Industria auto în România

Started by Ionut, September 16, 2011, 10:46:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ionut

In Romania toate bune si frumoase. Ieri a fost mare deschidere cu ocazia punerii in vanzare a B-Max. Evident oficialii Ford tot vorbeau de infrastructura... la fel si Gitenstein (ambasadorul SUA) care zicea ca daca vrem 1000 masini/zi trebuie sa avem si sosele pentru a le transporta. Pai eu n-am nimic de adaugat.

BoGDaN

da si citeam diferite comentarii ale unor postaci pe gandul, adevarul etc de genul:
"sa mai munceasca si americanii, de unde si atata cersetorie pentru autostrazi"
sau
americanii stiu doar sa ceara

Cata ipocrizie

ciprebbe

Adevarat baieti dar tot americanii au mai spus , si aici au fost sinceri, ca daca ar produce 1000 de masini pe zi nu ar avea cui sa le vanda , cererea in intrega europa e resusa insa pe viitor cine stie.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Ionut

Pai ce, e vorba doar de Europa?! Man... e vorba de intreaga lume. Nu fac B-Max doar pentru Europa. E asa mare problema sa puna masinile pe un vapor si sa le trimita prin Asia? :) Si nu e vorba doar de masini, la Craiova se face si acel motor ultra-apreciat si premiat (de 1 l turbo).

davyl

Corect ionut! Ai pus punctul pe "i"... Sa speram ca B-Max va avea un viitor bun. Logan si Duster au inflorit orasul Mioveni...

BoGDaN

#230
Am impresia ca Ford B-max se vinde doar in Europa. Nu stiu, cine stie mai bine sa ne informeze. De asemenea B-Max este un model nisa cu o piata mai restransa ca ceea a Loganului.
Mi-as lua un Ford ca acesta si spor la vanzari! Ford merita apreciat si aplaudat. B-max este laudat de toata presa auto din Europa pentru tehnologie. Mai mult este un Ford de 5 stele la EURONCAP in timp ce Dacia a scos maxim 4 stele cu Sandero (doar cel cu aibaguri pentru cap)

davyl

Eu ca si craiovean, am urmarit foarte bine, inca de la inceput, nasterea lui B-Max. Din toate articolele citite de mine pana acum din diverse surse, am inteles, asa cum spune si ionut mai sus, ca acest model nu este destinat numai pietei din Europa, urmand sa fie vandut si pe alte piete, inclusiv in SUA.

Deci, sa speram ca modelul va avea o viata lunga si vanzari mari, in ciuda morozitatii de pe piata auto, in ultima perioada.

In plus, am avut sansa sa il vad "pe viu" la Salonul Auto Paris (a se vedea in paginile anterioare) si mi s-a parut un model reusit. E drept ca, datorita pretului sau, modelul B-Max nu poate avea calitatea materialelor dintr-un SLK, insa mie la interior mi s-a parut decent. Mult mai buna calitatea materialelor de la interior decat la Dacia, spre exemplu...

Modelul vine si cu acea optiune de City Safe (franarea automata a masinii in caz de frana brusca a celui din fata (viteza pana la 30 km/h). Stiu ca multora dintre cei care citesc aceste randuri li se pare o prostie aceasta optiune, insa eu am beneficiat din plin de ea (pe un Volvo XC60) si nu de putine ori m-a ferit de un accident lejer ce puteam sa il fac din cauza imprudentelor celor care circulau in fata mea si de ce nu, si a neatentiei mele.

Inchei citand un bun prieten: "Este peremptoriu ca va fi un model de succes!" (pentru cei care n-au stiut cuvantul - ca si mine, de altfel - puteti sa il gasiti in DEX :))

sebba

Quote
Inchei citand un bun prieten: "Este peremptoriu ca va fi un model de succes!" (pentru cei care n-au stiut cuvantul - ca si mine, de altfel - puteti sa il gasiti in DEX :))

este peremptoriu ca habar nu aveam  :D

si pentru cei ce n-au chef sa caute in dex:

PEREMPTÓRIU adj. v. categoric, cert, evident, incontestabil, indiscutabil, necontestabil, necontestat, nediscutabil, neîndoielnic, neîndoios, netăgăduit, sigur, vădit.


si ca sa revin ontopic: da, e clar nevoie de autostrazi, bine ca macar acum se trezesc si ei sa-si dea seama (ei, adica aia din cauza carora imi sterge ionut postarile cu iz politic) ;)
Sailing away! S/Y Haimana

stelian222

de ce tot comparati Ford (fie el facut si in Ro) cu Dacia? Dacia e doar o palida clona de Renault in timp ce Ford este un gigant.

mirceaVRo

Quote from: stelian222 on October 31, 2012, 06:11:05 PM
de ce tot comparati Ford (fie el facut si in Ro) cu Dacia? Dacia e doar o palida clona de Renault in timp ce Ford este un gigant.
bine spus ,poate de aceea vanzarile Dacia merg mai bine fata de oricare alt model Renault si Ford isi inchide din uzine prin Vest.

stelian222

La un momendat se auzise ca vor sa plece si ei din Ro, in Maroc, in Rusia si in alte tari unde mai au uzine.

frunzaverde

Quote from: stelian222 on November 06, 2012, 12:27:05 PM
La un momendat se auzise ca vor sa plece si ei din Ro, in Maroc, in Rusia si in alte tari unde mai au uzine.

Asta a fost doar o 'semi-inventie' a gazetarilor romani. Fabrica din Maroc a fost construita (cu ajutor de stat marocan, ca parte a proiectului Tanger-Med) de grupul Renault ca o fabrica combinata Dacia - Renault. Ideea era productia initiala a doua-la-patru modele de Dacia, urmata apoi de o parte din modelele Renault-Nissan pentru piata spaniola si franceza.
Cat timp Renault are unul din cele TREI centre de cercetare globale in Romania (si este, intamplator, de departe, si cel mai ieftin), va exista si uzina la Mioveni.

Din auzite, sunt probleme masive de productivitate in Maroc din cauza angajatilor slab pregatiti, salariilor foarte mici si instabilitatii fortei de munca (foarte multi stau 2-3 luni dupa care 'zboara'). Si, desi Marocul pana acum a fost o oaza de stabilitate pana acum, tensiunile politice sunt in crestere. SOMACA, cealalta fabrica Renault din Maroc (o mica uzina care asambleaza CKD-uri importate) este pana acum mult mai productiva ca fabrica noua (RNA-Tanger Med).

In Rusia nici nu se pune probleme de 'mutare'. Costurile de productie in Rusia sunt cu 25-30% mai mari ca in Romania - salariile in Rusia fiind mai mari (in unele cazuri substantial mai mari) ca in Romania. Mai mult, AvtoVaz (noi o cunoastem ca Lada) nu este in proprietate integrala Renault, cei 10% ai statului rus cel imprevizibil (inclusiv 'actiunea de aur') punand probleme destul de mari. Nu mai vorbim de coruptie (mult mai rea ca in RO), de taxele vamale ridicole la export in afara CSI si/sau de timpii imensi de transport de la Togliatti pana in Europa. Din ce-am citit, planurile Renault pentru Lada implica un model bazat pe Logan 1 (sub numele de Lada Largus).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

mirceaVRo

La scurt timp după Marele Premiu din Abu Dhabi în care a abandonat din cauza unui incident de cursă, pilotul de Formula 1 Mark Webber s-a deplasat în Oman pentru a participa la un eveniment găzduit de Renault, furnziorul de motoare şi partenerul tehnic al campioanei mondiale Red Bull Racing.

Mark Webber, unul dintre piloţii echipei Red Bull, a testat Dacia Duster în Deşertul Oman în cadrul unui eveniment promoţional al celor de la Renault Sport, potrivit automarket.ro.







bogdymol

Ia uitati peste ce am dat eu astazi: noua Dacia Sandero:

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele