Industria auto în România

Started by Ionut, September 16, 2011, 10:46:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

nenea_hartia

@mirceaVRo: Îți respect punctul de vedere, dar, folosind chiar logica ta, permite-mi atunci să cred că nici ,,ecologiștii" care locuiesc acolo de luni bune n-au niciun drept. Cât despre fracturare hidraulică=otravă, aici nu mă bag, că eu nu mă pricep :).

sebba

in tara am fost de cand ma stiu, nu am plecat niciodata sa lucrez afara si nici nu am avut vreodata intentia asta
de lucrat am lucrat numai in domeniul privat dar am avut atat de multe contacte cu "achizitiile publice" si contracte cu bugetarii incat deja imi e sila de stilul in care se fac lucrurile

concluzia? dupa 25 de ani de munca in Romania? ca nu suntem condusi de hotii nostrii! nimeni nu a facut nimic intradevar ptr ca economia tarii sa functioneze! toti au tinut-o la nivel de "societate de consum" si "populatie executanta", adica un fel de neosclavagism! si marile realizari cu care s-au laudat au fost acesti investitori pe care am ajuns sa-i consideram mana cereasca si milogeala, pardon, absorbtia de fonduri nerambursabile...
asta e strategie de dezvoltare a unei tari? asta e un mare buboi pe care il pansam la nesfarsit cu plasturi frumos colorati in roz dar sub acei plasturi buba se ingroasa!

si sa nu-mi spuneti ca nu e nici o buba ptr ca altfel nu am avea atat de multi Romani plecati in afara tarii si care, culmea, mai sunt si apreciati acolo si platiti regeste, comparativ cu salariile din Romania

cei ce-s plecati au plecat ptr a evita buba aia, cei ce au ramas, au ramas sa o panseze in continuare
si cand cate un nebun ca mine apare si spune ca sub pansamentul ala e o buba i se spune ca nu e bine ce face, sa nu umble acolo ca iese mirosul de putrefactie

acum vreo juma de an zicea cineva pe aici ca "ce bine ca nush ce producator a exportat jde mii de masini in nush ce tara" si ca ne-a crescut pib-ul din cauza asta!
aici am ajuns?? ca o tara intreaga sa aibe pib-ul influentat semnificativ de un singur producator?
si hai, sa zicem, ca e bine si asa, macar asa...

dar sa ajugem sa le mai si dam facilitati fiscale... urmatorul pas care e? sa le plateasca si statul (adica noi, contribuabilii) si angajatii si curentul consumat?
Sailing away! S/Y Haimana

bogdymol

Doar o intrebare scurta: stii de ce a ales Mercedes sa isi construiasca fabrica la Kecskemet (Ungaria) si nu la noi? Pentru cine e mai bine acum si in urmatorii 10 ani, pentru noi sau pentru ei?
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

MNU

@sebba... Nu esti nebun si stiu mai multi ca e o buba si chiar fac ceva in directia asta. Iti spun din experienta personala. Dar, in opinia mea, arati gresit vinovatii.

Atat am mai avut de spus in discutia asta.

Ionut

Va rog discutati ontopic sau sterg tot. Multumesc de intelegere.

iuli

Poate sebba in esenta ar avea din anumite puncte de vedere dreptate dar cu retorica asta fascista sau de extrema stanga nu ajungi nicaieri. Cel putin deocamdata, dar se pare ca Europa incet incet o ia pe directia aia. Chiar sunt extrem de dezamagit sa citesc in 2014 pe un forum cu oameni de o varsta trecuta de adolescenta un asemenea discurs.  :nono:

PS: Sorry, a fost prea rapid Ionut!
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

alecu26

eu zic ca tocmai de asta mareste guvernul salarul minim atat de mult si atat de des.

E singurul mod de a controla chestia asta....si se refera mai ales la industria auto. (Sper ca am fost on topic)
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

dr4qul4

sa nu uitam ca si renault a inceput cu salarii mici care au crescut rapid.

Eu consider ca orice investitie este un lucru bun, pana la urma statul nu pierde ci doar castiga mai putin. Iar industria auto reprezinta un punct forte pentru orice economie.
Poate asa li se va deschide apetitul japonezilor/sud-coreenilor si ne vom trezi si cu o fabrica auto.
DTS este foarte bine pozitionat: coridorul 4 si Dunarea iar Craiova se afla foarte aproape.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alecu26

cu cateva investitii de acest fel...poate incet icnet si Craiova-Pitesti nu va parea asa utopic pentru concesiune.

Dar totusi...oare de ce acolo aceasta companie? (Asta a se vedea oricum cat de putin tin cont investitorii straini de vorbele politicienilor romani).
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Ionut

DTS e port la Dunare. Aproape de Bulgaria, de Calafat-Vidin. Pe Coridorul IV-sud. Somaj imens, forta de munca ieftina, docila si sigura pentru cel putin 3-5 ani. Infrastructura deja decenta (DTS are centura si este aproape si de Craiova si de vest). Multe avantaje.

alecu26

in epoca moderna, mai ales materiale cu valoare adaugata mare nu prea se transporta...cam nicaieri in Europa.

Dar intradevar...poate este chiar aceasta idee de a aduce si Bulgari la lucru....si poat de a ""fura"" din angajatii Ford, dar fara sa-i duca departe de casa.

Se va construi de la zero fabrica?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

igorashu

Quote from: nenea_hartia on July 06, 2014, 08:56:32 PM
Pentru unii, 900 lei pe lună e mană cerească.
+1.
Orice fel de munca cinstită ajută și la schimbarea mentalităților (îmi vin în minte imaginile de la inundații când unii munceau și altii stăteau și se uitau cu o bere în mână).
@Sebba: știu ce spui, dar ca să progresăm ca țară și să nu mai lucrăm pentru străini, să avem companii românești puternice, trebuie să absorbim know-how fiindcă am rămas în urmă. Acolo unde avem know-how deja suntem peste nivelul european. Mă refer la IT pentru că în zona asta activez și o cunosc destul de bine.

alecu26

in toate tarile, un salar fie si el mic...dar constant...poate cu perspective de zeci de ani de zile ajuta enorm la dezvoltarea unei zone.

Oamenii se pot inhama la credite pentru reamenajari de case, pentru cumparat masini, pentru concedii si asta va trage in sus localitatile respective. (pe baze sanatoase...nu pe bule si speculatii imobiliare).
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Goldmund


mirceaVRo

Orice investitie care respecta standardele de mediu , drepturile angajatilor este binevenita chiar si cu un mic ajutor din partea statului dar problema este alta cum sa tii investitiile pe termen lung , ai nevoie ca infrastructura sa fie dezvoltata complet macar in zonele de circulatie intensiva  noi inca ne luptam cu A1, A6 ... le avem pe caiet  :) sunt curios cand vor fi terminate in ce fel se va mai modifica harta investitiilor.