Ministrii Transporturilor: propuneri, promisiuni, rezultate

Started by Ionut, November 19, 2018, 11:52:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

perfidus

Pai m-am interesat. Au fost propuși amandoi iar de la Sigfried Muresan (tot PPE) cu competente pe economic si social (nu transporturi) au ajuns la Adina Valean - cica s-a apreciat (hihi) ca are ceva mai multa competenta pe transporturi (Comisia ITRE - Industrie, Cercetare si Energie).

Doamna spunea in vara:
Intrebată dacă numirea Laurei Codruța Kövesi este una politică, Adina Vălean a confirmat acest lucru: ,,E politică. Toate numirile în marile funcții sunt politice. Ideea că ar fi doar o numire tehnică nu e valabilă"
Deci politica învinge orice competente tehnice.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

yetiman

Tu ai crezut cumva ca in politica se fac numiri "tehnice" ?  :lol:
Sau faptul ca Presedinta Parlamentului European a solicitat imperativ ca pozitia sa fie ocupata de o femeie nu e tot o decizie politica?
Atentie, nu am nimic cu faptul ca s-a cerut sa fie femeie. Dar e tot o decizie politica, cel mai probabil pentru a avea un (oarecare) echilibru intre sexe.

Eu doar spun ca nu a "aparut din senin" pentru ca e sotia/fiica/iubita/amanta/etc...etc.. ci are un istoric in P.E.
Si ca trebuie apreciata sau criticata in functie de activitatea ei si nu de numele sotului.....

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

mircea

Chiar se vroia un număr egal de bărbați și femei în noua comisie, doar că francezii, după respingerea Silviei Goulard au trimis un bărbat. De aia și la noi prima opțiune a fost o femeie, Rovana Plumb. De aia s-au și trimis acum 2 opțiuni, una din fiecare sex, să aleagă VdL dacă vrea să se apropie de echilibru sau nu.
Cât despre declarația ei despre Kovesi, nu văd unde e gafa/minciuna. Sau am uitat așa devreme că pe lângă partea tehnică, de care e musai să treci, vine partea politică unde se decide cine și de pe ce loc este promovat în funcție? Chiar am uitat că în parlamentul anterior avea susținerea, dar la nivel de consiliu era susținut francezul?
Evident că a fost politică numirea ei, iar acolo, atât PNL cât și USR-PLUS au jucat un rol important.

Ionut

Una de bun venit. Eu cred ca #IncaNuSePoate, dar na, sa fiu eu ala pesimist.




API pe Facebook

Noul ministru al Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, Lucian Bode, a depus jurământul de învestitură luni. Îi semnalăm că șoferii și călătorii continuă să aibă aceleași modeste așteptări de la autorități.

Îi lansăm și o provocare domnului Bode: să deschidă circulația în 7 zile pe cei 21 de km ai lotului 3 din Autostrada A1 Lugoj-Deva, ca o gură de oxigen pentru siguranța circulației, capitol la care suntem ultimii în Uniunea Europeană.

Arătați oamenilor că #SePoate. Organizația noastră a publicat încă din 13 și 14 august filmări complete din dronă și de la bord și a explicat de zeci de ori că tronsonul este apt de trafic de aproape 3 luni de zile, în mod cert mult mai bun și mai sigur ca DN68A, drumul paralel folosit acum.

Lista proiectelor majore de infrastructură, pe toate modalitățile de transport (rutier, feroviar, aerian, naval și metrou), este atât de lungă încât ne-ar trebui multe ore doar să trecem în revistă toate blocajele, bâlbele administrative, întârzierile și tergiversările.

Ne rezumăm acum să vă cerem, domnule ministru, să comunicați public soluțiile și calendarul de implementare pe câteva investiții cruciale în rețeaua rutieră care trenează de ani de zile: închiderea Coridorului IV (lotul 2 al A1 Lugoj-Deva și investigațiile geotehnice pe Secțiunile 2 și 3 ale Autostrăzii Sibiu-Pitești), tunelul Meseș de pe A3 și, nu în ultimul rând, cei 310 km ai Autostrăzii A8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni.

Ne adresăm direct dvs, domnule Bode, din cauza neîncrederii în Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, aflată în subordinea dvs, care nu comunică informații de interes public nici măcar când este obligată de instanță în urma deciziilor definitive, așa cum stau mărturie cele 6 procese câștigate de Asociația Pro Infrastructură în 2018 și 2019.

voicul

Am ascultat de ca vorbit minstrul la DIGI. A zis bine ce a zis, dar din gura se pot spune multe. Mi-a placut totusi ca pare mai putin arogant decat ce am avut pana acum. Nici prost nu prea pare.

Sa vedem ce poate sa faca. LD3 - primul pe lista.

pasadia

Datele sunt preluate dintr-o poastare de pe SSC dar imi inchipui ca sunt corecte:


dr4qul4

in conditiile astea este imposibil sa poti face ceva care sa se vada.
De fapt, este greu de facut ceva in conditii de instabilitate politica. Iar la noi, a fost mai mult razboi decat instabilitate.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

O fi si ceva bun in asta...
Cum au invatat care este usa pentru spagi, cum au fost schimbati....
  :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alecu26

Si asta theoretic intr-o perioada cu govern format de acelasi partid majoritar. Trist.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

pest1969

Stie cineva cum se numeste consilierul pe probleme de transport al lui Orban?
Pe site-ul guvernului nu pare a fi...

tonică

din cauza unuia dintre exemplele date de vancouver pe topicul A10, cel cu colas la medgidia, inca am un respect pentru cam singurul ministru al transporturilor despre care pot spune cate ceva pozitiv: Boagiu. Si al transparentei din perioada sa. Ce dracilor e asa greu sa iei mâţa de coadă, sa tai nitelus din carne si sa hotarasti repede lucruri care sa ajute pe termen mediu si lung? Cred ca e a naibii de greu sa fi ministru acolo si sa si reusesti sa faci lucrurile repede si bine. Dar macar poti incepe cu o comunicare deschisa, cu transparentizarea proceselor, contractelor si cumva astea vor ajuta si la luarea unor decizii corecte si rapide. Pana una alta nu vad cu ochi prea optimisti ce se intrevede a fi noul ministru. Daca va mai intarzia mult cu deciziile va naste iar impresia ca oricare vine acolo e o apa si-un pamant!

dr4qul4

 :lol: Ignori nota de plata pentru aceasta reziliere: 18 milioane de euro. Bine, rezilierea a fost in 2011 iar nota de plata a venit in 2017!
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

tonică

da, ignor! Situatia este asemanatoare ccelor cu aktor ori pizzaboy de pe a10, statul defect, incapabil si intarziind sa puna la dispozitie cele incheiate in contract, constructorul delasator si incercand sa ciupeasca din orice situatie de acest gen. S-a schimbat ministrul, a reziliat, intr-un an se mergea pe acel tronson deautostrada. Banii pierduti in proces, dupa ani si ani, au fost o nimica toata pe langa beneficile indraznelii si hotararii de atunci a acelui ministru. Au ramas, e adevarat, lipsa unor repercursiuni a celor vinovati de amatorism si incapacitate, care lipsa a dat apa la moara mult mai multor incapabili ce lucreaza la stat sa faca si mai multe rahaturi, caci na, daca nu e tras nimeni la raspundere, la ce sa-si bata capul despre termeni precum "profesionalism si responsabilitate"? De aceea zic, cel care e nou venit trebuie sa puna piciorul in prag, saanalizeze rapid situatiile si sa aleaga calea cea mai rapida si mai drastica daca aceasta se impune. Eu unul cred ca exista multe situatii care necesita rezilierea,atat cu cele doua loturi de pe a10 cat si cu lotul straco de pe a3.

dr4qul4

Daca pune piciorul in prag cum a facut Boagiu, are plangere penala a doua zi. In plus, nu semneaza ministrul, ci semneaza directorul CNAIR.
Nu stiu daca realizezi asemanarile cu un alt caz rezolvat recent, in care un "anumit" presedinte de CJ a "influentat" o persoana dintr-o directie din subordine sa faca 2 angajari fictive.
In 2011 erau alte vremuri.
Si nu ii iau apararea ministrului, sunt doar realist.
Astept de la el sa faca unele schimbari pana la Craciun. Printre ele:
- analiza tuturor santierelor
- ceva concret pe LD3 (adica sa oblige CNAIR sa spuna exact care sunt pasii si termenele asumate pentru fiecare pas)
- eliminarea gratuitatii pe CFR pentru studenti (ori limitate calatoriile, ori limitate destinatiile, plus reducerea de 50% pt restul)
- sa-si exprime viziunea pt infrastructura feroviara (continuam reconstructiile peste tot, sau pe restul retelei putem face si RK)
- sa oblige CNAIR sa respecte legea 544. Asta o poate face foarte simplu. In cazul in care CNAIR refuza sa raspunda cetatenilor, biroul de presa al ministrului poate solicita si publica exact aceleasi informatii. Nu vad cum CNAIR-ul ar putea ignora cerinta ministrului, care mai are si cateva decizii judecatoresti care clarifica situatia (vreo 6 numai de la API)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Earthchild

#164
QuoteAți zis că noi stăm cel mai rău în ceea ce privește infrastructura de transport, dar sunt țări care au construit în timp o infrastructură, iar acum nu mai au bani să o întrețină. Cu alte cuvinte, chiar dacă în teorie stau bine cu infrastructura, starea acesteia este foarte proastă.

Lucrările de mentenanță la infrastructura de transport nu se fac cu bani europeni.
QuoteAcum trebuie să vă spun că o infrastructură de transporturi, din păcate, e o chestiune care durează. [...] Din analiza pe care o avem acum la comisariat, problemele cu lucrările din infrastructură sunt generale.

S-au identificat niște motive comune pe care le recunoașteți și în România: sunt chestiunile legate de achiziții publice, de autorizațiile de mediu, de procedurile de contestații etc. Aceste lucruri au fost identificate, atât în vestul Europei, cât și în est, ca fiind problemele care întârzie cel mai mult construcția infrastructurii. Așa încât noi am propus deja o reglementare care să ușureze aceste proceduri.

Pentru că ce se întâmplă? Dacă prin proceduri întârzii, ieși din schemele de finanțare, așa cum o să se întâmple și cu proiectele de cale ferată din România.

Ce se poate face este să se fazeze proiectul. Se stabilește depunerea cotelor exact pentru porțiunea care se poate încheia până în 2023, ca să fie lăsată pe Connecting Europe Facility. În cazul proiectelor care nu se pot face până în 2023, se mută banii la alte proiecte care sunt fezabile, pentru a nu-i pierde complet.

Înțeleg că guvernul (n.r.-României) are proiecte de 150 de milioane de euro și va trebui să vadă cât sunt de fezabile. Banii pe care știu că nu-i vor putea cheltui să-i mutăm la alte proiecte care se pot face până în 2023. Deci există flexibilitate și deschidere la Comisie.
QuoteÎn momentul de față, avioanele nu mai încap în spațiul aerian european. Trebuie regândite toate rutele, trebuie schimbate punctele de intrare-ieșire din spațiul aerian național. Eficientizarea acestui sistem va duce la câteva avantaje. De exemplu, se vor reduce emisiile avioanelor care stau prea mult în aer consumând carburant. Apoi, din punct de vedere economic, avioanele care stau mult în aer produc pierderi companiilor. Mai există problema întârzierilor. Au crescut foarte mult întârzierile pentru că traficul aerian nu este eficientizat.

Legislație există dar deocamdată este blocată în Consiliu de către Marea Britanie din cauza dosarului aeroportului din Gibraltar.
Interviu cu Adina Valean, comisarul european pentru transporturi