News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Industria auto în România

Started by Ionut, September 16, 2011, 10:46:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

frunzaverde

Quote from: TibiV on March 04, 2016, 04:13:41 PM
Dar nu m-aş mira să pună clientul să plătească toate costurile realizării LEA.

De obicei chestiile astea se negociaza intre furnizorul de electricitate, guvern (daca se ofera un ajutor de stat pentru infiintarea fabricii, ceea ce e foarte, foarte probabil) si consumatorul final. Este absolut normal ca o parte din costurile de infrastructura sa fie ale clientului unic, la fel cum este normal ca o parte sa fie suportate de furnizor. Ambii castiga din existenta liniei, ambii platesc.

Romania nu sta foarte bine la proceduri si birocratie pentru obtinerea electricitatii, dar chiar si asa durata medie de racordare, de la prima initiativa de constructie a unui bransament la prima zi de livrare este de 155 zile. Este foarte probabil ca durata totala in conditiile necesare unei racordari sa fie nu mai mare de dubla din cauza constructiei bransamentului, care e destul de complex din cauza puterilor mari. In conditiile in care lucrarile efective de constructie a fabricii vor dura substantial peste un an, nu e nevoie de vreo "birocratie" inaintea anuntului oficial.

In plus, presupun ca se poate aranja constructia bransamentului prin orice furnizor de curent din Romania, care sa se ocupe in numele clientului de constructia bransamentului etc. - nu trebuie mers la operatorul retelei nationale.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Ciprianul

#1006
In presa din Austria a aparut un articol legat de o mare uzina care monteaza masini si in acel articol cica se spnea ca aceasta uzina doreste sa investeasca intr-o noua uzina in Romania. Precizez ca aceasta uzina este cea care produce. Mini,BMW X3,X5, Mercedes E Classe plus multe alte masini.
Am sa caut acel articol si am sa il postez aici pentru cei care cunosc limba germana.
Linkul de mai jos e pagina oficiala a acelei uzine.


http://www.magna.com/de/kompetenzen/fahrzeugentwicklung-und-auftragsfertigung/impressum


Aici mai jos aveti tot de la ei de pe site clienti pentru care ei lucreaza. Cele mai cuoscute marci auto. Am o gramada de prieteni romani care lucreaza in Graz pe liniile lor de montaj.

http://www.magna.com/de/%C3%BCber-magna/kunden
Romania....o tara unde toti dar absolut toti pot face un ban...egal CUM dar fac.

cricric

Da-ne te rog si articolul din presa care vorbeste de Romania.

Xenos

Am dat un google, nimic in presa GERMANA despre investitia Mercedes in Romania. Sper sa nu fie doar un zvon!

mash510void725

Mercedes nu a pronuntat pana in acest moment o tara in care va investi intr-o noua uzina, insa cel putin avem certitudinea ca vor sa-si deschida o noua uzina in Europa si ca vor lua o decizie pana la sfarsitul anului 2016. Iata mai jos un articol din saptamanalul german Automobilwoche  tradus de catre mine

http://www.automobilwoche.de/article/20160301/NACHRICHTEN/160309985/entscheidung-uber-neues-werk-in-europa-noch-in-diesem-jahr

si traducerea aproximativa

QuoteProducatorul auto Daimler își propune ca până în anul 2020 sa construiasca o noua uzina de automobile in Europa. Acest lucru a fost confirmat de seful de productie al Mercedes, Markus Schäfer, pentru saptamanalul auto la Salonul Auto de la Geneva. "Pana la sfarsitul acestui an dorim să luăm o decizie", a spus Schaefer. Noua facilitate va fi proiectata pentru flexibilitate maximă și prin urmare va trebui să aibă un grad semnificativ mai scăzut de automatizare, fie că vor fi produse vehicule cu tracțiune spate sau față acolo, depinde cum va evolua cererea în următorii ani. In ultimii ani, Rusia a fost întotdeauna o opțiune în acest sens, dar este de așteptat având în vedere situația economică sa nu fie amplasata acolo. Germania este exclusa ca locație. Uzinele mari existente în Sindelfingen, Bremen si Rastatt sunt - așa cum sunt definite deja - restructurate. De asemenea, în cele două Americi capacitate cresterea capacitatii de productie este epuizata. În afara de Mexic, alte lucrări pentru constructia unei noi uzine nu sunt planificate. Din anul 2018 noi modele compacte de Mercedes vor fi lansate pe linia de productie.

Mercedes doreste de asemenea sa construiasca noi fabrici pentru motoare

Mai mult decât atât Markus Schäfer a anunțat construirea a două noi fabrici de motoare. Una dintre ele va fi construita în China, în cazul în care limitele de capacitate ale primei uzine de motoare de la Beijing se vor epuiza având în vedere ratele de creștere rapidă. Este de așteptat ca a doua fabrică producătoare de agregate să fie construita în Europa de Est. Cu privire la locația exactă Schäfer nu a vrut să spună nimic. Investițiile sunt de așteptat să se ridice la mai multe miliarde de euro.

Vanzarile au crescut in ultima vreme

Vanzarile de Mercedes au crescut rapid în ultimii ani. Astfel că Daimler a vândut în 2015 la nivel mondial 1,87 milioane de mașini, o creștere față de anul precedent cu 13,4 la sută. Împreună cu brand-ul SMART a fost chiar aproape două milioane de mașini. Dinamica continua de asemenea si în anul 2016. În luna ianuarie, vanzarile Mercedes au crescut cu aproape 20 la sută. Toate uzinele lucrează prezent aproape de capacitatea maxima pentru a satisface cererea.

mash510void725

#1010
Nu e despre industria actuala din Romania, dar daca ne dorim cu adevarat ar putea fi.

Cat de tare se lupta Ungaria pentru a incerca sa convinga Tesla Motors sa-si deschida uzina pe teritoriul ei

QuoteAutoritatile din Ungaria si-au propus sa faca tot posibilul pentru a convinge Tesla Motors sa-si deschida o uzina pe plan local si se lucreaza si la nivel diplomatic pentru ca producatorului american de masini electrice sa i se creeze cadrul perfect. Ar fi cea mai moderna uzina auto din regiune si inca un exemplu despre cum o tara poate castiga enorm daca vrea cu adevarat sa gazduiasca investitii importante. Cel mai recent exemplu este uzina Jaguar Land Rover care a fost castigata de Slovacia dupa o batalie crancena cu Polonia.


Tesla Motors are din toamna anului trecut o unitate de asamblare in Olanda, insa inca de anul trecut au aparut informatii despre o posibila uzina in Europa Centrala, candidata numarul 1 fiind Slovacia.

Insa pentru o investitie atat de importanta se bat mai multe tari din regiune, iar publicatia portfoliu.hu a dezvaluit faptul ca autoritatile ungare vor cu orice pret sa convinga Tesla Motors ca tara lor este cea mai buna optiune. Acum un an, ambasadorul ungar in SUA, Réka Szemerkényi a vizitat sediul Tesla din SUA si tot anul trecut oficiali de la Budapesta au vizitat uzina din Olanda pentru a afla exact ce are nevoie Tesla Motors.

Compania americana  a vandut 50.000 de masini anul trecut, din care 16.000 in Europa. Norvegia a fost cea mai mare piata, cu peste 4.000 de unitati. In Danemarca s-au livrat 2.700 unitati, iar in Olanda 1.900 masini. In alte doua tari s-au depasit 1.500 unitati: Germania si Elvetia.

Miza este uriasa fiindca uzina va fi cea mai moderna din regiune, fiind vorba de masini electrice cu autonomie mare si cu multa tehnologie in ele. Tesla Motors va lansa Model 3, un mult-asteptat sedan care ar trebui sa coste 35.000 de dolari, pret care ar face ca masina sa fie mult mai accesibila decat alte modele electrice.

Tesla Motors ar avea nevoie de o uzina in Europa Centrala, unde exista multi furnizori de componente, iar forta de munca este mai ieftina decat in Vest. In plus, infrastructura (rutiera si feroviara) este buna. Insa Tesla Motors nu se grabeste sa deschida o uzina europeana fiindca vrea intai sa vada cum merge cererea in piata, astfel ca un anunt va fi facut probabil in 2017.

Ungaria da dovada de profesionalism incercand din timp sa capteze atentia companiei americane, care altfel probabil nu ar fi luat in serios Ungaria.

Tesla are aproape 100 de magazine si puncte de service in Europa, insa nu s-a dezvoltat la est de capitala slovaca Bratislava. O uzina in regiune ar ajuta mult patrunderea masinilor electrice de mare performanta in zona Europei Centrale.

Ungaria are deja uzine Audi, Mercedes-Benz, Suzuki si Opel, iar baza de furnizori premium este mare. Astfel, Tesla Motors ar veni pe un teren partial pregatit.

Tesla Motors vinde jumatate din productie in SUA si o treime in Europa, unde in septembrie 2015 a deschis prima sa unitate de asamblare, la Tilburg, in Olanda. Capacitatea este de 450 masini/saptamana si poate ajunge la 1.000 masini.

Tesla Model S costa intre 65.000 si 90.000 euro in Europa, in functie de versiune, performante si autonomie.

Sursa: http://0-100.hotnews.ro/2016/03/09/cat-de-tare-se-lupta-ungaria-pentru-a-incerca-sa-convinga-tesla-motors-sa-si-deschida-uzina-pe-teritoriul-ei/

frunzaverde

#1011
Eu nu inteleg o chestie - Tesla nu are nici o intentie pe termen scurt-mediu sa deschida o fabrica in Europa. Musk a spus simplu - lansam un nou model, E sau 3 sau cum i-o zice, care va fi in productie de serie in 2017-18, vedem in 2-3 ani daca se vinde in Europa si Asia, daca da, vedem daca deschidem linii de productie acolo. Adica o decizie de a construi undeva in 2020-2022.

Asta daca firma n-o da faliment pana atunci, pentru ca la pierderi de 800 de milioane de $/an exista riscul asta mai ales daca investitorii decid ca pariul pe masini electrice nu se mai justifica (adica preturi mici la combustibil pe o perioada lunga). Si asta daca Tesla va vinde suficiente masini incat fabrica curenta sa nu mai ajunga (care la fostul proprietar a produs pana la 530.000 de bucati pe an; Tesla produce vreo 50.000 acum, deci mai are loc berechet de expansiune).

Ce e clar daca vor dori si vor avea resursele sa deschida o fabrica in Europa este ca vor avea nevoie sa transporte baterii LiIon de la fabrica lor din SUA. Pe o scara uriasa. Baterii care au necazul imens de a fi extrem de periculoase in vrac, extrem de scump si riscant de carat aero, si scump de manevrat intermodal. Sunt o durere suficienta incat scaderea distantei de transport a lor compenseaza cu varf si indesat diferenta de cost cu forta de munca. Din cauza asta vad prima lor fabrica mai degraba in zone din Europa cu experienta in electronice si cu lanturi logistice apte de asa ceva (adica NL, IE, UK sau DE/FR), aproape de un port, decat in Estul Europei, departe de piete si departe de porturi mari.

Iar pentru inca o fabrica de baterii gen gigafactory, vor avea nevoie de un loc cu mult curent electric ieftin. Au nevoie de cam 250 MW putere instalata si consuma cam 3000 MWh pe zi. In Nevada au propriile lor centrale dedicate. Ma intreb ce loc in Europa le-ar putea oferi asa ceva - si singurele locuri la care ma gandesc sunt ori Norvegia ori Spania.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

http://m.hotnews.ro/stire/20857289

Daimler va incepe sa produca cutii de viteze automate cu 9 trepte la Sebes

isantem

Quote from: mash510void725 on March 10, 2016, 12:11:19 AM

Sursa: http://0-100.hotnews.ro/2016/03/09/cat-de-tare-se-lupta-ungaria-pentru-a-incerca-sa-convinga-tesla-motors-sa-si-deschida-uzina-pe-teritoriul-ei/

Ca si fapt divers, saptamana trecuta am vizitat Oregon, SUA si au serviciu de taxi EcoCab cu masini Tesla si Nissan Leaf. Firma lucreaza in Seattle si Portland cu planuri de extindere in toate orasele mari din SUA.
Masina este sensationala....

http://ecocabtaxi.com/


stefanudrea

#1015
^
E inca un tren pierdut de Romania! Cat sa ne mai astepte?

Ionut

E un proces firesc, evident ca ei arunca tot felul de variante. Sa vedem, dupa aia comentam.

Gendan

Daca pare o comparatie prea indepartata, imi asum.
Uneori, regizorii fac asa. Un actor mare nu vrea sa lase la pret, cauta un debutant, il scot la parada, ii fac reclama, totul foarte serios. Asta pana cand actorul principal lasa la pret.

Ok, la noi e putin diferit. Poate grupul auto "ameninta" tarile mai mici cu alegerea unui actor mai dezvoltat. Decizia va fi dictata tot de multe curbe cost-benificiu, dar poate astfel, o tarisoara mai disperata face concesii mai mari. Ajutor de stat, infrastructura, amnistii fiscale and what not.
Din nou, speculez.

nirolf

Ford EcoSport va fi produs la Craiova din toamna lui 2017, in urma unor investitii de 200 milioane euro

QuoteFord va produce modelul EcoSport in uzina din Craiova incepand cu toamna anului 2017, a anuntat marti, 22 martie, Jim Farley, presedinte si director general executiv (CEO) in cadrul Ford of Europe, intr-un eveniment organizat la Craiova, in fata presei si angajatilor. Compania americana va investi 200 milioane euro pentru a aduce in fabricatie EcoSport la Craiova, potrivit lui Farley.

,,Va fi mai aratos decat actualul model. Il vom imbunatati la multe capitole. (...) Anul viitor este potrivit pentru a muta productia lui EcoSport din India in Romania", a spus Jim Farley.


Ionut