Industria auto în România

Started by Ionut, September 16, 2011, 10:46:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

bond

Quote from: davyl on March 17, 2014, 04:54:41 PM
Probabil tintesc ceva care sa ii faca concurenta lui VW Up sau lui Toyota IGo, desi nu stiu cat de multa penetrare au astfel de modele in Romania...

apare periodic "zvonul" ăsta cu un mini dacia. cam la doi ani :)
nu zic că nu îl pot face și cu siguranță ar putea face ceva de succes, dar, toate liniile de asamblare pe care le au sunt pentru platforma B0 (sandero/logan/duster, etc), și, după cum ne-a obișnuit, dacia optimizează la sânge costurile de fabricație, nu-i văd făcând o linie de asamblare/fabrică doar pentru un model.
deocamdată, părerea mea e că B0 nu se pretează pentru un mini din cauza ampatamentului. evident că o să aibă și un mini, pentru că tendința e să ajungă la o gamă completă pe măsură ce se maturizează marca. dar nu în viitorul apropiat/mediu.
cel mai bun indiciu o să fie momentul când o să ceară subvenție pentru R&D de la stat :)
o să fiu primul care cumpără un mini dacia, mai ales dacă o să fie un "dacia sport" sub 7s până la sută. pun pariu că o să fie electric :)

ashbird

http://www.bizbrasov.ro/2014/03/24/autoliv-mai-investeste-25-de-milioane-de-euro-fabricile-din-romania/

Compania Autoliv România, producător de sisteme de siguranţă auto, şi-a bugetat pentru acest an un program de investiţii în valoare de 25 milioane de euro, în vederea dezvoltării fabricilor deţinute în ţară. Compania are în prezent fabrici în Braşov, Prejmer, Lugoj, Sfântu Gheorghe şi Reşiţa, două centre de inginerie şi dezvoltare în Braşov şi Timişoara, plus un centru european de competenţe IT şi numeroase funcţii suport pentru subsidiarele Autoliv din România şi din Europa. În fabricile din România suedezii produc centuri de siguranţă, chingă pentru centurile de siguranţă, generatoare de gaz pentru airbag, module de airbag, dar şi airbaguri şi volane. Autoliv România produce în principal pentru pieţele externe, pentru clienţi precum BMW, Volkswagen, Renault, Ford sau Daimler

Suedezii şi-au planificat pentru acest an o campanie de recrutare ce presupune angajarea a peste 500 de oameni. Astfel, compania se va apropia în acest an de pragul de 7.000 de angajaţi în fabricile deţinute pe piaţa locală, în condiţiile în care, în decembrie 2013 Autoliv România avea 6.300 de angajaţi. ,,Forţa de muncă o găsim foarte greu pentru fabricile Autoliv din ţară, iar oameni calificaţi sunt foarte puţini. Astfel, suntem nevoiţi să investim în formarea profesională a angajaţilor"
Fie sa renasca numai cel ce har/Are de-a renaste, curatit prin jar,
Din cenusa-i proprie si din propriu-i scrum,/Astazi ca si maine, pururi sï acum!

iuli

Dacia-mini vs. Sandero. Noul model va fi mai ieftin și va consuma mai puțin

QuoteDacia va lansa un model mini. Informaţia a apărut în publicaţia germană ,,Auto Bild", care a şi prezentat fotografiile cu viitorul automobil. Maşina este construită după modelul Renault Twingo şi va costa, potrivit jurnaliştilor germani, în jur de 5.000 de euro.

Vestea a fost primită cu foarte multă bucurie de potențialii cumpărători ai acestui model, care va fi cu aproximativ 1.900 de euro mai ieftin decât Dacia Sandero.

Un alt atu al automobilului este consumul de combustibil, care ar putea fi de trei litri la suta de kilometri.

La începutul acestui an publicaţia franceză Largus scria și prezenta fotografii cu viitoarea maşină Dacia de mici dimensiuni. Atunci, numele vehiculat era Towny. Este vorba de aceeaşi maşină despre care vorbeşte acum Auto Bild și se vorbește în general de ceva vreme. Ies la supafaţă din ce în ce mai multe detalii despre ea, chiar dacă Renault nu recunoaşte că ar plănui să o producă.

Maşina ar urma să fie lansată la anul şi va trebui să atingă obiectivul ratat la mustaţă de prima Dacie Logan: să fie prima maşină produsă de Renault care costă doar 5.000 de euro. Cei de la Auto Bild susţin încă o dată că noua Dacie va fi construită pe platforma Renault Twingo 2.

Dacia Mini ar urma să aibă aproape 3,7 metri lungime. Deci va fi cu 30 de centimetri mai scurtă decât Sandero. Diferenţa de spaţiu va fi luată din potbagaj, care va avea doar 165 de litri, pe jumătatea volumului Daciei Sandero. Însă, la greutate, Dacia Mini ar urma să aibă aproape o tonă. Ar fi cu doar 100 de kilograme mai uşoară decât Sandero.

Noua Dacia ar putea fi echipata cu un motor de un litru cu trei cilindri şi aspiraţie normală, capabil să dezvolte 70 de cai putere.

Însa, deocamdată, nu se știe dacă noua Dacie va fi sau nu asamblată la Mioveni.

Principalele diferenţe între viitoarea maşină Dacia şi cel mai mic model produs acum de constructorul din Mioveni

Dacia Sandero

Lungime: 4,02 metri

Portbagaj: 320 litri

Greutate: 1.050 kilograme

Dacia Mini

Lungime: 3,69 metri

Portbagaj: 165 litri

Greutate: 950 kilograme

Dacia Sandero

Motor: 1,2 litri, 75 CP

Consum urban: 7,6 litri / 100 km

Consum extern: 4,9 litri / 100 km

Dacia Mini

Motor: 1,2 litri, 75 CP

Consum urban: 6,7 litri / 100 km

Consum extern: 4,2 litri / 100 km

Dacia Sandero

Preţ de bază: 7.000 de euro

Dacia Mini

Preţ de bază: 5.000 de euro

Sursa: Digi24
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog


ciprebbe

Producatorul american de GPS-uri Garmin va furniza servicii de navigatie incorporata pentru noile modele Mercedes-Benz.
Echipa de IT-isti clujeni care lucreaza pentru Garmin au pus si ei umarul la aceasta realizare a numarului unu in navigatie la nivel mondial.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

teocharis

poate confirma cineva salariul mediu de aprox. 3500 RON la Mioveni?

mi se pare sinucigas in conditiile in care marocanii presteaza pentru 400 EUR/luna!

http://www.zf.ro/zf-24/cresterile-salariale-la-dacia-ar-putea-muta-productia-in-maroc-12471132

adiarc

salariul mediu este intradevar aprox 3000 de lei , dar brut , asa ca....
ceea ce e imbucurator este ca fiecare angajat Dacia a primit 1000 lei prima...insa tot brut :)
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

iuli

-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Ionut

^


Nu stiu daca este campanie platita sau omul este brand ambassador pentru Dacia. Sau pur si simplu este fan. Dar stiu sigur ca reclama asta este nepretuita pentru brandul nostru. Ma rog, "nostru".

sebba

Sailing away! S/Y Haimana

disney

Se produc in Brazilia si se vind sub marca Renault si este PLIN PLIN PLIN de ele !!!









disney

Iar aici, putin mai la sud, in Argentina, vechiul intilneste noul, din nou sub marca Renault.











SB76UFO

Eu nu inteleg de ce Dacia, nu se vinde peste tot in lume sub sigla DACIA. VW din cate stiu eu e VW peste tot  in lume.
"Prostia este eternă și invincibilă"

disney

#538
^^^
Aici iti dau dreptate.

Dar am ramas surprins sa vad ca masinile Opel din Europa se vind in Brazilia ca si Chevrolet, cu EXACT aceleasi modele (de la vechiul Kadett, pina la Astra, Zafira, etc).  :o

pasadia

Quote from: SB33UFO on April 27, 2014, 09:50:19 PM
Eu nu inteleg de ce Dacia, nu se vinde peste tot in lume sub sigla DACIA. VW din cate stiu eu e VW peste tot  in lume.

Eu nu inteleg de ce Renault nu se vinde peste tot in lume sub sigla Renault. ;)