Securitate si Sanatate in Munca (SSM) pe santiere

Started by horatiu.cosma, November 08, 2018, 06:28:26 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

danutzu_1069

@TibiV, da, pare absurd, dar astea nu sunt inventate de noi, ci de altii, cu experienta... cu mult timp in urma..
Ce se poate intampla la asfaltare? , pai sa zicem ca un muncitor se impiedica de un fier si in cadere, da cu capul (fara casca) de o margine a finisorului...  Oare o casca purtata corespunzator (cu bareta legata sub barbie) l-ar fi salvat?
Este un exemplu simplu..

mihaihedes

#16
I a uite umpic la Bechtel cum se lucra....

Asfaltare


Lansare grinzi



Or fi avut ei multe bube dar erau echipati. Poți căuta orice filmare disponibilă și nu îi vezi in pijamale cu "cipică" în cap.

thinker

#17
Sunt 100% de acord cu aplicarea normelor de protectia muncii. Sunt foarte utile.

Daca te uiti cu un ochi critic aproape in fiecare filmare de aproape sunt probleme de acest fel mai mult sau mai putin veridice.
Totusi aceasta firma nu cred ca are un procent prea mare de accidente de munca, comparat cu domeniul constructiilor, si mai ales cu complexitatea, anvergura si viteza lucrarilor pe care le face. Posibilelel explicatii pe care le vad eu:
- angajatii sunt profesionisti, se cunosc si stiu ce fac
- majoritatea lucreaza probabil in domeniu de inainte de inventarea NTSM
- fluctuatie probabil redusa de personal, ceeace scade probabilitatea accidentelor

Pe santier posibilitatile de accidentare sunt infinite, cu tot echipamentul purtat, conteaza mai mult atitudinea si judecata salariatului.

Insa echipamentul de protectie este util si trebuie folosit. Ce am dezvoltat mai sus nu e o scuza pentru a nu fi folosit.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

TibiV

Deci domnul Livache aplica cele mai inalte standarde, conform Normelor de Tehnica Securitatii Muncii:

Ca sa evitam riscul ca muncitorul sa dea cu capul de finisor, nu mai trimitem finisorul....
In general nu este bine sa facem santiere/constructii, caci ati vazut cu totii in ce conditii mizerabile lucreaza aia... Agatati in bena buldo-excavatorului....
Este inadmisibil asa ceva !
Deci: de la anul p...a lucrari de constructii pe santiere. Sa le faca privatii, in PPP...


No women, no cry...
No santiere, no money to pay.... ;)
Si accidente de munca - zero (zero munca, zero accidente)

JUST GREAT !!!!
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

marinul

Din pacate au murit 2 oameni pe santierele Bechtel Gilau-Turda, dar deja suntem mult off topic

TibiV

Poate ne face Ionut un topic de NTSM.
Desi va fi tare sarac.
Bechtel a murit tare de mult....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

GDPR

Pe santier, cele mai frecvente cauze de deces sunt caderea de la inaltime si surparile de maluri la sapatura. Eu am avut accidente mortale sau care s-au lasat cu invaliditate si nu e funny deloc.

subway

Funny e doar echipamentul de lucru standard, slapi si bermude
;)

RaduC

#23
@TibiV

Imi vine sa ma zgariu pe ochi.
1) Pericolul nu se ascunde acolo unde te aștepți. Nimeni nu a murit pentru că i-a căzut ceva în cap în timp ce se aștepta să îi cadă ceva în cap. Plus că pe un șantier, în secunda unu ești aici, în secunda doi poți fi într-o poziție total diferita, care reprezintă un hazard. Plus ca ține de psihologia comportamentală: porți minim casca, mănuși, ochelari, vestă și bocanci cu șpiț pentru ca ești pe un șantier în lucru, nu pentru ca ești pe câmp, chiar dacă șantierul e pe câmp. Plus că analiza riscului poate dezvălui riscuri ascunse.

2) voi ăștia trecuți prin multe și care știți cu ce se mănâncă fabrica și care n-ați pățit nimic tot timpul ăsta și care sunteți bărbați adevărați sunteți cel mai greu de convins că și pe voi va așteaptă neveste, copii, nepoți, amante, etc. acasă, sa ajungeți teferi după fiecare zi de muncă. Și după voi, ii trageți și pe ăi tineri, care cu ochii cât cepele, de la voi învață.

3) in ziua de azi nu frica de amenzi, politie sau concediere ar trebui sa fie principala motivație pentru respectarea normelor de protecție a muncii. Ci grija pentru colegi și prieteni. Când îl vezi pe unul că lasă cuie pe jos după ce a terminat un cofraj, spune-i sa le strângă. Chiar el poate calcă în ele. Sau chiar tu.
Întotdeauna este timp pentru a face o treabă fără a te pune în pericol sau în situații periculoase și angajatorul este obligat sa creeze mediul propice și sa ofere uneltele adecvate pentru asta.

4) ma aștept la o penurie gramada (mersi) de cazuri de asbestoză, peste câțiva ani, la foști muncitori pe șantiere care au fost expuși la fibrele de azbest... Dar despre asta nu se spun prea multe.

Din păcate UMB nu e cu nimic mai bună sau mai puțin vinovată ca alte firme, mai mari sau mai mici, care nu se interesează de siguranta muncitorilor.

Cultura siguranței în muncă se construiește în ani, cu bani și energie cheltuite pentru asta. Cu oameni prezenți pe șantiere permanent, care asta fac: observă, revizuiesc și îmbunătățesc metodele de lucru, permanent. Cu repetarea până la indoctrinare a muncii în siguranță. Păcat ca banii europeni nu ajung și pentru asta... Ar trebui

Ionut

#24
Pe acest nou thread veti putea discuta de SSM pe orice tip de santier: drum, cale ferata, metrou dar si cladiri. Tot ce inseamna santier/constructie. Se poate discuta si despre cadrul legislativ in domeniu sau orice altceva legat de SSM. Exista si lege dedicata SSM, Legea 319/2006, actualizata 2018 privind securitatea si sanatatea in munca. N-ar strica sa o rasfoiti.

thinker

#25
@Radu C, sa mai descretim un pic fruntile, dar 100% focus pe siguranta :)

4) ma aștept la o penurie de cazuri de asbestoză, peste câțiva ani, la foști muncitori pe șantiere care au fost expuși la fibrele de azbest... Dar despre asta nu se spun prea multe.

PENURÍE s. f. lipsă a mijloacelor de existență; sărăcie; lipsă a unor materii prime, mijloace energetice etc. (< fr. pénurie, lat. penuria)
substantiv feminin penurie
*penúrie f. (lat. penuria). Mare sărăcie, mare lipsă: penurie de banĭ, a trăi în penurie. V. carență, indigență.
substantiv feminin penurie

Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

ciprebbe

Au casti in tot santierul, de fiecare data cand am fost le-am vazut (si Gilau si Deva); ca nu le poarta muncitorii e alta discutie.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

paulmare

Au mai fost la bechtel accidente, nu doar cele 2 mortale
Echipament de protectie - toti au salopetele alea portocalii si castile cu umb, baiatul ala care sufla fibra de exemplu si nu are ochelarii "regulamentari" si casca nu cred ca e al lor 

noi am pus tunurile pe umb, care au o gramada de oameni si utilaje concentrati pe un spatiu mic la lilieci, din pacate cine nu munceste nici nu greseste - nu ar fi avut nimeni "materie prima" pentru un reportaj asa frumos ca cel al lui marcel banu pe loturile lui straco sau aktor unde e cate un excavator razlet   

kitsune

#28
Pentru fiecare accident de muncă, letal sau nu, există 1000 de cazuri de "near miss",  cazuri care aveau potențial să devină accidente. Se pleacă de la condiții care nu sunt conforme (de exemplu scule improprii sau echipamente improprii), la a acționa neconform (folosirea în cunoștință de cauză sau nu a echipamentelor neconforme), apoi near miss-ul când scapi ca prin urechile acului și accidentul propriu zis. Faptul că nu au murit oameni pe șantier nu înseamnă că nu există potențial să se întâmple asta.
Lucrez de 23 de ani într-un domeniu unde greșelile sunt majoritatea cu potențial letal, în cazuri fericite lăsându-se cu invaliditate sau incapacitate temporară de muncă. Fără norme de protectia muncii, fără echipament, fără permis de lucru (la înălțime, în spații închise, lucru cu focul, lucru cu instalații presurizate, electrice, etc.), fără analize de risc și mai ales fără raportarea condițiilor, actele potențial periculoase, am avea accidente zilnic.
Ingeniozitatea oamenilor (a se citi inconștiența) în a ocoli normele de protecție a muncii e fantastică. Avem o publicație lunară internă în companie care se ocupă de asta, incidente și accidente. Și din păcate, anual avem 1, 2 câteodată 3 sau mai multe decese ce ar fi putut fi prevenite dacă s-ar fi respectat normele. Nu mai vorbesc de degete sau dinți lipsă sau evacuări cu elicopterul.
Așa că TibiV, cu tot respectul, prefer să termin o segmentare de piston în 14 ore și să dorm liniștit decât să sar peste proceduri și protecții și să o fac în 8 (că tot veni vorba de RK).

Dar realitatea este că, așa cum a spus Voicul, dacă încerci să educi muncitorul român (că despre el vorbim) că e mai bine să pună ochelari când taie cu flexul, mâine se mută la altă firmă care nu-l f*te la cap să poarte cască, că e destule, tot banii ăia îi ia.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

Foarte interesant din punctul de vedere al temei acestui topic, "cu casca, fara casca"...
Atentie, este o filmare care provine chiar de la antreprenor, ITINERA !
Mama proștilor este mereu gravidă... :)