[B] Vehiculele si poluarea in Bucuresti

Started by Ionut, November 17, 2018, 08:20:59 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

voicul

#405
Garda de Mediu va cumpăra 50 de drone de ultimă generaţie pentru supravegherea calităţii aerului şi poluării din România - VIDEO

Garda de Mediu intenţionează să cumpere aproape 50 de drone dotate cu senzori de ultimă generaţie care vor zbura deasupra întregii ţări pentru a supraveghea calitatea aerului şi nivelul de poluare din România. Dronele vor fi folosite inclusiv pentru supravegherea incendierilor ilegale şi realizarea de hărţi cu zone de risc, a anunţat şeful Gărzii Naţionale de Mediu, Octavian Berceanu, în cadrul emisiunii ,,În faţa ta" de pe Digi 24

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/social/garda-de-mediu-va-cumpara-50-de-drone-de-ultima-generatie-pentru-supravegherea-calitatii-aerului-si-poluarii-din-romania-1475269


Si la nivel de Bucuresti (Sintești adica)

Teribila schemă a arderilor de la Sintești. Șeful Gărzii de Mediu: Oamenii sunt sclavi pe plantații de deșeuri, sunt mii de copii - ViDEO

Șeful Gărzii de Mediu, Octavian Berceanu, a povestit cum funcționează schema arderilor de deșeuri de la Sintești, un fenomen în care oameni foarte săraci, printre ei mii de copii, ajung să trăiască în condiții greu de imaginat. "Este o sclavie modernă, care a fost întreținută până acum", a spus el la emisiunea În fața ta, descriind modul în care acești oameni ajung să fie exploatați de "cei cu case mari și cu turle, cu vedere la strada centrală". Dincolo de strada centrală însă, apare un tablou al unui fenomen despre care Berceanu spune că nu l-a identificat nicăieri în Europa.

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/teribila-schema-a-arderilor-de-la-sintesti-seful-garzii-de-mediu-oamenii-sunt-sclavi-pe-plantatii-de-deseuri-sunt-mii-de-copii-1475281

Cristi N



Plus interviul de sambata asta cu Comisarul General al Garzii Nationale de Mediu: Link

GAC

Problema poluarii vine ca un element intr-un cerc vicios:
1. Transport in comun care lasa de dorit - majoritatea liniilor fara infrastructura proprie (separata de trafic auto);
2. Linii de tramvai deteriorate;
3. Infrastructura de troleibuz plina de piese de cale model - anii '70;
4. Deci viteza comerciala pe RATB este mica;
5. Capacitatea bulevardelor nu poate si nu ar putea sa asigure transportul exclusiv auto-individual (no matter what);
6. Asocierea subiectiva inradacinata, ca un element cultural intre mersul cu masina mica (evitarea transportului in comun cu orice pret) si ideea de prestigiu / privilegiu / aroganta / clasa sociala, etc;
7. Lipsa unui sistem de semnalizare preferentiala pentru transportul in comun;
Astfel, majoritatea celor ce au masina ajung sa o foloseasca zilnic si ca urmare a lipsei de capacitate (drumuri cu numar insuficient de benzi care sa asigure solicitarile) se formeaza "gaturi de sticla" la fiecare intersectie. Astfel, masinile stau pe loc si polueaza aproape la fel de mult ca si cand ar merge... doar ca stau pe loc.

Solutia este mai dificil de implementat (poate fi sinucidere politica), dar cred ca am putea lua in considerare urmatoarele:
1. Mediatizarea aplicatiei STB. De cand o folosesc, foarte rar se intampla sa stau in staii mai mult de 2-3 minute. Bineinteles, ca pot sa-mi optimizez calatoriile fiindca stiu foarte bine reteaua STB si pot sa-mi croiesc alternative de traseu de la intersectie la intersectie. Din pacate sunt unii oameni care au nevoie de GPS ca sa ajunga de la Grozavesti la Tineretului la ora fara trafic (cum am avut stupoarea sa aflu);
2. Instituirea de tarife de trecere prin zonele foarte aglomerate unde exista alternative de transport, asa cum este la Londra. Peste 2-3-4 ani cand vom avea A0 gata, cei ce vor sa ajunga cu masina de la V la E sau de la N la S, sa binevoiasca sa o ia pe centura, nu prin centru. Taxarea se poate face cu un sistem similar camerelor de rovinieta.
3. Daca tot vorbim de un sistem ca la Londra, putem sa-l si perfectionam:
a. Sistemul sa functioneze cu credite de trecere. Fiecare intersectie sa aiba un numar de credite ca tarif (cu cat intersectie e mai centrala si cu cat exista mai multe optiuni de transport in comun, cu atat "pretul" de trecere in credite sa fie mai mare); De asemenea, tariful sa varieze si in functie de ora;
b. Utilizatorul sa aiba o paleta tarifara care sa depinda de folosirea unei aplicatii pe telefon cu GPS, care sa foloseasca info din trafic pentru a gestiona mai bine timpii de semafor. Astfel, cel ce-si porneste aplicatia la drum, va beneficia de un discount la tarifele de trecere. Pe langa asta, aplicatia va avea rolul de a face reclama la liniile de transport in comun care se suprapun cu deplasarile zilnice ale acelei persoane;
c. Cei ce au abonament la transportul in comun (STB + metrou) vor primi si niste credite de trecere ca bonus.
d. Pretul acestor credite sa fie marginal crescator in ritm accelerat. Exp: intr-o luna, o persoana sa poata cumpara prima mie de credite cu 10 lei, pe urma a doua mie de credite cu 20 lei, pe urma a treia mie de credite cu 50 lei, a patra mie de credite cu 150 lei, a cincea mie de credite cu 500 lei, etc. Abonamentul la STB + Metrou sa dea posesorului vreo 2,000 credite lunar. Aici vorbesc de mii de credite pentru a avea flexibilitate maxima in tarifarea intersectiilor dupa o serie de criterii. Cine vrea sa se plimbe de la Tineretului la Aviatorilor cu masina personala la ora de varf, atunci sa scota vreo 500 de credite... daca vrea aceeasi calatorie noaptea, tariful sa fie 20 de credite. De asemenea, cei ce vin din afara orasului sa aiba un tarif redus primele intersectii, incat sa aiba unde lasa masina, preferabil la park & ride (dar poate merge si o straduta laturalnica) si sa continue calatorie cu transportul in comun.
Astfel, sistemul pe care il propun va taxa folosirea irationala a masinii mici si va stimula folosirea transportului in comun. De asemena, chiar si cei cu "fite" vor ajunge sa cumpere abonament la STB+Metrorex ca sa mai ia vreo 2,000 de cretite bonus, decat sa dea sute, daca nu chiar mii de lei pe ele.
Asta este singura modalitate prin care traficul rutier se poate transforma dintr-o povara intr-o avere pentru oras.
Din punct de vedere al alocarii activelor, masina mica nu este o investitie, ci o cheltuiala, sau mai bine zis o alocare ineficienta a capitalului individual. Oamenii trebuie sa inteleaga acest lucru. De asemenea, sofatul este o activitate cu valoare adaugata foarte redusa (se plateste cu salariul minim pe economie)... asadar, daca esti patron, avocat, medic, de ce vrei sa fii si sofer 2 ore + pe zi? Nu ar fi mai bine sa stai frumos pe scaun si sa ajungi si mai repede la destinatie. De asemenea, in timpul mersului poti sa faci lucruri cu valoare adaugata... adevarat va spun, cat de mult am invatat in mijloacele de transport... scoteam cartea si repetam si asa aveam si note mari...

voicul

magini greu de crezut la marginea Bucureștiului. Ce au văzut jurnaliștii de la Reuters care au mers pe teren cu șeful Gărzii de Mediu - VIDEO

Aerul de multe ori irespirabil din București a atras atenția presei internaționale. Potrivit Reuters, capitala țării noastre are cele mai mari costuri pe cap de locuitor din Europa, din cauza poluării. Factura care include decesele, numărul de afecțiuni care au nevoie de tratament medical, zilele pierdute de lucru și alte criterii, s-a ridicat anul trecut la 6,3 miliarde de euro, conform unui raport al Alianței Europene pentru Sănătate Publică.

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/imagini-greu-de-crezut-la-marginea-bucurestiului-ce-au-vazut-jurnalistii-de-la-reuters-care-au-mers-pe-teren-cu-seful-garzii-de-mediu-1499465

voicul

Pe cand si la noi asa ceva?
Confiscat poate e mult, dar amendat bine de tot ar fi excelent.

Mașină confiscată pentru că emite 120 de decibeli. Vehiculul zgomotos a fost ridicat în aplauzele locuitorilor unui oraș din Germania

Poliţia germană din oraşul Herne, regiunea Ruhr, a confiscat o maşină sport pentru că era prea zgomotoasă. Vehiculul emitea până la 120 decibeli, echivalentul zgomotului produs de tunet.

Se pare că şoferul vehiculului, în vârstă de 25 de ani, a modificat toba de eşapament prin îndepărtarea reductoarelor, a precizat poliţia citată de Agerpres, care a comparat zgomotul emis de maşină cu un burghiu pneumatic, un foc de artificii sau un tunet.

Maşina sport cu un motor de 300 de cai putere a fost ridicată în aplauzele locuitorilor cartierului, estimate de poliţie la circa 30 de decibeli. Poliţia a confiscat autovehiculul după ce a primit numeroase plângeri din partea rezidenţilor unei zone dens populate.

Şoferul ar putea primi o amendă substanţială sau ar putea chiar să-i fie ridicat permisul de conducere, notează dpa.

https://www.digi24.ro/stiri/externe/ue/masina-confiscata-pentru-ca-emite-120-de-decibeli-vehiculul-zgomotos-a-fost-ridicat-in-aplauzele-locuitorilor-unui-oras-din-germania-1519073

TVlad

Presupun ca in acel oras german nu trec ambulantele de colo colo cum se intimpla la noi: zi si noapte, aglomerat sau liber, cu sirenele la maximum. Cu greu trec 10 minute sa nu treaca vreuna. Uneori intra si pe strazile laturalnice tot cu sirena pornita. Intr-o dimineata intrase una pe o strada cu sens unic, blocata complet cu masini, unele parcate pe laterale iar pe mijloc coloana blocata la cedeaza trecerea catre Bd. Uverturii, blocat la rindul lui. Am apucat sa filmez scena absurda in care soferul statea prins intre toate aceste masini care cu toata bunavointa pur si simplu nu aveau unde sa se dea la o parte. Nu am reusit sa ajung la sofer sa ii spun sa inchida dracu' sirena aia ca ajungem toti la balamuc. E adevarat ca avea numar de Olt si poate de asta se orientase neinspirat insa nu ajuta pe nimeni sa faca galagie in situatia respectiva.

Poluarea fonica e cam ignorata la noi in tara dar va spun din proprie experienta ca nu e de neglijat. Imi aduc aminte de exemplu, prin '96 cind au fost puse in circulate primele autobuze Rocar de Simon: scria pe ele "autobuz nepoluant". Aveau pesemne niste filtre Euro.ceva dar faceau un zgomot teribil, mai puternic decit orice alte autobuze mai vechi.

voicul

Ce inseamna ca a batut vantul cu putere in B.  :D




Senzor PMB



Powered by API/PUM imgur uploader

voicul

Mai des daca se poate!

Polițiștii au dat amenzi în Capitală șoferilor de mașini și motociclete cu tobe neomologate, care produc zgomot în exces

Poliția Capitalei a demarat o acțiune pentru verificarea stării tehnice a autovehiculelor, în urma căreia a aplicat amenzi de peste 19.000 de lei. Polițiștii au depistat în trafic motociclete și autoturisme care prezentau modificări neomologate la sistemul de evacuare a noxelor, tobe care produceau zgomot excesiv, poluând fonic, aveau montate lumini de altă culoare sau anvelope de dimensiuni diferite de cele prevăzute în talon.

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/politistii-au-dat-amenzi-in-capitala-soferilor-de-masini-si-motociclete-cu-tobe-neomologate-care-produc-zgomot-in-exces-1537637

voicul

România, în top 3 țări din UE cu cea mai mare poluare a aerului în zonele urbane

Media anuală a concentraţiei de particule fine în zonele urbane din Uniunea Europeană a scăzut considerabil în ultimii ani, dar continuă să fie peste nivelul recomandat de Organizaţia Mondială a Sănătăţii, arată datele publicate joi de Eurostat. În rândul statelor membre, cea mai mare poluare a aerului din UE o au zonele urbane din Bulgaria, Polonia şi România.

Valorile au ajuns la 12,6 ľg/m3 (micrograme pe metrul cub) în 2019, de la 25 ľg/m3 în 2015, dar cu toate acestea continuă să fie peste nivelul recomandat de OMS, adică o medie anuală de 10ľg/m3, potrivit datelor Eurostat, citate de Agerpres.

La nivelul țărilor Uniunii Europene, cea mai mare medie anuală a concentraţiei de particule fine (PM2,5) se regăseşte în zonele urbane din Bulgaria (19,6 ľg/m3), Polonia (19,3 ľg/m3) şi România (16,4 ľg/m3). La polul opus, concentraţia este cea mai scăzută în zonele urbane din Estonia (4,8 ľg/m3), Finlanda (5,1 ľg/m3) şi Suedia (5,8 ľg/m3).

PM2,5 reprezintă cele mai periculoase particule fine, adică cele cu un diametru mai mic de 2,5 microni. Spre deosebire de PM10 (adică particule cu o dimensiune de 10 microni), particulele PM2,5 pot afecta mai grav sănătatea deoarece pătrund adânc în plămâni, mai scrie sursa citată.

Potrivit unui studiu publicat în luna martie de platforma globală privind calitatea aerului IQAir, România s-a clasat pe locul 15 în topul celor mai poluate ţări din Europa, în 2020, iar capitala Bucureşti a ocupat poziţia 51 la nivel mondial. Cea mai poluată capitală din lume este Delhi (India), iar la polul opus aerul cel mai curat este de găsit în insule din mijlocul oceanului, precum Insulele Virgine şi Noua Zeelandă, sau în capitalele ţărilor nordice Suedia şi Finlanda.

La nivel mondial, în 2020, doar 24 din cele 106 ţări monitorizate au respectat recomandările anuale ale Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii (OMS) pentru poluarea cu PM2,5, mai arată studiul.


https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/romania-in-top-3-tari-din-ue-cu-cea-mai-mare-poluare-a-aerului-in-zonele-urbane-1550011

voicul

Două oraşe din Suedia şi Finlanda au cel mai curat aer din Europa. Pe ce locuri sunt orașele din România

Bucureștiul este pe locul 263, Timișoara – pe 267, iar Brașovul are cea mai slabă calitate a aerului, situându-se pe locul 273.

Agenţia europeană de mediu a evaluat poluarea cu particulele în suspensie PM2.5 în 323 de oraşe din 26 de ţări ale UE, dar şi din Islanda, Norvegia şi Elveţia.

Asta e esentialul pentru B/RO. Restul de date pentru UE:
https://www.digi24.ro/stiri/sci-tech/natura-si-mediu/doua-orase-din-suedia-si-finlanda-au-cel-mai-curat-aer-din-europa-pe-ce-locuri-sunt-orasele-din-romania-1566445

ionut_16



O altfel de poluare... fonica si ce se intampla in unele tari pentru a aborda poluarea fonica

TVlad

Iar la noi zburda salvarile in toiul noptii, pe strazi goale cu sirenele pornite...Iar in timpul zilei sint mai numeroase exact la orele de virf. Probabil dom' doctor se grabeste spre serviciu/casa. Acum citiva ani a facut un politist imprudenta de a opri o astfel de ambulanta si a iesit un scandal monstru, nu din cauza abuzului personalului medical ci pentru ca ar fi creat un precedent periculos. De acord, putea fi o urgenta autentica insa chestiunea ramine de actualitate: cum se poate depista si pedepsi abuzul?

voicul

Pun aici din cauza studiilor pe partea de poluare:

VIDEO - De astăzi, viteza maximă de circulație în Paris va fi de 30 km pe oră. Cu cât vor fi amendați cei care încalcă regula

Parisul retrogradează într-o viteză inferioară. De astăzi, viteza maximă de circulație în capitala Franței va fi de 30 kilometri pe oră, cu doar câteva excepții. Ideea ar fi de a descuraja traficul de mașini și de a privilegia bicicletele sau transportul în comun.

https://www.digi24.ro/stiri/externe/ue/de-astazi-viteza-maxima-de-circulatie-in-paris-va-fi-de-30-km-pe-ora-cu-cat-vor-fi-amendati-cei-care-incalca-regula-1650743

dr4qul4

incurajam alternativele eco, dar cum facem sa-i si instruim pe viitorii participanti la trafic?
Chiar azi, pieton fiind, pe un trotuar circulat de doar 1m latime, veneau 3 trotinete (inchiriabile) cu 5 copii pe ele. Nu m-a deranjat ca mergeau pe trotuar (pe sosea acolo poate fi periculos pt ca nici soferii nu au rabdare), insa m-a deranjat ca au claxonat non stop. Babuta din fata mea (cu spatele la ei), mai sa faca infarct cand a auzit clopoteii.
Mi se pare nesimtire sa ceri sa ti se faca loc cand tu circuli "pe interzis". In cazul lor era doar nestiinta. I-am intrebat de ce nu circula pe sosea daca vor sa mearga repede si mi-au raspuns ca "nu avem voie pe acolo".

Colac peste pupaza, pe acelasi trotuar minuscul (si in acelasi timp cu totinetele) circula si un scuter de la livrari. Tocmai dusese o comanda si pentru ca era greu sa se strecoare printre masini, a mers pana la prima intersectie pe trotuar. Asta nu mai era copil...
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TVlad

#419
Comunistii de tip nou din Paris au epuizat pesemne toate metodele posibile pentru a imbunatati transportul alternativ si acum au trecut la interdictii. Cind o sa constate ca poluarea produsa de masinile astea chinuite cu 30km/h e aceeasi sau mai mare ca inainte, o sa le interzica de tot, ca doar de atita sint in stare.

In alta ordine de idei, ciudat clasamentul oraselor din Romania. Cum sa fie Bucurestiul mai putin poluat decit Timisoara sau chiar Brasov? Sa fie oare din cauza proportiei mai mari de locuinte incalzite individual cu gaz in aceste doua orase?