News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Ministrii Transporturilor: propuneri, promisiuni, rezultate

Started by Ionut, November 19, 2018, 11:52:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

shAkur

Conferinta de presa de la Iasi poate fi urmarita si aici: https://www.privesc.eu/Arhiva/95392/Iasi--Conferinta-de-presa-sustinuta-de-Dan-Barna-si-Catalin-Drula-la-Iasi

Nu cred ca am auzit nimic nou, se vorbeste despre importanta PNRR-ului / interesul Guvernului pentru autostrazile Moldovei, intrebari despre termene A8 si despre votul la Comisia de Transporturi, eliminarea taxei de trecere a podului de la Fetesti (fara sprijin momentan), adresa din buletin

vancouver

Multumesc pentru link. Am urmarit cea mai mare parte a conferintei. Pentru noi de pe forum mai nimic nou. 2 comentarii doar:

- pe A8 Iasi - Pascani - Tg. Neamt se incearca prioritizarea sectorului Letcani - Tg. Frumos, cu orizont de finalizare PT final de 2022, licitatie executie imediat, apoi ... mai vedem, functie de contestatii
- legat de legea cu A8, @Catalin nu a pus punctul pe i, ci a explicat ca e politica si ca el si fara acea presiune a facut deja multe si se face treaba altfel decat prin legi politicianiste. Punctul pe i este insa altul si se numeste separatia puterilor in stat. Executia unei autostrazi tine - logic - de executiv. Iar legislativul nu poate face legi individuale, de ex. ca Hagi primeste 100 de lei pensie. Pentru ca incalca principiul separatiei puterilor si ia dreptul lui Hagi sa conteste nivelul pensiei in instanta. Instanta judeca pe baza legilor si daca legea spune deja suma, nu mai are ce sa judece, deci s-a incalcat dreptul constitutional la contestatie.

Asa si cu A8. Daca la licitatie apar contestatii in justitie si dureaza 3 ani precum la CraPi4, ce facem cu legea? Ne stergem cu ea la fund sau il pedepsim pe judecator ca nu a respectat legea si nu a dat verdictul in 2 zile, ca sa putem sa nu incadram in termenul dat de parlament? Sau pedepsim firmele ca au indraznit sa faca contestatie? Iar daca firma care executa lucrarea da faliment si din acest motiv iar se amana cu 5 ani, ce facem, pedepsim firma ca a indraznit sa dea faliment? E absurd!

Deci esenta este ca o lege punctuala este neconstitutionala, parlamentul uzurpa functia executivului si intervine in dreptul cetatenilor si firmelor de a contesta in justitie, deci uzurpa indirect si puterea judecatoareasca.

Cine vine cu legi individuale in parlament nu intelege functionarea democratiei.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

MihaiD

,,Cine vine cu legi individuale in parlament nu intelege functionarea democratiei" - foarte bună asta. Apropo de unanimitatea de la votul pentru A8, parcă a fost unanimitate și oricum erai pus la zid dacă aveai o altă opinie. Numai populism de doi lei, și atunci, și acum. 

pest1969

Stadiul absorbtiei fondurilor UE pe POIM 2014-2020:
31-Dec-2020: 3.942.355.686 EUR (45,60%)
31-Mai-2021: 4.430.025.608 EUR (51,28%)

Mai avem de absorbit efectiv vreo 4 mld EUR de la UE pe actualul exercitiu financiar.

Sursa: https://mfe.gov.ro/stadiul-absorbtiei-fondurilor-ue/

yetiman

^^^ A mai fost un punct interesant, chiar la sfarsitul conferintei de presa.

S-a pus intrebarea legata de crsterea preturilor materialelor de constructie si efectul lor asupra contractelor.
Catalin a explicat ca in cazul contractelor "bine facute" exista o clauza de actualizare si ca trebuie sa existe o legatura de parteneriat cu acei constructori care sunt seriosi. (ca nu o sa vina nimeni cu "bani de acasa").
Iar Dan Barna a completat ca se discuta in coalitie gasirea de solutii si pentru contractele care nu au asta stipulat in ele (un mecanism de ajustare a preturilor din contracte). Chiar luni a fost discutat subiectul, daca am retinut bine.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu


MihaiD

^^ Bun, deci ce facem, constructorii care au lălăit-o primesc sprijin, iar constructorii care și-au asumat creșterile de preț la materiale, indiferent de motivație și consecințe (scăderea profitului până la a intra pe pierdere în anumite contracte) rămân cu o țeapă? Primești sprijin din partea statului dacă ai refuzat să lucrezi conform contractelor semnate, dar ești penalizat dacă, spre exemplu, de la 01.01.2021 ți-ai asumat ce ai semnat și ai lucrat în pofida creșterilor de prețuri, aprovizionându-te la costuri mai mari?

subway

De regula sunt doua feluri de contracte, cele la pret fix (aberatie absoluta si contrara practicilor europene mai ales la proiecte cu durata mare intre oferta si finalizare) si cele cu actualizare a pretului functie de indicele global de inflatie...doar ca in ultima vreme pretul materialelor de constructii si combustibililor nu a avut nicio legatura cu pretul patrunjelului si spanacului.
Daca ignori aspectele acestea dai sigur cu oistea-n gard!...asa ca are dreptate ministrul, nu voi chibitii...
Nu poti obliga pe nimeni sa lucreze in paguba la investitii publice, se numeste dumping si e combatut in toata lumea civilizata!
Uitati-va si voi la ce se intampla in piata interna privata de constructii, ca acolo reglajele se fac instant, nu exista aberatii economice...

tom_sawyer

#563
Quote from: facebook ministruÎn paralel, pentru sudul și sud-vestul țării avansăm și cu proiectele pentru alte drumuri de mare viteză care vor oferi o alternativă la circulația pe drumurile naționale și, implicit, degrevarea acestora de trafic:
✔️ Craiova - Lugoj: am lansat la începutul lunii licitația pentru proiectare;
✔️ Craiova - Târgu Jiu: contractul pentru proiectarea la cheie a fost semnat în martie 2021;
✔️ Craiova Pitești - tronsonul dintre Slatina și Balș va fi dat în folosință anul acesta;
✔️ București - Alexandria: licitație lansată luna trecută pentru proiectare.

#RevoluțiaBuneiGuvernări continuă pentru Oltenia.
https://www.facebook.com/pg/catalindrulausr/posts/

Craiova - Lugoj: licitația e pentru SF
București - Alexandria: licitația e pentru SF

Ce facem dom' ministru? Le înflorim?


cristi5

@Xenos ai atins un punct sensibil, avem discutii aprinse pe feroviar in API. Pe de o parte situatia feroviara nu e stralucita. Pe de alta parte, resursa umana e o problema. O singura persoana din API a avut timp si posibilitate sa se angajeze la minister pe feroviar. Poate mai sunt doritori aici pe forum.

Personal nu vad cum se pot rezolva treburile peste noapte, de ex reparararea la infinit a EA si DA (sa nu vorbim de Malaxe) nu e chiar de azi de ieri (evident legal poti sa repari ce ai, dar e mai complicat sa cumperi nou) si criza de tractiune e evidenta. In mod rusinos, locomotiva proaspat reparata a trenului-fanion Dacia a ramas "in sant" la Sinaia zilele trecute. S-a stricat si locomotiva de ajutor venita din Ploiesti. 2h intarziere.

In aceste luni in care am putut comunica in interior, am inceput sa-i inteleg oarecum (nu sa-i aprob) pe ceferistii angajati permanent. E a 28a echipa la minister dupa 1989. De ce sa opresti coridoreala de exemplu? Un proiect de reabilitat coridor dureaza cam 10-15 echipe politice (de la lansarea SF+PT la terminatea executiei)! In comparatie, un proiect de autostrada dureaza vreo 3-5 ministri (daca excludem SF unde oricum nimeni nu credea ca "se face"). Birocratii prost platiti dar angajati permanent raman, politicii trec.

Birocratii CFR au un raspuns la orice intrebare. Uneori e adevarul partial, cat sa iasa ei bine. Alteori e o minciuna pur si simplu. Ce poti sa le faci? Angajati permanent, nu poti sa-i dai afara ca au mintit un consilier sau pe vreun oengist din API.

Revenind la resursa umana, salariile sunt mici si garantiile slabe. Ce manager profesionist din piata isi lasa jobul ca sa preia gen CFR SA? De ce sa lasi alde Deustche Bahn? Poate acum ca e clar ca guvernul o va duce cativa ani, managementul companiilor feroviare de stat va fi mai atractiv.

nirolf

E ceva agitație după vizita DNA-ului prin minister. Cătălin iese bine în final, pare că a deranjat șerpăria din subordonate. Dar trebuie să fie atent și mai ferm în discuții, nu știi când te înregistrează cineva.

Interesant de citit, să vedem care e atmosfera prin minister și-n Guvern:

Cum încercau să intervină doi liberali cu influență pe lângă ministrul Drulă ca să le țină oamenii în funcții: "Domnule ministru, fac ce vrei tu!"/ Afaceriștii reținuți de DNA: "Drulă nu e om, e câine (...) Omul e nebun! Nu se înțelege cu nimeni"

RaduG



LE: din păcate clipul de YT e de doar 3 min, varianta long pe FB: https://fb.watch/6tm2Jb1mjH/

Earthchild

Quote from: cristi5 on June 30, 2021, 03:14:57 PM
Poate acum ca e clar ca guvernul o va duce cativa ani, managementul companiilor feroviare de stat va fi mai atractiv.
Nu sunt sigur ca aceasta afirmatie se va adeveri in viitor.

subway

Treaba cu interceptarile pare a fi mult mai elucubranta si cu ramificatii greu de banuit.
Un singur lucru e clar, coruptia ucide mai mult ca pandemia!
:)