Ministrii Transporturilor: propuneri, promisiuni, rezultate

Started by Ionut, November 19, 2018, 11:52:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nicolaem

Cuc Stroe Sova Olguta.
singura discutie serioasa aici, e cine va fi urmatorul si cand.

Stancosti


Harry

Dap Olguta la transporturi 😂😂😂
Partea buna e ca la dezvoltare vine Laufer

Ionut

Va rog discutați strict de Transporturi, nu de alte ministere sau de chestiuni politice. Împart ban-uri foarte usor, nu am energie sa urmăresc atent discuțiile.

pest1969

Din punctul lor de vedere, Olguta e omul care poate impinge lucrurile blocate.
E omul care poate descalci anumite probleme.
Ramane de vazut cat timp ii ia sa priceapa ceva din domeniul asta.
La pensii nu stia dupa vreo 6 luni cum se stabileste punctul de pensie al unui salariat. Din acest motiv, batea campii cum ca prin mutarea contributiilor vor creste si pensiille. Asta in conditiile in care calculul punctului de pensie are legatura doar cu salariul brut si nu cu nivelul contributiilor sociale.

GDPR

#20
^Olguta nu are experienta in domeniu asa ca o sa preseze aiurea niste deschideri. Ploaie, ninsoare, ger, alunecari de teren? Prostii domnule, daca s-a dat ordin, se deschide, ca va ia mama zmeului! Cam la asta sa ne asteptam.

alexV

E o bataie de joc ministerul asta. Marile proiecte de la transporturi dureaza ani de zile, din experienta romaneasca. Ministrul il schimbam la 6 luni...

Ce poate sa faca in juma de an? Sa semneze contracte de deszapzire? Sa dea declaratii mincinoase cu termene de finalizare?
Sau mai rau, sa ignore master planu si Ten-T Core si sa semneze contracte PPP, gen masuri radicale.

alin2pas

Un ministru nu poate face nimic, fie ultra-specializat sau necalificat, în 6 luni sau 6 ani dacă nu are o echipă bine pregătită. Drept dovadă stau toate lucrurile bune făcute cu un cizmar în fruntea țării (trebuie să recunoaștem că împușcatul a făcut și multe lucruri bune). Marea majoritate a celor care scriem pe acest forum nu avem pregătire în transporturi și cu toate acestea ne dăm seama de multe din problemele din acest sector. Același lucru îl aștept de la un ministru: să vadă problemele și apoi să încerce să și rezolve lucrurile care sunt de competența lui. Are destui angajați în subordine care să poată studia legislația din celelalte țări și modul în care alții au reușit să dezvolte infrastructura de transport și să găsească modul în care aceste metode se pot aplica și în țara noastră. Are stabilit un master plan de transport, trebuie să ia măsuri să fie pus în aplicare, mai ales că multe lucruri sunt trecute și în programul de guvernare. Trebuie să știe să spună și "trebuie să facem asta", nu doar "da, șefu' ".
@dumbravaandrei: nu vreau un ministru ultra-specializat, vreau doar unul bine intenționat. Vreau ca licitațiile să fie organizate cu mai multă transparență și să fie mai bine pregătite caietele de sarcini, vreau ca soluționarea contestațiilor să dureze mai puțin, eventual judecarea acestor cauze să poată fi realizată în regim de urgență.

dr4qul4

Nici cei care sunt pe forum de 4-5 ani nu constientizeaza toate problemele.
Fara continuitate nu avem cum sa avem rezultate. Adica minim 4 ani de ministru. Pentru ca in 6 luni abia iti cunosti echipa, dar inca nu stii cine iti vinde gogosi si cine nu. Plus ca unii mai au si ideile lor fixe sau apleaca urechea la tot ce spun consilierii si directorii mosteniti.
Mie unul incepea sa imi placa Sova. A luat-o pas cu pas si se vedea un minim de progres.
Stiu ca unii vreti schimbari radicale, dar nu poti sa schimbi asa ceva pe loc. Ca te schimba sistemul (la stat nu poti da oameni afara ca la privat, e mult mai greu).
De fapt Sova a incercat o schimbare radicala: inchirierea spatiilor de la metrou prin licitatie publica. O masura pentru care merita aplaudat, dar care nu va mai fi pusa in practica. Sindicatul a fost din nou mai puternic.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Xenos

Mi-a placut ca Sova a fost primul ministru care a insistat ca trebuie investitii in calea ferata. Este efectiv primul ministru care nu expediaza chestiunea intr-o perifraza. Apoi, parca a vrut sa mai deblocheze cate ceva si nici nu a fost extrem de bombastic/mincinos. Este asadar singurul dintre remaniati de care imi pare putin rau. Cred ca i se trage de la transportatorii rutieri si de la sindicatul Metrorex, ceea ce e cam de cacao. Olguta, iertare de expresie, e o proasta. Nu va face nimic.

nenea_hartia

^ Fără absolut nici o legătură cu persoana în cauză sau cu partidul respectiv, dar cred că numirea la Transporturi, într-un domeniu care necesită investiții masive, a cuiva care vine de la un minister ocupat cu protecția socială nu e chiar cel mai nimerit semnal public.

perfidus

@alin2pas si ceilalti care aveti asteptari de la Vasilescu. V-o spune un craiovean, a stat aproape doua mandate la primarie si doamna nu a reusit decat sa termine niste lucrari dintr-un portofoliu de proiecte incepute cu 5-6 ani inainte. Nimic altceva in afara de cumetrii prin primarie si aranjamente cu echipe de fotbal. Este o rusine ce se intampla, acum il regret si pe Sova II.
Cred ca o sa plece si bruma de oameni competenti din minister cand o incepe sa-si arate coltii prin sedinte si sa-si aduca preferatii prin functii de conducere. Nu cu astfel de oameni se rezolva blocajele. Si Cuc a incercat sa fie dur dar nu vedea padurea de copaci, se crispa pe probleme ne-esentiale. Asta va face si doamna LOV. Nu poate intelege sectorul, starea actuala, perspectivele. N-o duce capul, fara gluma.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

tom_sawyer

#27
Criteriul de numire a fost, in mod evident, fidelitatea fata de partid (sau liderul sau), nicidecum competenta in domeniu, care lipseste cu desavarsire.

De ce au nevoie la transporturi de un om foarte fidel, dar habarnist? Ca nu cumva sa se opuna la eventuale smenuri in pregatire, aka PPP sau ce mai urmeaza, Fondul suveran de investitii. Putea foarte bine s-o lase la Munca, macar mai prinsese ceva din zbor pe-acolo, asa ca numirea asta mie imi sugereaza ca se pregatesc sa dea niste tunuri mari si au nevoie de oameni fideli care sa nu cracneasca, sa n-aiba mustrarea de constiinta pe care ar avea-o un om care stie cu ce se mananca domeniul infrastructurii.

Si inca o chestie: daca era buna la Munca de ce a schimbat-o? Daca nu era buna, de ce a pastrat-o in Guvern la Transporturi? Ceva e putred...
Mi-ar placea sa fie doar din cauza sindicatului de la metrou si a transportatorilor rutieri interjudeteni de persoane, pe care i-a deranjat Sova.

perfidus

Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

GDPR

Eu ma gandesc asa:

1) guvernantii stiu ca urmeaza niste miscari sociale masive in cadrul companiilor din ograda MT, vezi cazul Metrorex, dar urmeaza si CFR-ul si transportatorii rutieri. Asa ca cine e cel mai potrivit sa rezolve probleme sociale, daca nu ministrul Muncii?
2) exista o suparare pe comisarul european pentru politica regionala (Corina Cretu) din cauza criticilor lansate la adresa MT, asa ca s-au gandit sa aduca un buldog tare in gura sa o contracareze.