News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Ministrii Transporturilor: propuneri, promisiuni, rezultate

Started by Ionut, November 19, 2018, 11:52:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kravim

Scriosteanu s-a mai ocupat de domeniul naval (nu știu dacă în guvernarea asta sau în cea precedenta). Bine, asta nu înseamnă ca ar avea vreo competență...
Oricum, de ce spuneți ca Covasnianu a fost execrabil? Nu mă înțelegeți greșit, nu îi iau apărarea, vreau doar să înțeleg mai bine cum ar trebui noi, cetățenii, să evaluăm activitatea unui secretar de stat...

subway

Pui in balanta bilele albe si bilele negre!  :)
Cel mai rau e cand nu are nicio bila...apa sfintita!

razvan96

^^ Cand confunzi mereu viteza maxima a unei linii cu viteza comercială, tu fiind secretar de stat responsabil cu domeniul feroviar, si mai dai si senzația de fiecare data cand ti se ia un interviu ca esti picat din cer desi trebuie sa vorbesti fix de domeniul de care te ocupi pe bani publici, eu zic ca se poate concluziona că nu ai ce căuta pe postul ăsta. Cum zicea si @frunzaverde, macar daca se chinuia si el sa deschida si sa citească o data un livret...

frunzaverde

#543
Voi ati vazut CV-ul astuia nou? :

https://www.linkedin.com/in/costin-tira-radulescu-cfa-47629736/?originalSubdomain=ro

- Studii la Universitatea Romano-Americana, licenta, facuta in paralel cu munca full time. Cateva cursuri part-time in ALM (asset and liability management).
- CFA specializat in ALM - adica contabil cu cunostinte in segmentul de analiza de investitii dpdv a riscurilor financiare pe termen mediu.
- munca in banci comerciale pe diverse pozitii (de la ofiter de credit la manager pe ALM, cu ascensiune constanta), si inainte de asta in tech support (call center) ca supervizor.
- un gap de 3 ani in CV in ultimii ani, in care scrie doar "self-employed"

Ce face setul asta de competente la CFR? E exact ce n-are nevoie CFR-ul - un contabil va spune constant ca e nerentabil, pentru ca infrastructura e praf si nu produce...

de ce spuneți ca Covasnianu a fost execrabil ?

Omul, in cinci luni de cand responsabil cu CFR-ul, nu a deschis niciodata livretul de circulatie si BAR-ul, documentele esentiale care-ti spun cum arata reteaua. Nici DRR-ul nu cred ca l-a vazut... Omul nu intelegea chestii de baza legate de managementul unei retele de cai ferate, gen viteza de proiectare, viteza de exploatare (VN sau VS), viteza comerciala, diferenta intre restrictii si limitari, si cum se folosesc unele pentru a masca ineptitudinea tehnica sau financiara in fata politicului, capacitate a liniei. Din ce inteleg din Romania te Iubesc, omul nu intelegea nici macar ce-i o trasa. Si aia e produsul fundamental pe care CFR, organismul pe care il "manageria", il vinde.

Cel mai bun exemplu:  Intrebarea cu si pe unde se poate merge cu 160? Si raspunsul cu "pe la Bucuresti - Ploiesti spre Campina asa" (unde nu se poate tehnic decat 140 din prima zi de exploatare) intra la categoria "penibil"...

Omul ala a mancat 5 luni de salariu sa faca ceva, si nu stie cat stie despre sistemul feroviar ala de la scoala de ucenici acari dupa prima ora de curs...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

RaduG

Mișto ultima frază, spune totul despre ecartul dintre politicienii care ne conduc și profesioniștii care ar trebui să ne conducă.

Nu s-ar putea face niște cursuri, așa, de vreo două săptămâni, la intrarea pe o funcție de secretar de stat, cu profesioniștii din domeniu, de tipul explanatory? Ca să aibă habar și politrucii despre domeniu?

subway

Dar o minima calificare inainte de a fi numit doar pe criterii de gashca politica ori personala nu ar fi mai eficienta?
Cum vine asta sa te califici la locul de munca pe bani publici cu salariu de adjunct de ministru cand nu ai aptitudini nici macar de bagator de seama???

tom_sawyer

#546
Fragment din recenta audiere a ministrului în Comisa de Transporturi:



Min. 4:45
A6 Craiova-Lugoj e momentan la ANAP, urmează licitația.

naivu

^Ce inseamna o televiziune tendentioasa: Intrebare 1. Ce faceti cu directorul DRDP Craiova? Raspuns aproximativ. Nu l-am numit eu, e in urmarire penala, justitia isi urmeaza cursul. Î2. De ce s-a facut un giratoriu pe DN cu un drum inferior nu cumva pt interesul personal al cuiva? R. Nu stiu, va poate raspunde de la CNAIR (de parca ar putea sti pe loc despre fiecare giratoriu din .ro). Î3. Craiova-Lugoj? (nici nu stia daca e pe A6 sau 7). R. In aprobari, in curand pe SEAP.
Video este titrat "Ministrul Drula fara rapuns la intrebarile deputatului Folescu". No comment.

tom_sawyer

Din păcate nu am găsit alte înregistrari cu recenta audiere din comisie. De fapt mai era una, dar era și mai tendențioasă, am ales să n-o pun. Avea același titlu, un alt deputat întreba ceva de A13, de ce chipurile se tergiversează și se promovează A8, apoi videoul se termina brusc, fără răspunsul ministrului. Se găsește pe youtube.


tom_sawyer



tom_sawyer

#552
INFORMAŢIE DE PRESĂ privind agenda ședinței Guvernului României din 16 iunie 2021

3. MEMORANDUM cu tema: desemnarea domnului Cătălin Drulă, ministrul transporturilor și infrastructurii, în calitate de Președinte al Părții române în cadrul celei de a III-a sesiuni a Comisiei interguvernamentale România–Ucraina de colaborare economică, industrială și tehnico-ştiinţifică

Proiectul poate fi consultat la adresa: https://sgg.gov.ro/1/wp-content/uploads/2021/06/MEMO-5.pdf

LE: nu s-a mai adoptat în ședința din 16 iunie

QuoteComisiile interguvernamentale de cooperare economică, ştiinţifică şi tehnică, în cadrul sesiunilor organizate pe principiul rotației, aurolul de a analiza stadiul colaborării  bilaterale  pe întregul palier economic și identificarea de noi proiecte în domenii de interes comun.

Ultima  sesiune  a  Comisiei  interguvernamentale România-Ucraina de colaborare economică, industrială și tehnico-științifică a avut loc la București, în iulie 2017, președinția fiind asigurată de miniștrii transporturilor din cele două țări.

Partea ucraineană, în calitate de țară gazdă, a propus ca cea de a III-a sesiune a acestui mecanism interguvernamental de colaborare să se defășoare la Kiev, în trimestrul IV 2021.

Având în vedere:
-necesitatea  consolidării  poziției  României  în  regiune, prin  atitudine  pro-activă  și  prin utilizarea tuturor instrumentelor cunoscute din paleta dialogului instituțional;
-oportunitatea identificării de noi nișe pentru expansiunea exportului românesc de mărfuri și servicii, concomitent cu intensificarea atragerii investițiilor străine în România, (Ucraina este al 8-lea partener comercial extra-comunitar al României, cu un volum al schimburilor comerciale bilaterale de 1,7 miliarde USD și ocupă locul 31 în topul țărilor după capitalul subscris, respectiv 1.004 societati mixte româno –ucrainene, cu un capital total investit de 112,5 milioane USD),

Propunem și vă rugăm să aprobați:
-desemnarea domnului Cătălin Drulă, ministrul transporturilor și infrastructurii, în calitate de Președinte  al  Părții  române  în Comisia interguvernamentală România–Ucraina   de colaborare economică, industrială și tehnico-ştiinţifică;
-acceptarea  propunerii  părții  ucrainene  de  desfășurare  a  sesiunii  a  III-a,  la  Kiev,  în trimestrul IV 2021.

gov.ro


Dacă ministrul citește aici, i-aș sugera sa ridice problema căii ferate dezafectate Berezina (Ucraina) - Basarabeasca (Rep. Moldova) - în sud, regiunea Odessa / Bugeac - și să ceară refacerea acesteia (poate pot obține chiar fonduri europene, BEI, BERD, de vecinătate etc.).



Combinatul siderurgic de la Galați ar avea încă o cale de aprovizionare cu minereu, care nu trece prin Transnistria.
Ar putea fi de folos niște discuții exploratorii cu directorii Combinatului, pentru a vedea în ce măsură i-ar ajuta cu ceva această cale ferată.
Ar fi de folos și pentru ucrainieni, le-ar reconecta orașul Reni la rețeaua feroviară.

Au fost multe discuții între moldoveni și ucrainieni pentru refacerea căii ferate, dar e un lobby foarte puternic împotrivă din partea operatorilor portuari din Izmail (trenurile cu miniereu vin la Izmail, apoi minereul pleacă pe barje la Galați).
Oficial (2020) motivează că nu au bani (e un mizilic de 20 km): http://www.infotag.md/rebelion-ro/286445/
În 2016 lansaseră un SF, dar...:
QuoteGuvernul de la Kiev a aprobat, în planul financiar al companiei publice ,,Ukrzaliznitsya", studiul de fezabilitate pentru reabilitarea tronsonului feroviar Berezino-Basarabeasca.

Proiectul are însă şi oponenţi. În special, directorul adjunct al portului Ismail, Iuri Vlasenko, se teme că, odată cu punerea în funcţie a tronsonului, ,,fluxurile de mărfuri se vor orienta spre Moldova, ceea ce va duce la ruinarea porturilor ucrainene de la Dunăre".

,,În 2016, aproximativ 1,4 milioane de tone de mărfuri au fost transportate prin portul Ismail în direcţia României, şi anume spre combinatul ,,ArcelorMittal Galaţi". Dacă această ramură feroviară va fi construită, atunci acest flux de mărfuri va merge pe calea ferată, prin care va fi livrat direct la combinatul din România. În plus, Moldova va putea atrage mărfuri suplimentare în portul Giurgiuleşti", a spus el.
https://deschide.md/ro/stiri/social/26849/Ucraina-vrea-restabilirea-c%C4%83ii-ferate-Berezino-Basarabeasca-ce-ocole%C8%99te-Transnistria.htm

Moldovenii au în prezent un proiect cu BERD/BEI de reabilitare a liniei Tighina - Basarabeasca - Etulia - Giurgiulești, dar nu știu în ce stadiu e (ultimele știri spun că e în licitație, cu 7 ofertanți, inclusiv din România; lista ofertanților nu s-a publicat), având în vedere situația dezastruasă de la CFM, cu restanțe salariale/greve.


RaduG

FB Cătălin Drulă declarații de presă la Iași referitoare la investițiile în infrastructură din Moldova:

https://fb.watch/6jX9_1EIhj/

vancouver

Chiar daca pare o postare publica, facebook ma lasa sa ma uit doar 15 secunde la video, apoi zice ca trebuie sa-mi fac cont... Poate face cineva cu cont la "cartea fetii" un rezumat.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.