[B] Vehiculele si poluarea in Bucuresti

Started by Ionut, November 17, 2018, 08:20:59 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TVlad

Exact, eu sint convins ca dupa aceasta perioada multe firme se vor fi convins de utilitatea muncii de acasa. Nu numai ca e mai bine pentru angajat (eu vorbesc din proprie experienta) dar si firma poate cistiga: prin eliminarea costurilor cu spatiile de birouri, a acelor manageri/sefuleti ce isi vor fi dovedit inutilitatea, etc. Poluarea se va reduce nu numai prin scoaterea din trafic a acestor angajati dar si prin scaderea numarului de santiere daca nu se vor mai construi atitea cladirii de birouri.

Adevarul este ca in mod evident calitatea aerului e mai buna acum, o poate simti oricine dar ce ma intriga pe mine e ca, judecind numai dupa masuratorile senzorilor nu s-ar zice ca sint diferente atit de mari. Ar fi fost util sa avem date din aceeasi perioada a anului trecut, sa putem face o comparatie relevanta.

Poate nu m-am exprimat corect vorbind de caderea in derzoriu dar ideea mea era sa nu se ajunga sa nu mai ia nimeni in serios aceste masuratori. Stiti, cam cum se intimpla acum la metrou: exista ecranele pe care se afiseaza ora sosirii urmatorului metrou insa rareori se respecta; de cele mai multe ori metroul vine oricum mult  mai repede sau, dimpotriva, intervalul de asteptare se tot lungeste.

Cristi N

Legat de masuratori, poate nu masuram toti poluantii care ne afecteaza si care ne fac sa spunem ca aerul e naspa. In momentul asta vad ca se analizeaza: PM-urile, CO-ul si NOx-urile. Poate ar trebui sa ne uitam si la cantitatea de hidrocarburi din atmosfera.

voicul


voicul

O veste buna ar fi ca Radet a oprit productia, deci s-a mai redus poluarea.


Nordul-vestul Capitalei, afectat iar de aerul poluat. Minister: Un nor de fum a fost degajat după intervenția pompierilor la Periș

Locuitorii din nord-vestul Capitalei au suportat din nou un nivel ridicat al poluării aerului. Ministerul Mediului susține că un nor de fum a fost degajat după intervenția pompierilor în zona Periș, unde a avut loc un incendiu de vegetație.

https://www.digi24.ro/stiri/sci-tech/natura-si-mediu/nordul-vestul-capitalei-afectat-iar-de-aerul-poluat-minister-un-nor-de-fum-a-fost-degajat-dupa-interventia-pompierilor-la-peris-1289131

TVlad

#259
Radet (Termoenergetica) nu produce ci distribuie caldura generata oricum in termocentrale. Chiar daca din cauza vremii mai calde, Radet opreste incalzirea, daca nu se opresc grupurile, poluarea nu ar trebui sa fie mai mica.

Putoarea de la Peris s-a simtit foarte rau si la noi in Militari/Gorjului. Nu ma gindeam ca vine tocmai de la Peris, eu suspectam ca au facut iar niste manevre misterioase la groapa de gunoi din Chiajna care ne mai rasfata uneori cu astfel de mirosuri.

voicul

Amendă de 115.000 lei pentru poluarea de la Periş. Proprietarul firmei trebuie să ecologizeze terenul

Garda de Mediu a amendat cu 115.000 de lei proprietarul fostei ferme de porci din Periş, unde a izbucnit un incendiu în urmă cu două zile, care a afectat puternic aerul din zona de nord a Bucureştiului.

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/amenda-de-115-000-lei-pentru-poluarea-de-la-peris-proprietarul-firmei-trebuie-sa-ecologizeze-terenul-1289506

stangabriel

#261
https://www.promotor.ro/masini-noi/opinii/euro-6-vs-euro-5-vs-euro-4-vs-cat-de-mult-polueaza-de-fapt-masinile-noastre-14730864





Powered by API/PUM imgur uploader


Avem urmatoarele evenimente tehnice , mai ales la Diesel. Am vazut si alte variatii

Cam de la Euro 5 a fost obligatoriu filtrul de Particule.
Scaderea de particule a fost de 5 ori.  De la 25 la 5 mg/km.  Si euro 6 e de mai multe feluri, pana la 4.5 mg/km

Apoi de la euro 5 si 6, Adblue. Adblue scade NOx, oxizii de azot de mai multe feluri.

Scaderea a fost sub jumatate. La benzina nu s-a modificat , a ramas la max 60 mg/km.  O sa continuam discutia tehnica la sectiunea masini.

Aici am scris sa vedeti diferentele procentuale dintre categorii de poluare si inca un argument pentru reglementarea circulatiei in Bucuresti.


voicul

Pe cat ghinion avem cu Covid-ul, pe atat de mare noroc.
In una din scurtele calatorii pana la magazin, a trecut un diesel pe langa mine. Vai, vai, vai ... trist rau de tot! :gaah:
Si eu am tot diesel (DPF - ON  8) ), dar nu pute asa.

voicul

Curtea de justiție a UE: România nu a respectat ,,sistematic" normele de poluare în București

România nu și-a îndepinit sarcinile pentru a îmbunătăți calitatea aerului, a decis Curtea de Justiție a Uniunii Europene, care vorbește despre ,,nerespectarea sistematică și persistentă" a limitei pentru particula PM10 în București.

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/curtea-de-justitie-a-ue-romania-nu-a-respectat-sistematic-normele-de-poluare-in-bucuresti-1299879

TVlad

Nu inteleg: daca noi nu am avut si nici nu avem o retea de masura suficient de bine pusa la punct, cum se poate spune ca am depasit normele de poluare si inca din 2007?


dr4qul4

Pai sa puna Garda de Mediu la treaba. PMB nu poate face nimic in localitatile din Ilfov. Si acolo ajung/se ard deseurile.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

voicul

O abordare absolut noua pe scena politica: cei vechi sunt de vina, nu noi!
Interesant ca poluarea este din 2007 - 2014 dar investitiile gen Ciurel sau Nicolae Grigorescu sunt dupa 2016.
E corect sa spun ca are si PMB niste merite cu autobuzele.

Firea, după condamnarea României pentru poluarea din București: ,,Poluarea din Capitală nu a apărut în anul 2016"

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/politica/firea-dupa-condamnarea-romaniei-pentru-poluarea-din-bucuresti-poluarea-din-capitala-nu-a-aparut-in-anul-2016-1300046

nirolf

#268
@TVlad
Pentru că atunci funcționa rețeaua și depășeam frecvent limitele admise pentru poluare. Așa că noua administrație de după 2008 a încercat o șmecherie românească: hai să nu mai întreținem stațiile de măsurare, zicem că sunt stricate și gata! Am "rezolvat" problema! Doar că ăia de la UE nu sunt chiar așa de tâmpiți. Cum nici ITP-ul nu e opțional, nici măsurarea poluării nu e. Nu poți să-i zici polițistului că n-ai ITP-ul făcut de 10 ani și să ai pretenția să circuli cu mașina justificând că poate dacă l-ai face ai trece.

Iar Firea este cea mai vinovată, indiferent ce aberații găsește acum ca scuze. Nu a făcut nimic timp de 4 ani pentru a repune rețeaua în funcțiune, deși știa că se apropie scadența. Dar nu-i convenea că s-ar fi văzut mizeria pe care o respirăm, ea probabil a sperat că nu se finalizează procedura până la alegeri.

dr4qul4

E deja fumata chestia ca poluarea vine de la masini. Nu zic ca nu contribuie, dar dupa cum s-a vazut pandemia asta (sau mai bine zis la inceputurile ei), problemele principale sunt in alta parte. Mai exact la Vidra, Chiajna si cam peste tot la marginea orasului.
Poluarea de la masini vine in principal de la modificarile aduse masinilor. Sunt mai putine masini vechi (sub euro 4) in oras, fata de cate avem cu DPF si EGR off. Poate cineva face o vizita si pe la RAR. Sau ceva controale care sa duca la ridicarea taloanelor.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist