Ministrii Transporturilor: propuneri, promisiuni, rezultate

Started by Ionut, November 19, 2018, 11:52:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

Pentru cine vrea să se angajeze la Ministerul Transporturilor:

http://mt.ro/web14/despre-noi/organizare/resurse-umane/anunturi-angajari/3478-concurs12082021

Ministrul promite concursuri pe bune. Adica sper fără pile și subiecte cunoscute dinainte.

vladioan_bv

oare cum ar fi evoluat lucrurile pe rutier in cazul in care Catalin ar fi fost director CNAIR sau el ministru iar Horatiu la Cnair?

hvm

Nu o sa stim niciodata. Pe langa a avea oamenii potriviti in locul potrivit e nevoie ca acel om sa aiba sustinere politica sa poata face schimbari, altfel e greu sa faci schimbari daca cineva sta cu securea deasupra capului...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici


TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

altr

QuoteFlorin Cîțu, atac la Cătălin Drulă: ,,La Transporturi ar fi trebuit să iau bani, nu să dau, dacă e după execuția bugetară"

Premierul Florin Cîțu l-a criticat, joi, într-o conferință de presă, pe ministrul Transporturilor Cătălin Drulă în legătură cu execuția bugetară. Cîțu spune că de la Transporturi ar fi trebuit să ia bani, nu să dea, dacă ar fi ținut cont de execuția bugetară. Replica premierului vine ca urmare a nemulțumirilor din USR PLUS, după ce ministerul Transporturilor ar urma să primească la rectificare doare 320 de milioane de lei, după ce Cătălin Drulă a cerut 2,9 miliarde.

https://digi24.ro/stiri/actualitate/politica/florin-citu-atac-la-catalin-drula-la-transporturi-ar-fi-trebuit-sa-iau-bani-nu-sa-dau-daca-e-dupa-executia-bugetara-1623537

naivu

Iar îl ... Câțu pe MT că nu și-ar fi cheltuit banii!
Care e problema? O fi rămas MT cu plățile în urmă așteptând după Aktor pe ST1+A0S3, după Astaldi pe PiSi5, după Trameco și Nurol pe A3, după SF-urile nepredate de pe A7+A8, după licitațiile nefinalizate de pe A0N1+3, PiSi4, CraPi4?!

altr

Cred ca Catu stie cum stau lucrurile, numai ca el il ataca pe Drula, pentru ca Drula l-a numit "zombie politic".
Dar numai vorbeste dansul, fiindca stie ca in cazul in care il da pe Drula afara, si el ramane fara scaunul de premier...

rt25

oricum ar fi, invarteala asta e putin gretoasa.

Eu urmaresc forumul de multi ani pe modul silentions, dar anul acesta filmarile in care se intampla lucruri au explodat (nu doar ca avem mai multi colegi cu drona).

In anii trecuti, AlinC filma saptamanal un santier unde nu se schimba nimic.

Vom vedea, probabil si daca ramane cu bugetul negociat la inceputul anului, poate e in regula, nu cred ca s-au bagat prea multe proiecte in pipeline.

Sa speram ca nu se vor incetini ritmul santierelor.

alexV

Frumoasa birocratie si interpretare politica a faptelor.

Daca MT au trecut pe foaie executie liniara - adica in fiecare luna isi propun sa cheluie 1/12 din totalul anual - atunci intr-adevar acum la jumatea anului pare in urma executia, fiindca in constructii in a doua jumate a anului sunt cheltuite 60% - 75% din bugetul anual. In ianuarie - martie nu se lucreaza, iar platile pe aprilie - iunie sunt facut oricum dupa vreo luna - doua.

Alta cauza sunt raportarile interne. De exemplu DRDP-urile (cel putin unele) au cheltuit sume record anul asta pe proiecte de intretinere. Dar traditional raporteaza doar la 100% lucru gata. Multe proiecte sunt pornite si in diverse stadii de finalizare, dar in rapoarte e 0 ca n-au receptionat lucrarile. Lenea de a face un raport intermediar, fiindca de ani de zile nu s-a cerut. O sa se schimbe si asta.

Sunt convins ca la anul pe vremea asta actuala echipa MT poate indrepta omisiunile si modul de lucru arhaic din structurile din subordine. Pana atunci, e prima experienta a lor la o rectificare bugetara. Cum a fost prima la alcatuirea bugetului in Dec 2020. Si nu au un PM tocmai prietenos.

altr

A venit si "replica" Ministrului Drula. :)

QuoteDESPRE RECTIFICARE ȘI BUGETUL TRANSPORTURILOR, PE CIFRE
Execuția bugetară:
1) Componenta fonduri europene: +21,5% față de 2020 la 7 luni. Ne menținem ținta de a absorbi toate cele 8 mld. lei alocate.
2) Componenta fonduri naționale: peste 90% execuție - față de 70% în 2020 (3 mld lei față de 2,45 mld lei).
❗ Problema execuției:
⚫ Avem recorduri istorice la Transporturi și pe fonduri europene, și pe naționale.
⚫ Până la urmă, varianta de rectificare, sub solicitarea Ministerului Transporturilor, vine din teama că nu am cheltui acești bani? Sau tocmai, că i-am cheltui?
⚫ Eu garantez că vom cheltui banii solicitați.
⚫ Și asta pentru că vreau să facem Transporturile din România mai moderne, mai eficiente și să le scoatem din starea de subfinanțare. Pentru asta lupt zi de zi.
❗ Alocarea bugetară din bugetul de stat pe 2021:
⚫ Pe fonduri europene: 8 mld lei - creștere de la 6,2 mld lei în 2020; o alocare suficientă și o vom folosi.
⚫ Pe fonduri naționale: 6,3 mld lei - SCĂDERE DE 10% de la 7,1 mld lei în 2020 - INSUFICIENT; ar trebui MAI MULTE fonduri ca în 2020, în condițiile în care datoriile făcute în 2020 au fost rostogolite în 2021, avem plăți one-time din trecut (sentințe judecătorești) și efectul pandemiei asupra veniturilor în Transporturi a continuat.
⚫ Am discutat cu premierul la alcătuirea bugetului în februarie că vom compensa deficitul pe fonduri naționale la prima rectificare; am reluat această discuția de atunci în cadrul mai multor întâlniri.
❗ Context economic:
⚫ Companiile din domeniul feroviar și de metrou au fost preluate cu mari pierderi și datorii la sfârșitul anului 2020.
⚫ Spre ex., CFR Călători înregistra 490 mil. lei datorii și 460 mil lei eșalonări ale datoriilor la bugetul de stat și la bănci comerciale, Metrorex înregistra datorii de 370 mil lei la sfârșitul lui 2020 ș.a.m.d.
⚫ Am depus mari eforturi și de la minister și cu conducerile companiilor pentru reducerea cheltuielilor și creșterea veniturilor și am reușit să echilibrăm situația, dar este nevoie de o injecție de capital în contul datoriilor istorice.
❗ Sistemul feroviar:
⚫ A fost subfinanțat și decapitalizat zeci de ani.
⚫ În 2020 și 2021 a primit lovitura suplimentară a pandemiei cu pierderile de venituri aferente.
⚫ Orice proces de reformă și restructurare, fără o capitalizare corespunzătoare, rămâne doar o dorință.
⚫ Are nevoie de capitalizare - investiții în echipamente, linii, trenuri și modernizare de procese + stingerea datoriilor istorice.
⚫ Am început acest proces, dar el nu poate funcționa fără finanțare.
❗ Sumele solicitate la rectificarea bugetară acoperă, printre altele:
⚫ Creșterea alocărilor pentru întreținerea infrastructurii rutiere și feroviare. Am făcut record de absorbție anul acesta și pe întreținere.
➡️ Consecința eventualei nealocări: frânarea programului de asfaltări, marcaje, reparații ale drumurilor, precum și a celor de înlocuire la rând (reînnoire) la calea ferată.
⚫ Plata reducerilor legale la transportul cu trenul și metrou pentru elevi, pensionari, veterani. Suma alocată la începutul anului de 350 de mil de lei este insuficientă. În 2019 s-au plătit 685 mil lei, iar în 2020 s-au plătit 450 mil lei (an de pandemie cu lockdown).
➡️ Consecința eventualei nealocări: pagubă de sute de milioane în bugetul CFR Călători și al celorlalți operatori privați, care au acordat conform legii aceste reduceri. Poate duce inclusiv la intrarea în incapacitate de plată.
⚫ Plata sentințelor judecătorești pentru proiecte de acum 5-10 ani, titluri defintive, executorii ("claim-uri").
➡️ Consecința eventualei nealocări: poprire pe conturile CNAIR, blocarea programelor de întreținere, blocarea proiectului Lugoj-Deva lot 2 (sector Margina-Holdea/Coșevița, tunelurile "urșilor").
⚫ Plata ajutoarelor de stat "COVID" cu aprobarea Comisiei Europene pentru pierderile de venituri ale companiilor de transport cauzate de pandemie (astfel de ajutoare a fost acordate în celelalte state membre pentru a compensa pierderile).
➡️ Consecința eventualei nealocări: incapacitate de plată în sistemul feroviar, riscuri la plata salariilor, neplata furnizorilor etc.
Am încredere că vom găsi o variantă de rectificare prin care să putem continua reforma și investițiile în Transporturile din România, obiectiv prioritar în programul de guvernare.
https://www.facebook.com/catalindrulausr/posts/2566853946793685

MihaiD

nici din ce spune o tabără, nici din ce spune cealaltă eu nu înțeleg de unde exact sunt sumele necheltuite față de planificare și de ce

endre.kemenes

^
Am eu o teorie, repet teorie, puteti sa confirmati sau infirmati: la bugetare Drula a cerut bani pe proiectele x, y, z. Suma acestor proiecte a fost bugetata. Din asta s-a concretizat x si y, nu s-a concretizat z. De acolo vine ce zice el ca are executie bugetara de 90%. La asta zice Citu ca de ce isi cere mai multi, daca n-a cheltuit ce a cerut. Concret ce inseamna x, y, z, nicio tabara nu zice.

tom_sawyer

Quote from: Cătalin Drulă pe facebook, 29.07.2021Tot astăzi am semnat și contractul pentru construcția unui terminal nou de Plecări Externe.

Va avea o suprafață de 8.000 mp și va fi dotat cu 18 ghișee de check-in și 6 posturi pentru controlul Poliției de Frontieră. Tot în număr de 6 vor fi porțile automate pentru scanarea documentelor biometrice.

Valoarea totală a acestui proiect este de 184,4 mil lei, iar termenul preconizat pentru finalizare este finalul anului 2023.

S-a semnat contractul de finantare pentru Terminalul Plecari Externe al Aeroportului din Timisoara

Lucrarile de construire vor demara la inceputul anului viitor, dupa finalizarea procedurii de achizitie care va desemna castigatorul serviciilor de proiectare si de executie a lucrarilor de construire.

opiniatimisoarei.ro

Rușinică! Între "am semnat contractul pentru construcția" și "am semnat contractul de finanțare" e cam mare diferența, nu-i așa?

Îmi aduce aminte de celebra trimitere "spre SEAP" din anii trecuți.

tom_sawyer

#584
Este posibil să se destrame coaliția de guvernare, ședința de guvern s-a suspendat până la ora 19. Poate reușesc totuși să adopte HG privind bugetul CFR Călători.