News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

[TM] Canalul Bega

Started by MHN, January 08, 2013, 04:56:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

voicul

Deci ca acest canal sa fie navigabil, trebuie intrerupt transportul naval!
E ceva si asta.

elphax

oricum vaporasele alea au un super randament. daca le opresc mai limiteaza din pierderi

Cuneo

Avans semnificativ pentru lucrările de reabilitare a nodului hidrotehnic de la Sânmihaiu Român



Lucrările de reabilitare a nodului hidrotehnic de la Sânmihaiu Român avansează. Au fost finalizate noi porţiuni ale lucrării, iar albia râului, din acea zonă, a fost curăţată.
Administrația Bazinală de Apă Banat (ABA Banat) a anunţat că în cursul lunii iunie, prin proiectul de reabilitare a barajului stăvilar de la nodul hidrotehnic Sânmihaiu Român, au fost finalizate lucrările de apărare de mal pe sectorul aval de baraj și lucrările de reprofilare a albiei Canalului Bega, amonte de incinta uscată a barajului.
Apărarea de mal are scopul de a proteja malul împotriva eroziunii apei. În cadrul proiectului, aceasta s-a realizat cu dale din beton armat până la nivelul intermediary (adică zona cuprinsă între nivelul minim și maxim de exploatare din aval). De la nivelul intermediar, protecția s-a realizat cu zidărie de piatră pentru păstrarea caracterului istoric al lucrării.
În perioada cuprinsă între devierea apelor prin ecluză și momentul actual, bieful amonte de incinta uscată a barajului stăvilar a lucrat ca un decantor. Prin lucrările de
reprofilare a albiei Canalului Bega în sectorul amonte până la deviația către ecluză, albia a fost curățată de depunerile aduse de apă în perioada menționată. Actualmente sunt în desfășurare lucrările de degajare a materialului provenit din aceste depuneri, care a fost depozitat pentru zvântare pe insulă, pentru a fi dus apoi în deponeul ecologic construit la Uivar.
Lucrările de punere în siguranță a Nodului Hidrotehnic Sânmihaiu Român înseamnă reabilitarea barajului stăvilar și a ecluzei și face parte din proiectul transfrontalier România-Serbia "Repararea infrastructurii de navigație a canalului Bega".

https://debanat.ro/2020/07/avans-semnificativ-pentru-lucrarile-de-reabilitare-a-nodului-hidrotehnic

traveler

In zilele trecute m-am plimbat la Sanmihaiu Roman si am facut niste poze cu drona (se deschide in marimea mai mare cand apasati pe pozele)










AlexxC

Vad ca se vorbeste despre incadrarea acestui canal la clasa IV. Ce inseamna asta ca si capacitate de transport?
In afara de vaporase si barci vom vedea si barje pentru transport marfa? ce fel de marfa? containare ,cereale?

nenea_hartia

#170
@traveler: pozele sunt splendide, mulțumesc! N-ai vrea să le încarci și la Wikimedia Commons? Sau măcar să le adaugi licența CC-BY-SA-4.0, ca în exemplul de aici?

@AlexxC: Vezi aici despre clasele CEMT. Da, canalul ar permite și navigația barjelor.

Cuneo

Spectacol pe Bega, langa Timisoara. Ecluza si barajul stavilar de la nodul hidrotehnic Sanmihaiu Roman se pregatesc de receptie dupa reabilitare. Filmare aeriana

https://www.opiniatimisoarei.ro/spectacol-pe-bega-langa-timisoara



TibiV

Filmarea a fost postata la o calitate mult mai buna de elphax la "Baraje si amenajari hidrotehnice":

Quote from: elphax on October 15, 2021, 09:37:16 AM
aproape finalizat nodul hidrotehnic pe Bega in aval de Timisoara

asa era la inceput de an


asa este acum

https://www.youtube.com/watch?v=-RqLXNLibpg&ab_channel=DeBanat
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Adisan

[Bega] Ecluza și barajul stăvilar de la nodul hidrotehnic Sânmihaiu Român

https://www.youtube.com/watch?v=U19pA_OPCQM&ab_channel=Adisan

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Vlad94

Probabil la anul vom vedea si primele vaporase pana aici.

Cuneo

Inca un pas pentru deschiderea punctului de trecere frontiera pe apa spre Serbia. Consiliul Judetean Timis face documentatia, pe Bega se poate relua navigatia dupa realizarea semnalizarii pe canal

TIMISOARA. Incepe sa prinda contur mult asteptatul punct de trecere a frontierei pe Bega, spre Serbia, pentru momentul in care ne vom putea duce cu vaporasul sau pe bicicleta in tara vecina. Consilierii judeteni au aprobat miercuri documentatia tehnico-economică, faza Studiu de Fezabilitate (SF) cu principalii indicatori tehnico-economici pentru aceasta investitie.

Potrivit proiectului de hotarare, finantarea se face prin Programul Interreg IPA Romania- Republica serbia 2014 – 2020. Durata de realizarea a intregii investitii este de 24 de luni cu tot cu receptia acestor lucrari.

Valoarea investitiei se ridica la 7.555.340 lei fără TVA, respectiv 8.990.854 lei cu inclusiv TVA. Cladirea punctului de trecere a frontierei va avea parter, doua etaje si un etaj retras

"Sistemul constructiv va fi realizat din structura in cadre din beton armat (grinzi si stalpi) cu grinzi de fundare si piloti din beton armat, cu planseu din beton armat monolit . Inchiderile se vor realiza din zidarie de caramida cu goluri verticale si cu fatada ventilata. In axul D/2-3 (in zona scarii) se va realiza un perete cortina. Invelitoarea va fi de tip terasa necirculabila. Apele pluviale de pe acoperis se vor colecta prin coloane interioare. Fatadele vor fi imbracate cu termosistem din vata bazaltica plata cu placi din fibrociment, iar soclul retras va fi termoizolat cu polistiren extrudat de mare densitate pentru prevenirea deformatilor din lovituri accidentale. Tamplariile exterioare constau in: tamplarii din aluminiu si geam termopan finisate in culoarea gri. Compartimentarile interioare din gips carton – se vor realiza din structuri metalice realizate din otel zincat CW/UW 100 mm cu umplutura din vata bazaltica si dubla placare cu placi din gips carton rezistente la foc pe fiecare fata a peretelui. Sistemul folosit trebuie sa fie unul agrementat si sa contina toate componentele sistemului", se arata in proiectul de hotarare aprobat de consilierii judeteni.

Compartimentarea pe nivele va fi astfel: la parter este prevazuta camera de control, biroul operativ, centrala termica, tabloul general, camera pentru servere, grupuri sanitare pentru vizitatori (barbati si femei), dar si pentru personal. La primul etaj vor fi: camera de audiere, o camera de arest cu grup sanitar, o camera azilanti pentru femei si copii, o camera de azilanti pentru barbati, dar si grupuri sanitare. La etajul al doilea vor fi: birou pentru dispecerat, birou pentru vama, birou pentru capitania de port, birou pentru seful punctului de trecere a frontierei, grup sanitar si oficiu. La etajul al treilea, cel retras, sunt prevazute: o camera tehnica pentru panourile fotovoltaice si o camera de control.
Prin acest punct de trecere a frontierei se va putea trece fie cu vaporasul ori cu alte ambarcatiuni, fie cu bicicleta.

S-a lucrat din greu in ultimii doi ani si jumatate ani la reabilitarea nodului hidrotehnic de la Sanmihaiu Roman, astfel incat sa se poata calatori si pe apa, pe Canalul Bega, pana in Serbia. Odata finalizate interventiile, a venit si momentul in receptiei lucrarilor.
Va reamintim, repararea si repunerea in valoare a nodului hidrotehnic de la Sanmihaiu Roman s-a facut cu bani europeni, cu fonduri de la bugetul national, de la Apele Banat si Consiliul Judetean Timis.
Intreg proiectul 'Repararea infrastructurii de navigatie a Canalului Bega' are o valoare de 13,85 milioane euro, din care 11,77 milioane euro sunt bani de la Uniunea Europeana prin programul IPA, care s-au impartit in doua. Jumatate au revenit partii romane, iar cealalta partii sarbe.

Partenerii sarbi in proiect au finalizat la randul lor repararea nodurilor hidrotehnice de la Srpski Itebej si Klek. Totodata, au terminat pista de biciclete pana la granita, astfel ca, dupa deschiderea punctului de trecere a frontierei de pe canalul Bega, traseul cicloturistic va avea peste 70 de km.
Canalul Bega are 114,5 km portiune navigabila, 44,5 km sunt pe teritoriul Romaniei, iar restul de 70 de km pe teritoriul sarbesc.

Pentru a putea fi reluata navigatia, mai sunt cativa pasi de facut: realizarea semnalizarii costiere pe sectorul cuprins intre Timisoara si frontiera de stat cu Republica Serbia, respectiv amenajarea punctului de trecere frontiera pe apa.

https://www.opiniatimisoarei.ro/inca-un-pas-pentru-deschiderea-punctului-de-trecere-frontiera


Cuneo

Bega, primul canal de navigatie interioara din Romania cu semnalizare costiera pe toata lungimea. Este si singurul din tara care are harta electronica de navigatie

https://www.opiniatimisoarei.ro/bega-primul-canal-de-navigatie-interioara-din-romania-cu-semnalizare

Dominik

You're in Steelers Country

Cuneo

 Am fost astăzi martorii unui nou moment istoric pentru navigația bănățeană: pentru prima dată după 60 ani o ambarcațiune navighează pe Bega dincolo de ecluza de la Uivar și granița cu Serbia.
⚓️ Prima expediție românească pe apă în jurul Europei dă o nouă dimensiune expresiei "peste mări și țări". Pe durata celor 6 luni de călătorie, echipajul format din Cristian Ilea (căpitan), Oana Gavriliuc, Cosmin Jitariuc și Valentin Bogdan va traversa 5 râuri, 4 mări, un ocean și 5 strâmtori în drumul lor ce va avea "stații" în 20 orașe europene.
Vânt din pupa, temerari timișoreni! Urmăriți aventura românească de la bordul vaselor "Vulpea" și "Gaia" pe pagina oficială a proiectului Circumeuropa

https://www.facebook.com/ecluzepebega