[TM] Canalul Bega

Started by MHN, January 08, 2013, 04:56:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dominik

Super veste ! Sper sa le vad vara aceasta la datorie pe Bega ! :D
You're in Steelers Country

TibiV

Timiş: Vaporaşele vor circula din nou pe Bega, de Zilele Timişoarei

   Manifestările dedicate Zilelor Timişoarei, care se desfăşoară în perioada 3 - 5 august, vor aduce şi relansarea pe Bega pentru transportul de persoane a vaporaşelor achiziţionate de Primăria municipiului, în cadrul unui proiect european, după aproape doi ani de suspendare a călătoriilor.
   "Avem confirmarea Ministerului Transporturilor că vom putea circula cu vaporaşele în perioada 3-5 august, iar călătoriile vor fi gratuite. Una dintre nave va fi de protocol, dedicată delegaţiilor pe care le avem, dar după încheierea plimbărilor de protocol, şi acea navă va sta la dispoziţia cetăţenilor", a declarat marţi, într-o conferinţă de presă, primarul Nicolae Robu.
   Edilul speră ca Ministerul Transporturilor să dea şi ultima semnătură necesară pentru avizarea staţiilor de îmbarcare/debarcare şi a unor elemente de semnalistică, până de Ziua Marinei, pentru ca navele de pasageri să poată circula la capacitate maximă, iar apoi să fie folosite şi pentru transportul public în comun, de-a lungul întregului tronson timişorean al Canalului Bega.
   La finalul lunii mai, guvernul a adoptat hotărârea de înfiinţare, în subordinea Ministerului Transporturilor, a Regiei Autonome de Administrare a Căii Navigabile (RAACN) "Canalul Bega", ceea ce permite intrarea în circulaţie, pe tronsonul timişorean, a celor şapte vaporaşe cumpărate de municipalitate în urmă cu peste doi ani.

https://www.agerpres.ro/administratie/2018/07/31/timis-vaporasele-vor-circula-din-nou-pe-bega-de-zilele-timisoarei--153470
Mama proștilor este mereu gravidă... :)


voicul

Primul oraș din România care dispune de transport în comun cu vaporaşe - VIDEO

Timişoara devine primul oraş din România care are cinci moduri de transport public: tramvai, autobuz, troleibuz, bicicletă şi vaporaş, aceasta după ce ambarcaţiunile au început, joi, primele curse regulate.

https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/primul-oras-din-romania-care-dispune-de-transport-in-comun-cu-vaporase.html

elphax

pe langa ca e doar un moft , transportul naval e folosit de curiozitate pentru ca nu e practic, au aparut bizonii in trafic
:)


Harry

Ieri, la ora 07:43, a pornit prima cursa in regim de transport public cu vaporasul pe Bega. Pretul unui bilet este de 1 leu pe calatorie.



Astfel dupa o indelunga perioada de timp vaproasele revin pe Bega.


Cuneo

Vom merge cu vaporasul de la Timisoara pana in Serbia, pe Bega


Cuneo

Canalul Bega redevine navigabil! Vom merge cu vaporaşele până în Serbia! Astăzi s-a semnat contractul de execuţie a lucrărilor

Poiectul transfrontalier prin care canalul Bega va fi din nou navigabil a intrat în linie dreaptă, odată cu semnarea contractelor de dirigenţie de şantier şi execuţie a lucrărilor.
Documentele au fost parafate astăzi, la Timişoara, unde a fost prezent şi ministrul Apelor şi Pădurilor, Ioan Deneş.
"Valoarea totală a proiectului este de 13,85 milioane euro din care 11,77 milioane euro sunt bani de la Uniunea Europeana prin programul IPA. Jumătate din aceşti bani revin părţii române, iar cealaltă jumatate, părţii sârbe. Pe canalul Bega avem 114,5 km porţiune navigabilă, aproximativ 44,5 km sunt pe teritoriul României, iar restul, pe teritoriul sârbesc. Pentru a-l face navigabil trebuie să reparăm nodul hidrotehnic de la Sânmihai. Navigarea se poate face dacă ecluzele sunt funcţionale: ecluza de pe partea romană şi alte două, pe partea sârbă. Astăzi am solicitat public, un grafic fizic de lucrări, pe care să îl prezinte constructorul, pentru că de astăzi încolo putem cere acest lucru. Acest grafic trebuie să fie prezentat liderului de proiect, ABA Banat şi în baza lui, domnul Bojin are obligaţia de a informa ziua în care vom avea primele utilaje la nodul hidrotehnic Sânmihaiu Român", a declarat Ioan Deneş, ministrul Apelor şi Pădurilor.
Contractele semnate astăzi au o valoare totală de 5.702.688 de euro, iar lucrările au termen de finalizare luna august a anului 2021.
,,Prin repararea nodurilor hidrotehnice Sânmihaiu Român, Klek și Srpski Itebej, realizarea traseulului de biciclete pe sectorul sârbesc și conectarea la traseul românesc de biciclete, se realizează o legătură între Timișoara și Zrenjanin de-a lungul Canalului Bega și astfel vor apărea oportunități mai largi de cooperare comercială și economică. De asemenea, va avea ca rezultat motivația, crearea și dezvoltarea legăturilor de transport corespunzătoare de ambele părți ale frontierei, precum și promovarea bunei vecinătăți și a cooperării între România și Serbia", a declarat Titu Bojin, directorul Administraţiei Bazinale de Apă Banat.
https://www.sursadevest.ro/social/canalul-bega-redevine-navigabil-vom-merge-cu-vapora%C5%9Fele-p%C3%A2n%C4%83-%C3%AEn-serbia-ast%C4%83zi-s-a-semnat-contractul-de-execu%C5%A3ie-a-lucr%C4%83rilor.html?fbclid=IwAR2YL6KS1BlHTIY270VV-szXpRPdx0VS6HpA_tBt2fvOAZr5T6BaCo1Jvkc

Cuneo

Redeschiderea navigatiei pe Bega catre Serbia se va face mai repede cu o jumatate de an. Ce se intampla acum pe canal, langa Timisoara

TIMISOARA. Anul 2021, cand Timisoara va fi Capitala Culturala a Europei, ne vom plimba pana in Serbia cu vaporasul pe Bega, dau asigurari cei de la Apele Banat.
De altfel, e forfota mare pe canalul Bega, la nodul hidrotehnic de la Sanmihai in aceste zile.
S-a intrat intr-o noua etapa din proiectul pe bani europeni care urmareste redeschiderea navigatiei pe Bega.

Lucrarea se va incheia mai repede cu o jumatate de an decat este prevazut in proiect, spun reprezentantii ABAB.

,,Lucrarile de la nodul hidrotehnic de la Sanmihaiu Roman sunt in linie dreapta. In acest moment ne pregatim pentru turnarea de betoane si montarea de ecluze. In amonte si in aval se fac lucrari de turnari betoane si decolmatari in vederea schimbarii barajului. Anul viitor intentionam sa montam efectiv barajul si ecluzele. In anul 2020, cu 5-6 luni mai repede vrem sa terminam lucrarea mai reede, am si discutat cu constructorul. Ca sa ne putem implica alaturi de alte institutii in proiectul de Capitala Culturala a Europei. In amonte avem acea insula ce trebuie amenajata, anul viitor va incepe efectiv amenajarea. Intre timp, au venit cele doua barje din proiect. Deocamdata, sunt la noi in curte. La finele lunii septembire – inceputul lui octombrie va sosi si draga si o vom pune la treaba alaturi de barje.
Suntem interesati ca partea ce tine de Ministerul de Interne pentru punctul de frontiera sa inceapa la primavara, astfel incat la sfarsitul anului viitor – inceputul anului 2021 sa fie functional si sa putem trece la sarbi atat pe apa, cat si pe uscat, cu bicicleta,,, a explicat pentru opiniatimisoarei.ro Titu Bojin, directorul Administratiei Bazinale de Apa Banat.

Firma care a castigat proiectul face deopotriva proiectarea si executia lucrarii de la Sanmihaiu Roman. Proiectul 'Repararea infrastructurii de navigatie a Canalului Bega' are o valoare de 13,85 milioane euro, din care 11,77 milioane euro sunt bani de la Uniunea Europeana prin programul IPA, care se impart in doua. Jumatate revin partii romane, iar cealalta partii sarbe. Pe langa acesti bani, 917.000 euro inseamna cofinantare de la bugetul national si 141.000 euro contributia ABA Banat si Consiliul Judetean Timis.

Lucrarea de la nodul hidrotehnicm conform proiectului, trebuie sa fie gata pana in august 2021.

Canalul Bega are 114,5 km portiune navigabila, 44,5 km sunt pe teritoriul Romaniei, iar restul de 70 de km pe teritoriul sarbesc.

Daca se respecta graficul, cnul viitor, in locul in care Bega iese din tara, va fi amenajat si un nou punct de trecere a frontierei cu Serbia. Demersurile au fost deja facute, iar infrastructura va fi functionala in momentul in care va fi reluata navigatia si astfel, prin sistemul de canale din Serbia, Timisoara va fi iarasi legata de Dunare si mai apoi de Marea Nordului.

https://www.opiniatimisoarei.ro/redeschiderea-navigatiei-pe-bega-catre-serbia-se-va-face-mai-repede-cu-o-jumatate-de-an-ce-se-intampla-acum-pe-canal-langa-timisoara/06/08/2019

Cuneo

Cea mai mare insula de pe Bega si pichetul de la ecluza de la Sanmihai intra in reabilitare. Se fac masuratori de adancime pe canal. Noi pasi, langa Timisoara, spre redeschiderea navigatiei pana in Serbia

TIMIS. Opiniatimisoarei.ro va informa in urma cu o luna si jumatate, in premiera, ca proiectul de reabilitare a nodului hidrotehnic de la Sanmihaiu Roman, in apropiere de Timisoara, va fi incheiat cu o jumatate de an mai devreme. Intre timp s-a trecut de o noua etapa.
S-a incheiat depunerea ofertelor la licitatia pentru reabilitarea complexului de constructii si a pichetului de exploatare, precum si pentru amenajarea peisagistica a insulei de la Sanmihai.
Pentru aceasta lucrare s-a inscris o singura firma.
,,La termenul din 15 noiembrie pentru primirea ofertelor pentru reabilitarea complexului de constructii si a pichetului de exploatare, precum si pentru amenajarea peisagistica a insulei s-a inscris o singura firma. Oferta este acum in evaluare,,, a declarat pentru opiniatimisoarei.ro, Titu Bojin, director Apele Romane Banat.

Intre timp, lucrarile de reabilitare de la Sanmihaiu Roman au ajuns aproape la jumatate.
,,Lucrarile s-au realizat in proportie de 30-40% din proiect, iar termenul de finalizare este august 2021. Se lucreaza la stavilar, pe care speram sa il terminam la inceputul anului viitor, dupa aceea lucram la ecluza. Au fost achizitionate echipamentele ce puteau fi achizitionate. Au venit inca din octombrie cele doua barje si draga multifunctionala, zilele viitoare vor veni si stavilele de la barajul stavilar. S-a lucrat la pereti in aval si amonte, deci lucrarile sunt in grafic,,, spune Mihaela Jurculet, manager de proiect din partea ABA Banat.
Chiar daca lucrarile din apropiere de Timisoara vor fi finalizate, pentru ca navigatia pe Bega sa fie redeschisa mai trebuie indeplinite cateva conditii. Pe canalul Bega trebuie finalizate masurile batimetrice, in urma carora se va realiza o harta electronica de navigatie. Apoi va fi nivelata adancimea canalului, din Timisoara si pana la granita cu Serbia. De aceste masuratori se ocupa Regia Autonoma Administratia Canalului Navigabil Bega, care are planuri importante pentru canal.
,,Pentru a ajunge la o navigatie performanta trebuie sa intram in clasa a IV-a, ceea ce inseamna o adancime de minim 2,5 metri pentru a circula navele cu incarcaturi. Am terminat un studiu pe Timisoara, urmeaza ca in cateva zile, sper ca pana in 20 se fie gata si harta de navigatie pentru a putea face si semnele. Am terminat licitatiile pe masuri batimetrice. Acest studiu ne da toate datele in vederea dragarii pentru a ajunge in clasa 4 de navigatie. Suntem in pregatire cu SF pentru a se putea draga si a se putea circula in cele mai bune conditii. Am avut discutii cu primariile, si cu primaria Timisoara, care e interesata sa faca un port in Timisoara si inca lucram la PUG. Am avut discutii cu primarii de pe traseu. Pe mine ma intereseaza sa gasim locatiile cele mai apropiate de cai ferate, drumuri nationale, pentru a se putea face debarcadere si porturi,,, a declarat Gheorghe Tatar, director Administratia Canal Navigabil Bega.
Pe langa lucrarile pe partea romaneasca, in Serbia urmeaza sa fie reparate si nodurile hidrotehnice Klek si Srpski Itebej, in cadrul proiectului comun cu Romania pe bani europeni pentru redeschiderea navigatiei pe Canalul Bega.
Proiectul 'Repararea infrastructurii de navigatie a Canalului Bega' are o valoare de 13,85 milioane euro, din care 11,77 milioane euro sunt bani de la Uniunea Europeana prin programul IPA, care se impart in doua. Jumatate revin partii romane, iar cealalta partii sarbe. Pe langa acesti bani, 917.000 euro inseamna cofinantare de la bugetul national si 141.000 euro contributia ABA Banat si Consiliul Judetean Timis.
Lucrarea de la nodul hidrotehnic, conform proiectului, trebuie sa fie gata pana in august 2021.
Canalul Bega are 114,5 km portiune navigabila, 44,5 km sunt pe teritoriul Romaniei, iar restul de 70 de km pe teritoriul sarbesc.
Daca se respecta graficul, anul viitor, in locul in care Bega iese din tara, va fi amenajat si un nou punct de trecere a frontierei cu Serbia. Demersurile au fost deja facute, iar infrastructura va fi functionala in momentul in care va fi reluata navigatia si astfel, prin sistemul de canale din Serbia, Timisoara va fi iarasi legata de Dunare si mai apoi de Marea Nordului.





https://www.opiniatimisoarei.ro/cea-mai-mare-insula-de-pe-bega-si-pichetul-de-la-ecluza-de-la-sanmihai-intra-in-reabilitare-se-fac-masuratori-de-adancime-pe-canal-noi-pasi-langa-timisoara-spre-redeschiderea-navigatiei-pana-in-se/03/12/2019

TibiV

QuoteTimiş: Se reia transportul public cu vaporetto, pe Canalul Bega

Transportul public cu vaporaşele, pe tronsonul timişorean al Canalului Bega, va fi reluat de duminică, după ce, în sezonul trecut, peste 200.000 de călători au apelat la acest mijloc de transport în comun sau l-au utilizat pentru curse de agrement.

Societatea de Transport Public Timişoara SA a anunţat că toate cele şapte vaporaşe care au fost andocate în depoul Dâmboviţa la începutul lunii decembrie şi au efectuat revizia tehnică vor reveni pe Bega, urmând să circule în regim de transport public şi de agrement.

Astfel, de luni până vineri, în fiecare săptămână, vor cicula în regim de transport public (de la staţia Sfânta Maria până la Uzina de Apă şi retur), iar sâmbăta şi duminica se vor bucura de cele 7 ambarcaţiuni cei care preferă călătoriile de agrement (de la ponton Catedrală până la Uzina de Apă şi retur), în intervalul orar 10:00 - 19:00. În ceea ce priveşte transportul public, graficele de circulaţie pot fi găsite pe site-ul oficial al societăţii: www.stpt.ro.

Transportul public şi de agrement pe Canalul Bega este un real succes, peste 200.000 de timişoreni apelând la cele 7 ambarcaţiuni din martie 2019 până la începutul lunii decembrie a anului trecut. 75.601 de călători au preferat călătoriile în regim de transport agrement, în timp ce 127.398 de călători au călătorit în regim de transport public.

De asemenea, tot din 8 martie vor fi disponibile pentru publicul călător şi cele 440 de biciclete şi 100 de trotinete, ca alternative la transportul public. Cele 450 de biciclete vor putea fi ridicate din cele 25 de rastele amplasate în staţiile mijloacelor de transport în comun şi din alte 9 rastele amplasate pe malul Canalului Bega. Cele 100 de trotinete vor putea fi ridicate din cele 13 staţii special amenajate în Timişoara. Bicicletele şi trotinetele din cadrul sistemelor VeloTM şi TroTM au fost utilizate anul trecut de aproape 25.000 de persoane.

Primarul Nicolae Robu a declarat, săptămâna aceasta, că nu se aştepta la un număr atât de mare al celor care au folosit vaporetto pentru transportul public, lucrul fiind dovedit de numărul biletelor de călătorie vândute şi validate.

Edilul timişorean a mai menţionat faptul că în contextul coronavirus, în fiecare noapte, între orele 00.00 - 04.00, toate mijloacele de transport public, deci inclusiv vaporaşele, vor fi spălate şi igienizate.

https://www.agerpres.ro/social/2020/03/08/timis-se-reia-transportul-public-cu-vaporetto-pe-canalul-bega--461645
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Cuneo

Se fac probe de functionare la Nodul Hidrotehnic de la Sanmihaiu Roman care va permite circulatia vaporaselor de la Timisoara, pana la granita cu Serbia. Video



TIMISOARA. Chiar daca starea de urgnta provocata de pandemia de coronavirus a inchis aproape totul, iata ca pe santierul Nodului Hidrotehnic Sanmihaiu Roman lucrurile nu au stat in loc. In cursul lunii martie au fost furnizate si ultimele echipamente hidromecanice pentru barajul stavilar, dar si portile ecluzei.
O echipa de muncitori a montat deja pentru probe de functionare cateva echipamente hidromecanice din cadrul barajului stavilar pentru verificarea parametrilor constructivi si functionali.
Astfel, potrivit Administratiei Bazinale de Apa Banat, ,,au fost facute probe de lansare in ghidaje a batardourilor metalice amonte si aval de stavila plana dubla Stoney, a fost plasata pe pozitie stavila plana dubla Stoney si a fost montat esafodajul de reazem al echipamentelor de manevra a stavilei plane duble Stoney. Pe santierul nodului hidrotehnic Sanmihaiu Roman se afla: stavila metalica cilindrica, stavila metalica de tip Stoney, stavila metalica plana dubla, batardourile aferente acestora, grinda de manevra a stavilei cilindrice, reductoarele, portile buscate ale ecluzei,,.
Barajul stavilar este amplasat in frontul central al canalului Bega si are trei deschideri: una pentru reglarea nivelurilor pentru navigatie (asigurata de stavila metalica plana dubla), una pentru tranzitarea debitelor maxime (asigurata de stavila metalica cilindrica) si una pentru evacuarea plutitorilor si a gheturilor (asigurata de stavila metalica de tip Stoney).
,,Conform graficului de executie, in luna mai, vor fi montate toate echipamentele hidromecanice ale barajului stavilar, inclusiv stavila metalica cilindrica care regleaza tranzitarea debitelor maxime pe Canalul Bega si care are o deschidere de 15 metri, fiind amplasata in campul central al canalului. In luna iunie se vor finaliza lucrarile de reabilitare si punere in siguranta a barajului stavilar, trecandu-se la readucerea scurgerii prin albia Canalului Bega si totodata punandu-se la uscat ecluza", a declarat Titu Bojin, directorul ABA Banat.
Asocierea S.C. SOCOT S.A. Tg. Mures (lider contract) & S.C. Laurentiu H. – S.R.L. Negresti Oas & S.C. Aquaproiect S.A. Bucuresti – S.C. Hidrotim S.A. Timisoara (subantreprenor echipamente) a castigat contractul de baza "Proiectare si executie lucrari de punere in siguranta a Nodului Hidrotehnic Sanmihaiu Roman" din proiectul transfrontalier Romania-Serbia "Repararea infrastructurii de navigatie a canalului Bega".
Lucrarile de punere in siguranta a Nodului Hidrotehnic Sanmihaiu Roman inseamna reabilitarea barajului stavilar si a ecluzei, inclusiv montajul utilajelor si a echipamentelor hidromecanice. Valoarea contractului de baza este de 5.657.517,36 euro cu TVA, valoare finantata prin programul IPA Interreg CBC RO-SRB. Valoarea totala a proiectului este de 7.957.986 euro cu TVA (fondurile programului IPA cat si fondurile proprii).
Pentru a redeschide navigabilitatea pe intreg Canalul Bega este necesara repararea infrastructurii Canalului Bega. Repararea nodului hidrotehnic Sanmihaiu Roman este vitala pentru navigatie, fiind primul nod de biefare, punerea in siguranta fiind impusa si de necesitatea autorizarii pentru functionare in stare de siguranta a barajului, cu atat mai mult cu cat prin intermediul acumularii create in amonte si a nivelului creat se asigura o serie de folosinte pentru municipiul Timisoara.
Lucrarea de la nodul hidrotehnic trebuie sa fie gata pana in august 2021.
Canalul Bega are 114,5 km portiune navigabila, 44,5 km sunt pe teritoriul Romaniei, iar restul de 70 de km pe teritoriul sarbesc.
De asemenea, in locul in care Bega iese din tara, va fi amenajat si un nou punct de trecere a frontierei cu Serbia. Demersurile au fost deja facute, iar infrastructura va fi functionala in momentul in care va fi reluata navigatia si astfel, prin sistemul de canale din Serbia, Timisoara va fi iarasi legata de Dunare si mai apoi de Marea Nordului.

https://www.opiniatimisoarei.ro/se-fac-probe-de-functionare-la-nodul-hidrotehnic




dan tm

Daca dupa atitia ani au reusit sa gaseasca o solutie pentru ecluza Sinmihaiu Roman e bine. Deci o sa deschida navigatia pina in Sirbia.

Inseamna ca ecluza de la Uivar e bine mersi functionala si nu are nevoie de reparatii?
sau a uitat toata lumea ca pina la granita cu Sirbia mai este o ecluza?

elphax

,,Ca urmare a adresei primite de la Administratia Canalului Navigabil Bega prin care suntem informati ca debitul canalului va fi restrictionat in perioada urmatoare in vederea lucrarilor de reparatii la ecluza Sanmihaiu Roman, va informăm ca, incepand de astazi, 11.05.2020, ora 12, si pana in 31.05.2020, transportul naval pe canalul Bega va fi oprit,,, au transmis reprezentantii STPT.