Industria auto în România

Started by Ionut, September 16, 2011, 10:46:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Group Renault România a ajuns la afaceri de 30 mld. lei pe plan local, pe măsură ce inginerii lucrează la viitoarele modele Dacia

Renault Technologie Roumanie, Automobile Dacia şi Renault Commercial Roumanie, adică diviziile de proiectare, producţie şi vânzare ale concernului francez, au rulat în 2018 afaceri cumulate de 30 mld. lei (6,4 mld. euro), în creştere cu 10% faţă de 2017. Cele trei divizii ale Group Renault România, de proiectare şi in­ginerie - Renault Technologie Roumanie, de producţie - Auto­mobile Dacia - şi de comercia­lizare a autovehiculelor - Renault Commercial Roumanie, au atins cel mai ridicat ridicat nivel, urcând la 30 mld. lei (6,4 mld. euro) cifră de afaceri cumulată.

Mai mult, numărul angajaţilor a continuat să urce în 2018, crescând în total cu 4% faţă de 2017, la aproape 17.000 de angajaţi în cele trei companii, cel mai mare salt fiind înregistrat la centrul de inginerie, de 11%, la aproape 2.100 de ingineri. În ceea ce priveşte profitul cumulat, cele trei divizii au punctat un câştig net de aproape 868 mil. lei (187 mil. euro). Cea mai mare creştere a profitului a fost înregistrată de divizia de vânzări, Renault Commercial Roumanie, care a crescut cu 55%, la 75 mil. lei (16,1 mil. euro).

Automobile Dacia, cea mai mare companie din România, a realizat în 2018 o cifră de afaceri de 5,3 mld. euro, în creştere cu 5% faţă de anul anterior, cea mai mare valoare realizată până acum. Mai mult, în 2018 profitul a punctat o creştere de 40%, la 162 mil. euro, cel mai ridicat nivel din istoria Dacia.

Rezultatele Dacia vin în contextul în care anul trecut la vânzare a fost lansat noul Duster, SUV care ocupă aproape întreaga capacitate de producţie de la Mioveni. Cifra de afaceri nu include însă businessul Renault din Maroc, unde francezii produc modelele Logan, Sandero şi Logan MCV, ci doar uzina de la Mioveni. De partea cealaltă, numărul mediu al angajaţilor uzinei a scăzut cu 43 de persoane, la 14.723. La divizia comercială, creşterile vânzărilor de SUV-uri au adus pentru Renault Commercial Roumanie (RCR), divizia de vânzări a Groupe Renault România, un avans de peste 30% al cifrei de afaceri în 2018 versus 2017, potrivit datelor Ministerului Finanţelor, la peste 4 mld. lei sau 878 mil. euro. Un nou jucător din segmentul vânzărilor auto se apropie din nou de pragul de 1 miliard de euro.

Renault Technologie Roumanie (RTR), centrul de inginerie al grupului francez din România, a realizat anul trecut afaceri de aproape 1,1 mld. lei sau 234 mil. euro, în creştere cu 22% faţă de anul anterior, potrivit datelor Ministerului Finanţelor. La conducerea RTR a venit în luna aprilie a anului trecut Alexander Simionescu, 50 de ani, preluând ştafeta de la Pascal Candau, fiind al doilea român care conduce centrul de inginerie, după Sorin Buşe.



ZF

kitsune

#1996
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

#1997
Dar până va apare pe piață ^^^, se folosește Dacia Pop'an



Semnalizare în oglinzi, e de serie? Și culoarea pare altfel.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

cezar-mario2012

 ^Este varianta Prestige, iar culoare se numește Bleu Cosmos.

dr4qul4

eu credeam ca e culoare antiglont (sau SWAT/SEAL)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

tom_sawyer

Dacia Duster cu cel mai puternic motor şi tracţiune integrală

Dacia Duster a primit şi în România mult aşteptatele versiuni în care cel mai puternic motor disponibil vreodată pe o Dacia (TCe 130 sau TCe 150) este oferit alături de sistemul de tracţiune integrală.

Diferenţa între modelele TCe 130 cu tracţiune integrală şi cele TCe 150 4x4 este de 500 de euro.

Astfel, un Duster Comfort TCe 130 cu tracţiune integrală începe de la 16.900 de euro, în timp ce varianta mai puternică a motorului realizat de Renault în parteneriat cu Daimler, de 150 CP, începe alături de tracţiunea integrală de la 17.400 de euro.

promotor.ro

Ionut

Efectul EcoSport: Ford România şi-a dublat cifra de afaceri şi a intrat în clubul companiilor cu afaceri de peste 10 miliarde lei

Intrarea în producţie a SUV-ului EcoSport a dus businessul Ford România la peste 10,5 mld. lei în 2018, constructorul devenind astfel a doua cea mai mare companie din industria auto locală, după businessul pe o singură companie. Creşterea puternică a producţiei uzinei Ford de la Craiova a de­ter­minat o creştere de 114% a cifrei de afaceri în 2018 versus 2017, potrivit datelor Minis­te­ru­lui Fi­nan­ţelor. Anul 2018 a fost primul an întreg pen­tru pro­ducţia SUV-ului EcoSport, lansat în octom­brie 2017. Anul trecut s-au asamblat la Craiova pes­te 141.000 de maşini, de aproape trei ori mai mul­te decât în 2017, ultimul an pentru mono­volumul B-Max.

Acum, cu un business de peste 10 miliarde de lei, Ford România se alătură unor companii pre­­cum Automobile Dacia, OMV Petrom, OMV Petrom Marketing, Rompetrol Rafinare şi Kaufland. Mai mult, odată cu anunţul legat de extin­de­rea producţiei uzinei, prin lansarea celui de-al doilea SUV mic - Puma - Craiova devine un pol de atracţie pentru noi centre logistice, iar pri­mii care au anunţat o nouă investiţie sunt cei de la Ele­ment Industrial, care vor construi un parc lo­gistic de 60.000 mp în urma unei in­vestiţii de 35 mil. euro.

Odată cu creşterea businessului, Ford Ro­mâ­nia a punctat în 2018 şi un avans al pro­fi­tu­lui net de 81,3% faţă de 2017, de 37,9 mil. euro. Pe fondul programelor de recrutare, Ford România a ajuns anul trecut la o medie de aproape 4.500 de angajaţi, iar în acest an, pe fondul recrutării a încă 1.700 de oameni, con­struc­torul va trece pragul de 6.000 de salariaţi.

Dacă americanii ar utiliza întreaga ca­pa­citate a uzinei de 300.000 de maşini anual, Ford ar putea avea o cifră de afaceri de peste 5 mld. euro cu două modele şi va concura direct cu Dacia şi OMV Petrom pentru poziţia de cea mai mare companie locală.

ZF

Ionut

Fabrica din Sibiu a grupului german Marquardt, afaceri de 1,56 mld. lei în 2018 cu un profit de 83 mil. lei, triplu faţă de anul anterior

Producătorul german de echipamente electronice pentru industria auto Marquardt Schaltsysteme SCS, subsidiara locală a grupului german din industria componentelor auto Marquardt, a raportat pentru 2018 o cifră de afaceri de 1,568 mld. lei (337,2 mil. euro), în creştere cu 3% faţă de anul precedent, potrivit calculelor făcute de ZF pe baza datelor de la Ministerul Finanţelor. Compania a realizat anul trecut un profit net de peste 83 mil. lei (17,9 mil. lei), de 3,6 ori mai mare faţă de anul anterior, arată calculele ZF. Numărul mediu de angajaţi ai producătorului german de componente auto a ajuns anul trecut la 2.659, potrivit datelor publice. Compania Marquardt Schaltsysteme SCS a avut în 2017 afaceri totale de 1,520 mld. lei (332,8 mil. euro), un profit net de 22,8 mil. lei (5 mil. euro) şi un număr mediu de 2.874 de angajaţi, potrivit site-ului mfinanţe.ro.

ZF

Ionut

Uzina Dacia de la Mioveni a produs în primele cinci luni aproape 160.500 de autovehicule, cu 10,5% mai multe decât anul trecut

Uzina Dacia de la Mioveni a produs în primele cinci luni ale anului 160.498 de vehicule, cu 10,5% mai multe decât în perioada similară din 2018, cea mai mare pondere având-o Dacia Duster, cu 123.561 unităţi, arată datele ACAROM. In luna mai , productia uzinei a fost de 35.184 vehicule, în creştere cu 4,5% comparativ cu mai 2018.

ZF

Ionut

Dacia, a doua lună de scădere pe piața din Franța. Profit.ro
Vânzările Dacia au crescut în Marea Britanie. Profit.ro
Vânzările Dacia cresc constant în Germania. Profit.ro

Ionut

Dacia Logan, scoasa de la vanzare in numeroase tari din Europa

Dacia Logan nu mai este disponibila la vanzare in tari precum Italia, Marea Britanie, Germania si Austria si nu mai poate fi configurata, conform Auto-Bild. In schimb, in tari precum Romania si Franta, modelul Logan sedan mai este inca disponibil. Constructorul de la Mioveni nu a oferit inca un motiv pentru care s-a luat aceasta decizie, dar poate avea legatura cu faptul ca Dacia se pregateste sa lanseze un nou motor in trei cilindri. De asemenea, in luna octombrie este asteptata lansarea noii generatii Dacia Logan, ce va veni cu imbunatatiri majore. Dacia nu va fi prezenta la Salonul Auto de la Frankfurt, astfel ca, mai mult ca sigur, lansarea va avea loc la Salonul Auto de la Paris.

Ziare.com

tom_sawyer

#2006
Din septembrie 2020 majorăm producţia fabricii de la Mioveni la 400.000 de maşini

Dacia, cea mai mare companie din România, pregăteşte noi modele, a declarat miercuri pentru News.ro Christophe Dridi, director general al Automobile Dacia şi al Groupe Renault România, care a subliniat că din septembrie 2020 va majora producţia fabricii la 400.000 de maşini, printr-o investiţie de 100 milioane euro.

"Intenţia noastră este de a creşte capacitatea fabricii de la Mioveni. În prezent, aceasta este de 350.000 autovehicule pe an, iar din septembrie 2020, vom avea o capacitate de 400.000 maşini pe an", a declarat miercuri pentru News.ro Christophe Dridi, director general al Groupe Renault România.

"Noi investim 75 milioane euro, iar subvenţia din partea Guvernului este de 25 milioane euro. Ne va permite să producem cu 50.000 mai multe maşini pe an şi vom angaja 300 de persoane", a adăugat el.

news.ro

Ionut

Industria auto are o contribuţie de 14% în PIB şi de 26% în exporturi, spune șeful Automobile Dacia

"Industria auto în România reprezintă 14% din PIB şi contribuie cu 26% la exporturi. E cea mai mare industrie a României, una dintre principalele forţe economice ale ţării. Trebuie să o considerăm o pepită, să o menţinem şi să o dezvoltăm. În acest an sărbătorim 20 de ani de la privatizarea Dacia şi suntem foarte bucuroşi pentru asta. Am investit 3 miliarde de euro, în cei 20 de ani de activitate. În următorii trei ani vom investi cam 800 de milioane de euro în România. Astăzi, Dacia are primul SUV vândut la persoanele fizice în Europa. De asemenea, Sandero se află pe primele locuri în clasamentele de profil din Europa la vânzările către persoane fizice. Acestea sunt nişte fapte de care suntem foarte mândri. Chiar şi Sanctitatea Sa Papa a mers cu un Papamobil Duster, aşa că suntem mândri şi de acest lucru", a menţionat Dridi.

"Avem deopotrivă furnizori mondiali care au venit lângă noi. Avem nevoie de ei, de experienţa lor, de cunoştinţele lor şi de volume de producţie pe care noi le putem asigura. De asemenea, avem nevoie de furnizori locali, pentru că trebuie să fim competitivi, agili. Dacia este parte a Grupului Renault de 20 de ani, iar anul trecut am sărbătorit 50 de ani de la prima Dacie. În plus, acum suntem mândri că stopurile de la Duster sunt făcute la Elba, iar în faza a doua a Duster, farurile vin de la Valeo din Timişoara. Fie că vorbim despre furnizori mondiali sau locali, vreau să vă spun că aceştia au nişte standarde ridicate", a adăugat şeful Dacia şi al Grupului Renault.

Hotnews

cezar-mario2012

 Poate viitorul Dokker:



Show-ul este deosebit:



... ce nu înțeleg, unde bagă 7 locuri în 4 metri :hm:


adymartianul

Ford Puma va fi prezentat oficial miercuri