[B] Podul Grant

Started by Ionut, September 25, 2018, 11:01:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alex83

Au aparut primele traverse cu sina montata pe ele. Distanta cam 50 - 100 metri cum se urca pe pod dinspre strada Turda. Poate termina si ei pana la Craciun  :lol:

voicul

#76
Mai sunt poze aici, dar trebuie un mic scroll (nu stiu sa pun link-ul direct): https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=552009865586338&id=366672130786780







Powered by API/PUM imgur uploader

TibiV

In urma cu 2 ore

Quote
Am montat dispozitivele pentru calarea liniei de tramvai Pod Grant. Acestea asigură niveleta și ecartamentul liniei, în timpul betonării
Mama proștilor este mereu gravidă... :)


paullie



Ce or fi asteptat de nu dau drumul?

TibiV

Nu dau drumul pentru ca nu au terminat de sudat sina...

Acelasi user shoppy a postat la electrici o poza foarte interesanta.
Observati numele contructorului care apare pe banner...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

#81
https://mobilitate.eu/linia-41-putea-circula/

Reportaj – Linia 41 ar putea circula pe ambele sensuri în câteva zile după ce a fost reluată sudarea șinelor pe Pasaj Grant
16th January 2020

După o pauza de aproape o lună, o deraiere ce a dus la blocarea liniei 41 pentru peste 2 ore, lucrările de finalizare a sensului Turda – Crangași din zona Pasaj Grant au fost reluate chiar din noaptea ce a urmat deraierii tramvaiului. Mobilitate.eu a atras atenția că lucrarea este tergiversată fără un motiv clar, inclusiv primăria anunțând recent că se lucrează. Astfel, lucrările de sudare, polizare și finalizare a șinelor sunt realizate de echipe ale STB SA, în cursul zilei de 16.01.2020 sudurile fiind realizate aproape total, lucrările fiind concentrate pe detensionarea șinei și polizarea sudurilor. Odată cu finalizarea lucrărilor, linia 41 ar putea circula pe dublu sens pe Pasaj Grant în câteva zile. Conform primăriei, lucrările pe sensul Crângași – Turda vor fi reluate după trecerea sezonului rece. Mobilitate.eu urmărește zilnic evoluția acestor lucrări ce trebuie încheiate cât mai repede pentru a nu perturba circulația celei mai rapide și aglomerate linii de tramvai din oraș.




















Si o poza a aceluiasi autor, dar postata la MU
"in poza vedem cum a mers vagonul deraiat acum 2 zile, a mers asa distanta dintre 2 stalpi.
"

Adica tramvaiul deraiat a "frezat" bine de tot bordurile abia instalate...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

paulmare

TibiV borduri si panselutze - astea nu sunt deloc o problema, oricum se schimbau la anul cu unele rosii sau cu unele noi care sa fie vopsite - trebuie sa "infrumusetzam" nu-i asa ? 

subway

#83
Tibi, e oare sanatos sa sudezi sinele la temperaturi de zero grade?...sau la vara ne trezim cu toata linia <serpuita>?
Temperatura standard pentru sudura e +17grade...

oc7avian

Răspunsul ăsta o să fie un test pentru mine, pentru că ce voi scrie din ce cred că am învățat pe aici în ultimii ani. Deci o să-l rog pe TibiV să mă evalueze :D

La podul Ciurel făceau suduri la ancorele hobanelor la temperaturi negative afară, dar într-un mediu protejat (copertine de jur împrejur, ca un buncăr). Dacă e zona protejată de vânt/intemperii și măcar materialul ce va fi îmbinat e încălzit, atunci ar trebui să fie ok (parcă la Ciurel aveau și ceva "climatizare").

subway

Exista metode destepte de a aduce sina la +17grade dar din ce se vede pe teren nici vorba de asa ceva...
La pod pentru ranforsarea consolelor e vorba de cordoane scurte de sudura, e suficienta o incalzire locala.

alecu26

@TibiV, Retter, printre altele e reprezentantul pe Romania a faimoasei firme Maurer, una din cele mai innovative si bune firme din dimeniul rosturilor de dilatatie si a aparatelor de reazem.

https://www.maurer.eu/en/index.html
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

RazvanN

 Relativ la comentariile anexate pozei cu deraierea: alea chiar sunt broduri proaspat instalate?
Nu par si nu arata ca ce se vede in poze pe pod, unde au refacut intr-adevar bordurile. Inclusiv rugina de la baza stalpilor [inexistenti in poza] dinspre partea carosabila ma face sa cred ca sunt cele vechi. 

TibiV

#88
@RazvanN,
sunt borduri intalate de cel mult 2-3 luni...

@oc7avian,
sunt inginer de MAI (Motoare cu Ardere Interna), nu de cai ferate (iar tramvaiul este o cale ferata...)
Dar bunul simt ingineresc zice ca lucrurile stau cam asa:

Asa cum ai spus, la podul Ciurel făceau suduri la ancorele hobanelor la temperaturi negative afară, dar într-un mediu protejat.
Adica in zona sudurii si acorele, si tablierul erau la (aproximativ) aceeasi temperatura. Si ambele parti (ancore & tablier) sunt din acelasi material (otel), deci se vor dilata/contracta in mod similar....

In cazul sinelor, situatia este complet diferita...
Indiferent de temperatura, pamantul (solul) nu se dilata si nici nu se contracta (caci altel, iarna, Brasovul ar trebui sa fie mai aproape de Bucuresti...)
Deci distanta dintre rampa Turda si rampa Crangasi ramane aceeasi...
Pentru ca vorbim despre un pasaj, evident ca vor exista diltari/contractari ale grinzilor/tabierului, si exact pentru asta sunt rosturile de dilatatie si aparatele de reazem.
Dar in cazul sinelor NU ai rosturi de dilatatie - ma rog, nu ca cele de pe calea de rulare rutiera....

Asa ca atunci cand sudezi niste sine din otel pe o lungime de aproape 1 km trebuie sa iei in calcul si gerul, si canicula...

Cand este ger in Bucuresti, temeraturile se duc spre -15 grade.
Cand este canicula, temperatura la nivelul solului poate sari de +45 grade. In Bucuresti au fost ani cu o canicula atat de intensa, incat sinele s-au ridcat efectiv in aer, au iesit din "canalul" din placi - este vorba despre zonele cu celebrele placi "OR" (Otelul Rosu), placi de beton in care sina este pur si simplu asezata, fara nici o fixare...

Deci pentru a putea "acoperi" tot ecartul posibil de temperaturi, sudura trebuie facuta la o temperatura "medie", care este pe undeva pe la 15-20 grade Celsius...

(Daca "am dat-o de gard" rau, il rog pe subway sa ma corecteze... Desi la el, la -10 metri, temperatura este cvasi-constanta...  ;))

Putin off-topic...

In timpul functionarii motoarelor cu ardere interna, cele mai importante parti in miscare (pistonul, cilindrul, segmentii, supapele, tachetii) se "incing" rau. Spre 120-140 de grade Celsius. (Nu mai mult, ca se auto-aprinde uleiul...)
Toate jocurile dintre aceste componente se calculeaza la temperatura normala de functionare. Adica la 120-140 de grade.
Doar ca piesele respectiva NU se pot uzina la temperaturile respective. (Poate astazi s-ar putea, dar regulile industriei au fost create inainte de aparitia robotilor care pot lucra la aproape orice temperatura...)

Asa ca la proiectare se procedeaza invers: se pleaca de la temperatura normala de functionare, si (in functie de materialul din care este facuta piesa respectiva) se calculeaza dimensiunea exacta la temperatura "standard" de prelucrare: 20 grade Celsius.

Corolar 1:
- Nu va mirati daca iarna consumul creste. Este normal. Cand temperatura initiala a motorului este de -10...-15 grade, piesele vor ajunge mult mai greu la temeratura normala de functionare, iar scaparile de gaze (in carter) vor fi mult mai mari pana cand pistonul, cilindrul si segmentii vor ajunge la temperatura optima, la care este proiectat motorul sa functioneze.
OBS.: cresterea consumului poate fi spectaculoasa daca faceti drumuri scurte (nu apuca motorul sa se incalzeasca, ca se si raceste la loc...) Scapari permanente de gaze, pentru ca piesele nu se vor dilata niciodata la "temperatura normala", la care jocurile sunt minime, asigurand etanseitatea maxima...

Corolar 2a:
- daca a fost prea frig in hala atunci cand s-au prelucrat piesele respective, s-ar putea sa aveti permanent un consum usor marit fata de "cartea tehnica".

Corolar 2b:
- daca a fost prea cald in hala atunci cand s-au prelucrat piesele respective, s-ar putea sa aveti surprize mult mai neplacute: de exemplu sa "nu traga" motorul sau sa vi se gripeze. Riscul asta scade dupa cateva mii de kilometri, prin uzura, dar asta inseamna ca "s-au dus" si straturile de durificare... In loc sa te tina motorul 250.000 de km, va ceda dupa 100.000....

Nu stiu cati dintre voi ati vazut filmuletul postat de mine in urma cu doua saptamani, aici: https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=14.msg271156#msg271156

Iar Io a sesizat foarte bine:
Quote from: Io on January 03, 2020, 01:09:10 AM
- muncitorii sint imbracati lejer. Pai unde e frigul din hala?
- etc, etc

Pai fix asta este ideea: muncitorii nu trebuie sa poarte nici șube, nici sa umble in maieu sau slapi.
Intr-o fabrica de motoare, temperatura trebuie sa fie constanta (si placuta).
Adica vreo 20 de grade Celsius... Ca la manual.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

paulmare

http://www.afer.ro/legislatie_nationala/Ordin%20nr.%201192%20din%202006%20-%20include%20anexele.pdf

asa ca idee cum e la cf, depinde ce sudeaza, cu ce sudeaza etc
la stb, cum scrie pe facebook duamna - probabil ca aceea e norma