News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Ministrii Transporturilor: propuneri, promisiuni, rezultate

Started by Ionut, November 19, 2018, 11:52:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.


nicolaem

f important ce a zis Ionut cu majuscule!

Ne-am obijnuit cu numirile in 30 de ani incat multi putem spera doar la numiri bune.
Numirile bune sunt exceptii. E nevoie de concursuri si profesionisti in orice acronime am avea CxxxR.
Singurele numiri sunt ministri si secretarii de stat. de acolo in jos concurs.
Prea multe vise.....

subway

La cate concursuri trucate a trebuit sa asistam mai bine niste numiri bine cantarite...

tom_sawyer

#273
A și început iureșul de cereri și priorități?  :lol:

Mult succes noului ministru!

Nici eu nu mă pot abține. Doua lucruri care cred că pot fi rezolvate relativ rapid la nivel de ministru:
1. Completarea normativului pentru DN-uri cu banda de 3,25 m (și conceptul de 2+1 alternativ pe platformă de 13-14 m) și continuarea proiectului de pe DN2 cu paratete îngust din cabluri.
2. Determinarea CESTRIN-ului să facă publice rezultatele recensămintelor de trafic, cum e în majoritatea țarilor Europei. În 2021 vom avea un nou recensământ de trafic (și al populației să sperăm).

Feri

E buna prudenta atunci cand nu e nimic oficial pentru ca politica rezerva mereu surprize dar felicitari @cutter (si oricarui coleg forumist posibil cooptat in echipa) daca se adevereste!

In sfarsit exista o posibiliate reala de schimbari radicale prin minister si prioritizarea dezvoltarii si modernizarii infrastructurii prin criterii care sa nu serveasca prioritar intereselor politice locale.

Sper ca alianta sa reziste altfel mandate de scurta durata la transporturi au tot fost.

Daca ar fi sa fac un wish list pe rutier de la mosu' in principiu la autostrazi ar fi sa se mearga simutan cu mai multe traversari montane half profile daca rezulta un timp mai scurt de executie (A8, A13 dar si deblocat proiectul A6) si desigur inchis A1/A0 ca prioritate si deblocat Sibiu-Brasov). In general continuarea ritmului mai bun din ultimul an cu licitatii (dar cu caiete de sarcini mai bine intocmite) si executii.

La drumuri expres unde inca se mai poate schimba ar trebui ca toate cele din zone de campie cel putin sa fie facute autostrada din start sa macar pe culoar de expropriere la latime de autostrada pentru a face upgrade ulterior mai usor. Si crearea/actualizarea normativului de drumuri expres cu prevederi clare de exemplu doar intersectii denivelate iar cu proiectantii ar trebui lucrat mai atent la sf-uri pt evitarea unor aberatii cum au rezultat conexiunile in zona Braila/Galati/Pod (poate nu e prea tarziu sa se mai remedieze acolo).

Cam atat :)

mirceaeliade

>Pierderea de către PNL a tuturor ministerelor importante la negocierile cu USR PLUS și UDMR, și cedarea inclusiv a postului de șef al Cancelariei prim-ministrului către cei de la PLUS a aruncat partidul în aer

>Filialele din Ardeal se revoltă, spun surse liberale, respectiv Cluj, Sălaj, Bihor, Arad, Maramureș, Alba, cele controlate de lideri cu influență ca Emil Boc și Ilie Bolojan, pentru că Orban ar fi sacrificat miniștrii apreciați și cu rezultate bune ca Lucian Bode de la Transporturi și Marcel Boloș de la Fonduri Europene

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/politica/surse-scandal-in-pnl-dupa-dezastrul-negocierilor-cu-usr-plus-si-udmr-ludovic-orban-acuzat-pentru-cedarea-ministerelor-importante-1420600

ultrasbz

Pentru wish list:
1. Publicarea din oficiu pe site a rapoartelor de inceput, rapoartelor de progres, AMC-uri, etc.
2. S-a mai zis, +1 si de la mine: publicarea datelor raw de trafic de la CESTRIN

cristi5

@cutter @horatiu.cosma

Pt ca au aparut liste de doleante si cu totii avem astfel de liste: ca forma de comunicare intre (orice) ministru si societatea civila, as propune sa configuram un Issue Tracker pt doleante. Ca la software.

Avantaje fata de forum:
- fiecare issue (doleanta) primeste un numar clar, sa stim exact despre ce vorbim
- discutiile despre diferite issues nu se amesteca (ca un forum cu un topic pt fiecare doleanta, dar pe care se inchid topics mult mai des!)
- administratorii (eu pot ajuta) pot marca orice issue cu
WONTFIX (chestii imposibile, low-prio sau care nu-s concrete, gen "faceti A8!") sau
DUPLICATE (pt chestii care inseamna acelasi lucru dar sunt spuse altfel, sau grupari sub aceeasi umbrela)
FIXED cand e gata :)
- se poate vota pt fiecare issue (gen +1)
- issues se pot grupa in categorii, ca pe forum
- softul exista deja. Pornim pur si simplu un proiect github sau Trello de ex.
- daca vrem poate participa oricine

Dezavantaje:
- daca participa oricine, nu stiu sa existe ban, propunerile trollilor sunt pur si simplu inchise sau ignorate
- fiecare membru care vrea sa participe trebuie sa-si faca un cont nou (pe github de ex)
- unele discutii s-ar muta si nu ar fi vizibile pe forum, sau invers

cristi5

Si inainte sa exprim doleante as vrea sa spun ce sunt eu dispus sa fac

- va trebui inlocuit @horatiu.cosma la sinteza autostrazilor. Am inceput acum un an un sistem de sinteze (autostrazi, CF, licitatii, plati, reprezentari OSM), m-a ajutat enorm @RobertH. Din pacate l-am inceput prost, fara interfata utilizator (tocmai unul ca mine cu studii si predare in domeniu). O sa incerc sa-mi repar greseala

http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2684.0

- am inceput in Februarie un topic despre implementarea Viziunii Zero de siguranta rutiera. Apoi a venit Corona si in loc sa fac ceva productiv, am intrat in dezbateri :).

https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2710.0

- In general pot ajuta cu "adus" expertiza suedeza de siguranta rutiera (probabil si cu ajutorul lui @frunzaverde). Cand a venit Corona tocmai urma ca @Ionut sa se intalneasca cu ambasadoarea Suediei la Bucuresti :)

danutzu_1069

Au aparut nominalizarile la ministere... Cum era de asteptat... La MT, Catalin D...

goldorak

  Si eu m-as bucura pentru numirea lui Catalin in fruntea MT (chiar daca d.p.d.v ideologic sunt destul de departe de USR dar asta .. ma priveste personal..)
  Nu cred ca trabuie sa venim fiecare cu dorintele noastre personale ca si cum ar fi "la Mos Craciun" .. (si de fapt nici nu s-a votat acest nou guvern de coalitie .. trebuie sa fim prudenti..)
  In primul rand eu mi-as dori ca noul Guvern (si nu numai MT) sa depolitizeze administratiile si sa instaleze in functiile de raspundere oameni integri, competenti si care sa faca treaba. Acesta este criteriul cel mai important pentru mine si ar reprezenta adevarata schimbare fata de catastroficele guvernari precedente.
  Si tot vorbind despre USR (si cu acelasi spirit de "fair-play" .. din partea unui votant PNL ..) pentru mine o alta noutate pozitiva (potentiala) ar fi numirea lui Cristian Ghinea la Fondurile Europene. Sentimentul meu este ca si acest "casting" ar putea produce rezultate foarte bune..

  Mult Noroc si realizari!

subway

De la feroviari
https://clubferoviar.ro/catalin-drula-cu-calea-ferata/
Ionut, poti confirma sau infirma ceva?
Pe de alta parte mai trebuie nominalizati cca 80 secretari de stat la ministere plus o sleahta intreaga de consilieri, sa vezi acolo distractie maxima!

mirceaVRo

Păcat de Lucian Bode , omul e foarte muncitor si se vede o schimbare de cand e ministru ...

danutzu_1069

Cred ca fiecare din membrii vechi ai formului ar putea sa ocupe cu succes o functie in minister...

S-ar pricepe mai bine decat oricare angajat actual...

reed

Ma bag si eu in discutie,venind cu o "experienta" de 10 ani in acest forum.Oricum am gandi acum,trebuie sa ne gandim ce era MT prin anii 2000.Era un Mi****,un Bas****,oameni care erau foarte rigizi in perspectiva,oameni cu interese altele decat a dezvolta infrastructura.Reabilitarea unor DN-uri erau transformate in elogii ,in stiri de saptamani la rand.
Anul acesta poate considerat unul special nu din perspectiva realizarilor in sine,ci din perspectiva comunicarii si a inceputului unei transparente.Cu siguranta cei doi de la Minister si Cnair au facut mai mult decat sa dea comunicate si sa faca conferinte,deblocand multe proiecte.Bineinteles ca toate acestea au venit in timpuri foarte exceptionale,timpuri grele.Imi doresc sa fie macar tot atat cat s-a facut pana acum,insa cred ca se pot realiza si  solutii orientate spre secolul in care traim,cu asumare de riscuri, cu proiecte care au fost deja demonstrate in alte state ca fiind viabile.. Mi-as dori sa primeze orientarea catre utilizatori si mediu,decat cea catre economie si interese.
Succes celui ce va deveni noul Ministru.