata de trimis pe circuit hotărârea de guvern de indicatori, se poate lansa licitația pentru Sibiu-Făgăraș A13 în Octombrie,
– pentru centura metropolitană Cluj în Decembrie
– drumul de legătură A3-DN1 la Tureni tot în Decembrie, asta depinde de finalizarea documentației de acorduri de mediu, și
– ceea ce mă întrebaserăți mai devreme, Episcopia Bihor- Cluj Napoca calea ferată

Aș vrea, înainte de a lua întrebări, aș mai vrea să vă vorbesc puțin despre profesionalizare și despre integritate. Două priorități pentru mine.

La capitolul profesionalizare, am reorganizat Ministerul Transporturilor și Infrastructurii ca să devină o instituție mai eficientă și mai suplă, am redus numărul posturilor de conducere cu 11%. Am organizat concursuri pe bune, într-o manieră transparentă, pentru a recruta oameni noi. Și am numit echipe complete de manageri profesioniști, de administratori la companiile din subordine.

De asemenea, pentru operaționalizarea noii companii CNIR, care este prevăzută și în PNRR, de ieri avem un director general, un profesionist, cu un CV impecabil, spre să fie lăsat să-și facă treaba. Avem nevoie de o structură nouă, eficientă, care să se ocupe ce aceste mari investiții.

Pentru 16 companii din subordine am declanșat procedurile de selecție conform 109 – conform ordonanței pentru mandate complete.

Și despre integritate aș vrea să vă vorbesc puțin despre partea de controale care au fost desfășurate la ISCTR, unde, după schimbarea managementului de acolo, și iată ce înseamnă să aduci oameni care-și iubesc meseria și o fac cu profesionalism, avem niște rezultate care pentru mine sunt în același timp impresionante și de speriat, dar arată că asta trebuie să facem ca să aducem în normalitate transporturile care să nu mai distrugă drumurile.

Avem 15.800 de vehicule controlate în trafic, cu 3.300 procese verbale de contravenție, și, numai puțin că aveam aicea cifrele, din 2241 de vehicule verificate, au fost cântărite 1124, dintre care au avut infracțiuni grave la greutate 634. Deci undeva la 60% din vehiculele controlate prin cântărire depășeau greutatea și au fost imobilizate. Am primit semnale că s-a înțeles mesajul, sper să se continue asta, pentru că e important să avem legi dar și să respectăm acele legi, să controlăm respectarea lor.

După cum știți, nu m-am ferit în acest mandat de cartofi fierbinți, am primit multe felicitări pentru situația de la Metrorex și ce s-a întâmplat acolo. Tot ce am făcut a fost să nu întorc capul. În general oamenii politici când dau de o situație care devine complicată și mai bine n-o țin în mâini, mai comod să te faci că nu e acolo sau să închizi ochii. Și asta ne-a adus aici, după 30 de ani. Eu n-am făcut decât să nu întorc capul și să-mi fac treaba. Asta pare că a devenit un act eroic în România dar nu ar trebui să fie.

Vorbim despre integritate, am semnat, chiar ieri a fost publicat în Monitorul Oficial, împreună cu ministrul sănătății Ioana Mihăilă, un ordin comun care schimbă din temelii sistemul de examinare medicală și psihologică privind siguranța în transporturi, o piață de servicii de 10 milioane de euro. Erau situații în care oamenii erau văzuți de o asistentă, dar la final apăreau cu parafă de la medici sau psihologi care nu-i văzuseră niciodată la față și printre modificările introduse se numără obligația de a avea aparatură certificată și autorizată de Agenția Națională a Medicamentelor, de a face dovada mentenanței, obligația ca medicii contractați să declare, pe propria răspundere, timpii de muncă prestați în această activitate la casele de asigurări și obligația de a desfășura activități conform codului CAEN. O testare psihologică se face de un psiholog autorizat. Am găsit firme care pretindeau că oferă testare psihologică, pe coduri precum 9609 – alte activități de servicii care includ astrologie, spiritism, agenții matrimoniale și altele.

La fel ca în cazul spațiilor comerciale de la metrou, controalelor ISCTR, aducem această activitate de testare în zona de legalitate și o redăm profesioniștilor. Bineînțeles, un ordin odată emis poate fi și schimbat, eu sper să nu fie, ăștia sunt pași importanți pentru integritate.

Am arătat, cred, în aceste 8 luni, că acel termen pe care l-am tot folosit, revoluția bunei guvernări este real, buna guvernare pentru binele românilor poate exista și că atunci când nu faci politică pentru... cum fac vechile partide pentru rețele clientelare, se poate. Putem să construim și autostrăzi, putem să avem și fonduri europene, putem să finalizăm proiecte, se poate recăpăta încrederea oamenilor onești din sistem că România poate fi normală. Că ajung oameni profesioniști în posturi de conducere și că lucrează în interesul societății.

Eu am avut 3 axe pe care mia-m desfășurat activitatea: profesionalism – trebuie să te pricepi la ce faci, sau să ai capacitate; integritate – asta a fost zero negociabilă, și curaj, pentru că dacă ai doar profesionalism și integritate dar îți lipsește curajul de a lupta cu niște sisteme învechite și corupte, mu poți să faci treabă.

Le mulțumesc tuturor celor din Ministerul Transporturilor și din instituțiile asociate – companii, regii autonome, care au înțeles că se poate altfel, și și-au făcut treaba cu cinste, îi aplaud și îi încurajez să facă această treabă în continuare.

Îi mulțumesc vicepremierului Barna, Dan Barna care a făcut minuni pentru a mă ajuta să fac treabă pentru România, în ciuda unui premier ostil.

Vom continua cu toată energia și toată pasiunea atunci când vom avea în fruntea guvernului un lider capabil să gestioneze o coaliție.

Mulțumesc."

Considerații personale Gorunescu:

este de departe cel mai eficient ministru al transporturilor de după 89
mi-a plăcut modestia, naturalețea și inteligența
mi-a plăcut că are principii
am apreciat comunicarea, o mare lipsă la miniștrii din trecut. În definitiv, să recunoști că ești în slujba cetățenilor și să raportezi în mod constant cum le cheltui banii ar trebui să fie cerințe ale noastre pentru toți cei care ne conduc, indiferent de nivel.
Mulțumesc și eu echipei de la minister pentru rezultate.


Lyvyoo

Va fi doar de fatada Valceanu, cu pixul. Speram sa reziste Horatiu o perioada pana se limpezesc apele sau macar sa fie Scrioșteanu in pozitie mai avansata daca PM va hotari sa se debaraseze total de secretarii de stat ai altui partid. Practic Catalin a pornit atat de multe proiecte incat un ministru afon fara secretari de stat buni se va impotmoli pur si simplu  in atata informatie si va pune totul pe pauza.

DarkFranck

Alea jacta est.

Președintele României, Klaus Iohannis, a semnat miercuri, 8 septembrie 2021, următoarele decrete:

Decret prin care se ia act de demisia domnului Cătălin Drulă, ministrul transporturilor şi infrastructurii, şi se constată încetarea funcției de membru al Guvernului.

Decret de desemnare a domnului Dan Vîlceanu, ministrul finanțelor, ca ministru al transporturilor şi infrastructurii, interimar.

https://www.presidency.ro/ro/media/decrete-semnate-de-presedintele-romaniei-klaus-iohannis1631094072
Fluctuat Nec Mergitur

Earthchild


fulger nc

Un mare regret ptr plecarea min Drula.
Pot sa sper macar la o formula in care sa se intoarca cat mai rapid la minister si partidul din care face parte la guvernare.
Doar ce ne obisnuiam cu ceva normalitate , comportament de bun simt , comunicare si deschidere..asta pe langa implicare si pasiune.

rizzuh

Prim-ministrul a inceput sa dea afara secretarii de stat  :|

Multumim pentru tot efortul si implicarea voastra Catalin & Horatiu!


TVlad

Ce canalie! Ii da afara numai pentru ca sint pusi de 'ailalti', nici o vorba despre competenta sau vreo evaluare. Ce sperante sa mai avem pentru tara asta?

horatiu.cosma

Mulțumim pentru cuvintele frumoase și încrederea acordată. Mergem înainte cu capul sus că am făcut tot ce ține de noi să scoatem domeniul ăsta la liman.