News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Industria auto în România

Started by Ionut, September 16, 2011, 10:46:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Ionut

:( RIP!




A murit Constantin Stroe, fost director general Dacia

Constantin Stroe, fost director al Automobile Dacia si presedinte al asociatiei industriei de componente auto din Romania a decedat sambata, la varsta de 74 de ani. A lucrat la Dacia din 1968, iar intre 1990 si 2002 a fost director general al uzinei, fiind apoi vice-presedinte al Consiliilor de Administratie Automobile Dacia si Renault Technologie Roumanie. Stroe suferise la final de noiembrie un accident vascular cerebral si fusese operat. "Constantin Stroe este omul a carui viata se confunda cu marca Dacia si intreaga industrie auto din Romania", se spune intr-un cmunicat al Renault Romania.

Hotnews

JohannDB

Din păcate, ca și-n multe alte domenii, suntem acum, martorii "plecării la stele" a unei generații de oameni..... Odihnească-se în pace ! Încotro Dacia ?

Ionut

Înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Franța au crescut cu 13,4% în 2016,
cu mult peste avansul pieței


Înmatriculările de autoturisme noi Dacia în Franța au avansat cu 13,4% în 2016, la 110.529 unități, ceea ce corespunde unei cote de piață de 5,48%, în timp ce piața a crescut cu 5,1%, la 2,015 milioane de unități, arată datele publicate luni de Comitetul Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA).  În luna decembrie, înregistrările de autoturisme Dacia au scăzut cu 6,5 %, la 9.770 unități, iar cota de piață a atins 5,03%, în timp ce piața a avansat cu 5,8%, scrie News.ro. La nivelul pieței franceze, înmatriculările de autoturisme noi au atins peste 2,015 milioane de autoturisme în 2016 și 194.381 de unități în luna decembrie. Prin evoluția înmatriculărilor în 2016, Dacia este a cincea marcă de pe piața franceză, după Renault (407.933 autoturisme înmatriculate), Peugeot (335.884), Citroen (195.011) și Volkswagen (143.102).

Profit.ro

JohannDB

#1173
Nu cred că a mai fost pe aici, este un "articol" din 27.12.2016...... Dacia Duster vs. Bentley Bentayga...

Ionut

Noul Ford şi semnele de întrebare din retailul auto

Pentru industria auto, 2017 este anul în care se aşteaptă ca Ford să înceapă producţia unui nou model la Craiova, în timp ce pe liniile de producţie de la Mioveni vor ieşi branduri Dacia ,,în haine noi". Se pregăteşte terenul şi pentru o nouă investiţie de calibru, după ce România a pierdut în favoarea Ungariei şi a Poloniei proiecte de sute de milioane de euro?

- Un nou Ford la Craiova. Ford România va demara în vara acestui an producţia noului Ecosport, SUV de clasă mică ce va fi comer­cia­lizat la nivel european. Modelul va duce uzina la peste 150.000 de unităţi anual, triplu faţă de nivelul actual.

- Dacia se reînnoieşte. Logan şi Sandero facelift, lansate la fi­nalul anului trecut readuc creş­terea la Mioveni, iar din pri­mă­vară este aş­teptat Duster cu trans­mi­sie auto­mată. Spre finalul anu­lui va veni Duster II, SUV-ul care va duce Auto­mo­bile Dacia la un bu­siness de peste 20 mi­liarde de lei.

ZF

adymartianul

La o productie de 150000 de masini Ford ar ajunge la exporturi de cel putin 3 miliarde de euro. Pacat ca fabrica asta nu va ajunge niciodata sa produca la capacitate maxima

Ionut

Înmatriculările de autoturisme noi Dacia în Germania
au urcat cu 7,3% în 2016, la aproape 49.124 de unități


Înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Germania au crescut cu 7,3% în 2016, la 49.124 de unități, pe o piață care a avansat cu 4,5%, la peste 3,35 milioane de autoturisme, potrivit datelor publicate de autoritatea germană pentru transporturi auto - KBA.  Dacia a consemnat în 2016 o cotă de 1,5% pe piața germană, în creștere ușoară față de primele 11 luni, când nivelul era de 1,4%, scrie News.ro. În luna decembrie, pe piața din Germania au fost înregistrate 4.534 de autoturisme Dacia, cu 18,3% peste nivelul consemnat în aceeași perioadă a anului trecut, iar marca a obținut o cotă de piață de 1,8%. Piața auto germană a crescut în decembrie cu 3,7%, la 256.533 de autoturisme.

Profit.ro

Ionut

Ce a marcat industria auto din Romania in 2016

Industria auto romaneasca a avut un an 2016 plin, cu vanzari in crestere, noi investitii straine importante din partea unor companii precum Daimler, Porsche, Continental si Bosch, un nou model Ford a fost confirmat oficial pentru a intra in productie la Craiova, iar salariile de la Dacia au crescut. Pe de alta parte, productia auto nationala a scazut constant, iar parintele Dacia si al industriei auto din Romania, Constantin Stroe, a murit. Iata, pe scurt, cum arata o radiografie a anului 2016 in industria auto locala.

0-100/Hotnews

Ionut

Piaţa auto a revenit la peste 100.000 de maşini vândute
Românii au plătit 1,7 mld. € pe maşini noi în 2016

Piaţa auto locală a revenit oficial la peste 100.000 de autoturisme noi livrate într-un an, după ce anul 2016 s-a încheiat cu un volum de cel puţin 110.000 de maşini, potrivit estimărilor ZF făcute pe baza datelor Asociaţiei Producă­torilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). Vânzările către persoanele fi­zice, care au reprezentat în 2016 circa 20% din piaţă, au fost susţinute de programul Rabla, care deşi demarat târziu a fost extins treptat de la 17.000 la 25.000 de tichete a 1.500 de euro fiecare, ajungând astfel la volu­mul din anul anterior. Pe de altă par­te, în timp ce pe maşini noi românii au chel­tuit 1,7 mld. euro, luând în cal­cul un preţ mediu de 15.000 de euro cu TVA, piaţa maşinilor vechi importate din Vest s-a ridicat la 2 mld. euro, luând un preţ mediu de 7.000 de euro pentru cele circa 290.000 de maşini înregistrate. Anul acesta es­te posibil ca importurile de auto­mobile vechi să explo­de­ze, în condiţiile în care tim­brul de mediu a fost eliminat.

Dacia a fost în continuare bran­dul cu cele mai mari vân­zări, cu circa 34-35 de mii de autoturisme noi livrate, po­tri­vit estimărilor ZF, în creştere cu 3%, în contextul în care spre finalul anului a lansat noile Logan şi Sandero facelift.

ZF

Ionut

Vor exista măsuri compensatorii pentru industria auto,
odată cu eliminarea timbrului de mediu (ministru)


Daniel Constantin, vicepremier și ministru al Mediului, susține că vor exista măsuri compensatorii pentru industria auto odată cu eliminarea timbrului de mediu, argumentând că principala problemă în acest sector nu este colectarea ci cheltuirea fondurilor și dezvoltarea de programe. "Este o discuție pe care o vom avea la momentul când se va elabora bugetul. Timbrul de mediu s-a atacat tot timpul în instanța, iar statul trebuie să plătească eșalonat foarte mulți bani pentru cei care au plătit acest timbru de mediu. (...) Problema nu este neapărat cum să alimentăm (Administrația Fondului pentru Mediu n.r.), pentru că dacă vă uitați 70% din fondurile pe care le-au avut nu s-au cheltuit. Deci nu e problema colectării ci problema cheltuirii și dezvoltarea de programe în această zonă și pentru a face un mediu mai prietenos", a explicat Daniel Costantin, la Digi24.

"Sigur că vor exista (măsuri compensatorii n.r.), după ce le vom discuta cu dânșii le vom prezenta și public. Cu siguranță producția de autovehicule este foarte importantă pentru țara noastră și vorbim de doi mari producători, într-adevăr cu capital străin, dar care de-a lungul timpului au avut deschidere guvernamentală foarte mare și vor avea în continuare. Eu ca ministru al Mediului voi fi preocupat ca pe piața românească să fie autovehicule cât mai noi și care să polueze cât mai puțin", a precizat Constantin.

"Acciza în prețul carburantului este o discuție care a fost și la nivel tehnic și politic, dar care nu este suficient fundamentată și nu poate intra în discuție cel puțin acum. Toate le vom discuta la momentul potrivit. (...) Repet, avem fonduri suficiente și vom lua măsuri cu fondurile pe care le avem astfel încât gradul de poluare să fie cât mai redus", a subliniat ministrul Mediului.

Agerpres

voicul

Timbrul de mediu va fi inlocuit de o alta taxa auto. Motivul? Productia interna de masini Dacia si Ford

Timbrul de mediu a fost eliminat, dar o noua taxa auto va aparea in locul lui pana la finalul anului. Motivul este sprijinirea productiei interne de masini, Dacia si Ford.

http://www.money.ro/timbrul-de-mediu-va-fi-inlocuit-de-o-alta-taxa-auto-motivul-productia-interna-de-masini-dacia-si-ford/

Nu e nimic nou pana la (cel putin pentru mine):
"Noul Guvern promite eliminarea timbrului de mediu pentru inmatricularea auto de la 1 februarie 2017 si a impozitului auto de la 1 ianuarie 2018."

Si la o alta cautare:
"Și impozitul pe terenul agricol ar urma să fie de 0 %, de la 46 de lei pe hectar, de la 1 ianuarie 2018, la fel și impozitul pe autoturisme cu o capacitate mai mică sau egală cu 1.600 de centimetri cubi, motociclete, microbuze, autobuze, tractoare, remorci, autovehicule de transport marfă, etc."

Sursa: https://www.agerpres.ro/politica/2016/11/16/psd-vrea-tva-de-18-de-la-1-ianuarie-2018-si-impozit-pe-dividende-0-program--21-52-43

JohannDB

#1181
Quote from: voicul on January 10, 2017, 02:56:40 PM
Timbrul de mediu va fi inlocuit de o alta taxa auto. Motivul? Productia interna de masini Dacia si Ford.
.......................................................................................

     
     Stimate coleg voicul, asta este de amar de ani  de zile "motivarea" motivului...motivării.
     Sincer, și eu vreau să-mi schimb mașina, dar "mă cam doare" când mă gândesc la un credit bancar și la condițiile lui... M-am fript acum 10 ani, când am început cu o rată de 400 lei și-am terminat cu 800 și de lei !! Dobânda cu două cifre foarte, foarte apropape de 20%, ROBOR-ul la fel de mare (poveste pe care băncile  o repetă iar)....
     Producția Dacia și Ford.... De ce oare o mașină la intern e mai scumpă ca mașină de la extern, cu aceleași dotări și motorizare, dar marea problemă rămâne sistemul de creditare bancară pentru așa ceva. Eu de ce nu pot avea o dobândă de 1,xxx  sau 2 % la o mașină nouă și ceva la 2,xxx la ceva second ??? De aici apar diferențe și fuga după mașini de mâna adoua, din păcate.....
     Și legat de taxa de mai sus, vreau să văd unde mai e cuprinsă în prețul carburanților, pentru că-n buna tradiție locală, până nu plătim de două-trei ori pentru același lucru, nu suntem....sănătoși (vezi taxa de drum, vezi taxa srtv, sănătatea...etc).... Și vai mama lui de salariu.


Dan027

Quote from: voicul on January 10, 2017, 02:56:40 PM
Timbrul de mediu va fi inlocuit de o alta taxa auto. Motivul? Productia interna de masini Dacia si Ford
La ce sa ii mai ajutam cand Ford nu si-a indeplinit nici macar obligatile prevazute pentru ajutorul de stat pe care l-a primit?!

Nu mai bine ii aduceam si pe altii!?
Am pierdut 2 mari producatori de masini care doreau sa investeasca in Romania:
1. Mercedes
2. Jaguar & Land Rover

adymartianul

Si statul a indeplinit ce a promis?

Dan027

Quote from: adymartianul on January 10, 2017, 05:07:51 PM
Si statul a indeplinit ce a promis?
Ce a promis statul? Si daca a promis unde este angajamentul contractual?

Obligatile "Ford-ului" nu erau niste amarte de promisiuni ci niste angajamente contractuale...
QuoteMinisterul Finanțelor Publice (MFP) va prelungi până în 2025 perioada de realizare a producției asumate, potrivit unui comunicat al ministerului, remis, vineri, AGERPRES.

Nu vedem padurea din cauza copacilor... sunt atatea companii care ar fi vrut sa bage bani in Romania si noi ne plafonam la 1-2...