News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Ministrii Transporturilor: propuneri, promisiuni, rezultate

Started by Ionut, November 19, 2018, 11:52:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

hvm

^
Eu as spune ca sunt sanse mari sa ramana daca guvernul va include PNL-USR/Plus, si ca sunt mari sanse sa fie schimbata daca se revine la PSD+cineva. Sper totusi ca va ramane in ambele situatii. :notworthy:

Nu imi fac sparante. Oricine vine, sper sa o lase in continuare....

Cineva pe aici are ceva informatii din spatele cortinelor?
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

dr4qul4

Nu uitati ca intra si UDMR in ecuatie. Si vor negocia de pe picior de egalitate.  SI cand ma uit pe proiecte....nu vad nimic prin Secuime.
Dar poate intra PMP si atunci nu mai au nevoie de udmr, chiar daca va fi la limita.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Ionut

Haideți să vedem propunerea de ministru și după comentăm DESPRE MINISTRU. Ca asa scrie pe thread, nu?

nicolaem

eu cred ca va ramane. La cat a muncit anul asta si cate licitatii a lansat. Orice om are orgoliul lui si va vrea sa se bucur de munca lui.

sa vedem ce parere are si colegul cutter si cat de mult isi doresc ei postul.
Oricum indiferent cine ar fi ministru Ionita trebuie sa ramana. E mult peste ce au numit "tehnocratii" acum 4 ani (Homor )

pest1969

Corect. Nu prea poti compara cum a miscat lucrurile Ionita cu predecesorii, inclusiv Hodor.
Iar ideea de a face o companie separata de la 0 e putin fantezista. Nu avem nici o garantie ca se vor gasi destui specialisti in privat care sa faca intr-un timp rezonabil o companie functionala si care sa produca rezultate de 4-5 ori mai bune decat acum.

hvm

^^
Nu prea conteaza orgoliul. Ca asa toti ar vrea sa ramana.

Sa speram ca la negocierile interpartide sa fie ales tot el sa ramana. Si sa mai si fie validat de parlament.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

horatiu.cosma

^^
Asta cu "ideea de a face o companie separata de la 0 e putin fantezista, ca nu se gasesc specialisti si dureaza pana produce rezultate" e ca si cum am zice ca nu are sens sa nu construim/renovam o casa, ca e de munca, dureaza, mizerie, praf, mai bine stam noi linistiti in continuare inca 50 de ani in cocioaba cu geamuri sparte si gauri in tavan.

pest1969

Si ce-l impiedica pe DG CNAIR sa faca o echipa de proiect noua cu oameni noi, angajati pe criterii de competenta?
O echipa care sa se ocupe de un anume proiect, spre exemplu.
Nu e ca si cum compania noua e privata si facuta de vreun intreprinzator super inteligent. Compania noua va fi facuta tot de catre stat si tot de catre oameni din birocratia existenta. Riscurile sunt cam la fel in ambele cazuri.
Ce vreau sa spun e ca ideea de a face un nou CNAIR nu e o garantie a succesului cum pare a fi prezentata de multe ori.
Ma intreb si eu cine ar aplica pe noile pozitii... Oare nu tot cei care au aplicat recent la joburile noi din CNAIR? Nu ex-angajati ai Straco, UMB, Consitrans, Porr etc?
Si fiind vorba de stat, am dubii ca toti oamenii buni si seriosi se vor duce acolo...

nicolaem

se pare ca pot fi rezultate si cu aceasta companie.
Una noua va fi doar motiv de cearta pe functii si numit oameni de cele 3 partide din coalitie.
O companie noua nu e nici o garantie ca in viitor nu se va politiza la fel ca actuala.
Daca vorbim de competenta si principii, acestea se pot aplica si pe CNAIR.

horatiu.cosma

Pana la urma orice varianta de companie ne-companie nu e o garantie ca lucrurile vor fi minunate si extraordinare, insa daca conducerea asta noua si laudata din CNAIR spune (si ea) neoficial ca pe termen lung nu se poate face treaba serioasa cu CNAIR (tot felul de indivizi betonati pe post care refuza sa munceasca cum ar trebui si care nu pleaca de bunavoie, iar efortul de a-i da afara va fi consistent si pavat cu n scandaluri pe tema "epurari politice la CNAIR"), este evident ca e nevoie de o alternativa.

pest1969

Poate da domnul si se mai schimba din legile alea stupide care iti interzic sa te atingi de un prost incompetent  aflat pe o functie. Mai ales pe la stat.

cicotan

dacă restructurează organigrama şi toată lumea dă concurs pe post, nu se mai cheamă că dai afară pe criterii politice, ci laşi omul să-şi decline competenţa câştigând concursul

elphax

din ce se aude prin targ, PNL tine mult sa pastreze acest minister si actualul ministru. de ce ?
- fonduri multe cu care se pot "controla" atat administratiile locale cat si agenti economici mari si puternici financiar
- lovituri de imagine la deschideri si lansari de proiecte
- importanta geostrategica majora a proiectelor gestionate
- companii mari din subordine cu multi angajati si sindicate puternice ( gen CFR)
mai sunt si altele ;)

Personal cred ca cea mai mare realizare a ministrului este ca d-na Ionita este in continuare director la CNAIR, majoritatea realizarilor din acest an o au in prim-plan.
Mai cred si ca s-ar putea gasi persoane mai bune, incepand cu unul din colegii nostri de forum care este deputat in al doilea partid din viitoarea coalitie.

Xenos

Mie mi se pare că actualul ministru, pe care la început o spun cinstit că l-am considerat cam slab, a performat foarte bine şi a găsit un limbaj comun cu CNAIR, CFR şi cu constructorii. Ar merita să continue.
Dar indiferent cine va fi ministrul transporturilor - şi cred că colegul cutter are o reală şansă - ar fi bine să se acorde o atenţie sporită căii ferate, respectiv unui program susţinut de RK pe magistrale (sute km/an), achiziţie serioasă de material rulant - nu doar celebrele automotoare, ci şi locomotive electrice noi pt CFR Călători, electrificări (şi a menţionat frunzăverde multe direcţii prioritare, eu aici reamintesc doar Vinţu de Jos - Sibiu - Braşov, deci electrificarea completă a M 200), prioritizarea unor echipe de mentenanţă şi reparaţii la CFR Infra, oferirea unor perspective profesionale reale cum ar fi şcoli de formare pentru viitorii mecanici de locomotivă etc., căci criza de personal în domeniu este reală şi va deveni uriaşă (de ex Deutsche Bahn face campanii uriaşe de recrutare, inclusiv pe facebook şi instagram, mi-au apărut sute de anunţuri să mă fac mecanic de locomotivă în Bavaria pentru că citesc presa germană :) ).
Aşadar, trebuie echilibrat accentul şi învestit masiv în calitatea transportului pe calea ferată, îndeosebi a celui de călători.
Cât despre vechea idee CNAIR/CNIR sper că între timp toată lumea a înţeles că a crea noi instituţii în loc să le facem să funcţioneze pe cele existente este o fantasmagorie (a se vedea tristeţea de ARF, care ar trebui mai degrabă desfiinţată).

MihaiD

Orice schimbare de organigramă e pretext pentru epurări pe alte criterii decât profesionale. Nu pot să dau un cec în alb pe așa ceva, când am văzut în presă ce ,,specialiști" au fost numiți în ultimele luni în niște locuri (Apele Române de ex.). Cât privește ministrul, nu cred că are dreptul de a minți, nici măcar prin omisiune. Bode a declarat în conferință de presă la Prefectura Bihor că va inaugura Varianta ocolitoare Bacău, ,,30 km", adică toată. Minciună. La revedere, altul. Să vină partidele cu trei candidați și fiecare să-și prezinte programul de ministru, să le vedem intențiile, modalitățile de implementare și termenele, așa mi s-ar părea ideal.