[B] Vehiculele si poluarea in Bucuresti

Started by Ionut, November 17, 2018, 08:20:59 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

voicul

Apropo: multe din acest masini se gasesc prin DB, PH. GR, TR si IL ele venind zilnic in oras.
Zic asta si pentru ca imediat ce ai iesit din B vezi cum a scazut media de varsta a masinlor cu vreo 5 -10 ani.

ghrt

#271
Firea nu a făcut nimic util oraşului şi nici nu o să facă. Ea prăduieşte relativ legal un buget imens şi îşi plăteşte imaginea. Nu este singura, şi nici măcar nu e că sunt destui politicieni pe calapodul ăsta; acesta e modelul de a face politică actual. Amenda pentru poluare e o altă piatră de moară, dar la ce buni sunt politicienii din opoziţie nu e ceva dificil.
Cu alte cuvinte nici nu va face nimic, şi va avea pretenţia de la Guvern să plătească amenda. Alexe ăla e cam fraier oricum şi probabil că a căzut la mijloc în treaba cu poluarea din Bucureşti - când s-a intituit carantina, mi se părea fericit să lase combinaţiile cu arderi ilegale să meargă.

Aparent, problema cea mai mare este poluarea cu particule, care clar se poate rezolva. Arderile ilegale au fost reperate uşor acum. Pot fi reperate şi pe viitor. Iar în oraş se pot aplica regulile privind accesul de pe şantiere şi de asemenea se pot spăla carosabilul şi trotuarele astfel încât să fie curate (cu detergent).

În ceea ce mă priveşte, cred că ar fi bine ca 36 de ore săptămânal traficul auto să fie redus la minim, adică să circule doar transportul public şi ceva vinietă specială pt taxi / sharing. Ar fi frumos şi mai ales sănătos să avem sâmbăta după masa şi duminica cu aer curat cum au fost atâtea zile.

@voicul, şi cu DPF on şi tot pute. Normal e să nu pută, nu să pută mai puţin.

LE: o altă chestie pe care am observat-o, au lipsit vânturile locale relativ puternice. Poate că erau generate de acea căldură reziduală emisă de motoarele ICE.
Cont (aproape) inactiv.

voicul

#272
In timp ce Firea ii face pe toti din cuvinte demonstrand clar ca ea a facut si altii au poluat, trendul din Europa e putin altfel:
Deci nu taxa - interzice e cuvantul de ordine
Textul e scos din contextul pandemiei, dar numarul de km de piste de biciclete este real. Cand ai infrastructura, probabil o si folosesti.

Administrația Parisului interzice mașinilor private să intre pe una dintre principalele sale străzi, Rue de Rivoli, care va avea în schimb benzi separate pentru biciclete și autobuze, taxiuri, autovehicule de urgență și anumite livrări.

Dacă măsurile din timpul pandemiei vor avea succes, vor fi făcute permanente, a spus, joi, primarul capitalei franceze.

Paris are în vedere și crearea rutelor de biciclete de-a lungul celor mai aglomerate trei linii de metrou, a mai afirmat aceasta.

Scopul este de a preveni aglomerarea orașului, care este sinonimă cu poluarea, a spus primarul Anne Hidalgo, citată de ziarul Le Monde.

Capitala Belgiei, Bruxelles, a anunțat, miercuri, crearea a 40 de km suplimentari de rute pentru biciclete, astfel încât să se asigure că mai puțini oameni folosesc transportul public, pe măsură ce restricțiile sunt relaxate.

Și orașul italian Milano, care este în cea mai afectată regiune de coronavirus din Lombardia, a început realocarea spațiului de pe unele străzi principale pentru a fi folosite la mersul pe jos și cu bicicleta.

Administrația orașului lărgește trotuarele, adăugând 35 de km de piste pentru biciclete și încurajează folosirea scuterelor ca alternativă la folosirea mașinii. Capacitatea metroului din Milano va fi redusă cu până la 30% pentru ca toți pasagerii să stea la un metru distanță de fiecare.

Totodată, în capitala Germaniei, Berlin, autoritățile au lărgit temporar unele benzi pentru biciclete.

https://www.digi24.ro/stiri/externe/ue/ce-masuri-iau-capitalele-europene-pentru-a-reduce-aglomeratia-din-transportul-public-1300573

Telvanni

Masinile au o pondere foarte mare, uitati-va pe ultimile 6 luni ca sa vedeti ca sunt valori mai mici de cand stam mai mult prin casa

https://aerlive.ro/ica/universitate/

dr4qul4

Si cum explici poluarea care aparea in fiecare noapte, chiar si dupa ce s-a instituit starea de urgenta?
Eu cred ca mai aveau deseuri de ars. Acum au terminat stocurile si e cam greu sa se mai "aprovizioneze".
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

nirolf

#275
Este exact invers, "gunoierii" se foloseau de poluarea mare din oraș ca să treacă neobservați. Acum nu mai pot să facă asta.

Există un studiu din 2013 comandat de PMB care zice exact asta: principala cauză a poluării în București este traficul, urmat de încălzire și industrie. Dacă noaptea ard unii gunoaie nu înseamnă că diesel-ul elimină aer de munte pe țeava de eșapament. Iar "traficul" înseamnă și praful produs și ridicat în aer de mașini, nu doar ce iese pe țeava de eșapament.

Iar zilele cu aer curat din ultima perioadă demonstrează fix asta: cu trafic redus și industrie mai puțină (CET-urile nu s-au oprit) aerul este ok.

TibiV

Quote from: voicul on May 01, 2020, 10:04:47 PM
Capacitatea metroului din Milano va fi redusă cu până la 30% pentru ca toți pasagerii să stea la un metru distanță de fiecare.

:o :o :o
Adica la capacitate "normala" pasagerii stateau la 1,5 metri distanta.
Cum s-ar spune, erau "prea rasfirati".
Deci au redus capacitatea metroului ca sa ii grupeze la "norma" de 1 metru...

Te doare mintea....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

#277
Pe mine ma deranjeaza ca multi soferi sunt mafioti: cand asteapta ceva ei lasa motorul pornit!
Nu vorbesc ca e prea frig sau prea clad, sa zicem situatii de inteles. E placut afara si ei scriu pe telefon in timp ce motorul merege, ca vezi tu nu se uita ei la 1l de benzina in + sau in -!
Am inteles ca in Germania nici politistii nu se uita cand le lasa in situatii ca astea o hartie de achitat la trezorerie.

Avem multe rable, dar o problema e ca multe masini stau steateau in trafic si ardeau gazu pe degeaba pana cand se facea al 3-lea verde ca sa treaca la urmaotrul semafor.

TVlad

Nu or avea sistem start/stop. Si chiar daca au, am vazut ca nu se activeaza oricum ci numai daca sint indeplinite nu stiu cite conditii (motor cald, caldura suficienta in habitaclu, etc.). Oricum, cunosc genul...:) E si mai placut cind unul din asta (mai ales cu motor diesel) poposeste chiar sub geamul tau deschis.

voicul

Sistemul start/stop apare de prin 2010 - deci EURO 5 si este optional. Deci multi nu si-au pus acest sistem.
Multi care il au, primul lucru pe care il fac cand pornesc motorul: dezactiveaza sistemul!

Pe mine ma oftica ca nu exista astfel de sisteme AF, dar inteleg ca ar trebui modificate mai multe la motor ca sa si tina pe termen lung. Totusi e 300 de euro ca optiune nou si nu se gaseste ceva AF?!
Eu chiar am fost interesat sa pun asa ceva pe masina - fix pentru ecologie, nu pentru consum.

ghrt

Eu am Start/Stop şi e util dar nu e ce credeţi. În primul rând e util strict când aştept şi ştiu din timp când repornesc; în trafic normal, cu el pornit non-stop, e criminal, nu pot conduce, îmi opreşte motorul de fiecare dată când am viteză mică şi ating puţin frâna.

Apoi, când îl folosesc omor bateria (când e seară sting farurile, rămân doar poziţiile, apoi când ridic de pe frână aprind eu şi farurile etc). Şi de fapt e activ numai când am baterie suficientă. Am stat la câteva semafoare (Dna Ghica x Colentina :)) ) şi nu mai avea baterie pt S/S. E cu atât mai trist cu cât din ce am auzit la maşina mea singura diferenţă între E4 şi E5 benzină e sistemul S/S.
Cont (aproape) inactiv.

AlexxC

Intradevar,sistemul ss este util doar la semafor,bariera cale ferata,ambuteiaj...oriunde poti anticipa ca stai pe loc mai mult de 20 secunde.La mersul in coloana omoara bateria...eu il folosesc din buton cand simt ca e util.
Poti si la o masina normala sa opresti din cheie,dar exista o mica sansa sa nu mai reporneasca masina...si atunci sa vezi distractie.

voicul

#282
Opritul din cheie eu il recomand pentru sationari mai lungi de 1 minut, ceea ce nu se intampla in trafic.
La S/S ceva componente din motor sunt mai rezistente tocmai pentru acest numar mare de porniri. La S/S ai vreo 250.000 - 300.000 de porniri si la masina clasica ai vreo 100.000 - 150.000 (nu stiu cifra exacta, dar oricum mult mai jos).

Eu am consum de 1.4 - 1.5 instant in D si de 0.9 -1.2 in N. Drept urmare o pun in N si mai las spatii intre mine si cel din fata, chiar si de o masina, cand coloana se compacteaza.
Fac asta si sa protejez cutia de viteze: schimbari inutile D - N si invers + ca e incomod sa o tin din frana in D.
Cam asa ar trebui si la S/S, dar odata pe luna iti iei un claxon pentru asta.  :lol:

voicul

Pisica se plimba de la unul la altul:

Costel Alexe: Primăria Capitalei a primit 7 avertizări privind poluarea excesivă în Bucureşti, dar nu a făcut nimic
Primăria Generală a Capitalei a primit şapte avertizări în perioada stării de urgenţă pentru depăşirile frecvente ale valorilor de PM10 (particule în suspensie cu diametrul mai mic de 10 microni), semnalate la toate staţiile de monitorizare a calităţii aerului, dar niciuna nu a fost urmată de vreo măsură, a declarat ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Costel Alexe.

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/costel-alexe-primaria-capitalei-a-primit-7-avertizari-privind-poluarea-excesiva-in-bucuresti-dar-nu-a-facut-nimic-1306516

Io

Bon, asta e obisnuita "cearta de vorbe" (expresia ii apartine regretatului domn Neagu Djuvara). In timpul asta Primariile nu fac nimic iar bucurestenii n-au decit sa inspire ce-or putea. Mama voastra de impotenti guralivi si fara scrupule!  >:(
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.