Ministrii Transporturilor: propuneri, promisiuni, rezultate

Started by Ionut, November 19, 2018, 11:52:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

QuoteTrebuie regândite toate rutele
:o
Sa nu cumva sa dam peste cap siguranta zborului cu avionul. Modificarea tuturor culoarelor, in special cele de urmat pentru aterizare si decolare, va bulversa atat pilotii cat si controlorii de trafic. Chiar daca vor fi informati, problemele vor aparea pe aeroporturile aglomerate sau in conditii meteo nefavorabile.
Ganditi-va cum ar fi daca de maine am fi obligati sa conducem pe partea stanga in Bucuresti.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cavver

Nu e vorba de modificarea SID/STAR si nici a procedurilor de apropiere la aeroporturi. Intre timp Romania si Bulgaria au realizat impreuna cu Ungaria FRA 24/24.
http://www.danubefab.eu/article-news/see-fra-project-successfully-completed-on-7th-november-2019

dr4qul4

Asta e bine. Cand am citit "toate", m-am gandit ca se refera la... tot.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

yetiman

Un nou comunicat al MT:
Quote
Ministrul Lucian Bode și Ministrul Marcel Boloș – Front comun pentru susținerea și dezvoltarea proiectelor de infrastructură ale României

    Publicat: 05 Decembrie 2019
   
În cursul acestei zile, la sediul Ministerului, a avut loc întrevederea între Lucian Bode, ministrul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor și Marcel Boloș, ministrul Fondurilor Europene.
Pornind de la necesitatea creșterii gradului de absorbție a fondurilor comunitare, cei doi oficiali au analizat prioritățile pe termen scurt ale actualei perioade de programare. Astfel discuțiile au vizat proiectele majore de investiții, finanțate din fonduri europene, precum: Drumul expres Craiova Pitești, Centura Nord a municipiului București, Autostrada Sibiu Pitești (lot 2+3), achiziția de material rulant nou de către Autoritatea pentru Reformă Feroviară. Un punct important aflat pe agenda întâlnirii a vizat modalitățile de modificare ale Programului Operațional Infrastructură Mare - POIM pentru a absorbi fondurile neutilizate în sectorul de mediu.

În cazul următoarei perioade de programare, discuțiile s-au referit la nivelul alocării disponibile și la arhitectura instituțională care să permită un nivel de absorbție a fondurilor europene cât mai ridicat.
În acest sens, pornind de la experiențele acumulate în cadrul POS-T 2017-2014 și POIM 2014-2020, se are în vedere menținerea sistemului bazat pe marii beneficiari (CNAIR SA, CNCF CFR SA, METROREX SA, autorități navale, etc).
De asemenea, pentru a dinamiza activitatea în sectorul rutier și a concentra resursele de la nivelul CNAIR SA pe marile proiecte de infrastructură, se analizează ca în următoarea perioadă de programare anumite obiective de investiții de interes local să fie trecute în responsabilitatea autorităților locale (centuri de ocolire, legături la autostradă, etc.), cu finanțare din cadrul fondurilor nerambursabile.


    "Întâlnirea de astăzi pe care am avut-o cu domnul ministru Marcel Boloș a fost una în care am punctat împreună prioritățile pe care le avem atât pentru perioada imediat următoare cât și pe termen lung. Experiența domnului ministru în domeniul infrastructurii de transport precum și analizele pe care le-am făcut de la preluarea mandatului vor determina îmbunătățirea vizibilă a procesului de absorbție a fondurilor comunitare. Rezultatele au început deja să se vadă. Ne-am propus împreună ca următoarea perioadă de programare să însemne, în cazul CNAIR, o concentrare pe marile proiecte de infrastructură și o implicare substanțială a administrației locale în realizarea obiectelor de interes local. Aceste măsuri vor eficientiza modul de implementare a Master Planului General de Transport. Vrem să eliminăm toate blocajele de care ne lovim în această perioadă și în cazul în care este necesar vom promova de urgență și modificările legislative aferente. Mai ales în cazul legislației achizițiilor publice unde este mare nevoie de crearea completurilor specializate, această legislație urmând să fie elaborată cu ajutorul colegilor de la Ministerul Justiției." a declarat ministrul Lucian Bode.


Sursa: Ministerul Transporturilor

Promisiuni avem.  :D
Acum sa vedem daca si rezultate.  O:-)
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

yetiman

Inca unul, de azi.  :D
Quote
Risipa fondurilor publice pentru infrastructura României nu va mai continua

    Publicat: 07 Decembrie 2019


După prima lună de mandat, s-a terminat o etapă din misiunile de audit și control dispuse de către conducerea Ministerului.

Astfel la nivelul unităților aflate în subordinea sau sub autoritatea Ministerului au fost identificate o serie de deficiențe care vor fi comunicate organelor abilitate ale statului, pentru luarea măsurilor care se impun.

Modul în care au fost cheltuite fondurile publice și respectarea dispozițiilor legale referitoare la procedurile de achiziții publice au fost printre temele controalelor realizate.

În cazul Direcției Regionale Drumuri și Poduri (DRDP) Iași, din cadrul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), au fost efectuate verificări cu privire la derularea achizițiilor publice în anul 2019. Aici Corpul de Control al Ministerului a identificat o serie de deficiențe grave în desfășurarea și atribuirea contractului de achiziție publică de proiectare, asistență tehnică și execuție de lucrări pentru punerea în siguranță a obiectivelor de pe DN 15 km 242+200 – km 286+250 (zona Bicaz):

- conducerea DRDP Iași cunoștea situația acestui sector de drum, încă din anul 2018, dar nu a întreprins demersurile necesare pentru remedierea problemelor existente, în privința refacerii părții carosabile în urma alunecărilor de teren,  asigurarea siguranței participanților la trafic și promovarea documentelor ce stau la baza elaborării și aprobării actelor normative necesare alocării sumelor pentru intervenție;

- motivele de extremă urgență în cazul atribuirii contractului de achiziție publică nu au fost determinate de evenimente imprevizibile;

- agravarea stării drumului DN 15, din primăvara anului 2019, pe unele sectoare, a fost cauzată, printre altele, de inacțiunea DRDP Iași și a ignorării măsurilor din Programul de măsuri pentru prevenirea alunecărilor de teren anexă la Hotărârea nr. 25/2018 a Comitetului județean Neamț pentru situații de urgență;

- aprobarea de către CNAIR, prin directorul general Narcis Neaga, a sumei de peste 387 milioane lei destinată acestor lucrări, fără a avea la bază un studiu geodezic și o expertiză tehnică, ci doar în urma inspecției vizuale a obiectivelor;

- în urma încheierii contractului de achiziție publică, din data de 13.05.2019,  antreprenorul avea obligația depunerii unei garanții de bună execuție (10% din prețul contractului) fapt care nu s-a întâmplat la momentul semnării, conform obligațiilor contractuale. Scrisoarea de garanție a fost emisă cu o întârziere de 5 luni, în data de 18.10.2019. Acest lucru a fost posibil prin semnarea unui act adițional potrivit căruia antreprenorul putea constitui garanția de bună execuție  prin rețineri succesive de sume, în urma lucrărilor efectuate.



    ,,De la începutul mandatului am solicitat, așa cum era normal, declanșarea unor misiuni de audit și control pentru a vedea care este situația reală pe proiectele de infrastructură. Ceea ce am anticipat, s-a și adeverit. Sunt sigur că situația de la DRDP Iași, unde risipa banilor românilor nu are margini,  nu este una singulară. Vremea firmelor "de casă" ale baronului de Neamț, Ionel Arsene, a apus și vă spun că  de acum  înainte orice decizie trebuie luată și asumată, conform legii. Stilul "pompieristic" și "heirupist" de a evalua "la ochi",  o  lucrare ce presupune proiectare și execuție nu se mai regăsește în acest mandat al meu. Nu este posibil ca la o astfel de lucrare procedura de achiziție să nu fie derulată pe baza unei analize serioase și profesioniste. Ar fi trebuit să știe foarte bine că banii nu sunt ai lor, aduși de acasă, ci ai tuturor cetățenilor acestei țări. Să dai apropiaților tăi contracte fără licitație, în valoare de 81 milioane euro, este încă o dovadă de tupeu maxim al politrucilor care au guvernat țara, până în noiembrie. Toate documentele aferente acestei "prietenii financiare" vor fi transmise către Parchet, iar cei vinovați cu siguranță vor răspunde" a declarat Lucian Bode, ministrul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor.

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

yetiman

Quote
LUCIAN BODE: "Bugetul pe care îl construim pentru anul 2020 este axat pe realizarea de investiții în proiectele de infrastructură. Dar, pentru fiecare leu alocat, vom avea grijă să fie plătit doar pentru lucrări de infrastructură ce respectă standardele de calitate și siguranță"

    Publicat: 13 Decembrie 2019

Dialogul inițiat de către Ministrul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, Lucian Bode, cu toți cei implicați în realizarea obiectivelor de infrastructură a continuat, joi, 12 decembrie 2019, la sediul Ministerului, cu principalii antreprenori ce activează în domeniul construcțiilor.

Discuțiile s-au axat pe prezentarea de către antreprenori a problemelor cu care se confruntă în realizarea obiectivelor de infrastructură. Astfel,  participanții la discuții au indicat ca principale cauze ale întârzierii realizării lucrărilor de infrastructură, situațiile generate de lipsa celerității în emiterea autorizațiilor de construire, lipsa culoarelor de expropriere la începerea lucrărilor (și litigiile ce apar în legătură cu aceste exproprieri), lucrările suplimentare pentru respectarea cerințelor de mediu, precum și afectarea activității firmelor din cauza  decontărilor restante.



Ministrul Lucian Bode a subliniat faptul că problemele prezentate ar putea fi rezolvate prin modificarea legislației existente și simplificarea traseelor decizionale la nivelul Ministerului și a beneficiarilor. De aceea, pe baza unei analize inițiate de la preluarea mandatului, în scurt timp vor fi implementate soluțiile ce au fost identificate, astfel încât documentele să fie emise într-un interval de timp mult mai scurt. Totodată, în cazul exproprierilor, actele normative vor fi emise doar după stabilirea culoarului de expropriere astfel încât legislația ce este promovată în acest domeniu să nu mai fie atât de des modificată. În ceea ce privește decontarea lucrărilor, ritmul realizării acestora va fi intensificat. Acest lucru va fi dublat și de o verificare amănunțită a lucrărilor pentru care se cere efectuarea plății. În cazul antreprenorilor care subcontractează sunt avute în vedere și promovarea unor măsuri pentru protejarea subcontractorilor: în cazul în care plățile la antreprenor sunt la zi și acesta va avea obligația de a fi la zi cu plata subcontractorilor, în caz contrar urmând să fie aplicate măsurile prevăzute de prevederile legale și în contract.

"Astăzi, în domeniul infrastructurii,  nu mai suntem în al doisprezecelea ceas. Din păcate, deja am depășit această fază. Lipsa unei infrastructuri dezvoltate ne afectează atât economic cât și din punctul de vedere al siguranței, când ne deplasăm pe rețeaua națională. Semnalele pe care le primesc, în fiecare zi de la români, mi-au demonstrat că nu mai avem timp  pentru desenarea de hărți cu autostrăzi și că românii nu mai au răbdare să primească promisiuni. Cu toții vrem lucruri concrete: o infrastructură dezvoltată care să lege întreaga Românie. Românii vor autostrăzi și drumuri naționale sigure,  rețea de cale ferată care să suporte viteze de circulație ca în UE, aeroporturi moderne. Practic, vrem o țară dezvoltată. Pe scurt, acesta este programul guvernului din care fac parte.

Banii pentru infrastructură îi avem. Poate printre puținele lucruri bune care s-au întâmplat la acest sfârșit de an, îl reprezintă tocmai îmbunătățirea execuției bugetare. Mecanismele care s-au dovedit bune în 2019, în privința execuției bugetare, le vom îmbunătăți în 2020. Ne vom asigura ca nivelul de absorbție a fondurilor comunitare să fie și mai bun, deoarece acești bani sunt pentru dezvoltarea României. Am stabilit cu echipa de la Minister că absorbția fondurilor europene este o prioritate zero.

La toate problemele pe care mi le-ați prezentat am toată deschiderea pentru analiza lor și sunt sigur că împreună vom găsi soluțiile pentru a elimina toate barierele administrative. Dar, pentru ca acest lucru să se realizeze, vreau de la dumneavoastră, cei care construiți infrastructura acestei țări, următoarele lucruri: seriozitate, asumare și responsabilitate. Cei care pot să îndeplinească aceste condiții vor fi în continuare partenerii noștri. Cei care nu sunt în stare să îndeplinească aceste condiții minimale mai bine se retrag.  Banii românilor vor fi folosiți pentru infrastructură și nu pentru litigii sau alte "portițe" ale contractelor încheiate de companiile Ministerului. Am zis că punem stop risipei fondurilor publice și asta facem. Vă anunț de acum, ca să nu ziceți că nu ați știut: orice lucrare va fi plătită doar dacă sunt respectate standardele de siguranță și calitate. Vom trimite des echipe pentru a verifica stadiile de execuție și calitatea lucrărilor. Unele dintre aceste echipe sunt deja pe șantiere. Aceste inspecții vor fi destul de dese", a transmis Lucian Bode, ministrul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor

Sursa: MT
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

adiarc

da.....bugetul MT va fii iarasi fondul de rezerva al guvernului ( g in continuare mic )....umflat la inceput de an...si numa bun de reorientat la rectificarile bugetare

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

pasadia

Deschid și eu să mă uit la ministru invitat la Digi și mă trezesc zicandu-mi că înainte de a închide CNAIR ar trebui să închidem Digi. Au amestecat informațiile de a ieșit un rahat complet, mai ales când au prezentat situația dintre Iernut și Câmpia Turzii.

perfidus

:D - si ministrul cum de nu i-a corectat, ca doar e pus la curent cu toate situațiile de blocaje apărute pe șantiere?
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

pasadia

Era intro-ul. Ministru le-a menționat corect ulterior. Dar acum insista sa spună că e buget destul. Asta după ce a avut grija să bage și placa cu antreprenorul român (se referea la Selina / Trameco).

razvan96

A vrut prezentatoarea sa il intrebe de pozitia API de azi cu bugetul pe fiecare proiect, omul a luat-o cu ale lui, a comparat bugetul total propus al MTIC cu executia bugetara la MT pentru 2019 si i-a dat ca e bine.

pasadia

Gata, alta placa veche: asfaltăm DJ-ul pe valea Doftanei între Campina și Sacele. Plus centuri la Comarnic și Bușteni.

Efectiv mi-e sila, zici că e oricare dintre precedenții 10 miniștrii.

Ionut


GDPR

Portiunea de DJ dintre valea Doftanei si Doftana Ardeleana are declivitati mari si este accesibila doar masinilor cu garda inalta si eventual tractiune integrala. Traseul ar trebui reproiectat integral, deci despre ce vorbim?

GDPR

Deja Bode mi-a devenit foarte antipatic, continua cu nonsalanta minciunile lui Cuc & comp:

Quote"Avem 12,1 miliarde de lei bani alocaţi, cu 70% mai mult faţă de 2018, spre exemplu, prin legea bugetului. Pe fonduri europene, am avut anul trecut 5,9 miliarde de lei alocaţi, am executat 4,2 miliarde, iar în acest an avem 6,4 miliarde, adică 1,3 miliarde de euro. Dacă ar fi să finalizăm cei 134 de kilometri care sunt în diferite stadii de execuţie, ne vor rămâne bani. Deci este falsă ideea că nu avem bani sau nu sunt alocări suficiente", a spus, la Digi 24, oficialul guvernamental. El a arătat că au fost alocate sume echilibrate pe fiecare obiectiv, dar, conform legii, dacă pe un anumit tronson există stadiul fizic mai mare decât alocările prin buget, există posibilitatea ca anumite sume de bani să fie mutate de la un obiectiv unde stadiul fizic este mai redus. "Eu vorbesc strict de bugetul CNAIR pe componenta de autostrăzi şi drumuri naţionale. Pentru drumuri naţionale am avut 1,6 miliarde anul trecut pentru asfaltări, plombări, reparaţii şi anul acesta estimăm că vom depăşi această valoare. Deci bani sunt, doar (este nevoie de - n.r.) mobilizare, seriozitate, o relaţie corectă între beneficiar, antreprenorul general şi subcontractori, dacă ei sunt plătiţi, atunci există şi stadiul fizic în teren", a precizat Bode.

Economica.net