Ministrii Transporturilor: propuneri, promisiuni, rezultate

Started by Ionut, November 19, 2018, 11:52:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

@subway

Mai precis ce sa infirm/confirm din articolul din CF? E cam lung.

Harry

80 de secretari de stat?? WTF?!

daca tot se vorbeste de cf, sper sa accelereze proiectul pentru reabilitat reteaua feroviara constanta municipiu si constanta port...

subway

@Ionut
Partea despre API, chiar m-ar interesa care e situatia reala.
La Constanta reteaua cf care e in administrarea portului a fost reabilitata acum cativa ani pe fonduri europene.

Ionut

Cătălin este membru fondator al API, nu poti sa nu mai fii membru fondator. Cat despre Director Executiv... ce sa zic, greu cu timpurile verbului. Cătălin A FOST și Vicepreședinte și Director Executiv al API dar o perioada scurta (comparativ cu mine). API a fost înființată în mai 2015 și Cătălin a avut funcție de conducere în API pana cand a intrat în echipa lui Ciolos în 2015 (noiembrie sau cand oare?). De atunci s-a retras complet din conducerea API.

A rămas membru fondator, evident. Ca nu poti sa nu mai fii fondator.

După ce s-a retras din conducere (2015), rolul sau in API a fost preluat de mine, inclusiv partea de comunicare publica/imagine publică API.

TibiV

@subway,
cutter nu mai are nici o functie in API din 2016, cand "a mers" consilier al premierului Ciolos.

Si a mers pentru ca Ciolos a facut o consultare cu societatea civila, unde API a fost reprezentata de cutter.
Iar Ciolos - baiat inteligent - a recunoscut din prima prezenta altui baiat inteligent, si i-a propus un job - spre norocul nostru, al celor de pe forum...
Altfel ne bateam si acum capul cu o gramada de probleme, de exemplu descarcarea Holdea ar fi fost tot o "dorinta neindeplinita" si in ziua de astazi...

LE
Si pentru ca in alta parte se fac wish-listuri...
DACA va fi confirmat...
Tare as vrea sa il aduca in echipa pe frunzaverde, un ne-CFR-ist care stie mai bine decat toti CFR-istii toate problemele reale ale CFR-ului... Desi cel in cauza ar fi nebun sa accepte o asemenea provocare, pentru un mandat cu o durata neclara, si in care finantarea caii ferate va ramane unde la nivelul genunchiului broastei...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Da, solutia Holdea a fost împinsă în guvern și CNAIR de Cătălin și Horatiu in 2016 in timpul mandatului lui Ciolos.

vasile.silion

Dacă vorbiți de CFR, și nu doar strict de infrastructură, ci și de managementul companiei, atunci trebuie să luați în calcul ce se vorbește îndeobște prin târg, și anume că e un dezastru acolo! Dar nu cred că interesează pe cineva cu adevărat să extirpe cancerul din SNCFR, chiar dacă acest politician provine inclusiv din USR. Compania aceasta e o cauză pierdută a României! Cu toții știm lucrul ăsta, dar nimeni nu va fi în stare să-l rezolve!
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

cristi5

^^

Dupa care in 2017 au inceput sicanele de la echipa Ionita: da Holdea are AC dar nu are ordin de incepere. Apoi s-a ajuns la solutia aberanta cu licitatia in care Comsa a concurat singura pt breteaua de descarcare si giratie, si a iesit pe locul 2...

cris_ct

@Harry    o căutare pe net ne readuce aminte de un record:

"Social-democraţii s-au adunat să schimbe gardă în ministere. Asta după ce au constatat, odată cu schimbarea lui Mihai Tudose de la şefia Guvernului, ca în stufosul aparat de lucru al Executivului care număra aproximativ 135 de secretari de stat, peste jumătate dintre cei care ocupa aceste funcţii sunt oamenii foştilor premieri Mihai Tudose, Sorin Grindeanu sau chiar Dacian Ciolos."


https://stirileprotv.ro/stiri/politic/romania-are-de-8-ori-mai-multi-secretari-de-stat-decat-franta-zam-unul-la-dezvoltare-si-mai-vreau-unul-la-transporturi.html

Harry

Quote from: subway on December 19, 2020, 10:37:31 PM

La Constanta reteaua cf care e in administrarea portului a fost reabilitata acum cativa ani pe fonduri europene.

Nu s-a reabilitat nimic. Proiectul respectiv a fost de extindere a retelei existente in Ct-Sud Agigea.
Eu vorbesc despre prj asta aflat in stadiul elaborare SF


subway

La bucata aia din sud m-am referit si a fost refacere totala, proiectant Viotop, consultant Metroul-Systra.
@Ionut
Multumesc de clarificari.

pasadia

O clarificare la clarificări:

Drula a fost unul dintre cei 20 de reprezentanți ai societății civile care s-au întâlnit cu Johannis (nu cu Ciolos!) la începutul lui noiembrie 2015, după Colectiv. Apoi a fost numit Ciolos prim-ministru, s-a format guvernul și ulterior Drula a ajuns in Cancelaria prim-ministrului. Probabil acestea s-au întâmplat în decembrie 2015 - ianuarie 2016, naiba știe...

Xenos

Alexandru Paleologu povestea cândva că amatorii sunt mai pricepuți, uneori, decât profesioniștii pentru simplul motiv că sunt pasionați (amatori) de subiectul respectiv (el vorbea de fresce medievale, noi vorbim de infrastructură). De aceea cred că din membrii API se pot selecta cu brio miniștri și în general oameni care pot face un think tank foarte drăguț pentru calea ferată, de exemplu, unde până acum lipsește viziunea.

Reiau o parte din mesajul meu de acum ca. 10 zile:
ar indiferent cine va fi ministrul transporturilor - şi cred că colegul cutter are o reală şansă - ar fi bine să se acorde o atenţie sporită căii ferate, respectiv unui program susţinut de RK pe magistrale (sute km/an), achiziţie serioasă de material rulant - nu doar celebrele automotoare, ci şi locomotive electrice noi pt CFR Călători, electrificări (şi a menţionat frunzăverde multe direcţii prioritare, eu aici reamintesc doar Vinţu de Jos - Sibiu - Braşov, deci electrificarea completă a M 200), prioritizarea unor echipe de mentenanţă şi reparaţii la CFR Infra, oferirea unor perspective profesionale reale cum ar fi şcoli de formare pentru viitorii mecanici de locomotivă etc., căci criza de personal în domeniu este reală şi va deveni uriaşă.Aşadar, trebuie echilibrat accentul şi învestit masiv în calitatea transportului pe calea ferată, îndeosebi a celui de călători (poate mai vedem si noi vagoane noi...intr-un concept similar Railjet-ului austriaco-maghiaro-ceh).

Chiar azi dimineata citeam un material foarte instructiv despre marirea si decaderea caii ferate:
https://economie.hotnews.ro/stiri-industrie_feroviara-24495280-istoria-vitezei-trenurilor-romanesti-1906-2020.htm

Ca cel care am prins în adolescență trecerea de la condițiile proaste ale anilor 80 la cele ok din anii 90 mi se pare de neconceput ca la 40 de ani să-mi fie dor de 1995-1996....

Apropo, frunzaverde si/sau vancouver secretari de stat pe feroviar? :D sau consilieri, macar? Mai aducem din diaspora priceputa acasa  :lol:

Pe lista de dorinte ar fi si inceperea pe bune, nu doar la misto, a etapelor necesare pentru Comarnic - Brasov (A3).

În fine, guvern de coaliție, politica cea mai bună este politica posibilului, cu revendicări maximaliste, scandaluri în presă etc. nu va merge, ci cu foarte mult tact și negociere, dar asta este, deja, altă temă.

@horatiu cosma: nu vreau să fiu prea polemic, dar ideile fixe nu sunt bune. Explică-ne și nouă clar avantajele unei CNIR distincte de CNAIR și cum aceste avantaje vor compensa puternicele dezavantaje: debandadă minim un an, dublare de competențe - ceea ce în România înseamnă declinare de competență și pasarea pisicii moarte de la o autoritate la alta, mărirea schemelor, a bugetelor, etc. Părerea mea - și am văzut în domeniul judiciar ce înseamnă să ai doi administratori paraleli, MJ și CSM, unul mai prost ca altul - e că e o mare greșeală acest concept. Uitați-vă și la domeniul feroviar: în locul unei companii integrate precum SNCFR-ul anilor 90 am ajuns la peste 3 societati feroviare, iar ca autorități: MT, ARF, AGIFER etc. O tristețe.

Și încă ceva, un truism, dar în politica noastră se pare că nu e: 4 ani (și ăia maximal 4, la cât de incapabilă e lumea la noi de negociere) trec foarte repede. Foarte repede. Parcă mai ieri eram perplecși când era desemnată doamna Shaidehh.




ultrasbz

Ca o mica rememorare asa, semi-off-topic, postarea mea din "parcare" de pe 4 noiembrie 2015, inainte de prima intalnire cu Iohannis a societatii civile:

Quote from: ultrasbz on November 04, 2015, 10:28:16 PM
Observ ca au inceput sa fie luate in considerare pe la posturile de stiri, la ora de maxima audienta, aceste liste de pe net de potentiali ministri dintre oamenii din societatea civila.

Era chiar un student in platou la o emisiune care spunea ca zilele astea au loc diverse intalniri intre ONG-uri pentru a incerca sa inchege o viziune comuna.

Nu vreau sa par naiv, dar poate n-ar fi rau sa fie si API pe faza, asa preventiv, in caz se materializeaza ceva...

urmata de cateva reply-uri pe subiect, interesante de recitit astazi, retrospectiv  :D.

nicolaem

Noiembrie 2015 Cotroceni:
Din partea societăţii civile la întâlnire participă:

Sorin Ioniţă (Expert Forum)
Elena Calistru (Funky Citizens)
Nicuşor Dan (Asociaţia Salvaţi Bucureştiul)
Mihai Dragoş (Consiliul Tineretului din România)
Ionuţ Sibian (Fundaţia pentru dezvoltarea Societăţii Civile)
Cristina Gushet (Freedom House)
Liviu Mihaiu (Salvaţi Dunărea şi Delta)
Ema Stoica (studentă Facultatea de Jurnalism )
Adrian Despot
Tudor Benga (OKIAN)
Alexandru Bindar (Uniunea Studenţilor din România)
Cătălin Drulă (Asociaţia Proinfrastructura)
Edmond Niculuşcă (Asociaţia Română pentru Cultură, Educaţie şi Normalitate)
Horia Oniţă (Consiliul Naţional al Elevilor)
Claudia Postelnicu (Iniţiativa România)
Ştefan Dărăbuş (HHC România)
Andrei Cornea (GDS)
Clara Matei (Asociaţia Medicilor Rezidenţi din România)
Dragoş Slăvescu (medic)
Octavian Berceanu (Uniţi Salvăm).

https://www.economica.net/lista-reprezentanti-societate-civila-ong-intalnirea-iohannis_109746.html