Industria auto în România

Started by Ionut, September 16, 2011, 10:46:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

sebba

Poate era pibul mai mic dar cu toate astea tara scapase de datorii, era suverana, nu era pashalac european...

Poate ca exportul fordului se calculeaza la exportul Romaniei dar profitul merge la ford nu la buget, d-aia nu ma coafeaza deloc realizarile astea

Chiar as vrea sa ma insel si sa am o parere prost formata dar realitatea din tara imi da dreptate
Sailing away! S/Y Haimana

cricric

^^ Profitul CFR si Posta Romana merg la buget.

sebba

^^sesizez o usoara nota sarcastica, dar ai dreptate, cumva... insa acelasi regim care-i face pe unii ca cei de la ford sa faca profit in Romania ii face si pe cei de la CFR, Posta Romana, Oltchim etc sa mearga pe pierdere...

marele pacat e ca nu suntem condusi de hotii nostrii

inchei cu asta offtopicul si-mi cer scuze mai ales lui Ionut care are totusi mare dreptate sa nu ne lase sa aberam aiurea pe teme aiurea...
Sailing away! S/Y Haimana

Sargon1806

Incep prin a-mi cere si eu scuze pentru acest off-topic.

Nu ma bag in discutii tehnice atunci cand vine vorba de constructii, pentru ca nu am pregatire in domeniu, dar ma bag pe chestii economice, pentru ca am pregatire in domeniu. Despre perioada de dinainte de '89 nu vreau sa spun multe. Intr-adevar, aveau toti loc de munca. Dar munca nu respecta principiul eficientei. "Noi ne facem ca muncim, ei se fac ca ne platesc" de atunci vine. Vreti sa vorbim de fabricile de nasturi de la Jimbolia sau din Bucuresti? Da... fabrici de nasturi. Ma intreb care este necesarul de nasturi la nivel mondial de a fost nevoie de fabrici de nasturi in Romania. Apoi, Marele Carmaci nu era si Mare Economist, de vreme ce a hotarat achitarea datoriei externe a Romaniei cu pretul infometarii populatiei, adica ucigand consumul. Da, sigur veti spune, consumerismul e de la imperialisti. Veste proasta... si Mao Zedong, si Lenin, si Kim Il Sen au ceva in comun: toti consuma. Vrei sa achiti datoria externa? Fa-o din excedentul de balanta comerciala (hopaaa... exporturile). Omorand consumul patesti ce-am patit noi. Ne-am trezit in '90 in curu' gol, dar fara datorii. Iar apoi ne-am umplut de datorii ca sa ne acoperim curu' (scuze pentru terminologia neacademica). Peste asta, tot ce mai era in tara asta, bun sau rau, au vandut nemernicii de dupa la fier vechi. Dar repet... PESTE asta.

Legat de Ford si de exporturile Ford. Vreau sa va anunt ca Germania si Japonia sunt tari exportatoare net. Nu-mi pare ca o duc deloc rau. Nu-i deranjeaza dependenta de "straini" si nici nu par sa-si doreasca "epoci de aur". Daca Germania sa zicem ca are ceva resurse naturale, la Japonia e panica mare. Ce resurse are Japonia, o tara pe o stanca aruncata in ocean? Va spun ceva numele Honda, Suzuki, Toyota, Mitsubishi, Kawasaki, Sony, Casio, Matsushita (Panasonic)? Sunt o mica parte din ce exporta Japonia. Bun, e adevarat ca astea sunt marci autohtone, deci profiturile raman acolo. Adevarat! Daaaar... nu putem cladi o economie intreaga in jurul firmei Dacia. E nevoie de firme mari care sa creeze locuri de munca in Romania. Mai multe locuri de munca = mai putina oferta de munca (adica mai putini someri) = salarii mai mari (datorate cresterii cererii de munca). Mai multe firme straine in Romania = mai multe taxe si impozite platite la stat = mai multi bani de dat la investitii (da, si la clientela... din pacate).

Eu sunt printre altele si profesor de economie, iar celor care veneau la orele mele le vorbeam adeseori de rolul unei autostrazi in Romania. Le spuneam ca nu este un drum pentru soferi grabiti, ci este in primul rand o cale comerciala, precum cele care au asigurat prosperitatea Imperiului Roman acum 2000 de ani. Rolul ei este de a asigura un acces rapid si ieftin al marfurilor si al altor bunuri de productie. Existena autostrazilor atrage investitorii straini, la fel cum absenta lor ii alunga (vezi cazul Mercedes). Sigur ca ma ajuta si pe mine sa ajung la mare in doua ore in loc de patru, dar asta e un bonus. Si cata vreme vom continua sa masuram eficienta unei autostrazi in (MZA x taxa pe 100 km / cost de realizare), vom pierde din vedere fix impactul unei autostrazi, adica aceea de a aduna de ambele parti ale ei investitori. Fabrici, depozite, statii de carburanti, unitati de cazare (atat de tranzit cat si ca urmare a cresterii turismului). Toate acestea ducand, prin aportul la bugetul local, la dezvoltarea acelor zone.

Sper ca aceste consideratii ne ajuta sa capatam o perspectiva ceva mai cuprinzatoare a fenomenului numit "autostrada" in relatie cu industria locala.
Inchei cum am inceput, prin a-mi cere scuze pentru off-topic.

BoGDaN

Dacia are o singura mare greseala dupa parerea mea - am mai spus si repet. Pentru a nu manca din Renault, ei lasa masina cu lipsuri in ceea ce priveste siguranta activa si pasiva. N-ai ESP standard, n-ai airbaguri pentru cap-cortina nici macar optionale. Ai doar masini de 3-maxim 4 stele. Daca Dacia avea 5 stele pe linie, ea avea vanzari mult mai mari. Nu te joci cu siguranta, siguranta inspira incredere atunci cand cumperi o masina.

mariansb

"Un popor care alege politicieni corupti, impostori, hoti, tradatori , nu este victima, ci complice." - George Orwell

Ionut

Da... insa e vorba doar de componente. :(


Ionut

Daca vine acolo Daimler sigur se face.
Cica maine se ia decizia in Germania si joi se pare ca se va anunta oficial... sa asteptam detaliile.


Ionut

Aha, cutii de viteze. E bine. Mai intai cutii de viteze, apoi motoare, apoi masini. :lol:
Sa fie primit! 300 de milioane nu e chiar asa de colo... e o investitie maricica.

bb13

si sursa oficiala

http://www.daimler.com/dccom/0-5-7171-1-1593156-1-0-0-0-0-0-9296-0-0-0-0-0-0-0-0.html


din partea Starting in 2014, the current generation of front dual clutch transmissions will also be assembled there. This will thus provide additional assembly capacities to complement Stuttgart, where the assembly has been concentrated to date. Subject to the support of the Romanian government for the expansion of the production capacities, it is planned that a new generation of automatic transmissions for cars will also be produced in the new production network involving the locations in Stuttgart (full production including assembly) and Sebes (assembly only) starting in 2016. eu deduc ca e vorba de o investitie care se va face destul de rapid, in perioada 2014-2015, urmand ca din 2016 sa se discute de o posibila noua extindere.

cezar-mario2012

 Baieti va invit sa vedeti diferentele dinte Loganul 2 Romania si Loganul 2 Rusia :

http://www.youtube.com/v/bZ6Dtw2aIZk/

Vrea sa vad comentarii, ce are diferit ? Pentru cei ce nu stiu rusa motorul de start este de 1.2 tci 115 CP.

Chagall

#343
Un nou export Dacia surprins azi in tranzit prin gara Arad.



Mai multe poze aici
The Guardian: "Autostrăzile din România sunt ca vampirii, toată lumea a auzit de ele, dar nimeni nu le-a văzut"

bogdymol

QuoteCNN a vizitat uzinele Dacia: "Povestea de succes a României", titrează americanii

Reporterii CNN au vizitat atât Uzinele Dacia, cât şi Portul Constanţa, unde au urmărit procesul de fabricaţie şi export al automobilelor produse la fabrica Dacia, subliniind că Dacia este cel mai profitabil exportator al ţării.
articolul integral si reportajul CNN pe automarket.ro
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele